نامه آلبرت انیشتین به دخترش و رازی که فاش کرد: شما آمادگی شنیدنش را دارید؟

آلبرت انیشتین‌‌‌ فیزیک‌‌‌دان مشهوری بود که کارش هنوز اساس فیزیک مدرن است. انیشتین‌‌‌ تئوری نسبیت را نوشت. این تئوری بیان می‌‌‌کند که قوانین فیزیک همه جا یکسان هستند و هر تفاوت مشاهده شده‌‌‌ای به زمان و مکان مشاهده‌‌‌گر بستگی دارد. هوش او به ویژه از این جهت قابل توجه بود که استعدادی شگرف در توضیح ایده‌‌‌های بسیار پیچیده به زبان ساده و قابل فهم داشت. او نامه‌‌‌های بسیاری نوشت و در تنوعی از زمینه‌‌‌های مطالعه و مفاهیم گوناگون سخنرانی‌‌‌هایی ایراد کرد. نوه‌‌‌ی دختری او، اولین انیشتین‌‌‌، 1400 نامه را به دانشگاه عبری اهدا کرد. آلبرت دستورالعمل‌‌‌ سخت‌‌‌گیرانه‌‌‌ای به جای گذاشته بود که محتوای نامه‌‌‌ها نباید تا دو دهه پس از مرگش منتشر شوند. او این کار را به این امید انجام داد که در آن دوره‌‌‌ بشریت رشد کرده و به بلوغ برسد. اگر فکر میکنید که آمادگی خواندن نامه آلبرت انیشتین به دخترش و رازی که فاش کرد را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

نامه آلبرت انیشتین به دخترش

یکی از نامه‌‌‌های او برای لیسرل انیشتین‌‌‌، دختر دیگر انیشتین‌‌‌ بود. در حالی‌‌‌که نامه‌‌‌ها برای حداقل دو دهه پس از مرگش نباید منتشر می‌‌‌شد، او بیان می‌‌‌کند که نامه‌‌‌ها باید محرمانه بمانند تا زمانی‌‌‌که “جامعه به اندازه‌‌‌ی کافی برای پذیرش آن‌‌‌چه که شرح خواهم داد پیشرفت کرده باشد”. در ادامه قطعاتی از این نامه‌‌‌ی بخصوص را آورده‌‌‌ام تا منظورش را مشخص کنم.

تمرکز این نامه بر قدرت و حضور بنیادین عشق است. او بشریت را ترغیب می‌‌‌کند هرگز فراموش نکنند چگونه این قدرت زندگی‌‌‌بخش را بیان، تصدیق و ستایش کنند.

رپورتاژ

 برای عینیت بخشیدن به عشق، جابجایی ساده‌‌‌ای در معروف‌‌‌ترین تساوی‌‌‌ام ایجاد کردم. اگر به جای E= mc2، بپذیریم انرژی که میتواند دنیا را شفا دهد با ضرب عشق در سرعت نور به توان دو به دست آید، به این نتیجه می‌‌‌رسیم که عشق قوی‌‌‌ترین نیرویی است که وجود دارد زیرا هیچ محدودیتی ندارد.

۳۰ تاثیرگذارترین افراد مشهور مبتلا به اوتیسم

این نیت و عشق واقعی است که پتانسیل نامحدودی دارد، فقط از طریق فقدان تخیل و ایمان است که ما، بشریت به طور کل، خودمان را محدود می‌‌‌کنیم. صرف نظر از موفقیت‌‌‌ها یا پیشرفت‌‌‌هایی که در هر زمینه‌‌‌ی مطالعه رخ می‌‌‌دهد، دلیل مطالعه و اشتیاق باید به یاد بماند. از طریق درک و همدردی می‌‌‌توانیم اساس پذیرش و عشق‌‌‌ورزی به خودمان و دنیایی که در آن زندگی می‌‌‌کنیم را بسازیم.

” اگر می‌‌‌خواهیم گونه‌‌‌هایمان بقا یابند، اگر به دنبال معنای زندگی هستیم، اگر می‌‌‌خواهیم دنیا و هر موجود باادراکی را که در آن ساکن است نجات دهیم، عشق تنها جواب است. شاید هنوز آماده نیستیم که یک بمب عشق بسازیم، ابزاری که برای نابودی کامل نفرت، خودخواهی و طمعی که این سیاره را تباه می‌‌‌کند، به اندازه‌‌‌ی کافی قوی باشد. با این حال، هر فردی درون خود یک مولد کوچک اما قوی عشق حمل می‌‌‌کند که انرژی‌‌‌اش منتظر آزاد شدن است.”

درستی و اصالت این نامه مورد سوال است زیرا اصل آن در هیچ جا یافت نشده است. افراد شکاک فرضیه‌‌‌پردازی می‌‌‌کنند نویسنده‌‌‌ای ناشناس از منابع معروف منسوب به انیشتین‌‌‌ استفاده کرده است تا توجهات را به سخنانش جلب کند. با این حال این سخنان معتبر بوده و مفهوم آن‌‌‌ها مشخص است.

نوشته‌های مرتبط