پرده بکارت: ۴۰ حقیقت جالب در مورد پرده بکارت یا هایمن که حتما باید بدانید

پرده بکارت یا هایمن یک تکه‌ی نازک از بافت است که به دیواره‌ی واژن متصل است. این پرده معمولا مانند حاشیه‌ای از بافت در اطراف دهانه‌ی واژن به نظر می‌رسد، نه یک قطعه‌ی دست‌نخورده از بافت که سراسر آن را پوشانده باشد (مگر این‌که پرده بدون سوراخ باشد، که در این صورت فرد نیاز به دریافت مراقبت‌های پزشکی دارد). در ادامه با ما همراه باشید تا ۴۰ حقیقت جالب در مورد پرده بکارت یا هایمن را بدانید.

۱. پیدایش مفهوم و ایده ی بکارت

مردم‌شناسان مطمئن نیستند که مفهوم یا ایده‌ی بکارت از کجا آغاز شده‌است. برخی معتقدند که در همان زمانی که انسان حکومت خود را بر حیات وحش و گیاهان در دوران عصر نوسنگی آغاز کرد، ‌این موضوع هم آغاز شده‌است.

۲. متفاوت و مخصوص

پرده‌ی بکارت هر زن شکل متفاوت و مخصوصی دارد. درست مثل نرمه‌ی گوش‌ها، بینی‌ها و فرج، پرده بکارت نیز از نظر اندازه، رنگ و شکل متفاوت است. این بافت ممکن است شبیه به گلبرگ گل رز، گل میخک، یک تکه پازل، یا ماه نصفه باشد. در اکثر موارد، الاستیک است و حالت کشسانی دارد.

۳. پارگی متفاوت

از آن‌جا که پرده‌ی بکارت هر زنی شکل متفاوتی دارد، پارگی یا خراشی که رخ می‌دهد نیز شکل متفاوتی دارد.

۴. در دهانه

پرده بکارت در ۱تا ۲ سانتی‌متری داخل دهانه‌ی واژن قرار دارد، و در عمق آن نیست.

۵. شک نکنید ،‌فقط ۴۳ درصد خونریزی گزارش شده است

یک مطالعه نشان داد که تنها ۴۳٪ از زنان در طی مقاربت اولیه خونریزی می‌کنند. خونریزی نشان می‌دهد که پرده بکارت دچار پارگی شد‌ه‌است. این “خونریزی اول” را می‌توان به فشار ایجاد شده روی ماهیچه‌های واژن، نرم و مرطوب نبودن واژن به میزان کافی، دخول سریع و تند، یا خراش ایجاد شده در واژن مرتبط دانست.

۶. افسانه بکارت

یک پرده‌ی بکارت جدا شده نشان‌دهنده‌ی بکارت نیست و حتی عدم بکارت را هم نمی‌رساند. مفهوم بکارت از لحاظ تاریخی یک مفهوم مبهم است که بر اساس ادراک و افسانه به وجود آمده‌است. افراد مختلف اندیشه‌های مختلفی دارند که بر طبق آن رابطه‌ی جنسی به معنای “از دست دادن بکارت” فرد است.

۷. دوشیزگی

پرده بکارت همچنین به عنوان پرده‌ی مهبل، تاج واژن، غشاء بکارت، عذرت، تازگی، دست نخوردگی یا دوشیزگی شناخته شده‌است.

۸. کشف بوعلی سینا

در قرن دهم ابن سینا اولین کسی بود که اعلام کرد در داخل دهانه‌ی واژن پرده‌ای از پوست وجود دارد و در طول اولین مقاربت توسط آلت تناسلی آسیب می‌بیند. جریان پرده بکارت در نهایت در سال ۱۵۴۴ توسط آندرئاس وزالیوس کالبدشناس معروف هلندی در طول یک کالبدشکافی تأیید شد.

۹. هدف نامشخص

محققان مطمئن نیستند که هدف از پرده بکارت دقیقا چیست ولی عموما اتفاق نظر دارند که فقط بخشی از تکامل جنین است.

۱۰. خونریزی یا عدم خونریزی،‌مساله این است

هنگامی که پرده‌ی بکارت از واژن جدا می‌شود، خواه در طول اولین مقاربت و خواه در اثر برخی عوامل دیگر، فرد ممکن است خونریزی یا درد کمی را تجربه کند، که هر دو بسیار طبیعی هستند. بعضی از زنان هیچ خونریزی یا احساس دردی ندارند.

۱۱. مجرای خروج خون

پرده بکارت معمولا دهانه‌ی واژن را به طور کامل پوشش نمی‌دهد، تا به این ترتیب خون قاعدگی بتواند از بدن خارج شود.

۱۲. چارچوب

یکی از محققان خاطر نشان کرد که پرده ی بکارت شبیه “چارچوب در برای یک راهرو” است که نشان می‌دهد کجا اندام جنسی “خارجی” متوقف می‌شود و  اندام جنسی”داخلی” شروع می‌شود. هیچ چیزی نمی‌تواند وارد درب شود یا از آن خارج شود بدون این‌که از چارچوب درب عبود کند. به همین قیاس هیچ چیز نمی‌تواند وارد واژن شود یا از آن خارج شود بدون آن‌که از پرده بکارت عبور کند.

۱۳. بدون سوراخ

شایع‌ترین مشکل پزشکی در مورد پرده‌ی بکارت، بدون سوراخ بودن آن است. دیگر ناهنجاری‌های پرده بکارت عبارتند از وجود منافذ روی آن یا مشبک بودن (داشتن یک سوراخ کوچک و تعدادی از حفره‌های کوچک) یا پرده‌ی بکارت منفصل (یک رشته بافت یا بیش‌تر از یک رشته در دهانه‌ی واژن).

۱۴. مرگ بی پردگان

پزشکان در قرن‌های هجدهم و هفدهم میلادی وجود یا عدم وجود پرده بکارت را به عنوان شواهدی از بیماری‌های جسمانی مانند هیستری زنان می‌دانستند. به گفته‌ی این پزشکان، اگر این بیماری درمان نمی‌شد، قطعا به مرگ فرد منجر می‌شد.

۱۵. مرگ و زندگی

پرد‌ه‌ بکارت نقش مهمی در تاریخ بازی کرده‌است: به عنوان عامل تعیین‌کننده‌ی پدر واقعی بچه‌ها، نشانه‌ای از تقدس و باکرگی، منبع آبرو برای خانواده‌ها، مرز بین گناه و بی‌گناهی، و راه کنترل رفتار یک زن. وجود آن اغلب موضوع مرگ و زندگی بوده‌است. در ایران، صرف نظر از سن دختر، پرده بکارت باید تا زمان اولین ازدواج پاره نشده باشد.

۱۶. تغییر و بدون تغییر

پرده‌ی هایمن در طول تاریخ با بکارت زن ارتباط داشته‌است. با این حال، هایمن می‌تواند در مواردی که اصلا به رابطه‌ی جنسی مرتبط نیست، دچار کشش شود. هایمن یا پرده بکارت ممکن است در حین بازی کردن، قرار دادن یک تامپون درون واژن، خودارضایی، یا بدون هیچ دلیلی تغییر کند. علاوه بر این، از آن‌جا که پرده بکارت اغلب الاستیک یا کشسان است، ممکن است اصلا متحمل هیچ تغییری نشود.

۱۷. پارچه ی آغشته به خون

در برخی از فرهنگ‌ها، مدت کوتاهی پس از عروسی، و معمولا در شب اول عروسی یا شب زفاف، نو داماد باید یک سری پارچه‌ی خونین را تحویل بدهد هم برای اثبات باکره بودن دختری که با او ازدواج کرده‌است و هم برای نشان دادن این‌که رابطه‌ی جنسی بعد از ازدواج با موفقیت صورت گرفته‌است.

۱۸. بکارت مصنوعی

محصول ژاپنی “Joan of Arc Red” بزرگ‌ترین محصول جعلی پرده بکارت است که در چین به فروش می‌رسد. به گفته‌ی یک نماینده‌ی خدمات مشتریان، بسیاری از مشتریان این محصول روسپیانی هستند که قصد دارند پول بیش‌تری از مشتری خود دریافت کنند یا افرادی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند و قصد ازدواج دارند و آن‌ها را قبل از ازدواج می‌خرند. توضیحات روی بسته می‌گوید، این محصول برای رسیدن به یک اثر بهتر است، زن باید “خجالتی” به نظر برسد و “درد” را حس کند!

۱۹. ترمیم پرده

ترمیم پرده‌ی بکارت یا “جراحی بکارت” بازسازی غشای هایمن یا پرده‌ی  بکارت است. این عمل جراحی در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و انگلستان محبوبیت فراوانی دارد.

۲۰. جراحی سراپایی و بی خاصیت

عمل جراحی ترمیم پرده بکارت، نوعی جراحی سرپایی است به این معنی که زنان می‌توانند ۳۰ دقیقه بعد به خانه بروند. بسیاری از زنان این روش را مخفیانه انجام می‌دهند، و بسیاری از پزشکان بر این باورند که این عمل جراحی ارتباط چندانی با سلامت جسمانی ندارد بلکه برای جلوگیری از مورد ظلم قرار گرفتن است و به لحاظ روان‌شناختی به فرد کمک می‌کند.

رپورتاژ

۲۱. بازار سیاه پرده فروشان

در سوریه، یک پرده بکارت مصنوعی می‌تواند در بازار سیاه به مبلغ ۱۵ دلار توسط دخترانی که نمی‌توانند از جراحی بازسازی هایمن استفاده کنند، خریداری شود.

۲۲. جریمه ی پرده فروشی

در سال ۲۰۰۹، یک رهبر برجسته‌ی مذهبی در قاهره، خواستار وضع جریمه‌ی سنگین برای کسانی شد که پرده بکارت مصنوعی را به فروش می‌رسانند. او این کار را یک عمل غیر اخلاقی و زشت نامید.

۲۳. ابزاری برای پزشکی قانونی

گرچه پرده بکارت نشانه‌ی مناسبی برای دخول آلت تناسلی در واژن نیست، اما پزشکان با بررسی آن می‌توانند آثار تجاوز جنسی را تشخیص دهند. این امر برای حوادث سوء استفاده‌ی جنسی حیاتی است.

۲۴. اکثریت با پرده به دنیا می آیند

دانشمندان بر این باورند که اکثر خانم‌ها دارای پرده بکارت هستند. فقط حدود ۰.۰۳٪ از زنان بدون یک پرده بکارت قابل مشاهده متولد می‌شوند. از آن‌جا که هایمن یا پرده‌ی بکارت باقی‌مانده‌ی پیشرفت واژن است، عدم وجود آن فقط به این معنا است که تشکیل واژن کامل‌تر از حد معمول بوده‌ا

۲۵. بارداری با پرده بکارت

یک زن ممکن است باردار شود حتی اگر پرده بکارت هیچ تغییری نکرده باشد و هیچ آلت تناسلی وارد بدن او نشده باشد. اگر اسپرم با ناحیه فرج یا واژن تماس داشته باشد، می‌تواند به داخل واژن حرکت کند و احتمالا منجر به بارداری شود.

۲۶. پنهان پس از زایمان طبیعی

زایمان طبیعی ظاهر پرده بکارت را با اعمال کشش روی آن تغییر می‌دهد و سبب می‌شود که کم‌تر قابل مشاهده باشد.

۲۷. بسته شدن دوباره در یائسگی

در زنان مسن‌تر که بعد از دوره‌ی یائسگی به سر می‌برند و زایمان طبیعی نداشته‌اند یا به طور منظم رابطه‌ی جنسی نداشته‌اند، پرده بکارت ممکن است دوباره بسته شود. گاهی اوقات اگر یک خانم مسن‌تر می‌خواهد یک زندگی جنسی فعال را دوباره شروع کند، ممکن است از یک متخصص زنان برای باز کردن مجدد پرده بکارت خود کمک بگیرد.

۲۸. باریک تر و عریض تر

پرده بکارت نوزادان معمولا برجسته و ضخیم است. اما پس از گذشت زمان، بیش‌تر بافت پرده از بین می‌رود و سوراخ آن عریض‌تر می‌شود.

۲۹. نیاز به عمل جراحی

در هر ۱ خانم  از ۲۰۰ خانم، سوراخ پرده‌ی بکارت به حدی کوچک است که انگشت یا تامپون به سختی می‌تواند وارد شود یا ممکن است اصلا نتواند وارد شود. یک عمل جراحی ساده که بافت اضافی را از بین می‌برد، تنها کاری است که باید انجام شود.

۳۰. غشاء

در علم طب یونان قدیم، کلمه‌ی “هایمن” یا پرده به کرات استفاده می‌شود. ارسطو هایمن قلب، هایمن روده و هایمن مغز را ذکر می‌کند. برای ارسطو و یونانی‌ها، هایمن چیزی بیش‌تر یا کم‌تر از غشاء نبود‌ه‌است.

۳۱. کندن سوراخ

یکی از محققان اشاره می‌کند که پرده‌ی بکارت آن چیزی است که بعد از ” کندن یک سوراخ ” باقی می‌ماند.

۳۲. گره گوشتی

در طول قرون وسطی، پزشکان اعتقاد داشتند که یک “گره” گوشتی درون واژن وجود دارد که مانند یک نخود است. آلت تناسلی این “گره” را در هنگام اولین مقاربت له می‌کند.

۳۳. تگ ها یا تکه های کوچک صورتی

پس از آن‌که پرده‌ی بکارت “پاره شود”، یک دایره از تکه‌های کوچک صورتی “در انتهای پایینی واژن باقی می‌ماند. این‌ها به عنوان تگ‌های هایمنال شناخته می‌شوند و معمولا با گذشت زمان کوچک می‌شوند.

۳۴.تکه های دردناک

تگ‌های مذکور یا آثار باقی‌مانده از پارگی پرده‌ی بکارت، ممکن است گاهی اوقات باعث ناراحتی یا درد در هنگام مقاربت شوند. اگر این مورد برای‌تان رخ داد، یک روان‌کننده یا جراحی کوچک برای حذف این تگ‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد.

۳۵. باقی مانده

هنگامی که یک زن در رحم رشد می‌کند، اندام‌های داخلی تولید مثل و واژن او جدای از اندام‌های تولید مثل خارجی (فرج و غیره) توسعه می‌یابند. پرده بکارت چیزی است که از دیواره‌ی بدن که در ابتدا آن‌ها را از هم جدا می کرد، باقی مانده‌است.

۳۶. مقاوم و ماندگار

در حالی که برخی از پرده‌های بکارت بسیار شکننده هستند و می‌توانند به راحتی وا بروند، برخی دیگر بسیار مقاوم هستند و بسیار محکم هستند و در حین انجام آزمایش‌های زنان یا حتی پس از زایمان طبیعی همچنان به طور کامل قابل مشاهده هستند.

۳۷. شل و باز

پزشکان در سال ۲۰۰۲ خاطرنشان كردند كه پرده بکارت یک زن تایوانی پس از چندين عمل جراحي ترمیمی، دوباره شل و باز می‌شود.

۳۸. مراسم پاره کنان

در برخی قبایل استرالیا، یک زن مسن پرده‌ی بکارت “عروس” را یک هفته قبل از مراسم ازدواح، پاره می‌کند. اگر پرده بکارت قبلا از دیواره‌ی واژن جدا شده بود، این زن به تحقیر در میان مردم، شکنجه و گاهی اوقات به مرگ محکوم می‌شد.

۳۹. حیوانات باکره

دیگر پستانداران نیز پرده‌ی بکارت دارند، از جمله لاما، خوکچه هندی، گاو دریایی، موش کور، نهنگ‌های دندان‌دار، شامپانزه‌ها، فیل‌ها، موش، لمور، فک و بسیاری دیگر.

۴۰. احیاء بکارت

در خوکچه‌های هندی، پرده بکارت هنگامی که بارور می‌شوند، از بین می‌رود، و همین به آن‌ها اجازه می‌دهد که جفت پیدا کنند. هنگامی که آن‌ها بارور نیستند، پرده‌ی بکارت رشد می‌کند و احیا می شود و واژن را به طور کامل مسدود می‌کند.

تعبیر خواب واژن: 15 تعبیر دیدن آلت تناسلی زنان در خواب

منبع factretriever
نوشته‌های مرتبط