خواص دمنوش جعفری: ۱۵ خاصیت دمنوش جعفری برای سلامتی

جعفری یک گیاه دارویی بسیار مفید است. اکثر مردم فقط در مورد استفاده از آن به عنوان یک چاشنی اطلاع دارند، اما این سبزی یک ماده‌ی غذایی سالم و پایه‌ی خوش طعم و مزه‌ای برای سالاد هم است. جعفری در عین حال دارای خواص دارویی است و نقش مهمی در صنعت داروسازی دارد. علاوه بر این، کل این گیاه خوشمزه و مفید است؛ شما می‌توانید از هر بخشی از جعفری، ریشه تا برگ و حتی تخم آن استفاده کنید. برای اطلاع از خواص دمنوش جعفری مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

این سبزی بسیار سالم است زیرا ویتامین‌های فراوانی دارد. مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این واقعیت است که در جعفری می‌توانید ویتامین C را حتی بیش از لیمو، پرتقال یا کلم پیدا کنید. همچنین سطح ویتامین A، ۱B، ۲، ۳، ۵، ۶ و 9، K و E در این گیاه خوراکی بسیار بالا است. اما جعفری فقط سرشار از ویتامین نیست، بلکه منبع خوبی از مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، آهن و چربی‌های سالم است. سطوح بالای ویتامین A و C باعث می‌شود که جعفری در درمان بیماری‌های پوستی، نارسایی‌های تیروئید، مشکلات کلیوی و بسیاری دیگر موثر باشد، چون این گیاه خوراکی آنتی‌اکسیدان، ضدعفونی‌کننده، ضد آلرژی و ضد تومور است. اما این‌ها همه‌ی خواص این گیاه نیستند؛ جعفری به سلامت کبد، دستگاه گوارش و تناسلی نیز کمک می‌کند. این گیاه یک تقویت‌کننده‌ی طبیعی قوای جنسی است و می‌تواند زندگی جنسی شما را بهبود بدهد.

در کل، جعفری یک سبزی فوق‌العاده است و همه باید آن را در رژیم غذایی خود قرار بدهند. با این حال، خوردن برای استفاده از مزایایی که دارد ممکن است کمی دشوار باشد، بنابراین دمنوش جعفری گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. ضرورتی ندارد که آن را در مقادیر زیاد بنوشید، یک فنجان در روز کاملا کافی است.

چگونه این اکسیر سلامتی را آماده کنیم؟

درست کردن دمنوش جعفری بسیار آسان است. خیلی ساده باید آب داغ را روی دو قاشق برگ یا ریشه‌ی تازه‌ی جعفری بریزید. این گیاه باید به صورت خرد شده باشد و دمنوش باید 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. دمنوش جعفری را بعد از دم کشیدن صاف کنید و قبل از غذا آن را بنوشید.

مقدار مناسبی که باید به طور روزانه مصرف کنید

برای به دست آوردن خواص دمنوش جعفری قرار نیست 10 فنجان از آن را در طول روز بنوشید. 200 میلی‌لیتر برای یک بزرگسال و حداکثر 60 میلی‌لیتر در روز برای کودکان برای یک رژیم غذایی سالم کافی است. شما همچنین باید بدانید که مصرف دمنوش جعفری بیش از این میزان سالم نیست. دمنوش جعفری را اگر بیش از حد مصرف کنید ممکن است برخی عوارض جانبی داشته باشد. مهم است بدانید که زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند درد شکم، تهوع یا اسهال را ایجاد کند، اما همه‌ی این‌ها فقط در صورتی رخ می‌دهند که آن را بیش از دوز توصیه‌شده‌ی روزانه مصرف کنید. واقعیت مهم دیگر این است که مصرف دمنوش جعفری در طول بارداری توصیه نمی‌شود. چرا که می‌تواند انقباضات رحم را تحریک کند و همین ممکن است منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

مهم‌ترین خواص دمنوش جعفری که هر کسی باید بداند

1. دمنوش جعفری سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

جعفری دارای آهن، ویتامین‌های گروه B و ویتامین c است و همین باعث می‌شود دمنوش آن در به از بین بردن رادیکال‌های آزاد که برای بدن بسیار سمی هستند، بسیار توانمند باشد. این مواد سالم توانایی متعادل کردن متابولیسم و ​​همچنین تحریک سیستم عصبی را دارند. جعفری یک گیاه معجزه‌آسا است و می‌تواند از شما در برابر بیماری‌های دژنراتیو، سرطان، بیماری‌های دستگاه عصبی مرکزی یا حتی بیماری پارکینسون محافظت کند. استفاده از این دمنوش دوباره تعادل انرژی بدن شما، متابولیسم و ​​جذب مواد مغذی سالم را بازیابی می‌کند.

2. سیستم عصبی و تیروئید به میزان زیادی از این دمنوش فایده می‌برند

B کمپلکس برای سیستم عصبی عالی است. این گروه از ویتامین‌ها باعث می‌شود که شما عصبی بودن، تحریک‌پذیری و افسردگی را فراموش کنید و در نتیجه خودتان را آرام‌تر و شادتر احساس خواهید کرد. ید برای تیروئید شگفت‌انگیز است. به علاوه، این چای سطوح استروژن را متعادل می‌کند و با تاثیری که روی سیستم عصبی و غده‌ی تیروئید دارد، برای زنانی که در معرض یائسگی قرار دارند، بسیار مفید است.

3. دمنوش جعفری را در رژیم غذایی کاهش وزن‌تان قرار بدهید

یک فنجان دمنوش جعفری به طور روزانه، شیوه‌ای عالی برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن است. بدن شما چربی را سریع‌تر می‌سوزاند و سیستم گوارش شما نیز عملکرد بهتر و موثرتری خواهد داشت. به این ترتیب رژیم غذایی کاهش وزن‌تان سریع‌تر نتیجه خواهد داد. همچنین، اوضاع سلامتی‌تان بهبود خواهد یافت و بیش از همیشه انرژی خواهید داشت.

4. در صورتی که می‌خواهید کلیه‌ها را پاکسازی کنید، سنگ کلیه را از بین ببرید و دستگاه ادراری خود را سالم نگه دارید، جعفری ماده‌ی خوراکی بی‌نظیری برای این کار محسوب می‌شود

دمنوش جعفری یک نوشیدنی عالی برای از بین بردن سنگ کلیه است. شما می‌توانید 0.5 لیتر دمنوش از 0.5 کیلوگرم جعفری و 1.5 لیتر آب تهیه کنید. بعد از 40 روز تمام سنگ‌های کوچک موجود در کلیه‌تان از بین خواهند رفت و آن درد و عذاب ناشی از حرکت سنگ‌ها را برای همیشه فراموش خواهید شد.

5. جعفری می‌تواند خون شما را تصفیه کند

شما حتی می‌توانید با استفاده از 1 کیلوگرم جعفری و 2 لیتر آب دمنوش قوی‌تری را آماده کنید. نوشیدن این دمنوش در طول روز به شما کمک می‌کند که ارگانیسم خود را پاکسازی کنید. با نوشیدن دمنوش جعفری سموم را از خون و کبد و همین‌طور دستگاه گوارش‌تان خارج خواهید کرد. حتی در همان روز اول نوشیدن آن، احساس بهتری خواهید داشت، سالم‌تر خواهید شد و حس می‌کنید که تمام ارگانیسم‌تان به صورت کارآمدتر و موثرتری عمل می‌کند.

6. هنگامی‌که از ناتوانی جنسی رنج می‌برید، دمنوش جعفری یک درمان عالی برای شما است

از دیگر خواص دمنوش جعفری یک تقویت‌کننده‌ی عالی قوای جنسی است. این گیاه دارویی قدرتمند همچنین می‌تواند ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ را در شما درمان کند. مواد سالم موجود در جعفری به شما کمک خواهد کرد متابولیسم بدن‌تان متعادل‌تر شود، زیرا در نهایت اکثر مشکلات جنسی یک دلیل کلی‌تر دارند. اگر تمام بدن شما دچار مشکل باشد، یا اگر از افسردگی یا سایر مشکلات ذهنی رنج می‌برید، ممکن است قوای جنسی شما نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

رپورتاژ

7. دستگاه تناسلی زنان نیز می‌تواند از خوردن این دمنوش فایده ببرد

نه تنها مشکلات مردان را می‌توان با نوشیدن دمنوش جعفری بهبود داد، بلکه می‌توانیم بگوییم که دمنوش جعفری یک درمان عالی برای مشکلات جنسی زنانه نیز محسوب می‌شود. این دمنوش در عین حال می‌تواند موجب سبک شدن درد و گرفتگی ناشی از قاعدگی و علائم یائسگی شود. همچنین، قدرت باروری افزایش می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند که سریع‌تر باردار شوید.

8. این گیاه خوراکی برای مبارزه با سرطان عالی عمل می‌کند

برگ جعفری پر از مواد سالم و مفید است و از میان آن‌ها اسید آمینه‌های ضروری هستند که با تومورهای سرطانی مبارزه می‌کنند. دمنوش جعفری می‌تواند از سرطان ریه، سرطان کبد، سرطان کلیه و سرطان گردن جلوگیری کند. اگر این دمنوش در بلند مدت استفاده شود، نقش مهمی در محافظت از شما در برابر تومورهای مغزی دارد. عملکرد ضد تومور آن نباید نادیده گرفته شود و در واقع همه‌ی ما باید آن را بنوشیم و از بروز بیماری‌های ناخواسته جلوگیری کنیم.

9. برای درمان پاهای متورم، دمنوش جعفری درمان است!

اگر پاهای‌تان سنگین، متورم و دردناکی شده‌اند، مصرف یک فنجان دمنوش جعفری در روز می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. این دمنوش یک دیورتیک (ادرارآور) عالی است و به شما کمک می‌کند که با این مشکل شایع مبارزه کنید.

10. اگر احساس نفخ دارید ، یک فنجان دمنوش جعفری برای خودتان آماده کنید

مواد مفید و سالم، مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در جعفری یافت می‌شوند، بدن شما را سم‌زدایی می‌کنند و به بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کنند. دستگاه گوارش شما اولین ارگانی است که از این چای بهره‌مند می‌شود و اولین علامتی که متوجه بهبودی آن خواهید شد نفخ است.

کم کم نفخ شکم و گاز بیش از حد را فراموش خواهید کرد و احساس بسیار خوبی خواهید داشت. خودتان را سبک‌تر و جذاب‌تر حس می‌کنید و حتی اگر یک وعده غذایی سنگین میل کنید، باز هم شکمی تخت خواهید داشت.

11. دمنوش جعفری اثر آرام‌بخش و ضد افسردگی دارد

چنان‌چه پیش تر نیز مطرح شد جعفری روی سیستم عصبی نیز تاثیر مثبت دارد. ویتامین‌های B راز این تاثیر مثبت هستند. برای استفاده از خواص دمنوش جعفری نوشیدن یک لیوان دمنوش گرم به صورت روزانه باعث می‌شود احساس آرامش بیش‌تری داشته باشید و استرس را فراموش خواهید کرد. شما با دیدن تاثیرات آن تحت تاثیر قرار خواهید گرفت به حدی که می‌توانید آن را معادل ارزان قیمت مراجعه به مشاور یا روانشناس بدانید.

12. دمنوش جعفری می‌تواند سطح کلسترول شما را کاهش دهد

از دیگر خواص دمنوش جعفری این است که سطح چربی‌های سالم را در بدن بهبود می‌دهد، با کلسترول بد و پلاک‌های آئروموناس مبارزه می‌کند.

13. این دمنوش گردش خون را بهبود می‌دهد

این مورد بسیار مهم است در صورتی که از بیماری‌های مختلف مانند دیابت رنج می‌برید زیرا با استفاده از این دمنوش جریان خون مناسب حفظ خواهد شد. دمنوش جعفری در عین حال کمک می‌کند که عروق الاستیک و سالم بمانند.

14. دمنوش جعفری پوست شما را جوان‌تر می‌کن

ویتامین‌های موجود در این دمنوش روی پوست شما نیز اثر می‌گذارند. این دمنوش بدن شما را سالم و به لحاظ ظاهری جوان خواهد کرد و قطعا آن لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن را فراموش خواهید کرد.

15. دمنوش جعفری موهایی سالم به شما خواهد داد

موها نیز می‌توانند از این خواص دمنوش جعفری سود ببرند، زیرا ویتامین‌های ذکر شده در بالای مطلب، باعث می‌شوند که ریشه‌ی موها سالم‌تر و قوی‌تر شوند..

خواص دمنوش گل داوودی: 15 خاصیت چای گل داوودی+طرز تهیه

منبع healtholino
نوشته‌های مرتبط