تست سلامت قلب با لمس پنجه پا: در کمتر از 1دقیقه بفهمید مشکل قلبی دارید یا نه

تست سلامت قلب با لمس پنجه پا! بله درست شنیدید. در این نوشتار می‌خواهیم یک روش ساده خانگی به شما نشان دهیم که کمک‌تان می‌کند از وضعیت قلب‌تان مطلع شوید و در کمتر از ۲دقیقه بفهمید مشکل قلبی دارید یا نه.

اخیرا پژوهش‌ها نشان داده‌است آدم‌هایی که برای رسیدن به پنجه پای شان به اندازه‌ی کافی انعطاف‌پذیر هستند، قلب سالمی دارند.

روش تست سلامت قلب با لمس پنجه پا

برای انجام این کار باید روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید، به‌طوری که پنجه پای تان رو به بالا باشد. سپس سعی کنید با دست‌هایتان پنجه‌ی پایتان را لمس کنید. اگر بتوانید پنجه‌تان را لمس کنید بدن‌تان به اندازه‌ی کافی انعطاف‌پذیر است و این یعنی قلب‌تان نیز انعطاف‌پذیر و سالم است.

رپورتاژ

این پژوهش در آمریکا انجام شد و 526 شرکت‌کننده‌ی 20 تا 80 ساله داشت.

در پایان تایید شد شرکت‌کنندگانی که بیماری قلبی داشتند نمی‌توانستند پنجه‌ی پای شان را لمس کنند. این پژوهش حاکی از آن است که بین قابلیت ارتجاعی بدن و عروق رابطه وجود دارد به‌ویژه در شرکت‌کنندگان بالای 40 سال.

این روش را امتحان کنید و اگر توانستید پنجه‌ی پایتان را، هنگامی‌که صاف نشسته‌اید، لمس کنید، قلب‌تان در بهترین وضعیت است. اما اگر نتوانستید، بهتر است از یک پزشک متخصص قلب و عروق وقت بگیرید و یک چکاپ کامل شوید و درباره وضعیت سلامتی تان از وی مشورت کنید.

شاید این مطالب هم برایتان جذاب باشد

 

نوشته‌های مرتبط