آلمان برترین اقتصاد رمزارز جهان در 2022

بر اساس یک گزارش جدید، آلمان برترین اقتصاد رمزارز جهان در ۲۰۲۲ شناخته شد. این گزارش که در سه ماهه سوم امسال جمع آوری و منتشر شده است نشان می دهد که ایالات متحده، دارنده رتبه مشترک برتر از سه ماهه گذشته، شش پله سقوط کرده و در رتبه هفتم برترین اقتصاد کریپتو یا اقتصاد رمزارز قرار گرفته است.

رتبه‌بندی اقتصاد رمزارز که توسط کوین‌کوب گردآوری شده است، عوامل مختلفی مانند چشم‌انداز مطلوب ارزهای دیجیتال، قوانین مالیاتی شفاف ارزهای دیجیتال و ارتباطات نظارتی شفاف‌تر برای رتبه‌بندی کشورها را بررسی می‌کند.

آلمان، اگرچه بهشت ​​مالیاتی نیست، اما یکی از قوی‌ترین اقتصادهای رمزنگاری «مالیاتی سنتی» در نظر گرفته می‌شود که به دارندگان ارزهای دیجیتال درازمدت پاداش می‌دهد. براساس قانون آلمان برای دارایی های رمزنگاری بیش از یک سال مالیات صفر می گیرد.

سوئیس با موضع مثبت نظارتی ارزهای دیجیتال در رتبه دوم قرار گرفت و این کشور خانه برخی از برترین سازمان های رمزنگاری در جهان است. سه جایگاه بعدی این فهرست به ترتیب به استرالیا، امارات متحده عربی و سنگاپور اختصاص یافته است.

رپورتاژ

در سالهای اخیر استرالیا تمایل زیادی به بازار ارزهای دیجیتال نشان داده است و دولت این کشور نیز در سال گذشته به همان اندازه از آن حمایت کرده است و قوانین مثبت برای ارزهای دیجیتال را همراه با سیاست مالیاتی معقول به اجرا گذاشته است.

امارات متحده عربی هم سرمایه گذاری زیادی در وب 3 کرده است و سیاست بسیار جذابی برای مالیات صفر بر سود ارزهای دیجیتال دارد.

از سوی دیگر، سنگاپور جایگاه خود را به عنوان یک نیروگاه ارزهای دیجیتال در آسیا تثبیت کرده است و بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور درگیر تجارت و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال هستند.

ایالات متحده به دلیل سیاست مالیاتی نامطلوب در حوزه ارزهای دیجیتال و عدم شفافیت در بخش نظارتی به رتبه هفتم سقوط کرده است. با این حال، این گزارش تاکید می‌کند که ایالات متحده تنها کشوری است که به بازار کریپتو اجازه می‌دهد بخشی از حقوق بازنشستگی استراتژیک محل کار را تشکیل دهد. با در دست داشتن برخی از قوانین کلیدی مقررات ارزهای دیجیتال، ایالات متحده می تواند تا سه ماهه آینده شاهد بهبود قابل توجهی در رتبه بندی خود در این فهرست باشد.

در میان کشورهای برتر حوزه ((کنجکاوی های رمزارزها)) که بر اساس تعداد جستجوهای مرتبط با بیت کوین تعیین شده است، السالوادور دوباره در صدر فهرست قرار گرفت و پس از آن نیجریه و جمهوری آفریقای مرکزی قرار دارند.


آنطور که آمارها نشان می دهند ویتنامی ها هم با بیش از 20 میلیون یا نزدیک به 20 درصد از جمعیت بزرگ‌ترین دارنده درازمدت رمزارزها هستند. ایالات متحده بیش از 46 میلیون دارنده رمزارز یا نزدیک به 13 درصد از جمعیتی دارد که در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.

نوشته‌های مرتبط