۲۵ بزرگترین حیوانات دنیا که دود از سرتان بلند می‌شود

می‌دانید بزرگترین حیوانات روی کره زمین کدام حیوانات هستند؟ ما در این مقاله از ۲۵ بزرگترین حیوانات دنیا برای شما می گوییم که واقعا حیرت آور و جالب هستند. با ما همراه باشید.اگرچه ممکن است انسان، مسئول برخی از تغییراتی که زمین دچار آن است باشد اما زمانی که بحث اندازه جثه به میان می‌آید، انسان‌ها حتی به بزرگترین مخلوقات روی سیاره، نزدیک هم نیستند. ممکن است پیش خودتان فکر کنید ماهی‌ها، میمون‌ها و حیوانات دیگری وجود دارند که از انسان بزرگ‌ترند، اما ما قصد داریم در این فهرست، موجوداتی را ببینیم که از درخت‌ها، قایق‌ها و حتی خانه‌ها هم بزرگ‌ترند. پس آماده باشید، زیرا ۲۵ بزرگترین حیوانات روی زمین، در این فهرست آمده است.

۲۵. خورشید ماهی اقیانوسی

خورشید ماهی اقیانوسی با طولی به اندازه ۴ متر، نه تنها به خاطر بزرگی و سنگین بودن معروف است بلکه به دلیل شکل جذابی که دارد نیز شناخته شده است. شکار و خوراک این ماهی، ماهی ژله‌ای است…… آن هم ماهی ژله‌ای در مقادیر خیلی خیلی زیاد.

۲۴. گاو وحشی هندی

گاو وحشی هندی، که به گاومیش هندی نیز معروف است، از همتای امریکایی خود بسیار بزرگ‌تر است، مخصوصا هنگامی که برآمدگی پشت آنها را به خساب آورید.

۲۳. الیگیتور امریکایی

اگر در جنوب شرقی ایالات متحده زندگی می‌کنید، پس با لبخند دندان‌نمای الیگیتور امریکایی آشنایی دارید. اگرچه معمولا انسان را شکار نمی‌کند اما برای انجام این کار، به اندازه کافی بزرگ است و گاهی این توانایی را تمرین می‌کند. غذای این حیوان، معمولا شامل حیوانات کوچک، پرندگان و حیوانات مرداب است.

۲۲. فیل آسیایی

اگرچه مدت زیادی است که منقرض شده است، اما طول آن به ۵۰۰ سانتی‌متر می‌رسید و در زمانی، بلندترین گونه فیل در دنیا بود. فرض این‌که غذای این حیوان چیزی بیشتر از بادام زمینی بوده، فرضی درست است!

۲۱. کرگدن سفید

کرگدن سفید که کمی از اسب آبی کوچک‌تر است، مدت‌ها هدف شکارچیان افریقایی بوده است که به دنبال شاخ آن بوده‌اند. گفته می‌شود این شاخ، بیماری‌ها را درمان می‌کند و به همین دلیل، امروزه فقط ۵ قلاده کرگدن سفید باقی مانده است.

۲۰. مار موش‌خوار چینی

این مار، به دلیل اشتهای شدید خود که در کمال تعجب، فقط شامل موش‌ها نمی‌شود، مار موش‌خوار نام گرفته‌ است. این مارها، عظیم‌الجثه‌هایی با رنگ روشن هستند و طول‌شان می‌تواند به ۵ متر هم برسد.

۱۹. اسب آبی

اسب آبی، به همراه فیل و کرگدن، به گروه سه نفره بزرگترین پستانداران تعلق دارد و نیمه آبزی است که بیشتر وقت خود را در گودال‌های آبی می‌گذارند. نگذارید این فریب‌تان بدهد. درست مانند کوه‌های یخی، بیشتر جثه این حیوان، پنهان است و اگر یکی از آنها را اذیت کنید…….فرار کنید. این حیوان بسیار سریع است.

۱۸. کوسه شش آبششی پخ بینی

این کوسه که به کوسه گاوی نیز معروف است، می‌تواند تا طول بیشتر از ۵ متر نیز رشد کند. در واقع این کوسه، بزرگترین نوع در میان زیرگونه‌های خود است، اگرچه این مسئله تا حدی، به این دلیل است که بیشتر گونه‌های هم خانواده آن، منقرض شده‌اند.

۱۷. کوسه ببری

مورد قبلی کوسه‌ گاوی بود، این یکی کوسه ببری است. این کوسه، کمی از هم‌نوعان خود بزرگ‌تر است و طول آن می‌تواند به حدود ۶ متر برسد و معمولا از پرندگان، لاک پشت‌ها، فک‌ها و حتی دلفین‌ها تغذیه می‌کند.

۱۶. شاه کبری

طول شاه کبری، به ۶ متر می‌رسد و بزرگترین مار سمی دنیاست. این نام کاملا مناسب این حیوان به نظر می‌رسد.

۱۵. زرافه

بدون شک، زرافه بلند‌ترین موجود زنده دنیاست و می‌تواند به منابع غذایی با فاصله ۶ متر از زمین دست یابد.

۱۴. کروکودیل نیل

احتمالا توجه کرده‌اید که این فهرست، پر از خزندگان تیزدندان است و ما این‌جا هستیم تا این تفکر را تقویت کنیم. گفته می‌شود کروکودیل نیل، پس از کروکودیل آب‌های شور، بزرگترین گونه تمساحیان است.

رپورتاژ

۱۳. کوسه سفید

به دلیل فیلم‌های هالیوودی، کوسه سفید یکی از ترسناک‌ترین درنده‌های دنیاست که طول آن به بیش از ۶ متر می‌رسد و به دلیل حمله به انسان‌ها، قایق‌ها و هر چیز شناور دیگر، شناخته شده است.

۱۲. کروکودیل آب شور

طول این گونه از کروکودیل به ۶ متر می‌رسد. بسیار بزرگ و خطرناک است.

۱۱. فک فیلی جنوبی

اگرچه ممکن است فک‌ها، در مجله‌ها بسیار بامزه به نظر برسند اما فک فیلی جنوبی، دوست داشتنی‌ترین موجود دنیا نیست، مخصوصا اگر گوشت‌خوار بودن آن را در نظر بگیرید.

۱۰. تمساح پوزه باریک گنگی

این نوع تمساح به کروکودیل آب شور شبیه است و در آسیا زیست می‌کند و به دلیل اندازه آن، شکارچی واقعی ندارد.

۹. تاس ماهی بلوگا

این موجود جذاب، حدود ۱۲۰ سال عمر می‌کند و طول آن می‌تواند به ۷ متر برسد.

۸. آناکوندای سبز

این مار که در امریکای جنوبی یافت می‌شود، یکی از بلندترین مارهای دنیا و سنگین‌ترین مار است. اگرچه اندازه آن، مبالغه آمیزترین اندازه در قلمرو حیوانات است اما طول آن به ۷ متر می‌رسد.

۷. اره ماهی سبز

این ماهی، سبز است و اره‌ای در صورتش قرار دارد. این نام‌ها جایی برای تخیل باقی نمی‌گذارند، نه؟ اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد، مسئله اندازه است. این ماهی، اصلا شبیه یک ماهی نیست و بیشتر شبیه به یک اشعه است. طول آن می‌تواند به ۷ متر برسد.

۶. نهنگ قاتل

حیوان دیگری که توسط هالیوود مشهور شده، نهنگ قاتل است. نهنگ‌های قاتل معمولا موجودات دوستانه‌ای به نظر می‌رسند و در پارک‌های تفریحی از حلقه‌ها می‌پرند. بدون دلیل، نهنگ قاتل نام نگرفته‌اند……. زیرا بزرگ هستند و هر چیزی را می‌کشند. در واقع، خیلی چیزها را می‌کشند- انسان‌ها، کوسه‌ها و دیگر نهنگ‌ها. کوسه‌های سفید، در مقایسه با این نهنگ‌ها، اطفالی بیش نیستند.

۵. ماهی مرکب عظیم الجثه

مردم فکر می‌کنند ماهی مرکب غول پیکر، در نوع خود، بزرگترین است. اشتباه است. ماهی مرکب عظیم الجثه، بزرگ‌تر است. این ماهی این‌قدر بزرگ است که یک چشم آن از سر انسان بزرگ تر است.

۴. نوک نهنگ بیرد

در نگاه اول، این نهنگ شبیه دلفین پوزه بطری با یک تنه بسیار بزرگ است. نوک نهنگ، بسیار بزرگ است و طول آن به ۱۳ متر نیز می‌رسد.

۳. نهنگ عنبر یا نهنگ اسپرم

خوب، جای تعجب ندارد اما چیزهای زیادی در دنیا نمی‌توانند از نظر اندازه با این نهنگ رقابت کنند……به استثنای دیگر نهنگ‌ها. نهنگ اسپرم که در این‌جا می‌بینید به دلیل ماده مومی که از دهانه خود ترشح می‌کند – به نام روغن سر نهنگ(اسپرماستی) – نام‌گذاری شده و قرن‌ها به دلیل کاربردآن در تولید شمع، صابون و حتی روغن ماشین شکار شده است. از میان تمام موجودات این فهرست، این حیوان بیشترین نسبت مغز به بدن را دارد که همین مسئله، آن را به یکی از باهوش‌ترین‌ها تبدیل می‌کند. طول آن به بیش از ۲۰.۵ متر می‌رسد و از ماهی مرکب غول پیکر یل عظیم‌الجثه تغذیه می‌کند.

۲. نهنگ شکار اطلس شمالی

فقط ۵۰ عدد از این حیوان باقی مانده است اما ده‌ها هزار از این حیوان در اقیانوس وجود داشته است. متاسفانه شکار نهنگ، باعث کاهش آنها شده است. این حیوان، کمی بزرگ‌تر از نهنگ اسپرم است اما اصلا به بزرگی حریف رتبه اول این فهرست بزرگترین حیوانات نیست…

بزرگترین حیوانات دنیا ۱: نهنگ آبی

این موجود، با طولی ۳۰ متری و وزنی به اندازه ۱۸۰ تن می‌تواند سه عدد اتوبوس مدرسه را حتی بدون کش آمدن، ببلعد. علی‌رغم اندازه بزرگ‌شان، به سختی دیده می‌شوند زیرا برای دوره‌های طولانی زیر آب می‌مانند و به ندرت به سطح می‌آیند.

منبع list25
نوشته‌های مرتبط