8 شهر آلمان به افرادی که گواهینامه خود را تحویل دهند بلیط حمل و نقل رایگان نامحدود می دهد

اگر به معنای واقعی حمل و نقل عمومی تا آخر عمر برایتان رایگان باشد، رانندگی را رها می کنید؟ این طرح جالبی است که دولت آلمان به طور آزمایشی در 8 شهر خود اجرا و پیاده سازی کرده و قرار است به زودی در نقاط بیشتری از آلمان و احتمالا سرتاسر اروپا رواج یابد.

این برنامه تلاشی برای مبارزه با تراکم ترافیک و ترویج حمل و نقل عمومی سازگار با محیط زیست است. شرکت‌کنندگان می‌توانند یک بلیط Deutschland رایگان دریافت کنند و به طور نامحدود از آن استفاده کنند.

این طرح که از آوریل 2023 اجرا شده است توسط مقامات دولت آلمان به عنوان “بزرگترین اصلاح حمل و نقل عمومی در تاریخ آلمان” مورد استقبال قرار گرفته است. بیش از سه میلیون آلمانی این بلیت را از زمان عرضه آن تهیه کرده اند. برنامه تعویض گواهینامه رانندگی پیشنهادی برای کاهش بیشتر اثرات زیست محیطی حمل و نقل است.

شهرهایی که برنامه تحویل گواهینامه رانندگی و بلیط رایگان نامحدود را اجرا میکنند:

1. برلین
2. بن
3. اسن
4. هرنبرگ
5. مانهایم
6. روتلینگن
7. توبینگن
8. اولم

رپورتاژ

مقامات در شهر لورکوزن به افراد بالای 75 سال هم این فرصت را داده اند که در صورت انصراف از رانندگی، یک سال اشتراک رایگان برای بلیط Deutschlandticket دریافت کنند.

کشور فرانسه نیز قرار است در ماه های آینده یک مجوز معادل این طرح را برای شهروندانش معرفی کند.

کدام کشورها بهترین حمل و نقل عمومی را ارائه می دهند؟

آلمان در زیرساخت های حمل و نقل عمومی در جهان پیشرو است. در ماه مه، گزارش صلح سبز وضعیت حمل و نقل عمومی را در 30 کشور اروپایی نشان داد. لوکزامبورگ، مالت، اتریش، آلمان، قبرس و اسپانیا با امتیازهای بالا برای بلیط هایی با کاربری آسان و تخفیف عالی جهت استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی در صدر فهرست قرار گرفتند.

لوکزامبورگ اولین کشور جهان است که در سال 2020 کرایه تمام وسایل حمل و نقل عمومی را لغو کرد و به عبارت بهتر استفاده از تمام وسایل حمل و نقل عمومی در لوکزامبورگ رایگان است.

آلمان برترین اقتصاد رمزارز جهان در ۲۰۲۲

نوشته‌های مرتبط