محبوبیت و گسترش بیت کوین در جهان چگونه اتفاق می‌افتد؟

این یک تب طلا در عصر جدید است یا یک حباب مجازی دیگر که هر لحظه ممکن است بترکد؟‌ از ابتدای شکل‌گیری بیت کوین در ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو – فرد یا گروهی از افراد که هویت‌شان تا به امروز ناشناخته مانده است – رمز ارز (یا همان پول دیجیتال مبتنی بر رمزنگاری) به طور روزافزون توجه و علاقه‌ی جهان را به خود معطوف کرده است. جستجو درباره‌ی “‌بیت کوین‌”‌ در گوگل در ۲۰۲۰ بسیار بالاتر از آمار جستجوی “‌اتریوم‌“‌ بوده است؛ هم‌چنین، به گفته‌ی گوگل ترندز، سطح علاقه‌ی مردم کشورهای غیر غربی به اندازه‌ی قابل توجهی به بیت کوین بیش‌تر است. اگر می خواهید بدانید محبوبیت و گسترش بیت کوین در جهان چگونه اتفاق می‌افتد در ادامه با ما همراه باشید.

ارزیابی محبوبیت بیت کوین دشوار است

وقتی درخصوص حقایقی درباره بیت کوین صحبت می کنیم باید به اعداد و ارقام نگاهی بیاندازیم. اعداد و ارقامی که در ارزیابی محبوبیت بیت کوین می‌توانند کمک‌مان کنند، به حجم معامله‌ی این ارز دیجیتال در بیش از ۵۰ کشور جهان در ۲۰۲۰ مربوط می‌شوند. این فهرست نشان می‌دهد بیت کوین در ایالات متحده بیش‌ترین محبوبیت را دارد. با وجود این، با توجه به پایه و اساس بیت کویت – فناوری بلاک‌ چین پشت این ارز مجازی که بر حریم خصوصی به شدت تاکید دارد – به سختی می‌توان تخمین زد که اندازه‌ی واقعی بازار این رمز ارز تا چه حد بزرگ است.

به ندرت می‌توان آماری از کاربران جهانی بیت کوین پیدا کرد – آمارهای موجود نیز معمولا بر اساس نظرسنجی‌های محلی به دست آمده‌اند که در آن‌ها از مصرف‌کنندگان محلی پرسیده شده است آیا در ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ – نخستین باری که قیمت‌های بیت کوین به طور ناگهانی افزایش یافتند – برای خریدهای روزانه‌شان از این واحد پولی استفاده کرده‌اند یا خیر.

از سویی دیگر، وقتی به دنبال کشورهایی می‌گردیم که بیش‌ترین آمار استخراج بیت کوین را داشته‌اند، متوجه می‌شویم که نه آمریکا،‌ بلکه چین بیش از سایر کشورها به دنبال استخراج بیت کوین بوده است؛‌ این آمار نشان می‌دهد چین نقش مهمی در فرایند تولید این پول دیجیتال در ۲۰۲۰ داشته است. هم‌چنین، در همین سال، شمار قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌ها در استارت‌آپ‌های بلاک‌چین در این کشور انجام شده است. ارزش منابع مالی شرکت چینی انت گروپ به ۲۲ میلیارد دلار آمریکا رسیده است.

رپورتاژ

آیا بیت کوین به سرعت در میان مصرف‌کنندگان گسترش خواهد یافت؟‌

طی یک نظرسنجی از میان مصرف‌کنندگان در سطح جهان در موسسه‌ی استتیستا، از شرکت‌کنندگان متعلق به ۱۱ کشور مختلف در طول سال ۲۰۲۰ پرسیده شده آیا قصد خرید بیت کوین را دارند یا خیر. از میان مصرف‌کنندگان آمریکایی که به دنبال به دست آوردن یک محصول مالی یا سرمایه‌گذاری در ۱۲ ماه آینده بودند، تقریبا ۷ درصد گفتند به دنبال خرید رمز ارزها هستند.

این آمار – تقریبا ۶ الی ۷ درصد از تمام شرکت‌کنندگان – در میان بیش‌تر کشورها مشابه بود. با وجود این، آمار دو کشور از سایر کشورها متفاوت بود: آینده‌‌ی سرمایه‌گذاری برای  مصرف‌کنندگان استرالیایی کمی متنوع‌تر بود – حدود ۹ درصد از تمام شرکت‌کنندگان در این کشور به سرمایه‌گذاری در رمز ارزها علاقه نشان دادند.

ولی کشوری که دارای بیش‌ترین طرفدار بیت کوین در جهان است در جنوب اروپا قرار دارد: شرکت‌کنندگان اسپانیایی پس از حساب جاری و کارت اعتباری، رمز ارزها را به عنوان سومین علاقه‌مندی‌شان برای سرمایه‌گذاری مالی معرفی کردند.

طرح استخراج بیت کوین : کسب درآمدهای میلیونی در سایت استارت وی

منبع statista
نوشته‌های مرتبط