مقایسه طعم و فواید روغن های سرخ کردنی رژیمی

با شناخته شدن روغن‌های رژیمی در ۲۰ سال اخیر و اقبال همگانی مردم به این روغن‌ها، صنعت روغن‌های خوراکی تحول بزرگی را تجربه کرد به نحوی که دیگر استفاده از روغن مانند قبل و محدود به روغن‌های نباتی و حیوانی نبود بلکه روغن‌های گیاهی با خواص بی‌نظیر ظهور کردند که حاوی مواد مغذی برای سلامت بدن بودند.

این روغن‌ها باعث می‌شود تا شما رژیم غذایی سالم‌تری را تجربه کنید و سلامت‌تان تضمین شود. اگر رژیم غذایی سالم و بدن سالم مد نظر شماست باید روغن مصرفی روزانه خود را تغییر دهید و از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. این مطلب به شما کمک می‌کند تا از بین روغن‌های رژیمی مفید، بهترین انتخاب را داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید.

نقش مهم روغن در تغذیه و سلامت

اگر شما روزانه ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ورزش یا پیاده روی کنید، در کاهش وزنتان مؤثر است. آیا از تاثیر روغن خوراکی بر چاقی یا لاغری خیر دارید؟ اگر خبر ندارید پیشنهاد می‌کنم حتماً این متن را بخوانید تا بیشتر آگاه شوید و بهترین روغن خوراکی را بشناسید و انتخاب کنید.

روغن‌ها حاوی چربی‌های اشباع و غیر اشباع هستند که هر کدام مفید یا مضر است. چربی‌های اشباع را می‌توان برای بدن مضر دانست و چربی‌های غیر اشباع به شما در سلامت بدن کمک می‌کند. روغن سالم چربی خون‌تان را افزایش نداده که حتی عملکرد قلب و اعضای بدن را بهبود می‌بخشد.

البته باید این نکته را بعنوان نکته تعیین‌کننده مشخص کرد که روغن‌ها به تنهایی نمی‌توانند لاغری اندام شما را تضمبن کنن و شما باید به همراه آن از ورزش کمک گرفته و تناسب اندام خود را حفظ کنید. در ادامه با چند نوع از روغن‌ها آششنا می‌شوید.

شناخت انواع روغن سالم

  • روغن زیتون
  • روغن کنجد
  • روغن کانولا
  • روغن ارده کنجد
  • روغن نارگیل

روغن زیتون

روغن زیتون بهترین روغن خوراکی شناخته شده در جهان طب تحقیقات بوده که خوشبختانه در شرستان رودبار می‌توانید بهترین روغن زیتون فرابکر را تهیه کرده و در پخت و پز و یا به صورت خام میل کنید.

روغن زیتون

این یکی از بهترین روغن‌های خوراکی برای کاهش وزن است. احساس سیری با خوردن آن تقویت می‌شود. پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را می‌توان اگر نکات مهمه مصرف روغن زیتون دانست.

روغن زیتون دارای چربی تک غیر اشباع است که در کاهش سطح کلسرول خون موثر است. اگر از سرطان سینه رنج می‌برید بهترین انتخاب روغن زیتون فرابکر رودبار است.

رپورتاژ

بهترین روغن زیتون در ایران را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی مانند فروشگاه زیتون ۰۱۳ سفارش دهید و محصول باضمانت را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

روغن کنجد

بر خلاف تصور که فکر می‌کنند روغن کنجد برای پخت پز مناسب است این تفکر اشتباه است و از روغن کنجد می‌توان در ماساژ و … بدن استفاده کرد. آشپزهای آسیایی و هندی و خاورمیانه بیشتر از روغن کنجد استفاده می‌کنند. این روغن نیز دارای چربی‌های غیر اشباع است اما در مورد خوراک این روغن در طب سنتی به این نکته توجه شده و تأکید شده که از روغن کنجد برای مصارف ماساژ استفاده شود و از روغن ارده کنجد می‌توان برای مصرف خوراکی با خیال راحت استفاده کرد.

روغن ارده کنجد

این روغن از نظر کیفیت و حفظ خواص بهترین روغن کنجد محسوب می‌شود که مشکلات گوارشی را تا حد بسیار خوبی بهبود می‌بخشد. شاید قیمت آن کمی تند باشد اما هیچ جایگزینی برای سلامت بدن وجود ندارد. بهترین فایده استفاده از روغن ارده کنجد رفع یبوست و درمان چاقی شکن است. این روغن احساس سیری به شما می‌دهد و این یعنی کمک به لاغری و تناسب اندام شما محسوب می‌شود.

روغن نارگیل

این روغن نیز گزینه مناسبی برای لاغری و تناسب اندام است که هندی‌ها بیش از دیگران از آن استفاده می‌کنند. این گزینه به رژیم لاغری شما کمک شایانی می‌کند. این روغن از هسته نارگیل به دست می‌آید و چربی‌های اشباع شده دارد.

روغن نارگیل حاوی‌تری گلیسرید با زنجیره متوسط است که به کاهش وزن کمک می‌کند. این هم گزینه مناسبی برای رژیم لاغری است. همانطور که گفتیم روغن نارگیل دارای چربی اشباع است اما هیچ مشکلی برای دیگران ایجاد نمی‌کنند و سالم هستند.

اگر چربی شکم شما زیاد است باید در رژیم غذایی خود این روغن را نیز قرار دهید چون باعث کاهش چربی‌های شکمی به صورت قطعی خواهد شد.

چه روغن هایی برای کاهش وزن مضر است؟

روغن سرخ کردن

بعضی از روغن‌ها برای لاغری مفید نیست و اثر معکوس دارد. روغن‌هایی مثل روغن پالم، روغن آگل فتابگردان و روغن هیدروژنه که به وفور در بازار یافت می‌شود را نباید در رژیم غذایی قرار داد. داشتن کالری بسیار بالا در روغن گل آفتابگردان و وجود چربی‌های اشباع مضر در روغن پالم و وجود چربی ترانس در روغن هیدروژنه باعث شده تا این روغن‌ها را به عنوان روغن ممنوعه برای سلامتی انسان معرفی کنند.

بهترین روغن خوراکی برای لاغری کدام است؟ چطور تهیه کنیم؟

روغن زیتون فرابکر بهترین انتخاب برای لاغری شکم است و به دلیل داشتن مواد موثر در سلامتی بدن حتی باعث سیری شده تا شما کمتر به غذا خوردن اشتها داشته باشید و به وزن ایده آل خود برسید. انتخاب روغن زیتون و خرید از فروشگاه معتبر دغدغه‌ای است که برای خریداران به وجود می‌آید. ما این را برطرف کردیم و به شما یک باغدار زیتون را معرفی می‌کنیم تا بهترین روغن زیتون تست شده از نظر خالص بودن و کیفیت را این فروشگاه زیتون ۰۱۳ خریداری کنید. آدرس اینترنتی فروشگاه www.olive013.com و شماره تماس برای ثبت سفارش تلفنی 09934004311 است. جهت جهت اطلاع از قیمت روغن زیتون 5 لیتری و معرفی و خرید محصول پرمصرف خانوار به وب سایت مراجعه کنید یا تماس بگیرید.

نوشته‌های مرتبط