10 جاذبه جزیره مایورکا اسپانیا که چشم هر گردشگری را خیره می‌کند

مایورکا بزرگترین جزیره در جزایر بالئاریک، در شرق اسپانیا، و هفتمین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است که 300 روز در سال آفتابی است و مقصد بسیاری از گردشگران اروپایی و سراسر جهان است. مایورکا کمتر از ۹۰۰هزار نفر جمعیت دارد و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری و تعطیلاتی در اروپا است و گردشگران زیادی هر ساله از نقاط مختلف جهان به این شهر سفر می کنند. پایتخت مایورکا، شهر زیبای پالما است که تنها شهر جزیره مانند این منطقه است. فرودگاه بین المللی پالما د مایورکا یکی از شلوغ ترین فرودگاه های اسپانیا است که این امر خود نشان از استقبال شدید گردشگران از این منطقه است.

۱. کلیسای جامع پالما Palma Cathedral

Palma Cathedral

پالما تنها شهر مایورکا است و مرکز آن نیز هست و بسیار خوب است که یک روز از سفرتان را به بازدید از آن و جاذبه هایش اختصاص دهید. در قلب پالما د مایورکا این کلیسای جامع به سبک گوتیک قرار دارد و یکی از جاذبه های دیدنی این جزیه زیبا است. این بنا دارای معماری خیره کننده، پنجره های مشبک با شیشه های رنگی و یک پنجره گل رز دیدنی است.

۲. رشته کوه سرا د ترامونتانا Serra de Tramuntana

این رشته کوه زیبا که جزو میراث جهانی یونسکو است و مناظری خیره کننده از خط ساحلی ناهموار جزیره، روستاهای زیبا و مناظر خیره کننده را ارائه می دهد بهترین مکان برای شروع یک سفر رویایی در جزیره مایورکا است. این رشته‌کوها در بخشی از جزیره قرار دارند که شما با حضور در آن می‌توانید از چشم‌انداز فوق‌العاده‌ی مدیترانه نهایت لذت را ببرید.

۳. قلعه بلور Bellver Castle

این قلعه قرن چهاردهمی به دلیل طراحی دایره ای که دارد یک جاذبه منحصر به فرد است. قلعه Bellver یکی از شاهکارها و برجسته ترین قلعه های موجود در اسپانیا است و مکان این قلعه نیز در بالای تپه ای قرار گرفته است. افرادی که وارد این قلعه می شوند از روی باروهای آن می توانند بهترین دید را نسبت به خلیج پالما و همچنین کل شهر پالما د مایورکا داشته باشند. این قلعه صاحب برج بلند و بزرگی ، یک حیاط مرکزی و ویژگی های منحصر به فرد معماری در داخل و خارج ساختمان قلعه می باشد. بازدیدکنندگان می توانند تاریخ قلعه را کشف کنند و از مناظر پانوراما از خلیج پالما لذت ببرند.

جاذبه های گردشگری آمستردام: ۱۶ جای دیدنی آمستردام هلند شهر لاله های زیبا

۴. شهر قدیمی آلکودیا Alcudia Old Town

شهر قدیمی و جذاب آلکودیا مکانی عالی برای پرسه زدن در خیابان های باریک، تحسین دیوارهای باستانی و لذت بردن از فضای این شهر تاریخی است.

۵.کپ تو فورمنتور Cap de Formentor

این شبه جزیره خیره کننده برخی از تماشایی ترین مناظر در مایورکا را به شما نشان می دهد. بازدیدکنندگان می توانند به پیاده روی یا رانندگی به سمت فانوس دریایی در انتهای شبه جزیره بروند و از مناظر پانوراما از دریای مدیترانه لذت ببرند.

رپورتاژ

۶. غارهای دراک یا غار اژدها Cuevas del Drach

این غارهای زیرزمینی یک شگفتی طبیعی و از اسرارآمیزترین جاذبه های محلی نزدیک پورتو کریستو ، و به عبارت بهتر یکی از بزرگترین جاذبه های مایورکا هستند. Drach در زبان کاتالانی به معنای اژدها است

این غارهای صخره‌ای خیره‌کننده، دریاچه‌های زیرزمینی و محل بسیار خوبی برای کنسرت های موسیقی کلاسیک را در خود جای داده‌اند. چهار قسمت اصلی در غار اژدها وجود دارد که به نام های غار سیاه ، غار سفید ، غار لوئیس سالوادور و غار فرانسوی ها معروف هستند که همه به هم متصل می شوند. طول شبکه غارها در مجموع چهار کیلومتر طول و 23 متر عمق دارد. زمین شناسان معتقدند که قدمت غارها احتمالاً متعلق به دوران میوسن است که پنج تا 23 میلیون سال پیش رخ داده است.

جاذبه های گردشگری وین: ۱۶ جای دیدنی وین اتریش شهر رویاهای طلایی اروپا

۷. روستای والدموسا Valldemossa

این روستای کوهستانی زیبا به دلیل داشتن خیابان های زیبا، معماری سنتی و میراث فرهنگی مشهور است. همچنین خانه صومعه ای که زمانی فردریک شوپن موسیقی دان در آن زندگی می کرد در این روستا واقع شده است. از قرن نوزدهم تا به امروز این روستا در سطح بین المللی به عنوان مکانی با زیبایی های برجسته، مورد توجه نویسندگان و هنرمندان مشهور جهان قرار گرفته است. Valldemossa یک مقصد گردشگری بسیار جذاب است، زیرا فرهنگ اولیه اسپانیا را نشان می دهد و مغازه ها و رستوران های زیادی برای لذت بردن از فرهنگ اسپانیایی در آنجا وجود دارد.

۸. ساحل استرنس Es Trenc

این ساحل بکر یکی از زیباترین سواحل مایورکا است که دارای آب های شفاف و تپه های شنی سفید درخشان است که بیش از ۲ کیلومتر در امتداد جنوب جزیره امتداد دارد. این ساحل زیبا جایی است که برخی از بهترین نمک ها در جهان را تولید می کند. چند رستوران و وسایل ورزش های آبی در این ساحل وجود دارد که قطعا از شما دلربایی میکنند اما بهتر است اگر به اینجا سر می زنید مقداری آب و غذای اضافی با خود به همراه داشته باشید.

جاذبه های گردشگری پاریس: ۱۳ جای دیدنی پاریس + عکس

۹. ساحل پورت دو سولر Port de Soller

این دهکده جذاب، مقصدی محبوب برای گردشگران طرفدار ماهیگیری است و مناظر خیره کننده ای از خلیج، یک بندر زیبا، و رستوران ها و کافه های فراوان را ارائه می دهد.

۱۰. آکواریوم پالما Palma Aquarium

آکواریوم پالما یک آکواریوم مدرن است که در سال ۲۰۰۷ در پالما، مایورکا، اسپانیا افتتاح شد. این آکواریوم متعلق به Coral World International است و 500 متر از ساحل Playa de Palma فاصله دارد و شامل 55 مخزن است که بیش از 700 گونه مختلف از جانوران دریای مدیترانه و اقیانوس‌های هند، اطلس و آرام را شامل بیش از 8000 جانور دریایی از جمله کوسه ها، سفره ماهی ها و لاک پشت های دریایی و …  را در خود جای داده است و همچنین حاوی بزرگترین مجموعه مرجان های زنده در اروپا است. این آکواریوم فعالیت های متمرکز بر محیط زیست را سازماندهی می کند و در کمپین های حفاظت و مراقبت از محیط زیست شرکت می کند. آکواریوم پالما سالانه بیش از 400000 بازدیدکننده دارد که به طور متوسط روزانه بیش از 1000 بازدیدکننده دارد.  آکواریوم پالما جوایز متعددی را دریافت کرده است، از جمله جایزه “بهترین ابتکار کسب و کاری در بالئاریک 2007”. بازدید از آکواریوم به گونه ای ارائه می شود که گویی سفری در میان دریاها و اقیانوس های جهان است.  این آکواریوم مدرن یک مکان عالی برای یادگیری در مورد حیات دریایی و حفاظت از آن است.
نوشته‌های مرتبط