سرمایه گذاری در سئو یا بازار بورس؟

احتمالا شما هم می‌خواهید پول‌های خود را در جایی سرمایه‌گذاری کنید و نمی‌دانید کدام کانال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. این روزها همه در مورد بورس صحبت می‌کنند؛ اما ما در این نوشته می‌خواهیم مفهومی به نام سئو سایت را به شما معرفی کنیم که بتوانید آن را جایگزین سرمایه‌گذاری در بورس کنید.

سئو سایت به چه معناست؟

در ابتدا باید مفهوم سئوی وبسایت را بررسی کنیم. سئو سایت یا بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو ( با تکیه بر نیاز کاربر)، مجموعه اقداماتی است که اساسی‌ترین قسمت در حضور آنلاین شما به‌حساب می‌آید و باید برای موقعیت رتبه‌بندی صفحه وب و بهبود ظاهر سایت خود از آن‌ها بهره ببرید. هرچقدر صفحه شما رتبه بالاتری در گوگل داشته باشد، بیشتر احتمال دارد کاربر روی لینک سایت شما کلیک کند و وارد آن شود.  موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی سایت شما، مواردی همچون اقتدار، کیفیت و اعتماد آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مقاله پیشنهادی: سئو خارجی سایت چیست؟

چرا باید سئو سایت را بخش اساسی بازاریابی دیجیتال دانست؟

در بحث بازاریابی دیجیتال باید به بهینه‌سازی وب سایت موتورهای جستجو توجه کرد؛ چراکه مردم در هرسال جستجوی آنلاین زیادی انجام می‌دهند و کاربران زیادی قصد دارند در مورد خدمات و محصولات اطلاعاتی را کسب کنند. معمولا می‌توان جستجوهای اینترنتی را منابع اصلی ترافیک دیجیتال دانست. بنابراین سئو و دیجیتال مارکتینگ مکمل‌های بسیار خوبی برای کانال‌های بازاریابی دیگر محسوب می‌شوند.

بررسی دلایل اهمیت سرمایه‌گذاری در سئو برای یک کسب‌وکار

حال که با مفهوم سئو آشنا شدید، در این قسمت قرار است در خصوص اهمیت سئو برای بیزینس‌ها صحبت کنیم.

1 – ایجاد اعتبار با سئو

شما برای اینکه در کسب‌وکار خود موفق شوید باید اعتماد را در مشتریان خود ایجاد کنید. حال هرچقدر رتبه بهتری در گوگل داشته باشید، مشتریان اهمیت بیشتری را برای قدرت و نظر شما قائل می‌شوند. زمانی که نام و  برند شما در معرض دید مشتریان باشد، تاثیر زیادی روی آن‌ها ایجاد می‌شود. با سرمایه‌گذاری روی سئو، برند خود را در ذهن مشتریان قرار دهید و نرخ تبدیل خود را بالا ببرید.

2 – اهمیت دیده‌شدن وب‌سایت با سئو

درصورتی‌که قصد دارید در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) حضور یابید، باید به سئو اهمیت دهید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید. برای اینکه وب‌سایت شما توسط گوگل ایندکس شود باید سئو را جدی بگیرید. به همین دلیل هم سئو در کسب‌وکار تاثیر زیادی دارد. زمانی که در SERP ظاهر شوید، ترافیک به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌شود و کسب‌وکار شما رشد می‌کند. سئو را باید بخش مهمی از هر برنامه بازاریابی دیجیتال و استراتژی دانست.

3 – حضور مشتریان در وب‌سایت شما با سئوی اصولی

فروشگاه‌های تجاری خدمات و محصولات زیادی را به مشتریان ارائه می‌کنند. شما نیز با تمرکز روی سئو سایت خود، به طور مؤثرتری محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید. سئو سبب می‌شود تا مشتریان با برند و کسب‌وکار شما آشنا شوند. برای اینکه در نتایج جستجو حضور پیدا کنید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • تحقیق در خصوص کلمات کلیدی و کلیدواژه‌های طولانی که با محصول شما مرتبط هستند
  • ایجاد محتوای مرتبط و معنادار برای اطلاع‌رسانی به کاربر یا حل مشکلات او
  • طراحی توضیحات متا و تگ‌های عنوان دقیق

سرمایه گذاری در سئو یا بازار بورس؟

رپورتاژ

4 – الگوریتم‌های رتبه‌بندی برای سئو

الگوریتم‌های مختلفی برای ارزیابی و رتبه‌بندی یک وب‌سایت توسط موتورهای جستجو وجود دارند که مدام تغییر می‌کنند و شما باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید.

5 – حفظ رابطه مستمر با مشتریان به کمک سئو

وب‌سایت شما دارایی کسب‌وکارتان است و مشتریان آن را به‌عنوان بازتاب برند شما در نظر می‌گیرند. به همین دلیل باید اطلاعات سایت شما همیشه بروز باشد. با بروز شدن وب‌سایت، توجه خزنده‌های موتورهای جستجو به آن معطوف می‌شود و این‌گونه به حفظ رتبه سایت شما کمک می‌کند. باید به طراحی وب‌سایت خود و تجربه کاربری خوب آن اهمیت دهید تا شهرت تجاری زیادی به دست آورید.

دلیل انتخاب سئو به‌جای بورس

سئو هیچ ریسکی ندارد و مشکلات اقتصادی روی آن تاثیری ندارد. در این قسمت قصد داریم مزیت‌های سئو را بررسی کنیم تا دلیل سرمایه‌گذاری در سئو به‌جای بورس مشخص شود.

دلیل انتخاب سئو به‌جای بورس

1 – انعطاف‌پذیری

سئو دائم تغییر می‌کند و با انجام درست آن برند شما به رشد می‌رسد. زمانی که صفحات سایت خود و زمینه‌های رشدتان را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که وب‌سایت شما جذابیت بیشتری برای موتورهای جستجو پیدا می‌کند. در نتیجه مشتریان شما بیشتر به سایتتان دسترسی خواهند داشت و سایت شما رتبه بالاتری می‌گیرد و در دراز مدت به موفقیت می‌رسید.

2 – قابل‌اعتماد بودن

امروزه افراد به‌سختی اعتماد می‌کنند؛ اما به گوگل اعتماد دارند. به همین دلیل باید از بروز بودن و رتبه بالای وب‌سایت خود مطمئن شوید. زمانی که در لیست گوگل وجود داشته باشید، یعنی توسط آن تایید شده‌اید. هرچقدر رتبه شما بالاتر باشد؛ یعنی تخصص بالاتری دارید و از نظر گوگل قابل‌اعتمادترید.

3 – مقرون‌به‌صرفه بودن سئو

سئو در دوران رکود بازار نیز از نظر بهره‌وری دارای هزینه فوق‌العاده است. با داشتن یک استراتژی سئو قوی به مهم‌ترین بازده سرمایه‌گذاری (ROI) خواهید رسید. همچنین در صورت اجبار برای کاهش بودجه سئو، تلاش شما بی‌اثر نمی‌شود و سایت شما همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و به شما سرنخ می‌دهد.

4 – دوام بالای سئو

با سرمایه‌‌گذاری روی سئو و بهینه‌کردن سایت خود، در درازمدت نتیجه آن را می‌بینید.

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، پیشنهاد می شود اگر اهل سرمایه گذاری هستید، فعالیت روی بخش خدمات سئوی وبسایت، گزینه مناسبی برای شما می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که آیا بستر لازم برای این کار را می توانید تهیه کنید یا خیر. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در باره شرایط و خدمات seo می توانید از آژانس سئو و دیجیتال مارکتینگ منتوریکس اقدام نمایید.

نوشته‌های مرتبط