تعبیر خواب آسانسور: 9 تعبیر و معنی دیدن آسانسور در خواب

آسانسور نه تنها در هر آسمان خراشی کارکرد مهمی دارد بلکه در تعبیر خواب نیز نماد مهمی است، که رابطه‌ی نزدیکی با نمادهای ساختمان، خانه و اتاق دارد. تعبیر خواب‌هایی که در آن‌ها آسانسور نقش ایفا می‌کند، مثل همیشه، به وضعیت ویژه‌ و بافتار خواب بستگی دارد. آیا در آسانسور تنها هستید یا اشخاص دیگری کنارتان هستند؟ اگر چنین است، این آدم‌ها چه کسانی هستند؟ آیا وضعیت تهدیدآمیز، تحت کنترل یا خوشایند است؟ در ادامه با بخش پرخواننده و جذاب تعبیر خواب سایت بازده همراه باشید تا تعبیر خواب آسانسور و در واقع ۹ تعبیر و معنی دیدن آسانسور در خواب را بدانید.

۱. تعبیر کلی خواب آسانسور

در کل، تعبیر آسانسور در خواب نماد تغییر سطح هوشیاری است. آسانسور تنها اتاق متحرک یک خانه یا ساختمان است. تحرک آسانسور در خواب نماد تغییر سطح هوشیاری و آگاهی و دانش است.

۲. خواب رو به بالا حرکت کردن آسانسور

اگر درون یک آسانسور رو به بالا حرکت کنیم، این آغاز سطح جدیدی از هوشیاری و آگاهی است.آسانسوری که رو به بالا حرکت می‌کند در واقع نماد بلوغ، رشد، و پیشرفت از نظر معنوی است. هرچه آسانسور بالاتر برود، رشد ذهنی خواب ببیننده سطح بالاتری خواهد داشت. اگر آسانسور در طبقه‌ی آخر توقف کند به معنی آن است که سطح جدید هنوز به طور کامل حاصل نشده است.

همچنین اینکه آسانسور در کدام طبقه توقف می‌کند نیز حائز اهمیت است چون عدد اغلب پیام‌های مهمی از ناخودآگاه ما به همراه دارد.

۳. خواب رو به پایین حرکت کردن در آسانسور

اگر آسانسوری که در خواب درون آن هستید رو به پایین حرکت کند، ممکن است نشانگر آن باشد که هنوز با چیزهای تازه در زندگی‌تان اخت نشده‌اید، مثلا با سطح پخته‌تری از آگاهی‌تان. به ویژه وقتی آسانسور سقوط می‌کند می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که چیزی در زندگی ما خارج از کنترل است. ما خودمان دیگر نمی‌توانیم تصمیم بگیریم آسانسور را در کجا نگه داریم – و بدون معار به اعماق می‌رود. چنین خوابی رابطه‌ی نزدیکی با خواب‌های سقوط یا خواب‌های مربوط به تصادفات هواپیما دارد.

۴. خواب حضور دیگران در آسانسور

آنچه حتی وضعیت آسانسور را ناخوشایندتر می‌کند، زمانی است که غیر از ما کسان دیگری نیز درون آسانسور هستند. به ویژه وقتی غریبه‌ها داخل آسانسور باشند، که به خاطر تنگ و کوچک بودن آسانسور ممکن است آن‌ها را لمس کنیم، احساس ناراحتی و تعذب شکل می‌گیرد چون بالاخره هیچ کس دوست ندارد حریم خصوصی‌اش نقض شود. حتی تماس چشمی با غریبه‌ها نیز برای ما ناراحت کننده می‌تواند باشد.

در خواب، وقتی غریبه‌هایی درون آسانسور هستند، ما با جنبه‌های قوی و تازه‌ای روبرو هستیم که بخشی از سطح جدید آگاهی و هوشیاری‌مان به حساب می‌آیند. البته، بدون زحمت و تلاش به این سطح نمی‌رسیم، اما در این صورت باید با چالش پیش آمده روبرو شویم و در آسانسور کمک حال یکدیگر باشیم.

با وجود این، چنین خوابی می‌تواند به معنی آن نیز باشد که فرد باید با افراد غریبه‌ی بیشتری تعامل و بر ترسش از تماس با غریبه‌ها غلبه کند.

۵. خواب گیر افتادن درون آسانسور

اگر در خواب هنگام سواری درون آسانسور گیر بیفتیم این خواب می‌تواند سریعا به کابوس تبدیل شود. ما درون اتاقکی گیر افتاده‌ایم که نمی‌توانیم بالا یا پایین برویم. حتی در کسانی که از تنگناهراسی رنج نمی‌برند، ترس از مرگ در چنین شرایطی افزایش پیدا می‌کند. این ترس موقعیتی نماد ترس‌هایی است که ما باید برای تکمیل فرایند تغییر و تبدیل‌مان بر آن‌ها غلبه کنیم. اگر آسانسور در خواب گیر کند، در آنصورت خودآگاه ما برای تغییر هنوز آمادگی ندارد.

۶. خواب پایان سواری

رپورتاژ

البته که تعبیر کردن درست آسانسور به مقصد حرکت نیز بستگی دارد. به محض آنکه درهای آسانسور باز می‌شوند، ما به سطح جدیدی رسیده‌ایم. بالاترین سطح وقتی حاصل می‌شود که شما بیرون هستید و محیط دوستانه و خوشایند است.

اگر همچنان درون ساختمان هستیم، یعنی هنوز به انتهای سفر رشد معنوی‌مان نرسیده‌ایم.

نماد آسانسور در خواب

۷. تعبیر کلی

اگر کسی که خواب می‌بیند در خواب از آسانسور استفاده کند، در نتیجه این مورد به عنوان نشانه‌ای از آن تعبیر می‌شود که او نه تنها می‌خواهد به سرعت در فضا به سمت بالا حرکت کند بلکه برای حرکت صعودی در زندگی نیز تلاش می‌کنند. همچنین تمایل خواب بیننده برای حل سریع مشکلات نیز از طریق تحقیقات خواب مدرن نمادشناسی می‌شود، اما این فقط در صورتی می‌تواند موفقیت آمیز شود که او تلاش بیشتری بکند، تا اینکه همیشه نیازمند استفاده از آسانسوری نباشد که به کمک سایرین کار می‌کند.

اگر آسانسور به سمت بالا حرکت می‌کند، در تعبیر خواب این نشانه‌ای از صعود و ارتقاء شخصی نیز هست، که با وجود این به کمک سایرین وابسته است. اگر آسانسوری که در عالم خواب می‌بینیم به سرعت رو به پایین حرکت کند، آن وقت به معنی آن است که خواب بیننده نمی‌تواند تقاضاهای بالاتر و بیشتری را در حال حاضر برآورده کند. اگر آسانسور در زیرزمین توقف کند، این خواب به احساسات آن فرد و آنچه در تاریکی نهفته است مربوط می‌شود.

۸. تعبیر روانشناختی نماد آسانسور در خواب

اگر شخص خواب بیننده آسانسوری را در خواب ببیند، در آنصورت بدون قدرت و اراده‌ی خودش رو به بالا، و اما همچنین رو به پایین نیز حرکت می‌کند. در تعبیر روانشناختی این نماد خواب، آسانسور نمایانگر فرایندهای تغییر در زندگی خواب بیننده است که به هر صورت تحت حمایت و کمک دیگران هستند.

خواب بیننده احساس می‌کند آسانسور معمولا سریع حرکت می‌کند و تقریبا وزنی ندارد درست مثل موقع پرواز. این احساس در خواب می‌تواند به اعتماد بیش از حد و ایده‌های غیر واقع بینانه اشاره داشته باشد.

۹. تعبیر معنوی نماد آسانسور در خواب

اگر از آسانسور در خواب بخواهید تعبیری معنوی ارائه دهید، این نماد نشانگر فراز و فرودهای زندگی است که همیشه خودتان قادر به کنترل آن‌ها نیستید.

اگر می‌خواهید بالا بروید می‌توانید پله‌ها را بپیمایید ، اما با آسانسور این کار قطعا سریع‌تر صورت می‌پذیرد. با وجود این، این تسریع می‌تواند مسافران را دوباره‌ به سطح پایین نیز بکشاند. یک آسانسور می‌تواند قدیمی و درب و داغان باشد یا مدرن و شیک با تعداد زیادی آینه و استیل ضد زنگ و صیقلی. یک آسانسور شیشه‌ای که در نمای بیرونی خانه کار گذاشته شده است این مزیت را دارد که می‌توانید هنگام سواری از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید.

پله برقی یا آسانسور تصاویری در خواب‌ها هستند که نمایانگر حرکت و پویایی هستند و به وفور رخ می‌دهند. پس این اصلا اتفاقی نیست که خواب بیننده در دنیای خواب از آن‌ها استفاده می‌کند. در تعبیر حقیقی خواب‌ها به طور اخص جهت حرکت نیز حائز اهمیت است. آیا سفر به پایین است یا رو به بالا؟ آنچه در اینجا ذکر شد نمونه‌هایی از تصاویر احتمالی از آسانسور است که ممکن است در خواب ظاهر شوند.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

 

منبع healtholino
نوشته‌های مرتبط