چگونه رویاهای خود را تعبیر کنیم؟

در حالی که تئوری های زیادی برای توضیح اینکه چرا خواب می بینیم وجود دارد ، هیچ کس هنوز هدف آنها را کاملاً درک نکرده است، چه رسد به اینکه چگونه معنای رویاها را تفسیر کند. رویاها می توانند مرموز باشند، اما درک معنای رویاهای ما می تواند کاملاً گیج کننده باشد.محتویات رویاهای ما می تواند به طور ناگهانی تغییر کند، عناصر عجیب و غریب داشته باشد، یا ما را با تصاویر وحشتناک بترساند. این واقعیت که رویاها می توانند بسیار غنی و قانع کننده باشند همان چیزی است که باعث می شود بسیاری باور کنند که باید رویاهای ما معنایی داشته باشد.

آیا رویاها معنی دارند؟

شاید بعد از یک خواب به یاد ماندنی از خواب بیدار شده اید و تعجب کرده اید که این خواب چه معنایی دارد. سال‌هاست که عصب‌شناسان و روان‌شناسان معنای رویاها را مطالعه کرده‌اند. هنوز پاسخ قطعی در مورد اینکه چرا خواب می بینیم یا خواب های ما چه معنایی دارند، وجود ندارد. با این حال، کارشناسان نظریه های بسیاری ارائه کرده اند.

زیگموند فروید، روانکاو معتقد بود که رویاها دری به ناخودآگاه هستند . او دریافت که رویاها ترکیبی از تجربیات شخصی، محرک های بیرونی، محرک های درونی و فرآیندهای ذهنی در طول خواب تشکیل شده اند.

اساساً، فروید احساس می کرد که رویاها معنای ناخودآگاه رویا را مخفی کرده و تحریف می کنند . فروید با مطالعه و تعبیر رویاها معتقد بود که می توانیم خود و خواسته های پنهان خود را بهتر درک کنیم.

کارل یونگ روانپزشک از جهاتی با فروید موافق بود. با این حال، یونگ معتقد بود که رویاها تمایلات ناخودآگاه را به طور صریح آشکار می کنند، نه اینکه آنها را تحریف کنند.

یونگ همچنین معتقد بود عناصر نمادینی در رویاهای ما وجود دارد. به عنوان مثال، رویایی که در آن شما را تعقیب می کنند ممکن است نشان دهنده استرس یا ناتوانی در مقابله با یک چالش باشد.

معنی کابوس چیست؟

کابوس‌ها یک نوع خواب نگران‌کننده یا ترسناک هستند. حدود 8 درصد از بزرگسالان اغلب کابوس های شبانه را تجربه می کنند. این رویاهای ناراحت کننده بیشتر برای افرادی رخ می دهد که:

  • اختلال استرس پس از سانحه
  • اختلالات مرتبط با خواب REM
  • بیخوابی
  • اختلالات روانی، از جمله اضطراب ، افسردگی و اسکیزوفرنی
  • ترک الکل یا داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی، مخدرها یا آرامبخش ها

اگرچه محتوای کابوس ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است، کابوس ها معمولاً نشان دهنده پریشانی یا استرس در زندگی هستند. رفتار درمانی می تواند به کاهش دفعات کابوس های مکرر کمک کند.

چگونه رویاهایم را تحلیل و تعبیر کنم؟

تحلیل رویا یک علم دقیق نیست. بیشتر رویاها می توانند تعابیر متعددی داشته باشند، اعم از مثبت، منفی یا خنثی. اگر علاقه مند به تحلیل و تفسیر معانی رویاهای خود هستید، یکی یا ترکیبی از روش های زیر را در نظر بگیرید:

یک دفترچه برای ثبت خواب ها : یک دفترچه رویا می تواند به شما کمک کند رویاهای خود را ثبت کنید و الگوهای رویاهای تکرار شونده را شناسایی کنید.

رپورتاژ

در مورد احساسات خود فکر کنید : پس از به یاد آوردن یک رویا، احساساتی را که رویا برای شما ایجاد کرده است را شناسایی کنید و در نظر بگیرید که چگونه این احساسات ممکن است با وضعیت فعلی شما در زندگی مرتبط باشد.

با یک متخصص صحبت کنید: می توانید با یک درمانگر حرفه ای در مورد رویاهای خود و احساس آنها صحبت کنید. آنها ممکن است پیشنهادهایی برای تعبیر خواب های خاص شرایط شما داشته باشند.

معانی احتمالی برخی از رویاهای رایج چیست؟

در حالی که تجربیات رویایی شما ممکن است منحصر به فرد باشد، رویاهای رایج زیادی وجود دارد. برای چندین دهه، محققان انواع مختلف رویاهای رایج را مورد مطالعه قرار داده و علل و معانی آنها را ارائه کرده اند.

رایج ترین انواع رویاها حتی در فرهنگ های مختلف مشابه هستند . به عنوان مثال، در مطالعاتی که بر روی خواب‌زده‌های کانادایی، آلمانی و چینی انجام شد، بیشترین طبقه‌بندی خواب‌ها مربوط به مدرسه، افتادن، تعقیب‌کردن و دیر رسیدن بود.

تعبیر خواب گربه سیاه :

ظاهر شدن گربه سیاه در سر راه شما حس بدی را منتقل می کند و ریشه در عقاید قدیمی دارد. معمولاً این باور وجود دارد که گربه سیاه می تواند نماد خوش شانسی هم باشد اما اینخوش شانسی به کار شما مربوط می شود. پس اگر یک گربه سیاه سر راه شما سبز شد، نباید هیچ کار جدی را تا اطلاع ثانوی آغاز کنید و از هرگونه قرارداد تجاری دوری کنید. زیرا ممکن است به اشتباهات بزرگ دست بزنید.

معانی احتمالی برخی از رویاهای رایج چیست؟

تعبیر خواب دریا :

خواب دیدن در مورد دریا کمی تعبیر سختی دارد. یعنی چنین خوابی بستگی به این دارد که موج های دریا چگونه بوده است.یک اقیانوس یا دریای آرام نشان دهنده پیام های مختلفی از آرامش می باشد. همچنین می تواند بیانگر خوشبختی و موفقیت در زندگی افراد نیز باشد. حال برای این که تمام معنی این کار را درک کنیم، بهتر است که در مقاله با ما همراه باشید.

تعبیر خواب طلا :

طلا در خواب می تواند معانی مثبتی داشته باشد.پیدا کردن طلا نیز به معنی این است که ما قادر خواهیم بود جنبه های مثبتی را در خودمان کشف کنیم.

یکی دیگر از تعابیری که می‌توان از این خواب داشت، این است که پیدا کردن طلا می‌ تواند نشانه خوش شانسی و سوددهی در آینده باشد.اگر در خواب دیدید که سکه های طلا را گم کرده‌اید، باید در دنیای واقعی به دنبال این باشید که دوست خود را آزار داده اید.

طلا در خواب می تواند نشان دهنده قدرت و اعتبار نیز باشد.اگر در خواب مقداری زیادی طلا دیدید، حتما ذهن ناخودآگاه شما درگیر اتفاقات مثبت و جریان های خوبی خواهد شد.

اگرچه که این خواب می تواند هشدارهایی را نیز در بر داشته باشد.اگر در خواب دیدید که در حال دفن کردن طلا هستید، سمبل این خواب این است که سعی دارید چیزی را از نگاه دیگران پنهان کنید.

نوشته‌های مرتبط