درمان کرون: 9 روش طبیعی برای درمان بیماری کرون

بیماری کرون که با نام سندرم کرون نیز شناخته می‌شود، روی قسمت‌های مختلف بدن از دهان تا مقعد شما اثر می‌گذارد. این بیماری در ایالات متحده بسیار شایع است و بر اساس گزارشی از بنیاد کرون و کولیت آمریکا، بیش از ۷۰۰ هزار آمریکایی تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرند و برای هر کسی در هر سنی تقریبا از ۱۵ تا ۳۵ سالگی ممکن است رخ بدهد. برخی از علائم رایج بیماری کرون عبارتند از اسهال، خونریزی، درد شکم، یبوست، کاهش وزن، خستگی، تعریق شبانه، از دست رفتن اشتها و غیره. در این مقاله، ۹ روش طبیعی را برای بیماری کرون به شما معرفی می‌کنیم با این امید که بتوانید این بیماری را خیلی زود و به طور طبیعی در خودتان از بین ببرید. این مقاله فقط با هدف اطلاع‌رسانی نوشته شده‌است، در صورتی که مشکل‌تان جدی باشد، باید با پزشک‌تان مشورت کنید.

۹ روش برتر طبیعی و خانگی برای درمان بیماری کرون که باید بدانید

دانشمندان نمی‌توانند علت بیماری کرون را پیدا کنند؛ با این حال، محققان توصیه می‌کنند که اختلالات عفونی، سیگار کشیدن بیش از حد و یا سیستم ایمنی ضعیف ممکن است علت بروز این بیماری باشد. در این نوشتار با ۹ روش خانگی برتر برای بیماری کرون آشنا خواهید شد. به خواندن این مقاله ادامه بدهید و این درمان‌ها را در خانه امتحان کنید:

۱. زنجبیل

زنجبیل یکی از طبیعی‌ترین داروهای خانگی برای درمان بیماری کرون است زیرا خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد. اگر می‌خواهید التهاب را کاهش دهید و همچنین فرایند هضم را بهبود ببخشید۷ این ماده‌ی ساده می‌تواند بسیار پرفایده باشد. روش استفاده از زنجبیل برای درمان این بیماری به ترتیب زیر است:

– یک لیوان آب داغ را با نصف قاشق چایخوری زنجبیل رنده‌شده مخلوط کنید، اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس ترکیب را صاف کنید و در صورت تمایل کمی عسل نیز به آن اضافه کنید. دمنوش  حاصل را بلافاصله بنوشید. برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، می‌توانید این روش را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

– گزینه‌ی دیگری برای استفاده از این ریشه‌ی خوراکی این است که بعد از مشورت با پزشک‌تان، مکمل‌های زنجبیل را مصرف کنید.

۲. روغن کبد ماهی

روغن کبد ماهی سرشار است از اسیدهای چرب امگا ۳، EPA و DHA. این ماده همچنین دارای فاکتورهای ضد التهابی است که می‌توانند التهاب را کاهش دهند و بیماری کرون را به طور موثری درمان کنند. شیوه‌ی استفاده از روغن کبد ماهی این است که هر روز یک قاشق چایخوری از آن را مصرف کنید. روش دیگر این است که پس از مشاوره با پزشک‌تان، می‌توانید از کپسول‌های روغن کبد ماهی استفاده کنید.

۳. هویج

هویج به دلیل این‌که یک منبع عالی مواد مغذی محسوب می‌شود، داروی خانگی مناسبی برای بیماری کرون است. این ریشه‌ی خوراکی شامل آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند به خوبی به درمان علائم بیماری کرون کمک کنند. علاوه بر این، هویج سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و همچنین فرایند هضم را بهبود می‌بخشد. روش استفاده از هویج برای درمان بیماری کرون به قرار زیر است:

– هویج را بپزید تا زمانی که نرم شود، مقداری نمک به آن اضافه کنید و سپس ترکیب حاصل را بخورید. شما می‌توانید این ترکیب را چند بار در روز بخورید.

– روش دیگر برای استفاده از هویج جهت درمان بیماری کرون، این است که آب هویج را بگیرید و با عسل و آب لیمو آن را مخلوط کنید. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، ترکیب به دست آمده را چندین بار در روز بنوشید.

۴. پروبیوتیک‌ها

اگر بیماری کرون دارید، لازم است پروبیوتیک‌ها را به رژیم غذایی‌‌تان اضافه کنید به این دلیل که پروبیوتیک‌ها باکتری‌های خوبی هستند که می‌توانند فرایند هضم را در شما بهبود ببخشند، و در عین حال پردازش مواد غذایی و جذب را نیز بهبود بدهند. چگونه باید پروبیوتیک‌ها را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید؟ پس از مشورت با پزشک‌تان می‌توانید مکمل‌های پروبیوتیک را مصرف کنید. شما همچنین می‌توانید برای دریافت پروبیوتیک‌های طبیعی، ماست بخورید.

۵. چای سبز

چای سبز یک ماده‌ی مفید برای از بین بردن بیماری کرون محسوب می‌شود زیرا دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد سرطان و ضد التهابی است. علاوه بر این، چای سبز برای سیستم ایمنی بدن‌تان مفید است و خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ را کاهش می‌دهد. در این‌جا دستورالعمل چگونگی استفاده از چای سبز را برای درمان بیماری کرون می‌بینید:

– یک فنجان آب گرم را با یک قاشق چایخوری برگ چای سبز مخلوط کنید.

رپورتاژ

– در فنجان را بگذارید و به مدت ۵ دقيقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس ترکیب را صاف کنید و مقداری عسل به آن بیفزایید.

– این چای را بیش از ۳ بار در روز بخورید.

۶. مارشمالو (گیاه ختمی)

اگر به دنبال داروهای خانگی برای درمان بیماری کرون هستید، نباید گیاه ختمی را نادیده بگیرید زیرا باعث می‌شود که دستگاه گوارش روان‌تر شود و همچنین بیماری کرون بهبود یابد. این ماده‌ی خوراکی می‌تواند التهاب را کاهش دهد، سوزش و تحریک را کم کند و ضایعات التهابی را بهبود بدهد. برای استفاده از گیاه ختمی جهت درمان بیماری کرون به روش زیر عمل کنید:

– یک فنجان آب گرم، مقداری ریشه‌ی خشک ختمی و چند برگ خردشده از این گیاه را با هم مخلوط کنید.

– در ظرف را بگذارید، کمی صبر کنید تا دم بکشد، ترکیب را صاف کنید و و در نهایت دمنوش حاصل را بنوشید.

– شما می‌توانید این چای را ۳ بار در روز بخورید.

– در صورت ابتلا به دیابت، از مصرف این گیاه دارویی پرهیز کنید.

۷. گیاه دارویی نارون قرمز

نارون قرمز به عنوان یک عامل ضد التهابی و آرامبخش، فرایند هضم شما را بهبود می‌بخشد و باعث آسان شدن حرکات روده می‌شود. به علاوه، اگر بیماری کرون دارید، این گیاه دارویی می‌تواند از بروز عدم تعادل الکترولیت‌ها و کمبود مواد مغذی جلوگیری کند.

– به منظور درمان بیماری کرون، یک فنجان آب گرم و یک قاشق چایخوری پودر نارون قرمز را با هم ترکیب کنید، کمی صبر کنید تا دم بکشد و در نهایت آن را بنوشید. شما می‌توانید از این روش درمانی ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید.

– همچنین می‌توانید مقداری شکر و نارون قرمز را با چند لیوان آب داغ مخلوط و ترکیب حاصل را مصرف کنید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه‌ی ممکن، می‌توانید این درمان را دو بار در روز استفاده کنید.

۸. زردچوبه

زردچوبه یک داروی موثر برای درمان بیماری کرون است. این ادویه فاکتورهای ضد التهابی دارد که می‌توانند تورم و التهاب را در دستگاه گوارش کاهش دهند. در این‌جا راهنمای دقیق نحوه‌ی استفاده از زردچوبه را برای درمان بیماری کرون می‌بینید:

– پس از مشاوره با پزشک، می‌توانید مکمل کورکومین یا زردچوبه را ۳ بار در روز مصرف کنید.

– روش دیگر برای استفاده از این ماده‌ی قدرتمند، اضافه کردن پودر زردچوبه به رسپی‌ها برای بهبود سلامت است.

۹. ویتامین D

کمبود ویتامین D یکی از دلایل اصلی بیماری کرون است. در نتیجه، برای کاهش علائم بیماری کرون مانند گرفتگی، درد شکم، خستگی، زخم دهان و غیره باید ویتامین D را به میزان بیش‌تری مصرف کنید. مصرف ویتامین D به میزان کافی باعث بهبود سیستم ایمنی بدن و کاهش علائم بیماری کرون و کم شدن التهاب می‌شود. شما می‌توانید مکمل‌های ویتامین D را با توجه به دستور پزشک مصرف کنید یا  غذاهای غنی از ویتامین D را به عنوان بهترین شیوه‌ی دریافت این ویتامین، مصرف کنید. به عنوان مثال، می‌توانید روغن کبد ماهی، ماهی‌های چرب، قارچ، غلات صبحانه، توفو، خاویار، محصولات لبنی، تخم‌مرغ، جایگزین‌های فراورده‌های لبنی و غیره را استفاده کنید.

پس از خواندن این مقاله در مورد ۹ درمان خانگی طبیعی برای رفع بیماری کرون، امیدواریم که برخی از این روش‌های موثر و مفید را برای از بین بردن درد و علائم بیماری به طور طبیعی و موثر امتحان کنید. این مقاله فقط با هدف اطلاع‌رسانی آماده شده‌است، بنابراین اگر پس از به کار بردن داروهای خانگی تغییر مثبتی را تجربه نکردید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. اگر در زمینه‌‌ی این بیماری یا روش‌های درمانی قید شده در این نوشتار تجربه یا ایده‌ای دارید، لطفا آن را در بخش نظرات با خوانندگان ما در میان بگذارید!!

نوشته‌های مرتبط