القای زایمان طبیعی: 29 روش خانگی موثر برای القای درد زایمان به صورت طبیعی

نگرانی در مورد بارداری هرگز پایان نمی‌یابد. در ابتدا، با جلوگیری از بارداری و ناباروری مواجه هستید، و سپس خود بارداری که وقتی از هفته‌ی ۳۸ تا ۴۰ می‌گذرد کم‌کم نگران‌تان می‌کند. شما منتظر شروع شدن انقباضات وضع حمل هستید اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. به طور معمول، گذشتن تاریخ زایمان یک زن، به عنوان تاخیر در زایمان محسوب می‌شود. اگر وضع حمل ۵ تا ۱۰ روز به تاخیر بیفتد، برای مادر یا کودک واقعا خطرناک نیست. با این حال اگر این رخداد بیش از دو هفته به طول بیانجامد یک نشانه هشداردهنده‌ در بارداری است. اگر در این فکر هستید که چگونه می‌توان در خانه سبب القای زایمان طبیعی یا شروع انقباضات زایمان شد، ما راه‌حل‌هایی برای‌تان آماده کرده‌ایم. روش‌های خانگی ما برای القای درد زایمان به صورت طبیعی تمام نکاتی هستند که باید بدانید.

نکاتی که قبل از استفاده از روش‌های طبیعی برای القای زایمان طبیعی باید به یاد داشته باشید

پیش از انجام هر گونه روش طبیعی برای تحریک وضع حمل، با پزشک‌تان مشورت کنید و نکات زیر را به یاد داشته باشید:

– اگر بارداری شما یک بارداری خطرناک است و اگر اختلال یا بیماری مهمی داشته باشید، از تحریک وضح حمل به طور طبیعی اجتناب کنید.

-کیف بیمارستان خود را آماده کنید و همچنین قبل از استفاده از هر گونه دارو یا داروهای گیاهی تحریک‌کننده، به پزشک‌تان اطلاع دهید.

– هر همسری، باید از زن باردار خود هنگام القای زایمان طبیعی، بیش از همیشه مراقبت کند. هنگامی که کیسه آب پاره می‌شود، بلافاصله او را به بیمارستان ببرد و استفاده از روش‌های القای زایمان طبیعی را ادامه ندهد.

– در صورت پیروی از هر گونه روش طبیعی برای تحریک وضع حمل در خانه، با یک متخصص یا مامای معتبر در تماس باشید.

– وقتی متوجه شروع انقباضات شدید، قبل از تکرار فرآیند یا تلاش برای امتحان کردن یک متد دیگر، کمی صبر کنید.

– قبل از گذشتن هفته‌ی ۴۰ حاملگی، هیچ روشی را برای تحریک وضع حمل انجام ندهید. قبل از این زمان، جنین به طور کامل بالغ نشده و آماده‌ی تولد نیست.

روش‌های خانگی القاء زایمان طبیعی

۱. رابطه‌ی جنسی

فرآیند القای زایمان طبیعی با آماده شدن دهانه رحم آغاز می‌شود. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، کیسه آب می‌تواند پاره شود، فراخ‌شدگی شروع می‌شود و زمان آغاز وضع حمل فرا می‌رسد.

شانس آماده شدن گردن رحم زمانی افزایش می‌یابد که یک زن باردار مدام با همسرش رابطه‌ی جنسی داشته باشد.

رابطه‌ی جنسی باعث آزاد شدن اکسی‌توسین می‌شود، یک هورمون کلیدی که به القای زایمان طبیعی کمک می‌کند. مایع منی نیز شامل پروستاگلاندین‌هایی است که گردن رحم را آماده می‌کنند و باعث فراخ شدن آن می‌شوند.

* نکته

– اگر شما از مشکل جفت سرراهی و یا هر عارضه‌ی دیگری در دوره‌ی حاملگی‌تان رنج می‌برید، باید از داشتن رابطه‌ی جنسی پرهیز کنید.

– احتمال فراخ‌شدگی زمانی زیاد است که یک زن باردار مقاربت داشته باشد. اگر کیسه آب پاره شد، بلافاصله به بیمارستان بروید.

– اگر از خونریزی واژینال رنج می‌برید، رابطه‌ی جنسی به عنوان گزینه‌ی مناسبی برای القای زایمان طبیعی به طور طبیعی توصیه نمی‌شود.

– با توجه به ناکافی بودن شواهد جمع‌آوری شده، رابطه‌ی جنسی به عنوان شیوه‌ای برای القای زایمان طبیعی به هیچ وجه از لحاظ پزشکی اثبات نشده‌است.

۲. تحریک نوک پستان

تحریک نوک پستان دومین روش توصیه‌شده برای القای زایمان طبیعی است.  درست مانند داشتن رابطه‌ی جنسی، تحریک نوک پستان هم باعث آزاد شدن اکسی‌توسین می‌شود که می‌تواند انقباضات وضع حمل را شروع کند.

این یک روش ساده اما بسیار موثر است که شامل تحریک نوک پستان (هاله‌ی پستان) به همان شیوه‌ای است که کودک در حال شیر خوردن مک می‌زند.

اگر دوست دارید بدانید که چگونه باید نوک پستان را برای القای زایمان طبیعی تحریک کرد، ادامه‌ی مطلب را بخوانید. این کار بسیار ساده است.

اطراف نوک پستان را دست کم ۱۵ دقیقه ماساژ بدهید و هر بار نوک یک پستان را تحریک کنید. این روند را حدود سه بار در روز تکرار کنید تا میزان آزاد شدن اکسی‌توسین در بدن‌تان افزایش بیابد.

توجه داشته باشید که بین دفعات تحریک نوک پستان کمی فاصله هم بیندازید. این روش را بیش از سه بار در روز تکرار نکنید.

از یک مرطوب‌کننده‌ی بدون عطر برای ماساژ ناحیه‌ی اطراف نوک پستان استفاده کنید. مالش دادن نوک سینه‌های‌تان با انگشت می‌تواند پس از مدتی درد و سوزش ایجاد کند.

۳. روغن کرچک

شما می‌توانید روغن کرچک را برای ایجاد انقباضات زایمان بخورید. روغن کرچک برای ایجاد اولین انقباضات، روده و رحم را تحریک می‌کند.

روغن کرچک از قدیم‌الایام به عنوان راه‌حلی برای القای زایمان طبیعی استفاده شده‌است. این روغن در قالب کپسول، آب‌میوه، و محلول مورد استفاده برای پاکسازی کولون موجود است.

* نکته

بیش از ۶ میلی‌لیتر روغن کرچک ننوشید زیرا ممکن است سبب بروز اسهال در زنان باردار و در نتیجه کم‌آبی بدن و از دست دادن انرژی شود.

روغن کرچک همچنین می‌تواند منجر به حرکات روده در جنین شود. شواهد کافی در مورد اثربخشی و ایمنی روغن کرچک وجود ندارد.

در برخی مطالعات، مشخص شده‌است که این روغن باعث تهوع و اسهال می‌شود، نه وضع حمل.

۴. طب سوزنی

طب سوزنی یک درمان قدیمی برای القای زایمان طبیعی است که به مدت هزاران سال استفاده شده‌است.

در این روش، سوزن‌های نازک به نقاط خاصی از بدن وارد می‌شوند. این کار باعث تحریک فعالیت رحم می‌شود.

این روش همچنین درد ناشی از زایمان طبیعی را کاهش می‌دهد.

* نکته

قبل از استفاده از طب سوزنی برای القاء زایمان، با ماما یا پزشک‌تان مشورت کنید. این روش را تنها زمانی که موعد زایمان‌تان نزدیک است یا زمانی که موعد آن گذشته است، امتحان کنید.

احتمال القای زایمان طبیعی با طب سوزنی بسیار زیاد است، بنابراین اگر دوره‌ی بارداری‌تان کامل نشده‌است، آن را امتحان نکنید.

۵. خرما

تاثیر خرما در اواخر دوره‌ی بارداری بر روی وضع حمل و زایمان به خوبی ثابت شده‌است.

تحقیقات جدید نشان داده‌اند که خوردن خرما در طول سه ماهه‌ی سوم، یکی از روش‌های موثر طبیعی برای تحریک وضع حمل است.

انقباضات زایمان در زناني که ۶ بار در روز به مدت چهار هفته خرما مصرف کردند، در مقایسه با زناني که خرما مصرف نکردند، زودتر شروع شد.

خرما همچنین انقباضات شما را طولانی‌تر می‌کند و  منجر به افزایش فراخ‌شدگی گردن رحم می‌شود. در نتیجه، مرحله‌ی اول وضع حمل کوتاه می‌شود.

وقتی زنان در سه ماهه‌ی سوم خرما می‌خورند، شانس وضع حمل‌شان بسیار زیاد می‌شود.

* نکته

خرما را بیش از اندازه مصرف نکنید، زیرا ممکن است معده‌تان را ناراحت کنند. علاوه بر این، خوردن خرما ممکن است حرارت بدن را بالا ببرد، بنابراین یک لیوان شیر جوشیده را همراه با خرما مصرف کنید.

مصرف خرما در سه ماهه‌ی اول یا دوم، بدون مشاوره با پزشک‌تان توصیه نمی‌شود.

۶. پیاده‌روی

پیاده‌روی نیز یکی از راه‌های طبیعی برای تحریک وضع حمل است. اگر دوست دارید بدانید که چه موقع باید برای القای زایمان طبیعی پیاده‌روی را شروع کنید، پاسخ این است: بلافاصله پس از زمانی که اولین انقباض را احساس کردید.

پیاده‌روی پس از اولین انقباض، فاصله‌ی زمانی بین انقباضات شما را کوتاه می‌کند.

قدم زدن همچنین می‌تواند به شروع انقباض کمک کند. هنگامی که زن باردار در زمان تکمیل دوره‌ی بارداری‌اش به سر می‌برد، سر نوزادش به سمت گردن رحم او فشار سختی وارد می‌کند و همین سبب آماده شدن و فراخ شدن این ناحیه می‌شود. پیاده‌روی همچنین عبور کودک را از طریق گردن رحم ترویج می‌کند.

سعی نکنید که خود‌تان را با تند راه رفتن خسته کنید زیرا این کار باعث از دست دادن انرژی می‌شود.

شما باید انرژی خود را برای مراحل دیگر وضع حمل نگه دارید، پس پرانرژی و هیدراته بمانید.

۷. آناناس

آناناس حاوی بروملئین است. بروملئین آنزیمی است که گفته می‌شود رحم و گردن رحم شما را نرم می‌کند و به این ترتیب سبب سریع‌تر شدن وضع حمل می‌شود.

تعداد زیادی پژوهش در مورد مزایای آناناس برای القای زایمان طبیعی وجود ندارد، اما مطالعات آزمایشگاهی نویدهایی در این رابطه در بر داشته‌اند.

در یک مطالعه‌ی آزمایشگاهی، عصاره‌ی آناناس بر روی نوارهای اهداء شده‌ی عضله‌ی رحم انسانی و همچنین عضله‌ی رحم موش آزمایش شد.

محققان دریافتند که عصاره‌ی آناناس انقباضات قوی را هم در بافت رحم موش و هم در بافت رحم انسان ایجاد می‌کند.

همچنین، شواهد فراوانی وجود دارد که بروملئین باعث کاهش التهاب پس از زایمان، به خصوص هنگام شیر دادن می‌شود.

* نکته

– خوردن بیش از حد آناناس ممکن است باعث اسهال در زنان باردار شود. آب آناناس ننوشید.

– از مصرف آناناس کنسروی اجتناب کنید چون بروملئین موجود در میوه را از بین می‌برد.

۸. بالا رفتن از پله‌ها

این روش برای خانم‌هایی که دارای حاملگی خطرناک هستند، توصیه نمی‌شود، اما یک روش موثر برای شروع انقباضات زایمان طبیعی است.

بالا رفتن از پله‌ها به موقعیت قرارگیری صحیح کودک کمک می‌کند و همچنین باعث ایجاد فشار بیش‌تری بر روی گردن رحم می‌شود  و به این ترتیب پاره شدن کیسه آب را تحریک می‌کند.

سعی کنید بیش‌تر از پله‌ها بالا بروید اما قبل از انجام این کار، با پزشک‌تان مشورت کنید. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، در بالا رفتن از پله‌ها خودتان را خسته نکنید. به بدن‌تان گوش بدهید.

۹. روغن پامچال شب

روغن پامچال شب یا EPO یک ماده‌ی مناسب برای فراخ کردن و آماده کردن گردن رحم است.

با این حال، مصرف قرص‌های EPO تنها پس از هفته‌ی ۳۶ بارداری تا زمانی که انقباضات شروع شود، توصیه می‌شود.

هنگامی که مصرف قرص‌های EPO تاثیری ندارد، قبل از رفتن به رختخواب ۲ قرص ۵۰۰  میلی‌گرمی آن را به طور مستقیم در نزدیکی گردن رحم قرار دهید.

به احتمال خیلی قوی زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، گردن رحم فراخ خواهد شد و کیسه آب پاره می‌شود. هنگامی که از یک قرص EPO برای القای زایمان طبیعی استفاده می‌کنید، باید یک ماما را در نزدیکی‌تان داشته باشید.

۱۰. غذاهای تند

اعتقاد بر این است که خوردن غذای تند می‌تواند به طور طبیعی باعث القای زایمان طبیعی شود.

تصور می‌شود که غذاهای تند می‌توانند انقباضاتی را ایجاد کنند زیرا باعث افزایش تولید هورمون پروستاگلاندین می‌شود. این هورمون به تاثیری که بر تسریع فرایند وضع حمل دارد، معروف است.

بسیاری از زنان معمولا از خوردن غذای تند پرهیز می‌کنند زیرا افسانه‌ای وجود دارد که مطابق با آن خوردن غذای تند می‌تواند بر رشد موی نوزاد تاثیر بگذارد.

خوردن غذای تند زمانی که موعد زایمان‌تان نزدیک می‌شود، می‌تواند به فراخ شدن گردن رحم کمک کند.

۱۱. طب فشاری

طب فشاری نیز دقیقا مانند طب سوزنی، می‌تواند شانس انقباضات طبیعی را زمانی که موعد زایمان‌تان نزدیک است، افزایش دهد.

شواهد معقولی وجود دارد مبنی بر این‌که طب فشاری واقعا روی تحریک وضع حمل تاثیر دارد. این روش درمانی به فراخ شدن گردن رحم برای القای زایمان طبیعی کمک می‌کند.

برای انجام این گزینه‌ی درمانی با متخصص یا ماما مشورت کنید.

رپورتاژ

قبل از تکرار این فرایند، حداقل ۲۴ ساعت بین جلسات فاصله بیندازید، زیرا دست کم ۱۲ ساعت طول می‌کشد تا طب فشاری اثر خود را بگذارد.

۱۲. ماساژ

ماساژ نه تنها باعث القای زایمان طبیعی می‌شود، بلکه تهوع و استفراغ را نیز در هنگام شروع انقباضات از شما دور نگه می‌دارد.

ماساژ می‌تواند یک زن باردار را از استرس و کمبود انرژی در هنگام وضع حمل دور نگه دارد. برای القای زایمان طبیعی از یک متخصص بخواهید که شمار ا به درستی ماساژ بدهد.

۱۳. حمام گرم

حمام گرم هم می‌تواند وضع حمل را تحریک کند. اما دمای آب نباید بیش از حد زیاد باشد.

گرمای بیش از حد باعث ایجاد استرس در کودک می‌شود. شما همچنین می‌توانید ۱ تا ۲ قطره اسانس اسطوخدوس را به آب داخل وان اضافه کنید تا استرس‌تان را از بین ببرد.

۱۴. سرکه‌ی بالزامیک

افسانه‌های زیادی در مورد داروهای گیاهی و روش‌های درمانی برای القاء بارداری وجود دارد.

سرکه‌ی بالزامیک احتمالا یکی از آن‌ها است. در حالی که یک سری شواهد بی‌نظیر وجود دارد که این ماده واقعا تاثیرگذار است، شواهد یا تحقیق مستقیمی در این رابطه وجود ندارد.

با این حال، ما سرکه‌ی بالزامیک را به عنوان یک درمان طبیعی برای القای وضع حمل می‌دانیم چرا که بسیار محبوب است.

به علاوه، این سرکه واقعا خوشمزه است.

بالزامیک را به سالادتان اضافه کنید.

۱۵. موز

موز یک منبع غنی از پتاسیم در رژیم غذایی شما است.

از قدیم‌الایام اعتقاد بر این است که پتاسیم می‌تواند انقباض عضله را تحریک کند.

خوردن یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم می‌تواند به القاء زایمان طبیعی کمک کند.

* نکته

– در مصرف موز زیاده‌روی نکنید.

– از مصرف مکمل‌های پتاسیم پرهیز کنید زیرا در صورتی که در مصرف آن‌ها اشتباه کنید، ممکن است برا‌ی‌تان خطرناک باشند.

۱۶. رقصیدن

رقصیدن نیز درست مانند بالا رفتن از پله‌ها، می‌تواند به موقعیت قرارگیری کودک کمک کند و همچنین باعث ایجاد فشار بیش‌تری بر روی گردن رحم می‌شود به طوری که کیسه آب پاره شود.

رقصیدن همچنین یک راه عالی برای تحریک وضع حمل است، اما بدون گفتن هم واضح است که باید مراقب باشید.

اطمینان حاصل کنید که فقط بدن‌تان را حرکت می­دهید و به خودتان فشار وارد نمی‌کنید.

۱۷. شنا

شنا تمرین دیگری است که شانس انقباضات اولیه‌ی عضله را افزایش می‌دهد.

مجددا حرکات ملایم بدن که در طول شنا دارید، کمک می‌کند تا کودک در موقعیت درستی قرار بگیرد و فشار روی گردن رحم بیش‌تر شود.

زمانی که موعد زایمان‌تان گذشته‌است، شنا را امتحان کنید تا به طور طبیعی وضع حمل را  تحریک کنید.

۱۸. حرکت اسکوات

اسکوات آخرین تمرینی است که می‌توانید برای کمک به شروع انقباضات انجام بدهید.

اسکوات کمک می‌کند که نوزاد به سمت پایین حرکت کند و موقعیت سر او را در حالتی قرار می‌دهد که آماده‌ی خروج باشد.

۱۹. آب انگور

داستان‌های زیادی در اینترنت وجود دارد مبنی بر اینکه نوشیدن یک فنجان آب انگور به طور روزانه سبب تحریک وضع حمل می‌شود. اما هیچ پژوهشی که این دو را به هم ربط داده باشد، ‌وجود ندارد.

ما این مورد را به عنوان یک روش خانگی برای القاء وزن حمل برای تکمیل شدن فهرست‌مان قرار می‌دهیم. آب انگور، به عنوان آرامبخش عضلات شناخته شده‌است؛ بنابراین، به نظر ما، این نوشیدنی می‌تواند تاثیر متفاوتی روی القای زایمان طبیعی داشته باشد. مثلا کاهش احتمال وضع حمل.

داروهای گیاهی برای القای زایمان طبیعی

قبل از استفاده از هر گونه داروی گیاهی، به خاطر داشته باشید که بخش گیاهی تحت نظارت FDA (سازمان غذا و دارو) نیست.

بنابراین، خلوص و قدرت گیاهان که از شرکت‌های مختلف خریداری می‌شود، ممکن است به طور قابل‌توجهی متفاوت باشد.

این گیاهان همچنین ممکن است شامل مواد شیمیایی یا نگهدارنده باشند. مصرف این داروها در دوز بالا ممکن است بر روی سلامتی شما تاثیر بگذارد.

اگر در حال حاضر دارو مصرف می‌کنید، برخی از گیاهان ممکن است با آن‌ها تداخل ایجاد کنند. بنابراین، قبل از استفاده از هر گونه داروی گیاهی، توصیه می‌شود از ماما یا پزشک‌تان مشاوره بگیرید.

۲۰. برگ تمشک

برگ تمشک به عنوان یک تونیک رحم عمل می‌کند و توانایی القای وضع حمل را دارد. چای این گیاه، رحم را نرم می‌کند و سبب تحریک زایمان طبیعی می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند که برگ تمشک زمان وضع حمل را کوتاه می‌کند بدون این‌که عوارض جانبی خاصی برای زنان یا نوزادان‌شان داشته باشد.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهند احتمال انجام پارگی مصنوعی،‌ نیاز به انجام عمل سزارین یا استفاده از فورسپس یا دستگاه وکیوم برای بیرون کشیدن نوزاد در زنانی که برگ تمشک مصرف می‌کنند بسیار کم‌تر است.

۲۱. ریحان

ریحان یک گیاه “قاعده‌آور” است. گیاهان قاعده‌آور برای بهبود جریان خون در رحم استفاده می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند به قاعدگی کمک کنند.

ریحان همچنین گردش خون را افزایش می‌دهد که برای بارداری سالم بسیار مهم است.

این گیاه خوراکی در برخی از فرهنگ‌ها برای القای زایمان طبیعی و رفع تاخیر در دوره‌های قاعدگی استفاده می‌شود.

ریحان را به میزان بیش‌تری به غذا‌های‌تان اضافه کنید. همچنین می‌توانید چای ریحان را دو بار در روز به عنوان روشی برای القاء انقباضات مصرف کنید.

۲۲. ریشه‌ی شیرین بیان

ریشه‌ی شیرین‌ بیان حاوی پروستاگلاندین است که نقش مهمی در القای زایمان طبیعی دارد.

در یک مطالعه، مشخص شد که قرار گرفتن در معرض ترکیبات فعال موجود در شیرین بیان، وزن هنگام تولد و فشار خون مادران را به طور قابل‌توجهی تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

با این حال، همین مطالعه همچنین نشان داد که مصرف این گیاه دارویی با کم بودن سن بارداری و مدت بارداری مرتبط است.

۲۳. گیاه دارویی دم شیر

گیاه دم شیر از وضع حمل نامناسب یا انقباض نامنظم جلوگیری می‌کند. این گیاه دارویی یک تونیک نرم‌کننده برای رحم است و به بدن کمک می‌کند که برای وضع حمل آماده شود و به این ترتیب زایمان را آسان‌تر می‌کند.

دم شیر همچنین باعث کاهش درد زایمان و مانع از سقط جنین می‌شود.

این گیاه دارویی می‌تواند به شکل قرص یا چای مصرف شود.

۲۴. شنبلیله

شنبلیله دارای سابقه‌ی طولانی در زمینه‌ی القای زایمان طبیعی است. این گیاه در دوران باستان توسط رومی‌ها به عنوان یک گیاه دارویی برای شروع انقباضات استفاده می‌شده‌است.

تحقیق منتشر شده در ژورنال ” Alternative Medicine Review” نشان داد که در آزمایشات حیوانی، شنبلیله باعث تحریک رحم می‌شود.

شنبلیله باعث انقباضات رحم می‌شود و اثرات مفیدی برای القاء زایمان دارد.

انواع چای برای القای زایمان طبیعی

چای‌های گیاهی زیادی برای تحریک وضع حمل وجود دارد. نوشیدن چای زیره سبز، چای زنجبیل، چای آویشن، چای ریشه‌ی پنبه، می‌تواند به شروع زایمان کمک کند.

قبل از استفاده از هر چای گیاهی همیشه با ماما یا پزشک‌تان مشورت کنید. پزشک‌تان به شما خواهد گفت که چه موقع باید شروع کنید و چای گیاهی را به چه میزانی بخورید.

۲۵. چای زیره‌ی سبز

۱ قاشق غذاخوری زیره را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. از آن‌جایی که طعم زیره‌ی سبز تلخ است، یک تکه‌ی کوچک سیب‌زمینی خام را برای کم شدن تلخی آن اضافه کنید.

چای را صاف کنید و آن را بنوشید. این چای گیاهی به شروع انقاباضات رحم کمک می‌کند.

۲۶. چای زنجبیل

چای زنجبیل یک نوشیدنی دارویی است که از قدیم‌الایام استفاده می‌شود. چای زنجبیل را برای القای زایمان طبیعی بنوشید.

شما همچنین می‌توانید کوکی زنجبیلی تند مصرف کنید.

۲۷. چای آویشن

چای آویشن یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گیاهی در میان زنان باردار است.

برگ‌های تازه‌ی آویشن را در آب جوش دم بگذارید تا چای آماده شود. آن را بنوشید تا درد زایمان‌تان شروع شود.

۲۸. چای ریشه‌ی پنبه

چای ریشه‌ی پنبه را برای القای زایمان طبیعی و افزایش انقباضات در طول زایمان بنوشید.

این چای همچنین تولید شیر را در مادران شیرده افزایش می‌دهد.

۲۹. چای دارچین

چای دارچین به زنان باردار داده می‌شود تا موعد زایمان‌شان جلوتر بیاید.

چای دارچین می‌تواند سریع‌تر گردن رحم را فراخ کند و در نتیجه باعث پاره شدن کیسه آب می‌شود.

* نکته

باید با افتخار اعلام کنیم که تمام داروهای خانگی ما با دقت مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. با این حال، هنوز هم به شدت توصیه می‌کنیم که قبل از مصرف این داروهای خانگی، حتما با ماما یا پزشک‌تان مشورت کنید.

خواص روغن برنج: ۳۳ خاصیت شگفت انگیز روغن برنج برای پوست و مو

منبع homeremedyhacks
نوشته‌های مرتبط