۲۰ بهترین کار در منزل که زندگی شما را می سازد

خیلی‌ها دوست دارند در خانه بمانند و یک کار در منزل یا کسب و کار خانگی را اداره کنند. آیا شما دوست ندارید یک درآمد ثابت یا درآمد متغیر هنگفت داشته باشیدبدون این‌که از خانه‌تان خارج شوید؟ این ایده های آسان کار در منزل که در این جا می خوانید خیلی زود شما را به درآمد می‌رساند.

اگر هر روز با اکراه به محل کار می روید، یا یافتن یک کار موقتی در نزدیکی محل زندگی‌تان برایتان دشوار است، حالا وقت اش در خانه بمانید و با یک کار در منزل برای خود کسب درآمد کنید. هیچ زمانی برای کار در منزل بهتر از حالا نبوده‌است: بر اساس گزارش های مختلف از سراسر جهان حالا بسیاری افراد دیگر و حدود بیش از ۲ میلیون ایرانی این کار را می‌کنند. هر قدر که اقتصاد بهبود می‌یابد، شرکت‌های بیش‌تری به دنبال افزایش تعداد کارکنان‌شان هستند. آن ها ترجیح می دهند کارشان را با استخدام افراد به صورت دورکاری توسعه دهند. به این ترتیب نیازی به سرمایه گذاری جدید در تاسیسات و محل کار جدید ندارند. علاوه بر این اگر دوست ندارید در منزل برای دیگران کار کنید می توانید منزل را به محل پول سازی برای خودتان تبدیل کنید.

شما برای بیش‌تر شغل‌های خانگی( چه دورکاری چه خویش کاری) به یک رایانه و اتصال به اینترنت، برخی مهارت‌های پایه، و البته طرز فکر ‘من می‌توانم’ نیاز دارید. در ادامه ۲۰ بهترین کار در منزل را معرفی می کنیم که زندگی شما را رونق می دهد:

۱. کترینگ مواد غذایی(آشپزی و شیرینی پزی)

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

همه می توانند این کار را انجام دهند. کافی است آشپز ماهری باشید یا دست پخت دیگران را عرضه کنید. در هر صورت آشپزی می‌تواند یک شغل پردرآمد خانگی باشد، حتی در داخل خانه شما! کافی است استعداد آشپزی داشته باشید، سلیقه مشتری‌ها را بشناسید و صد البته به غذا و آشپزی علاقمند باشید. هم می توانید محصولات خود را در فضای مجازی تبلیغ کنید و بفروشید و هم می توانید تراکت هایی آماده کنید و در محله تان پخش کنید. ممکن است ماه اول و دوم مشتری نداشته باشید اما باور کنید از ماه سوم به بعد مخصوصا بعد از اینکه گاهی از محصولا ت دست سازتان مثل شیرینی و ترشی و غذا به کاسب های محل به عنوان هدیه دادید سیل مشتریان وفادار به سمت شما روانه می‌شوند.

۲. کسب درآمد از تلگرام

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

خب این کار را تقرdبا همه در هر سن و جنسی می‌توانند انجام دهند. این روزها تمام وقت مردم در تلگرام میگذرد پس یک گوشی هوشمند و یک برنامه تلگرام شروع خوبی است. می توانید در تلگرام برای کسب و کارهای مختلف بازاریابی کنید. محتوا تولید کنید. کانال و گروه تخصصی بسازید و حتی آگهی بگیرید. بهتر است این کار را هر چه زودتر امتحان کنید. برای دانستن روش ها کسب درآمد از تلگرام این جا کلیک کنید.

۳. راه اندازی مزون لباس خانگی

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

این ایده برای عاشقان مد و لباس عالی است. درواقع این ایده را وقتی چند وقت پیش به دنبال لباس بودم و به این مزون های خانگی سر میزدم گرفتم. به نظر کار پررونق و خوبی است. شما یکسری لباس از برخی شهرها مثلا کیش و قشم و جلفا یا برخی کشورها مثل ترکیه و دبی و … تهیه می کنید و یکی از اتاق های منزل تان را دکوربندی و رگال کشی می کنید و تبدیل به مزون می کنید. حتم دارم شغل خانگی بسیار سودآوری است.

۴. نویسندگی و تهیه محتوا

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

خب نوشتن و نویسندگی یک عشقی می خواهد که باید حتما در شما وجود داشته باشد. این شغل بدان معنی نیست که شما یک نویسنده برای کتابها و محصولات چاپی باشید. بلکه به این معنی است که شما برای وبلاگها، صفحات وب‌سایت، معرفی محصول، تهیه اسناد فنی، و موارد بسیاری از این دست محتوا تولید میکنید در حال حاضر نویسندگان زیادی برای سایتهای مختلف مقاله می‌نویسند که باعث شده نویسندگی یکی از محبوب‌ترین شغل‌های آزاد باشد. شما نیز میتوانید با ایجاد صفحه‌ای شخصی در هر یک از وب سایتهای معروف، کار در این زمینه را آغاز کنید.

۵. ساختن زیورآلات تزیینی

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

ساختن این زیورآلات را می‌توانید با در نظر گرفتن میزان بودجه تانآغاز کنید. اگر اوضاع مالی خوبی داشتید از نقره و طلا شروع کنید وگرنه می توانید با هر نوع مواد اولیه ای از پارچه گرفته تا چرم و سرامیک و چوب انواع و اقسام زیورآلات را درست کنید و به فروش برسانید. خب البته سلیقه و نوآوری هم در این شغل حرف اول را می‌زند که اگر واقعا ایده ای به ذهن تان نمی‌رسد سریعا یک سر به اینترنت و فضای مجازی بزنید و هرآنچه را لازم بو فرابگیرید و پیاده سازی کنید.

۶. معلم تقویتی دروس مدرسه

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

خب شما هم یک روزی پشت نیمکت مدرسه نشسته اید و خوب می‌دانید ضعف دروس ریاضی و فیزیک و عربی و دیکته و املا و انشا چقدر دردناک است. پس اگر دیپلم خود را گرفته اید و چند سالی هم در دانشگاه درس خوانده اید و از طرفی به امر آموزش هم علاقمند هستید می‌توانید یک آگهی تدریس خصوصی هم حضوری و هم آنلاین بزنید. اگر تدریس حضوری را پذیرفتید که خب حتمامی‌دانید چه کار باید بکنید ولی اگر تدریس آنلاین داشتید به جای این‌که در کلاس درس بایستید، از طریق اسکایپ یا در قالب جلسات درس ضبط‌شده تدریس می‌کنید. تقاضا برای معلم در همه‌ی موضوعات، به ویژه موضوعات اصلی مانند زبان انگلیسی، عربی و ریاضی و فیزیک در حال افزایش است.

۷. طراحی گرافیکی و صفحه آرایی

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

برای هر فردی که با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی دارد، ذوق هنری و سلیقه گرافیکی دارد و عاشق تجربه کردن کارهای جدید است. این روزها همه به دنبال این هستند که برای خودشان کارت ویزیت خوشگل، تراکت تبلیغاتی، کتاب و مجله و هزار کار هنری و چشمگیر دیگر انجام دهند. خب شما مهارت‌های تصویرگری‌تان را با طراحی پوستر، تبلیغات، کارت ویزیت، و غیره به کار بگیرید. حتی اگر کار کردن با نرم افزارهای گرافیکی را هم بلد نیستید اشکالی ندارد یک دوره کوتاه مدت ثبت نام کنید و بعدش از هنر و مهارت و علاقه تان پول دربیاورید.

۸. فروشندگی مستقیم

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

کسی که روحیه‌ی کارآفرینی و انرژی زیادی دارد، و عاشق ملاقات با آدم‌های جدید است می تواند برای شرکت های مختلف و تولید کننده های بسیار زیادی که در بازار کشور وجود دارند نامه نگاری کند و درخواست دهد که محصولاتشان را به فروش برساند. درآمد این شغل بستگی به شرکت دارد، اما عموما ۲۰ تا ۳۵ درصد فروش را به عنوان حق‌العمل دریافت می‌کنید.

برای شروع مثلا می توانید از یک نمایندگی محصولات آرایشی و بهداشتی آغاز کنید . شما برای فروش اجناس شرکت دورهمی‌هایی برگزار می‌کنید، خواه این اجناس محصولات استحمام، وسایل باغبانی، کتاب یا لوازم آرایش باشد. به مرور زمان، مجموعه‌ای از مشتریان می‌سازید.

می‌توانید مستقیما به شرکت‌ها درخواست بدهید. معمولا نمایندگان شرکت‌ها برای شروع با سرمایه‌گذاری‌های کوچک آغاز می‌کند (این کاری درست و معقول است)، و گاهی پولی را برای کالای فروشی پرداخت می‌کنند، بعد از آن، می‌توانید هر اندازه می‌خواهید، کم یا زیاد، کار کنید و بر اساس میزان فروش‌تان سود کنید.

۹. خرید و فروش کتابهای دست دوم

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

این شغل برای هر آدمی امکان پذیر است و برای افرادی که به کتاب علاقمند هستند بسیار دلپذیر هم هست. این روزهای سایتهای خرید و فروش اینترنتی زیادی مثل شیپور و دیوار و … راه افتاده اند که شما حتی می توانید قلب و کلیه و تمام اعضای بدن تان را هم بفروشید!!!! چه برسد به کتاب. بنابراین کافی است عزم تان را جزم کنید. یک تعدادی کتاب دست دوم با قیمت مناسب بخرید. تر و تمیزشان کنید. در سایتهای حراجی آنلاین برایشان آگهی کنید و تا دو یا سه برابر قیمت بفروشید.

۱۰. مشاغل مربوط به نرم افزارها و برنامه های مختلف کامپیوتری

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

اگر به کامپیوتر و اینترنت علاقمند هستید، بد نیست اگر به شغل هایی مانند طراحی وب یا آموزش مجازی کار با نرم افزارهای پرطرفدار مثل ایندیزاین، فتوشاپ و کورل و حتی برنامه نویسی فکر کنید. تنها هزینه‌ای که برای شروع کار خود لازم دارید هزینه سیستم‌های کامپیوتری است.

۱۱. تایپ و ورود داده ها

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

اگر اندکی حوصله و مهارت ورود اطلاعات به برنامه و تایپ کردن را داشته باشید این شغل هنوز می تواند برای شما پولساز باشد. درست است که در عصر حاضر همه سعی میکنند کارهای مربوط به تایپ و داده هایشان را خودشان انجام دهند اما هنوز هم سیل عظیمی از افراد هستند که فقط با قلم و کاغذ راحت هستند و به یک تایپیست یا کارشناس ورود داده نیاز دارند.

رپورتاژ

۱۲. مشاوره کسب و کار

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

این شغل برای تمام افرادی که یک حرفه بلد هستند عالی است. هر حرفه و هنری که می خواهد باشد! بالاخره همیشه یک عده آدم هستند که تازه می خواهند وارد شغل شما شوند و نیاز دارند بدانند چه رشته ای بخوانند، چه کار کنند، از چه سازمانها و ارگان هایی کمک بگیرند، چطور کار پیدا کنند و چطور وقتی بیکار شدند زندگی بگذرانند!

خودتان را به‌عنوان یک متخصص در رشته‌ی خودتان معرفی کنید و ارتباطات خودتان را فراهم کنید و از طریق مشاوره دادن به دیگران کسب درآمد کنید.

۱۳. ویرایش و نمونه خوانی

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

این شغل برای آنهایی که همیشه در دوره مدرسه املا و انشای ۲۰ داشتند عالی است! این روزها تعداد زیاد نویسندگان بهدلیل کمبود وقت و گرفتاری های شغل دوم و سوم خود نیاز به ویراستارانی دارند تامحتوای کتابها و مقالات چاپی و الکترونیکی آنان را ویرایش کنند. . در حال حاضر ویراستاران مستقل بسیاری وجود دارند که بسیاری از آن‌ها هم خدمات ویرایش و هم نویسندگی را انجام می‌دهند، بنابراین ذکر تعداد دقیق آن‌ها کاری دشوار است و افراد مسلط به دستور زبان بسیار مورد نیاز هستند. میتوانید با مراجعه به یکی از سایت های مرتبط، یا با برقراری تماس با کارگزاران وبلاگ‌ها و مجلات بزرگ، شغلی مناسب در زمینه‌ی ویراستاری بیابید.

۱۴. تدریس خصوصی زبان انگلیسی از منزل

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

آموزش و یادگیری زبان انگلیسی این روزها برای همه مردم از نان شب هم واجب تر شده است! اگر شما دانش آموخته رشته زبان انگلیسی هستید و یا دوره های حرفه ای و تخصصی این رشته را گذرانده اید و مدرک قابل قبولی دارید و از طرفی عاشق چت برخط یا مکالمه‌ی تلفنی هستید این کار تجربه خوبی برای شما می‌تواند باشد. چون بیش‌تر زبان‌آموزان در محیط اداری کار می‌کنند و هم‌چنین به رایانه و اینترت پرسرعت هم دسترسی دارند بنابراین همین امروز یک گروه فیسبوکی یا تلگرامی یا اینستاگرامی درست کنید، برای خودتان تبلیغات راه بیندازید، درباره تخصص ها و مهارت تان سخن بگویید و چندتا شاگرد زبان آموز برای خودتان پیدا کنید.

در این کار درس‌ها یا به‌صورت تلفنی یا از طریق یک سرویس تماس تصویری زنده مانند اسکایپ یا ایمو ارائه می‌شود- گاهی این جلسات شب‌ها برگزار می‌شود، چون شما با زبان‌آموزانی در شغل ها و شهرهای مختلف کار می‌کنید. شما باید متعهد شوید حداقل ۲۰ ساعت در هفته در زمان‌های مشخص کار کنید، و می‌توانید تا ۳۵ ساعت هم کار کنید.

۱۵. آرایشگری و خدمات زیبایی

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

این حرفه برای افراد علاقمند و مشتاق به خدمات زیبایی بسیار عالی و مفرح است. اگر در این زمینه تخصص دارید که چه بهتر! اگر هم ندارید اصلا نگران نباشید زیرا دوره های کوتاه مدت آرایشگری می‌توانند پایه ای ترین خدماتمورد نیاز را به شما آموزش دهند و شما با تبدیل یک اتاق در محل زندگیتان یا بیرون از آن می توانید با ارایه خدمات ساده آرایشگری مثل ابرو و ناخن به دیگران درآمد خوبی داشته باشید.

۱۶. بازاریابی شبکه‌ای (نتورک مارکتینگ)

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

برای همه افرادی که به کسب و کار و پول درآوردن علاقمند هستند و در ضمن روابط عمومی خوبی هم دارند عالی است. در بازار کسب و کار این طور است که محصولات شناخته شده همیشه به تعداد فروشندگان بیشتری نیاز دارند. چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید، کمی پول صرف آن کنید، کلی تماس تلفنی بگیرید و جستجوی اینترنتی انجام دهید و شاهد سرازیر شدن پول به حساب بانکی‌تان باشید. احتمالا تا حالا با بازاریابان شبکه ای در هر شکل و مدلی مواجه شده اید. خب این کار حتمادرآمد خوبی دارد که این همه متقاضی و خواهان دوروبرش هستند.

۱۷. خیاطی و دوخت و دوز

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

اگر به کار بین پارچه و نخ و چرخ خیاطی علاقه دارید باید بگوییم یک حرفه بسیار پولساز را پیش رو دارید. این روزها مردم بیشتر از گذشته به فکر سر و وضع و لباس هایشان هستند و داشتن یک خیاط زبردست و خوش قول در هر محله ای نعمت بزرگی برای ساکنان آن منطقه به شمار می‌آید.

۱۸. نقاشی بکشید

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

خب چه کسی است که از داشتن یک تابلوی نقاشی زیبا و کاردست که البته قیمت خوبی هم داشته است ناراضی باشد؟ قطعا هیچکس! پس اگر استعداد طراحی و نقاشی دارید، همین امروز شروع کنید. شما می توانید از راه نقاشی و سفارش گرفتن یا فروش تابلوهای موجود درآمد داشته باشید. برای این کار لازم نیست حتما کارگاهی داشته باشید بلکه برای ارائه آثارتان می توانید وب سایت یا صفحات اجتماعی داشته باشید و هنرتان را برای نمایش و فروش در آنجا عرضه کنید.

۱۹. نماینده خدمات مشتری

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

این کار برای آدم‌های مردمی، صبور، و بخشنده، که می‌توانند هم‌زمان هم با تلفن صحبت کنند و هم با رایانه کار کنند بسیار مناسب است. ما هم مثل شما اولش فکر می کردیم این شغل هنوز در ایران جا نیفتاده است اما با یک سرچ ساده اینترنتی به این نتیجه رسیدیم که نه تنها شغل خوبی است بلکه می تواند درآمد خوبی هم برایتان داشته باشد.

چرا که بسیاری از شرکت‌ها با خدمات فروش آنلاین به دنبال کارکنانی با قابلیت‌های صحبت کردن عالی و مهارت‌های رایانه‌ای قوی هستند تا به مشتریان کمک کنند مثلا سفارش را ثبت کنند، یا یک مناقشه را حل کنند. یا سایز و رنگ دلخواهشان را پیدا کنند موقعیت های شغلی تمام‌وقت و نیمه‌وقت، هر دو در شرکتها وجود دارند اما به علت محدودیت فضا و دردسرهای بیمه و مشکلات قانونی بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند با یک دورکار زبر و زرنگ در یک بازه‌ی زمانی ۴ ساعته در روز کار کنند.

۲۰. پرورش قارچ

این کار در منزل برای چه کسانی عالی است:

برای این کار کافی یک کمی اهل گل و گیاه باشید و از برخی شرایط و شیوه های نگهداری از گیاهان و خاک و غیره مطلع باشید. این روزها پرورش قارچ تبدیل به یک شغل خانگی بسیار پررونق شده است. البته یادتان باشد قبل از شروع کار فضایی که در اختیار دارید را بررسی کنید و با یک متخصص این رششته هم مشورت کنید.

وقتی به دنبال فرصت‌هایی برای کسب درآمد به‌صورت برخط هستید، مراقب این خط قرمز‌ها باشید.

وب‌گاه‌هایی که اطلاعات تماس ندارند.

یک کسب و کار قانونی برای شما روشی برای دسترسی به خودش ایجاد می‌کند. به دنبال صفحه‌ی “درباره‌ی ما” باشید که اطلاعاتی از شرکت یا مدیرعامل، به همراه شماره‌تماس، آدرس، یا ایمیل، در اختیارتان می‌گذارد. (با شماره تلفن تماس بگیرید تا ببینید آیا کسی جواب می‌دهد یا نه.) وب‌گاهی که فقط یک نوع راه ارتباطی دارد و روش دیگری برای تماس گرفتن با یک انسان واقعی ندارد، مشکوک است.

بیش از حد خوب به نظر می‌رسد.

وعده‌هایی مبنی بر این‌که در عرض یک هفته در خانه هزاران دلار پول درآورید هرگز واقعی نیست.

در اینترنت از آن شکایت و گلایه‌هایی وجود دارد.

یک جست‌وجوی اینترنتی سریع انجام دهید: نام وب‌گاه را با “کلاه‌بردای” تایپ کنید و ببینید چه چیزهایی نمایش داده می‌شود. اگر کسی فریب‌شان را خورده باشد، معمولا مطلبی درباره‌اش در اینترنت منتشر کرده‌است.

ثبت نام در آن وب‌گاه هزینه دارد.

بیشتر وب‌گاه‌های قانونی برای ثبت نام از شما پول نمی‌گیرند. چند استثنا وجود دارد- مثلا عضویت در وب‌گاه‌های کاریابی، که شغل‌های آزاد و ارتباط از راه دور ارسال می‌کنند- اما اگر مطمئن نیستید چرا هزینه می‌پردازید، جای دیگری را بگردید.

نوشته‌های مرتبط