بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید مناسب برای فارسی زبانان

با یک پست جذاب درباره بهترین برنامه آموزش زبان برای سیستم عامل اندروید در خدمت شما هستیم. در کنار آموزش هر دانشی مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی و غیره نیاز داریم تا بتوانیم به زبان‌های خارجی مانند زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و حتی چینی و ژاپنی صحبت کنیم. توانایی مکالمه و فهم کامل زبان‌های خارجی به ما کمک خواهد کرد علاوه بر آشنایی با مردم و فرهنگ جوامع مختلف بتوانیم به کشورهای مختلفی سفر کنیم و به سفر، گردش و همچنین تجارت بپردازیم. هرکدام از زبان‌ها می‌توانند تنها برای کشوری خاص استفاده شوند ولی برخی از زبان‌های خارجی هستند که به‌عنوان یک زبان بین‌المللی شناخته می‌شوند و برای اینکه بتوانیم با مردم در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم باید به آن زبان تسلط داشته باشیم.

یکی از مهم‌ترین زبان‌های خارجی زبان انگلیسی است چون میزان آموزش و استفاده از آن بسیار بالاست و تقریباً در هر کشوری مردم و ساکنان آن می‌توانند به‌صورت ابتدایی با زبان انگلیسی صحبت کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید بپردازیم تا با پرداخت کمترین هزینه و صرف زمان کوتاه‌تر بتوانید به برخی زبان‌های خارجی تسلط پیدا کنید و در حقیقت به‌صورت خودآموز مهارت‌های مکالمه و درک مطلب را یاد بگیرید.

چرا یادگیری زبان های خارجی مهم است؟

معمولاً افراد برای آنکه بخواهند برخی زبان‌های خارجی را فرا بگیرند زمان و حوصله‌ی کافی را ندارند و خیلی سخت با آموزش زبان ارتباط برقرار خواهند کرد. این موضوع دقیقاً می‌تواند به فراموش کردن زبان مادری و یادگیری واژگان و دستور زبان جدید باشد که با همه‌ی معلومات آنها تا پیش از این تفاوت دارد. اما به باور زبان شناسان آموختن حداقل یک زبان خارجی مانند زبان انگلیسی برای هر شخصی مورد نیاز است.

بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید مناسب برای فارسی زبانان

زبان دوم برای هر کسی می‌تواند شامل یادگیری آداب و رسوم و فرهنگ کشور مورد نظر باشد که وقتی به هر کشوری سفر کردیم بتوانیم راحت‌تر با مردم و ساکنان آن مناطق ارتباط برقرار کنیم و در حقیقت دیگر به‌عنوان یک فرد غریبه و ناشناس در بین مردم کشورهای دیگر شناخته نمی‌شویم که این مزیت خوبی برای هر کسی می‌تواند به همراه داشته باشد. جدا از اینکه بخواهیم به کشوری سفر کنیم برای راه اندازی کسب و کار و تجارت خود نیاز داریم تا با زبان‌های خارجی مختلفی آشنا شویم. این مزیت نیز به تاجران و صاحبان کسب و کارها قدرت رایزنی و صحبت را خواهد داد و علاوه بر آن حس اعتماد را در طرف مقابل افزایش خواهد داد تا از محصولات و خدمات ما استفاده کند.

حال اگر به‌عنوان یک فرد دانشجو بخواهید در دانشگاه‌های سراسر دنیا مشغول تحصیل شوید و یا موفق به دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی یا دکترا شده‌اید نیاز دارید علاوه بر طی کردن موفق دوره‌ی تحصیلی، با اساتید و دانشجویان دیگر نیز ارتباط برقرار کنید، در این صورت آموزش زبان‌های خارجی می‌تواند در تحصیل و زندگی شما بسیار تأثیر گذار باشد پس استفاده از بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید بیش از پیش به شما توصیه می‌شود. یکی از کامل‌ترین نرم افزارهایی که توانسته است نیازهای افراد را برای یادگیری زبان‌های خارجی مختلف مانند زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، چینی، ترکی استانبولی و… را پوشش دهد اپلیکیشن آموزش زبان خارجی فرادرس است که عموم افراد از سطوح سنی مختلف می‌توانند با استفاده از فیلم‌های آموزشی و درس‌های گام به گام آن به‌راحتی و در کمترین زمان و هزینه زبان خارجی مورد نظرشان را یاد بگیرند. جهت شروع آموزش و دریافت مجموعه آموزش زبان خارجی فرادرس می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

چرایی اهمیت آموزش زبان های خارجی

قبل از هر چیزی برای شروع یادگیری و آموزش زبان های مختلف باید بدانیم دلایل اهمیت آموزش زبان های خارجی چیست و با فراگیری زبان می توانیم چه مزایایی را کسب کنیم؟

در ادامه می خواهیم با ذکر مواردی به نکات مهمی درباره دلایل آموزش زبان های خارجی بپردازیم تا برای شما هم مفید واقع شود.

افزایش فرصت های شغلی

یکی از مهم‌ترین مزایای آموزش زبان‌های خارجی این است که بتوانیم فرصت‌های شغلی و کاری مختلفی را در سراسر جهان به‌دست بیاوریم و از تخصص‌هایمان در کشورهای دیگر بهتر استفاده کنیم. برای این منظور یکی از دلایل مهم جهت یادگیری آموزش زبان‌های خارجی کسب فرصت‌های شغلی است که می‌توانیم علاوه بر آموزش زبان با فرهنگ کشورهای میزبان نیز بیشتر آشنا شویم. به‌طور مثال اگر تخصص ما مربوط به کشور خاصی مانند آلمان هست علاوه بر اینکه وقتی زبان این کشور را یاد می‌گیریم می‌توانیم با مردم آلمان و فرهنگ آریایی آنها نیز بهتر و بیشتر آشنا شویم.

بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید مناسب برای فارسی زبانان

برقراری ارتباط دوستانه

خب طبیعتاً همیشه بحث شغل و کار نیست و گاهی اوقات افراد برای ایجاد فضای دوستی و ارتباط با مردم سراسر جهان می‌خواهند آموزش زبان‌های خارجی را با استفاده از بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید انجام دهند. برای اینکه بخواهیم با مردم و ساکنان کشورهای مختلفی در سراسر دنیا بیشتر آشنا شویم و با آنها در موضوعات متعددی ارتباط برقرار کنیم می‌توانیم به سراغ یادگیری زبان آن کشور رفته و تمامی مهارت‌های شنیداری، گفتاری را یاد بگیریم.

مسافرت و گردشگری

یکی دیگر از دلایل یادگیری زبان‌های خارجی می‌تواند مربوط به اهداف سفری و گردشگری باشد. شاید منظور این نباشد که به‌طور دائمی و برای همیشه به کشوری مهاجرت کنیم ولی در صورتی که بخواهیم برای مدت محدودی هم در کشورهای سراسر جهان زندگی کنیم نیاز است تا با زبان آنها صحبت کنیم. البته از مهم‌ترین دلایلی که همیشه برای آموزش زبان مورد توجه است اسکان و اقامت در کشور میزبان است. طبیعتاً نمی‌توانیم به زندگی عادی و روزمره خودمان در مناطق مختلفی از دنیا بدون یادگیری زبان آنها ادامه دهیم و همیشه ممکن است مورد تبعیض و نادیده گرفتن واقع شویم. پس قبل از سفر به کشوری باید با زبان و فرهنگ حاکم بر جامعه آن آشنا شویم.

افزایش کارایی و سلامت ذهنی

همیشه این‌طور نیست که آموزش زبان‌های خارجی برای منافع و کاربردهای عملی باشد و در برخی موارد هم می‌خواهیم قدرت ذهن و عملکرد خودمان را افزایش دهیم. طبق مطالعات جدید می‌توانیم مشاهده کنیم افرادی که آموزش زبان‌های خارجی مختلفی را آغاز کرده‌اند جدا از سن و سال آنها توانایی‌هایشان افزایش یافته است و اینکار توانسته سلامت ذهن و عملکرد کلی آنها را افزایش دهد. بعضی از مهم‌ترین مزایایی که می‌توانیم برای افزایش کارایی ذهنی بیاوریم مربوط به بهبود دادن تمرکز، ارتقای مهارت‌های گفتاری و شنیداری، افزایش سطح حافظه و غیره می‌باشد.

نکات طلایی برای شروع آموزش زبان های خارجی

ابتدا اینکه باید بگوییم روش و شیوه‌های مختلفی برای آموزش زبان‌های خارجی وجود دارد که می‌توانیم به حضور در کلاس‌های آموزشگاهی، بهره‌مندی از اساتید در کلاس خصوصی، آموزش زبان با کتاب به‌صورت خود خوان اشاره کنیم. ولی با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه یادگیری و بهبود سطح آموزشی در عصر ارتباطات و تکنولوژی صورت گرفته است می‌توانیم آموزش انواع زبان‌های خارجی را از طریق اپلیکیشن های آموزش زبان به‌صورت مجازی فرا بگیریم. حال برای اینکه بخواهید از طریق اپلیکیشن های موبایلی آموختن زبان را شروع کنید بد نیست با نکات مهمی آشنا شوید که به شما در یادگیری هرچه بهتر و کامل‌تر آموزش‌ها کمک خواهد کرد.

تمرین کنید

بله یکی از ساده‌ترین نکات همین تمرین کردن است. تمرین زیاد می‌تواند بخش زیادی از راه شما را برای موفقیت در یادگیری زبان‌های خارجی هموار کند. البته تمرین‌ها باید به‌صورت مؤثر باشد که در جهت کسب اهداف مورد نظر حرکت کند. این به معنی آن است که به برنامه آموزشی طرح ریزی شده پایبند باشید و به صورت مستمر تمرین را در برنامه روزانه خود داشته باشید و از تمرین کردن برای مهارت‌هایی که بخواهید در آنها پیشرفت کنید استفاده کنید.

رپورتاژ

بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید مناسب برای فارسی زبانان

برنامه آموزشی را دنبال کنید

در اختیار داشتن برنامه آموزش مدون و روتین می‌تواند به شما در کسب موفقیت بهتر کمک کند چون بهتر خواهید دانست که چه چیزی را باید یاد بگیرید و اینکه چطور باید این هدف برسید. پیروی از برنامه‌ای مشخص برای آموزش زبان‌های خارجی مانند زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد تا از سردرگمی خارج شوید و با افزایش تمرکز بر روی موضوع اصلی در مسیر درستی قرار بگیرید.

از دیگران نظر بخواهید

یکی از رفتارهایی که باعث می‌شود بتوانید میزان پیشرفت خود را مقایسه کرده و با بقیه کارآموزان زبان بسنجید نظرخواهی و همچنین کسب بازخورد از اطرافیانتان است. بازخورد مناسب می‌تواند به شما انگیز کافی جهت ادامه هدف و مسیر را بدهد و اگر حتی نظرات منفی را دریافت کردید بتوانید مشکلات و موانع موجود را برطرف کنید.

تعهد و انگیزه را حفظ کنید

بعد از انجام اقدامات فوق برای اینکه بتوانید مراحل آموزش زبان را طی کنید باید علاقه و انگیزه خود را نسبت به این راه حفظ کنید. شکی نیست که هیچ کاری بدون انگیزه و علاقه انجام نخواهد شد یا دوامی نخواهد داشت. پس جهت کسب آموزش بهتر باید در تمامی مراحل یادگیری تعهد و انگیزه خودتان را حفظ کنید. حال که با تمامی چالش‌ها و نکات مورد نیاز برای آموختن زبان‌های خارجی آشنا شدیم می‌خواهیم به سراغ بحث اصلی و معرفی بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید برویم و مزایا و ویژگی‌های آنها بیشتر آشنا شویم.

معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای اندروید

در این بخش می‌خواهیم چند مورد از بهترین نرم افزارهای موبایلی که برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است را معرفی کنیم. در ابتدا لازم است بگوییم که چرا نرم افزارهای معرفی شده تنها برای سیستم عامل اندروید است؟ چون اول اینکه میزان استفاده عموم افراد از سیستم عامل اندروید بیشتر است و دوم اینکه در کشورمان ایران نیز دسترسی به برنامه‌های اندرویدی بسیار بیشتر و راحت‌تر از پلتفرم‌های دیگر مانند iOS است. در ادامه به بررسی برخی از اپلیکیشن های یادگیری زبان‌های خارجی می‌پردازیم که کاربران اندرویدی بیشترین امتیازات را به آنها داده‌اند.

بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید مناسب برای فارسی زبانان

اپلیکیشن آموزشی زبان دولینگو (Duolingo)

یکی از محبوب‌ترین و البته کاربردی‌ترین نرم افزارهایی که برای آموزش زبان‌های خارجی توسط کاربران اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اپلیکیشن دولینگو می‌باشد که هم در تعداد دفعات نصب این اپلیکیشن و هم تعداد زبان‌های خارجی برای یادگیری بالاترین رتبه را دارد. شما می‌توانید در اولین اجرای این برنامه زبان مورد نظر خود را برای آموزش انتخاب کنید و مطابق با آن سؤالات و مطالب آموزشی را دریافت کنید.

شیوه آموزش در این اپلیکیشن همراه با تصاویر و گرافیک بالایی است که نه تنها شما را هنگام یادگیری زبان‌های خارجی خسته نمی‌کند بلکه جذابیت آن باعث می‌شود بیشتر با این برنامه به آموزش زبان مورد نظرتان ادامه دهید. البته در این اپلیکیشن نیازی نیست حساب کاربری شخصی بسازید و می‌توانید در هر مرحله‌ای که آموزش را انجام پیش برده‌اید ادامه دهید. وجود تست‌های طبقه بندی و محتوای آموزشی گام به گام به شما کمک خواهد کرد تا برای هر مطلبی که می‌آموزید تمرین‌های مطابق با آن را انجام دهید. برای استفاده از این نرم افزار می‌توانید آخرین نسخه‌ی آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید مناسب برای فارسی زبانان

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس (Faradars)

یکی از کامل‌ترین نرم افزارهای موجود که به‌عنوان بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید، مناسب فارسی زبانان بوده و به‌صورت درس به درس مطالب مورد نیاز را در اختیار دانشجویان و دانش آموزان قرار می‌دهد اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است. این نرم افزار توانسته است در زمینه یادگیری زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، چینی، ترکی استانبولی و… محتوای مناسب و طبقه بندی شده همراه با ویدیوهای آموزشی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن وجود بیش از 20000 ساعت آموزشی است که توسط اساتید و دبیران آموزش زبان سراسر کشور، تدریس و تدوین شده و در پلتفرم اندروید و IOS برای تمامی سطوح سنی و علمی عرضه شده است. جهت شروع یادگیری با فیلم‌های آموزش زبان‌های خارجی فرادرس می‌توانید از طریق لینک زیر اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس را دریافت و نصب کنید.

اپلیکیشن آموزشی زبان ممرایز (Memrise)

یکی دیگر از نرم افزارها و اپلیکیشن های محبوب در حوزه یادگیری زبان‌های خارجی برنامه ممرایز است که علاقه‌مندان به آموزش زبان می‌توانند از سطح مبتدی تا پیشرفته را با استفاده از این اپلیکیشن طی کنند. تمرکز و توجه بیشتر نرم افزار Memrise‌ بر روی لغات و کلمات هر زبان می‌باشد که کمک خواهد کرد واژگان را که نقش کلیدی در یادگیری هر زبان خارجی دارد به حافظه بلند مدت بسپارید. با توجه به موضوع مهم یادگیری لغات زبان‌های مختلف می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ممرایز به‌سادگی نسبت به فهم جملات و عبارات مورد استفاده پی برده و از آنها در مکالمات خود استفاده کنید. برای استفاده از نرم افزار Memrise می‌توانید آخرین نسخه‌ی آن را از طریق فروشگاه اندرویدی گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

کلام آخر درباره بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید

در این مطلب تلاش کردیم تا درباره لزوم یادگیری و آموزش زبان‌های خارجی صحبت کنیم و درباره دلایل آموختن زبان دوم به غیر از زبان مادری بیشتر بدانیم. برخی از علل پرداختن به یادگیری زبان‌های خارجی را شرح دادیم و برای کسب اطلاعات لازم نکات کلیدی مهمی را مطرح کردیم تا برای زبان آموزان مفید واقع شود. در ادامه برخی از بهترین برنامه آموزش زبان برای اندروید را معرفی کردیم که هرکدام ویژگی و مزایای خاص خود را به همراه دارند.

حال برای اینکه بخواهید به‌صورت هدفمند و همراه با برنامه‌ی مدون آموزشی امر یادگیری زبان‌های خارجی را شروع کنید پیشنهاد می‌کنیم از اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس همراه با فیلم‌های آموزشی مناسب برای فارسی زبانان در سراسر جهان استفاده کنید تا علاوه بر بهره بردن از تدریس اساتید برتر در زمینه آموزش زبان، توانایی و مهارت‌های شنیداری و گفتاری زبان‌های خارجی را ارتقاء دهید. در پایان مایلم مجموعه آموزش های زبان آلمانی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این مجموعه آموزشی ارزشمند روی لینک زیر کلیک کنید.

نوشته‌های مرتبط