۲۱ بهترین پلتفرم و صرافی ارز دیجیتال جهان در ۲۰۲۱

در دنیای امروز، رمز ارزها به یکی از داغ‌ترین موضوعات تبدیل شده‌اند. ارزهای رمزنگاری شده از یک سیستم نقدی دیجیتالی همتا به همتا استفاده می‌کنند، و مانند سایر سیستم‌های تراکنشی، افراد به یک حساب بانکی نیاز دارند؛ در عین حال، برای تبادل این ارزها باید تراز مالی مناسبی داشته باشید. برای پیشگیری از دو بار خرج کردن یا برطرف کردن مشکل استفاده‌ی مکرر از یک ورودی مشابه، همه‌ی اعمال کاربران توسط ماینرها بررسی و تایید می‌شوند. ماینرها تراکنش‌ها را بررسی می‌کنند، بر آن‌ها مهر تایید می‌زنند، و در شبکه منتشر می‌کنند. پلتفرم های تبادل یا همان صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد مختلفی وجود دارند که برای فروش یا خرید رمز ارزها در دسترس هستند.

بهترین پلتفرم‌های تبادل یا صرافی‌های رمز ارز

پلتفرم‌های تبادل رمز ارزها یا همان صرافی‌های رمز ارز به وب‌سایت‌های خاصی رجوع می‌کنند که امکان خرید، فروش، یا معامله‌ی رمز نگاری شده را برای ارزهای دیجیتالی یا سنتی نظیر یورو و دلار برای کاربران مهیا می‌کنند. در این مقاله، درباره‌ی ۲۱ برترین پلتفرم‌هایی که از نظر ما برای معامله با رمز ارزها بسیار مناسب هستند، توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

۱. ایتورو (eToro)

ایتورو یکی از پلتفرم‌های تبادل ارزهای دیجیتالی یا صرافی‌های رمز ارز است که برای معامله‌گران این قبیل ارزها پلتفرم موبایل و وب‌سایت ارائه می‌دهد. ایتورو به عنوان یک پلتفرم معامله‌گری اجتماعی پیشرو، مورد اعتماد بسیاری از کاربران قرار دارد؛ در حال حاضر، ایتورو در بیش از ۱۴۰ کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌چنین، در این صرافی می‌توانید طیف گسترده‌ای از دارایی‌های مالی را برای معامله یا شروع سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

کارمزدهای ایتورو بسیار شفاف و در مقایسه با سایر کارگزاری‌ها پایین‌تر هستند. به علاوه، پلتفرم ایتورو بسیار ساده و کاربر پسند است. این صرافی دارای یک اپلیکیشن کیف پول یکپارچه است که مشتریان می‌توانند بدون خروج از پلتفرم ایتورو رمز ارزهای‌ خود را انتقال بدهند یا ذخیره کنند.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • دارای ویژگی‌های معاملاتی مالی پیشرفته نظیر اهرم یا لوریج و موقعیت خرید (long) و فروش (short) است، و شما می‌توانید از پشتیبانی بیش از ۲۰۰۰ ابزار مالی در سرتاسر پلتفرم‌های مختلف بهره‌مند شوید. لطفا دقت کنید، مشتریان آمریکایی فقط می‌توانند از رمز ارزهای واقعی در معاملات استفاده کنند.
  • به معامله‌گران اجازه می‌دهد با استفاده از روش‌های مختلف پرداخت نظیر کارت اعتباری، انتقال بانکی، و غیره واریز یا برداشت داشته باشند. ولی در ایالات متحده، فقط می‌توان از انتقال بانکی یا روش‌های بانکداری اینترنتی استفاده کرد.
  • رابط بصری این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است تا کاربران را قادر سازد به سادگی امور مالی‌شان را مدیریت کنند؛ در حساب آزمایشی این پلتفرم می‌توانید تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار به صورت رایگان دریافت کنید.
  • ایتورو یک پلتفرم معامله‌گری اجتماعی برای جامعه‌ی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است که به آن‌ها کمک می‌کند برای کسب نتایج بهتر درباره‌ی استراتژی‌های معامله‌ای با یکدیگر تعامل و بحث کنند.
  • این پلتفرم دارای ویژگی تقلید معامله‌گری یا کپی‌تریدر است که به کاربران اجازه می‌دهد به طور خودکار از اقدامات و تصمیمات معامله‌‌گران بزرگ پیروی کنند. به علاوه، ویژگی کپی‌پورتفولیو نیز به شما امکان می‌دهد از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری آماده استفاده کنید.
  • حداقل واریز این پلتفرم بسیار پایین است؛ هم‌چنین، کارمزدهای برداشت و سایر خدمات آن نیز در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود پایین‌تر است. ولی کارمزد برداشت برای مشتریان آمریکایی صفر است.

یکی از بهترین ویژگی‌های این پلتفرم فناوری کپی‌تریدر انحصاری ایتورو است که به مشتریان امکان می‌دهد عملکرد معامله‌گران برتر را مقایسه کنند و به طور لحظه‌ای و خودکار فعالیت معاملاتی آن‌ها را برای خود کپی کنند. این ویژگی پلتفرم ایتورو را در معاملات آنلاین جهانی منحصر به فرد کرده است.

۲. کوین بیس

کوین بیس را می‌توان به عنوان بهترین پلتفرم تبادل رمز ارز معرفی کرد، زیرا این صرافی یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های تبادل بیت کوین به شمار می‌رود. کوین بیس به خاطر نقدینگی و امنیت بالای‌اش محبوبیت دارد. کوین بیس به عنوان یک کارگزار بیت کوین قدرتمند، دارای ویژگی‌های دیگری نظیر کیف پول، واسط برنامه‌نویسی کاربردی (API) برای توسعه‌دهندگان جهت اتصال با اپلیکیشن‌های ثالث، و قابلیت معامله نیز هست.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • درک و استفاده از این پلتفرم بسیار ساده و آسان است. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که افراد تازه‌وارد بتوانند به سادگی از آن استفاده کنند و با مفهوم بیت کوین آشنا شوند.
  • در این صرافی می‌توانید با استفاده از محبوب‌ترین روش‌ها نظیر ویزا و مسترکارت پرداخت‌های‌تان را انجام بدهید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری به عنوان پشتیبانی بیت کوین خریداری کنید؛ اگرچه محدودیت خرید وجود دارد.
  • با این‌که این صرافی پایگاه مشتریان بزرگی را مدیریت می‌کند، هم‌چنان می‌تواند معاملات‌تان را در زمان بسیار کوتاه پردازش کند.
  • حد خرید بسیار بالا و کارمزد نسبتا پایین کارایی این صرافی را برای کاربران بالا برده است.
  • کوین بیس برای ذخیره‌سازی دارایی‌های‌تان یک کیف پول دیجیتال، صندوق امانات، و خزانه‌ای برای ذخیره‌ی اندوخته‌های‌تان ارائه می‌دهد.

۳. کراکن (Kraken)

کراکن یکی از بهترین صرافی‌ها جهت معاملات رمزنگاری شده برای افراد مبتدی است. این پلتفرم شما را راهنمایی می‌کند تا با رمز ارزها به خوبی آشنا و به یک کارشناس تبدیل شوید. این پلتفرم بر فرایند همواره در حال تغییرِ نحوه‌ی درک آدم‌ها از پول و امور مالی تاکید دارد.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • یک پلتفرم کاربردی برای کارشناسان و افراد مبتدی. این صرافی دارای ظاهری ساده و قابل مدیریت است؛ شما می‌توانید وضعیت خود را به خوبی پیگیری کنید.
  • این صرافی بر بالاترین کیفیت و امنیت ممکن برای یک پلتفرم دیجیتال تمرکز دارد تا مشتریان آن از فعالیت‌های کلاهبردارانه در امان باشند.
  • این صرافی به منظور حفظ و برقراری ارتباط روان و بی عیب و نقص با مشتریان، از طریق واحد پشتیبانی جهانی خود به صورت بیست و چهار ساعته در تمام روزهای هفته خدماتی به مشتریان ارائه می‌دهد.
  • کراکن دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای است که می‌توانید جزء منابع مالی‌تان قرار دهید. حتی برای غنی‌تر کردن مجموعه‌تان و پیدا کردن یک جفت سرمایه‌گذار برای خود می‌توانید تصمیمات خاصی اتخاذ کنید.
  • این پلتفرم از طریق راه‌حل‌های انحصاری خود که از تمام سرمایه‌گذاران با هر میزان سرمایه پشتیبانی می‌کنند، می‌تواند سرمایه‌های‌تان را مدیریت کند.
  • ویژگی‌های معاملاتی آسان و راه‌حل‌های سرمایه‌گذاری این صرافی به شما کمک می‌کنند به عنوان سرمایه‌گذار به خوبی رشد کنید؛ کراکن دارای برنامه‌های قیمت‌گذاری رقابتی و فرایند انعطاف‌پذیری است.

۴. بیتفینکس (Bitfinex)

وقتی درباره‌ی پلتفرم‌های تبادل رمز ارزها یا همان صرافی‌ها صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم بیتفینکس را نادیده بگیریم. این صرافی دارای فهرست پیشرفته‌ای برای پیگیری فروشندگان و خریداران علاقه‌مند به ابزارهای مالی خاص است. وجود هشت حالت مختلف، به ترتیبِ نوع آن‌ها برای همه‌ی وضعیت‌های ممکن، این پلتفرم را یک سر و گردن از سایر پلتفرم‌های معامله‌گری بالاتر قرار داده است. به علاوه، برای آن‌که بتوانید به عنوان یک معامله‌گر مجاز در این پلتفرم فعالیت کنید، فقط به یک گوشی هوشمند نیاز دارید.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • بیتفینکس دارای یک رابط کاربری تعاملی است، و راهنمایی‌های موجود در بخش‌های مختلف این پلتفرم، استفاده از آن را برای کاربران آسان‌تر می‌کنند.
  • این پلتفرم تقریبا از تمام رمز ارزها از قبیل بیت کوین، اتریوم، مونرو، دش، ای‌اواس، لایت کوین، ریپل، تتر، ان‌ای‌او، و سایر انواع دارایی‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌کند.
  • بیتفینکس معاملات‌تان را به گونه‌ای انجام می‌دهد که بتوانید بهترین نتایج ممکن را در یک دوره‌ی زمانی خاص به دست بیاورید.
  • شما از طریق این پلتفرم معامله‌گری همتا به همتا می‌توانید سرمایه‌ی خود را افزایش دهید و متقاضیان معامله با خود را به دارایی‌های دیجیتال‌تان جذب کنید.
  • این پلتفرم پنج نوع سفارش را ارائه می‌دهد که سه مهم‌ترین نوع سفارش عبارت هستند از سفارش محدود، سفارش بازار، و سفارش توقف.
  • برای رمز ارزها نیازی به واریز هیچ گونه پول نقد نیست؛ با این حال، این صرافی یک بار هک شده، و امنیت آن زیر سوال رفته است.

۵. بیترکس (Bittrex)

بیترکس یکی از سطح بالاترین سایت‌های معامله‌گری در بازار رمز ارزها است. این صرافی برای ایجاد انقلاب در این بازار از فناوری‌های جدید استفاده می‌کند و تقاضا را برای رمز ارزها در سرتاسر جهان افزایش می‌دهد. بیترکس به دنبال به حداقل رساندن زمان تراکنش‌ها است و البته، امنیت نیز برای آن بسیار مهم است. هدف بیترکس تغییر نحوه‌ی تراکنش‌ها برای محصولاتی است که از این فناوری نوآورانه استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • این پلتفرم لایه‌های مقطعی را به همراه طرح‌های امنیتی متنوع ارائه می‌دهد؛ این امکانات بیترکس را به یک صرافی موثر و قابل اعتماد تبدیل کرده‌اند.
  • بیترکس از واسط برنامه‌نویسی کاربردی پویا استفاده می‌کند؛ معامله‌گری الگوریتمی این واسط برنامه‌نویسی را برای پلتفرم‌های معامله‌گری ثالث قابل استفاده می‌کند.
  • موتور مقیاس‌پذیر در این پلتفرم باعث به حداقل رساندن زمان تراکنش می‌شود؛ به این ترتیب، هر یک از تراکنش‌ها در لحظه‌ انجام می‌شود.
  • این صرافی به عنوان یک پروژه‌ی بلاک چین نوآورانه، بر اقدامات ضد پول‌شویی تمرکز دارد – هدف از این اقدامات افزایش میزان محبوبیت رمز ارزها در سراسر جهان است.
  • بیترکس دارای رویکردی مدرن برای ثبت داده‌های سفارش‌های توکن است؛ هم‌چنین، برای تسریع فرایند معامله می‌توان از کیف‌های پول دیجیتالی استفاده کرد.

۶. پولونیکس (Poloniex)

پولونیکس یک پلتفرم تبادل رمز ارز با سرعت رشد بالا است که شمار مشتریان‌ و ترافیک ماهانه‌اش تقریبا دو برابر شده‌اند. بالاترین حجم تبدیل برای آلتکوین باعث شده است این پلتفرم در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بسیار محبوب شود. در این صرافی شما تقریبا می‌توانید با هر نوع رمز ارز تراکنش انجام بدهید، و هم‌چنین، کارمزدهای معاملاتی اندکی نیز پرداخت کنید – زیر ۰.۲۰ درصد.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نوآورانه و رسیدن به اهداف‌تان می‌توانید با تمام انواع دارایی‌های دیجیتالی، از بیت کوین گرفته تا اتریوم، آلتکوین، و استیبل کوین تراکنش انجام دهید.
  • هدف این صرافی نشان دادن ضرورت مشارکت در این انقلاب مالی از طریق ترویج رمز ارزها با کمک این قبیل پلتفرم‌ها است.
  • ای پلتفرم برای شروع معاملات از رویکرد الگوریتمی استفاده می‌کنید و برای ارائه‌ی مزایای رقابتی، این رویکرد را با استراتژی‌های پژوهشی در هم می‌آمیزد.
  • شمار زیادی از جفت ارزها در میان سایت‌های معامله‌گری پیشرو در رمز ارزها توسط این صرافی پشتیبانی می‌شوند، و هم‌زمان به طور جدی بر امنیت این سیستم نیز تمرکز وجود دارد.
  • پولونیکس حداکثر میزان داده‌های آنلاین را ذخیره می‌کند و تلاش دارد میزان دقیقی از سرمایه‌های لازم را برای اطمینان از معامله‌گری بدون وقفه ذخیره داشته باشد.

۷. سی‌ای‌ایکس.آی‌او (CEX.IO)

این صرافی به عنوان پلتفرمی که بیش از ۳ میلیون مشتری راضی در معاملات رمز ارز در آن شرکت می‌کنند، توانسته‌ است اعتماد آدم‌ها را به خود جلب کند و به پلتفرم قابل اعتمادی برای تبادل بیت کوین تبدیل شود. اگر می‌خواهید برای فروش یا خرید بیت کوین یا ارزهای دیجیتالی با استفاده از ویزا / مسترکارت پول واریز کنید، این پلتفرم برای‌تان بسیار مناسب است.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • این پلتفرم دارای یک موتور معامله‌گر پیشرفته است که از الگوریتم‌های فهرست سفارش‌ها پشتیبانی می‌کند تا بتوانید سفارش‌ها با حجم بالا را در لحظه پردازش کند.
  • این صرافی برای تقویت امنیت خود از پروتکل‌های امنیتی منحصر به فرد نظیر حملات DDoS، رمزگذاری کامل داده‌ها، و هماهنگی با استانداردهای PCI DSS استفاده می‌کند.
  • IO از معامله‌گران در برابر تجربه‌ی تاثیر تراز منفی محافظت می‌کند و سرعت معاملات را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.
  • این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد ترازنامه و سابقه‌ی تراکنش‌های‌شان را با استفاده از حساب‌های خود بررسی کنند و هنگام تهیه‌ی گزارش کاملا شفاف باشند.
  • IO بر نقدینگی بالا، اعمال حداقل زمان، و انتشار کم‌تر برای جفت شدن با برترین رمز ارزها تاکید دارد.
  • استراتژی‌های رقابتی و طرح‌های قیمتی مختلف برای بازارگردان‌ها و معامله‌گران، این صرافی را به یک پلتفرم تبادل رمز ارز درجه یک تبدیل کرده‌اند.

۸. چینجلی (Changelly)

اگر نمی‌خواهید هویت‌تان در اینترنت فاش شود، چینجلی یک پلتفرم عالی برای معامله با رمز ارزها است. شما می‌توانید فقط با استفاده از یک ایمیل دارایی‌های دیجیتال‌تان را مبادله کنید، و نیازی به ارائه‌ی مشخصات هویتی رسمی خود ندارید. به علاوه، این پلتفرم پیشرفته تجربه‌ی کاربری سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را بهبود می‌بخشد.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • این پلتفرم تمام مشتریان را از سراسر دنیا مورد تایید قرار می‌دهد؛ به همین خاطر، چینجلی یک پلتفرم جهانی است. به علاوه، توانایی تبدیل بیت کوین و آلتکوین، این صرافی را به یک پلتفرم قدرتمند تبدیل کرده است.
  • هم‌چنین، از چینجلی می‌توان به عنوان یک ویجت استفاده کرد؛ شما می‌توانید آن را بر روی سایر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید تا بتوانید رمز ارزهای‌تان را تبدیل کنید.
  • اگر کاربران بخواهند هر نوع معامله‌ای را شروع کنند، برای این کار آزادی کامل دارند، زیرا هیچ محدوده‌ی حداقلی یا حداکثری وجود ندارد.
  • چینجلی دارای وب‌سایت‌ سازگار با موبایل و اپلیکیشن‌های اندروید و آی‌آو‌اس است که به کاربران اجازه می‌دهند تراکنش‌های‌شان را پیگیری کنند.
  • این پلتفرم بر امنیت تاکید بسیار دارد، و هیچ‌یک از دارایی‌ها به غیر از کیف‌های پول کاربران در هیچ جای دیگر اینترنت قابل دسترس نیست.

۹. بیت بای (Bitbuy)

این پلتفرم معامله‌گری رمز ارز در کانادا به خاطر پاسخگویی عالی و سرعت بسیار خوب‌اش در پردازش تراکنش‌های رمز ارز شهرت بسیار دارد. با این‌که خدمات این صرافی فقط به مردم کانادا محدود می‌شود، شمار معامله‌گران در این پلتفرم بسیار بالا است. خدمات مشتریان مستقیم و فعالیت‌های ایمن حساب‌های کاربری در این صرافی باعث رشد سریع این پلتفرم شده‌اند.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • این پلتفرم به هیچ وجه دارای مشکل امنیتی نیست، زیرا از یک سیستم احراز هویت دو عاملی مبتنی بر متن و یک پایه‌ی IT پیچیده بهره می‌برد.
  • بیش از ۹۵ درصد از کوین‌های مشتریان در کیف‌های دیجیتالی سرد ذخیره می‌شوند و به صورت آنلاین افشا نخواهند شد.
  • شما می‌توانید مقدار زیادی پول واریز کنید، و گزینه‌های پرداخت متعددی نیز در اختیارتان خواهد بود.
  • این پلتفرم نرخ تمام ارزها را مقایسه نمی‌کند، و فقط بیت کوین، بیت کوین کش، اتر، لایت کوین، و ریپل در دسترس هستند.
  • این صرافی خدمات سرمایه‌گذاری ۲ ساعته از طریق روش واریز اکسپرس اینتراک ای ترنسفر را نیز ارائه می‌دهد.

۱۰. چینج ‌نو(Changenow)

این صرافی به عنوان یک پلتفرم معاملاتی رمز ارز خدمات معاملاتی آسانی را ارائه می‌دهد، زیرا نیازی به افتتاح حساب وجود ندارد. هیچ‌یک از داده‌های تراکنش‌تان در پایگاه داده‌ها ذخیره نمی‌شوند؛ با این حال، چینج‌نو امنیت تراکنش‌های‌تان را تضمین می‌کند. هم‌چنین، این صرافی محدودیت‌های تبادلات رمز ارزها را در هم شکسته است؛ بنابراین، این پلتفرم از استاندارد بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • همه‌ی تراکنش‌ها ظرف ۱۵ دقیقه انجام می‌شوند؛ در این تراکنش‌ها می‌توانید از ویزا یا مسترکارت برای پرداخت استفاده کنید.
  • این پلتفرم کاربر پسند به طور خودکار بهترین نرخ تبدیل را برای معامله‌گران شناسایی می‌کند.
  • از آن‌جا که نیازی به بررسی نرخ تبدیل وجود ندارد، استفاده از این صرافی به اندازه‌ي قابل توجهی در وقت سرمایه‌گذاران صرفه‌جویی می‌کند.
  • شما می‌توانید بیش از ۱۶۰ نوع رمز ارز را در این صرافی تبدیل کنید، و هم‌زمان از خدمات تبادل ارز فیات و رمز ارز نیز بهره‌مند شوید.
  • هیچ هزینه‌ی پنهانی وجود ندارد؛ پشتیبانی ۲۴ ساعته و اپلیکیشن هوشمند این صرافی را به یک پلتفرم قابل اعتماد برای معامله‌گران تبدیل کرده‌اند.

۱۱. شیپ ‌شیفت (Shapeshift)

رپورتاژ

بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در سراسر جهان شیپ‌شیفت را به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای معامله با رمز ارزها می‌شناسند. این صرافی از بیش از ۱۱۰ رمز ارز پشتیبانی می‌کند، و برای شروع تراکنش در این صرافی فقط لازم است یک حساب کاربری رایگان باز کنید. استفاده از این پلتفرم ساده هیچ پیچیدگی ندارد، و شما می‌توانید پول‌تان را به سرعت به گیرنده انتقال دهید.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • نرخ تبدیل به سرعت محاسبه می‌شود، و شما برای مشاهده‌ی قیمت‌ها مجبور به پرداخت یک تومان هم نخواهید بود.
  • این پلتفرم با هدف خدمت‌رسانی به عنوان یک واسط برنامه‌نویسی کاربردی طراحی شده است، و شرکای قابل اعتماد می‌توانند با پیاده‌سازی OAuth از این واسط برنامه‌نویسی کاربردی (API) استفاده کنند.
  • پیش از شروع به کار شیپ‌شیفت، کار کردن با رمز ارز ریپل هرگز این‌چنین آسان نبود.
  • شما می‌توانید به صورت کاملا گمنام به انجام معامله بپردازید؛ با این حال، امنیت معاملات‌تان در هر مرحله از معامله تضمین شده است.
  • این صرافی مانند یک دستگاه خودپرداز رمز ارز عمل می‌کند و بر سرعت، حریم شخصی، و انجام قابل اعتماد تراکنش‌ها تمرکز دارد.

۱۲. بیت استمپ (Bitstamp)

بیت‌استمپ به عنوان یکی از پلتفرم‌های پیشرو در صنعت ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می‌کند. این صرافی به اندازه‌ای به بلوغ رسیده است که می‌تواند خدمات بهتر و امنیت بالاتری را به مشتریان ارائه بدهد. به علاوه، توانایی واریز مستقیم پول نقد به حساب بانکی‌تان و برداشت بدون محدودیت باعث شده‌ است این صرافی برای طولانی بتوانید جایگاه خود را حفظ کند.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • قابلیت اعتماد به این صرافی از ۲۰۱۱ برای همگان ثابت شد؛ بیش از ۹۸ درصد از دارایی‌هایی دیجیتالی در فضای ذخیره‌سازی سرد نگهداری می‌شوند.
  • این پلتفرم با ارائه‌ی خدمات آسان و با واسط کاربری ساده در اپلیکیشن‌ موبایل و هم‌چنین، در وبسایت افراد مبتدی را به سرمایه‌گذاری در این صنعت تشویق می‌کند.
  • به علاوه، این صرافی دارای ابزارهای پیشرفته و منحصر به فرد برای افراد باتجربه و حرفه‌ای در بازار نیز هست.
  • سیستم تبادل اطلاعات مالی با عملکرد بالا و واسط برنامه‌نویسی کاربردی HTTP به کاربر کمک می‌کند مجموعه‌ی استراتژی‌های خود را در بازار یا سایت‌های معاملات به خوبی به کار ببندد.
  • بیت‌استمپ انواع مختلفی از حساب‌ها و ویژگی‌های امنیتی را نظیر فناوری چند امضایی به مشتریان ارائه می‌کند.

۱۳. کوین ماما (Coinmama)

کوین‌ماما به عنوان یکی از پلتفرم‌ها معاملاتی رمز ارز مشهور در دنیا از ۲۰۱۳ تاکنون در این صنعت فعالیت می‌کند. این صرافی برای ارائه‌ی بهترین خدمات به معامله‌گران بر فرایند همیشه در حال تغییر و توسعه‌ی این صنعت تمرکز می‌کند. شما در این صرافی می‌توانید بیت کوین، اتریوم، ریپل، و سایر رمز ارزهای محبوب را خریداری کنید، و برای این کار نیازی به واریز سپرده یا بیعانه ندارید. به محض تایید حساب‌تان می‌توانید معاملات‌تان را در این صرافی آغاز کنید.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • این پلتفرم ماشین حساب بیت کوین را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید نرخ رمز ارزتان در لحظه چک کنید.
  • این صرافی یک کیف پول دیجیتال نیز به مشتریان ارائه می‌دهد و همیشه بر استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی تمرکز دارد.
  • از آن‌جا که در این صرافی هیچ واسط برنامه‌نویسی کاربردی در دسترس نیست، شما نمی‌توانید این پلتفرم را با سایر پلتفرم‌های ثالث ادغام کنید.
  • این پلتفرم به خاطر شفافیت‌اش در خدمات و رابط کاربری پاسخگو و کاربر پسندش بسیار مشهور است.
  • کوین ماما از تمام روش‌های پرداخت محبوب پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین، این پلتفرم پرداخت‌های وسترن یونیون را نیز می‌پذیرد.

۱۴. بیت اسکوئر (Bitsquare)

این صرافی یکی از انعطاف‌پذیرترین سایت‌های معاملاتی رمز ارز به شمار می‌رود. بیت‌اسکوئر از یک شبکه‌ی متن باز و همتا به همتا برای تبادل ارزهای ملی مشتریان با رمز ارز استفاده می‌کند. از آن‌جا استفاده از این صرافی به ایجاد حساب نیاز ندارد، شما می‌توانید در هر لحظه معامله‌تان را شروع کنید. اگر در حفظ هویت‌تان در برابر افشای اطلاعات شک و تردید دارید، می‌توانید از این پلتفرم استفاده کنید.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • فعالیت این صرافی به طور کامل بر افراد مرتبط با این پلتفرم وابسته است، زیرا بیت اسکوئر از یک شبکه‌ی غیرمتمرکز استفاده می‌کند.
  • این پلتفرم هرگز هیچ‌یک از اطلاعات‌تان را برای خود نگه نمی‌دارد و فقط به شما اجازه می‌دهید این اطلاعات را با طرف معامله‌تان به اشتراک بگذارید.
  • بیت اسکوئر فرصت‌های قابل توجهی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است – کد منبع این پلتفرم در گیت‌هاب و اسلک در دسترس است.
  • این صرافی کیف پول‌تان را کنترل نمی‌کند؛ هم‌چنین، تمام بیت کوین‌ها در آدرس‌های چند امضایی ذخیره می‌شوند.
  • اگر در مورد یکی از معاملات‌تان دچار اختلاف نظر شوید، بیت اسکوئر سیستم داوری خود را برای رسیدگی به این اختلاف نظر فعال می‌کند؛ رسیدگی به هر تراکنش ظرف ۱۰ دقیقه انجام می‌شود.

۱۵. لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins)

اگر می‌خواهید بیت کوین‌تان را با نرخ خاصی بفروشید که کاملا تحت کنترل و تشخیص خودتان قرار باشد، لوکال‌بیت‌کوینز بهترین پلتفرم برای‌تان خواهد بود. این صرافی به طور خودکار موقعیت فرد را شناسایی می‌کند و نرخ تبدیل لحظه‌ای رمز ارزهای مختلف را در برابر ارز مورد نظر این فرد نشان می‌دهد. هم‌چنین، این پلتفرم امکان پرداخت را از طریق درگاه‌های پرداخت آنلاین محلی ایجاد کرده است.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • این فرایند کاملا ساده و مستقیم است. از ایجاد حساب تا دسترسی به یک کیف پول دیجیتالی، تمام مراحل را می‌توانید ظرف چند دقیقه انجام دهید.
  • از آن‌جا که این پلتفرم بر اساس تعامل فرد به فرد ایجاد شده است، شما می‌توانید پس از ملاقات با طرف معامله‌تان، دارایی‌های دیجیتال مورد نظرتان را بخرید یا بفروشید.
  • ارسال آگهی در پلتفرم تعاملی ارائه‌ شده توسط لوکال‌بیت‌کوینز بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است.
  • این پلتفرم از طرف گسترده‌ای از روش‌های پرداخت پشتیبانی می‌کند؛ اگرچه نرخ تبدیل در آن بسیار بالا است.
  • این صرافی از طریق استراتژی‌های پیشرفته، شبکه‌ی همتا به همتا، و فرهنگ جامعه محور خود امنیت بالایی را برای معاملات مشتریان فراهم می‌کند.

۱۶. لینک کوین (LinkCoin)

لینک‌کوین یکی از پلتفرم‌های تازه‌وارد به صنعت رمز ارزها است. این صرافی برای نخستین بار در جهان روش معامله‌ی آسانی را برای آلتکوین‌ها معرفی کرده است. این پلتفرم بر اساس استفاده از تجربه‌ی بورس سهام، سرمایه‌گذاری بانکی، و شرکت‌های کارگزاری شکل گرفت. اطمینان ا ز ارائه‌ی خدمات با امنیت بالا و تجربه‌ی خوب کاربران باعث شده است این پلتفرم ظرف مدت نسبتا کوتاه تاسیس‌اش، از ۲۰۱۷ تاکنون، محبوبیت بالایی به دست بیاورد.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • این پلتفرم هوشمند است و هنگام تبادل دارایی‌های دیجیتالی نقدینگی لازم را فراهم می‌کند.
  • به جای استفاده از بورس سهام سنتی از روش‌های جدیدتر استفاده می‌کند. معامله فقط میان طرفین آن شروع و تکمیل می‌شود.
  • ساختار خدمت محور و فناوری چند امضایی این پلتفرم، لینک کوین را به یکی از امن‌ترین صرافی‌ها تبدیل کرده‌اند.
  • این پلتفرم زمان معامله را به اندازه‌ي قابل توجهی به حداقل رسانده است. پرداخت، ایجاد توکن، و تمامی کارهای فقط ظرف ۵ دقیقه انجام می‌شوند.
  • پلتفرم‌های اندروید، آی‌آو‌‌اس، و وب نیز برای این صرافی در دسترس هستند تا لینک کوین به یکی از موثرترین و کاربردی‌ترین صرافی‌ها تبدیل شود.

۱۷. بایننس (Binance)

اگر می‌خواهید وارد یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تبادل رمز ارزها در جهان شوید، بایننس همان پلتفرمی خواهد بود که به دنبال‌اش می‌گردید. حتی اگر شما در این زمینه بی‌تجربه باشید، این پلتفرم از طریق رابط کاربری چند بعدی و قالب خلاقانه‌اش راهنمایی‌تان می‌کند تا به یک کارشناس تبدیل شوید.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • این پلتفرم می‌تواند در هر ثانیه ۱،۴۰۰،۰۰۰ سفارش را پردازش کند؛ همین توانایی این صرافی را به یکی از قدرتمندترین موتورهای هماهنگ‌کننده‌ی طرف‌های قرارداد در سطح جهان تبدیل کرده است.
  • کارکردهای مجزا برای مدیریت مشتریان، مدیریت داده‌ها، و پردازش از طریق اپلیکیشن استفاده از این پلتفرم آسان‌تر کرده‌اند.
  • برای تضمین امنیت معاملات در این پلتفرم از رویکرد چند لایه‌ای و فناوری خوشه‌بندی در پردازش معاملات استفاده می‌شود.
  • در این پلتفرم می‌توانید از اپلیکیشن‌ها گوشی همراه و اپلیکیشن‌های مجزا کامپیوتری برای ویندوز و مک نیز استفاده کنید.
  • با یکپارچه‌سازی واسط برنامه‌نویسی کاربردی منبع باز می‌توانید کارتان را با پلتفرم یا بازار معامله‌ی رمز ارزها آغاز کنید.

۱۸. جمینی (Gemini)

این پلتفرم تبادل رمز ارز بر انجام معاملات با ریسک پایین تمرکز دارد، ولی یکی از اهداف اصلی آن تایید خریدهای مکرر در دفتر سفارش‌ها است. این پلتفرم از ۲۰۱۶ تاکنون در تلاش است تا استفاده از رمز ارزها را ترویج کند. صرافی جمینی کار خود را از یک شرکت در نیویورک آغاز کرد و هم‌اکنون فعالیت خود را تا هنگ‌کنگ، سنگاپور، کره جنوبی، و ژاپن گسترش داده است.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • جمینی مسئولیت پول‌تان را بر عهده می‌گیرد و ابزارهای قدرتمندی را برای کنترل مجموعه‌ی دارایی‌های‌تان در آینده به شما ارائه می‌دهد.
  • جمینی نخستین پلتفرمی است که از آزمون SOC 2 Type 1 موفق بیرون آمده است و به یک ارائه‌دهنده‌ی قابل اعتمادSaaS تبدیل شده است.
  • جمینی یکی از معدود پلتفرم‌های تبادل رمز ارز است که دارای کارکرد مزایده‌ای است – بسیاری از دارایی‌های رمزنگاری شده به این کارکرد نیاز دارند.
  • این صرافی بیش‌تر سرمایه‌ها را در کیف‌های پول آفلاین نگهداری می‌کند، و شما می‌توانید دقیقا با هر میزان واریز سپرده معامله‌تان را شروع کنید.
  • این پلتفرم ۰.۲۵ درصد کارمزد استاندارد از کاربران دریافت می‌کند و هم‌چنین، مانند سایر پلتفرم‌های معامله‌ی رمز ارزها دارای سیستم قیمت‌گذاری سفارش‌گذار و سفارش‌بردار است.

۱۹. هیوبی (huobi)

این پلتفرم معاملاتی فقط برای مردم آمریکا قابل استفاده است. این صرافی در میان مردم آمریکا بسیار محبوب است، زیرا در مقایسه با سایر پلتفرم‌های تبادل رمز ارزها سریع‌تر و مطمئن‌تر است. به علاوه، اگر می‌خواهید دارایی‌های‌تان را از هیوبی گلوبال به هیوبی OTC منتقل کنید، این کار را می‌توانید به صورت رایگان انجام دهید.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • این پلتفرم به شما امکان می‌دهد در یکی از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های معامله‌گری رمز ارزهای دنیا توکن و هدیه ایجاد کنید.
  • کیف‌های پول رمز ارز پریمیومِ این پلتفرم دارای لایه‌ی کاهنده‌ی حمله منع سرویس توزیع شده (DDoS-mitigation) و سیستم احراز هویت چند مرحله‌ای است.
  • شما می‌توانید با استفاده از واسط برنامه‌نویسی کاربردی که دارای منبع باز است و توسط طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌شود، هیوبی را یکپارچه‌سازی کنید.
  • بیش از صد جفت ارز در این پلتفرم برای معامله وجود دارد، و شما می‌توانید با استفاده از توکن‌های هیوبی کالاها و محصولات واقعی خریداری کنید.

۲۰. لونو (Luno)

لونو از یک موتور معاملاتی قدرتمند استفاده می‌کند که ویژگی‌های گسترده و بسیاری دارد. با این‌که این سیستم امن و قابل اعتماد است، شما فقط می‌توانید بیت کوین و اتریوم را در آن مبادله کنید. این پلتفرم به راحتی قابل استفاده است، و در هر مرحله‌، با استفاده از دستورالعمل‌هایی جامع راهنمایی می‌شوید.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • لونو را می‌توان به عنوان یکی از صرافی‌های پیشرو دانست که برای نخستین بار پلتفرم‌های دیجیتالی را برای معامله با رمز ارزها ارائه داده‌اند.
  • این پلتفرم از بیش از ۴۰ کشور دارای مشتری است و انواع مختلفی از محصولات را ارائه می‌دهد. به علاوه، این صرافی بیش از ۸ میلیارد دلار را پردازش کرده است.
  • این صرافی به زبان‌های مختلف به ارائه‌ی خدمات و پشتیبانی از مشتریان می‌پردازد و استفاده‌ی کاربران از این خدمات بسیار آسان است.
  • سیستم امنیتی این صرافی بسیار پیچیده است، و احراز هویت دو عاملی این صرافی مکانی امن را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

۲۱. کوینیجی (Coinigy)

کوینیجی فعالیت خود را از ۲۰۱۴ آغاز کرد، و از آن پس، محبوبیت خود را از طریق پشتیبانی برتر از مشتریان حفظ کرد. اگر می‌خواهید بر میزان موجودی و دارایی‌های‌تان بیفزایید، امکانات بی‌نظیر این پلتفرم کمک بسیاری به شما خواهند کرد. شما می‌توانید پورتفولیوی خود را بسازید، مدیریت، و ارزیابی کنید، و دارایی‌های‌تان را از طریق تمام انواع پلتفرم‌ها مبادله کنید.

ویژگی‌های این پلتفرم

  • این صرافی حساب مبتدی، پیشرفته، و توسعه‌دهنده‌ی واسط برنامه‌نویسی کاربردی را به مشتریان ارائه می‌دهد، و قیمت‌های این خدمات ماهانه بین ۰ الی ۹۹ دلار است.
  • امنیت مشتری در این پلتفرم هرگز تحت کنترل نیست، و این امنیت توسط بیش‌تر پلتفرم‌های تبادل در جهان پشتیبانی می‌شود.
  • فعالیت در پلتفرم‌های مبتنی بر فضای ابری و مرکز داده‌های گوگل باعث افزایش کارایی و سرعت ۹۹ درصدی این صرافی شده‌اند.
  • این پلتفرم واسط برنامه‌نویسی کاربردی را به صورت لحظه‌ای برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند، و افراد یا شرکت‌ها می‌توانند در لحظه به داده‌های عظیم این پلتفرم دسترسی داشته باشند.
  • کوینیجی تمام داده‌های‌تان را رمزگذاری می‌کند و توسط یک ساختار چند ردیفی از آن‌ها محافظت می‌کند.

سخن آخر

رمز ارزها در آینده‌ی نزدیک جای ارزهای سنتی را خواهند گرفت. در نتیجه، تقاضا و قیمت این ارزها روز به روز افزایش خواهند یافت. در صورتی که هنوز به طور کامل به مفهوم رمز ارز پی نبرده‌اید، همین الان وقت آن فرا رسیده است که دست به کار شوید. برای آن‌که بتوانید کارتان را با جدیدترین ویژگی‌های پلتفرم‌های تبادل ارزهای دیجیتالی آغاز کنید، ابتدا باید یک پلتفرم خوب پیدا کنید.

شما می‌توانید پلتفرم‌های تبادل رمز ارزها یا همان صرافی‌هایی را که در این مقاله در موردشان توضیح داده‌ایم، مد نظر قرار دهید. هنگام انتخاب مناسب‌ترین سایت معامله‌گری رمز ارز برای خودتان باید به نرخ‌های تبدیل، روش‌های پرداخت، انواع واریزها و سپرده‌ها، نحوه‌ی مدیریت حساب و سطح امنیت آن دقت کنید.

منبع ubuntupit
نوشته‌های مرتبط