معرفی 6 نمونه از کم صداترین هود آشپزخانه

هود آشپزخانه از جمله تجهیزات کاربردی برای جلوگیری از پخش بو و حرارت در فضای آشپزخانه است. المان‌های مختلفی برای انتخاب بهترین هود در آشپزخانه حائز اهمیت است که از میان آن‌ها، کم صدا بودن به عنوان یک فاکتور موثر در نظر گرفته می‌شود. از این رو لازم است که از میان برندها و مدل‌های مختلف، کم صداترین هود آشپزخانه را انتخاب کرده و نسبت به خریداری و نصب آن اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مدل‌های مختلف و پرفروش از کم صداترین هودهای آشپزخانه داشته باشیم.

کم صداترین هود آشپزخانه

به خاطر داشته باشید که لزوما تنها کم صدا بودن، نباید برای انتخاب شما مد نظر قرار گرفته و در کنار آن کارایی و عملکرد خود هود را نیز حتما بررسی کنید.

هود زیرکابینتی اخوان مدل H64-TB

یکی از هودهای کم صدای موجود در بازار، هود اخوان مدل H64-TB است. این هود از برند اخوان، بدنه شیشه‌ای داشته و به لحاظ نمای ظاهری نیز شرایط قابل قبولی دارد. صدای این هود تقریبا کم بوده و تا 54 دسیبل می‌رسد. همین طور صفحه کنترل لمسی آن، کاربری مناسبی ایجاد کرده و موتور با 4 دور و قدرت مکش 560 متر مکعب بر ساعت، عملکرد قوی از این هود، نوید می‌دهد.

هود کن مدل مارس

هود کن مدل مارس

اگر به دنبال خرید یکی از بهترین هودهای موجود در بازار باشید، هود کن مدل مارس با ظاهر زیبا و عملکرد موتور قوی، انتخابی عالی به حساب می‌آید. بازه صدا این هود کن بین 58 تا 63 دسیبل بوده و در شمار کم صداترین هودهای آشپزخانه قرار دارد. به علاوه موتور توربو ایتالیایی آن با قدرت مکش 700 متر مکعب بر ساعت، عالی به نظر می‌رسد. به جز این، صفحه کنترل لمسی و لامپ SMD هود کن مدل مارس، آن را به یک انتخاب ایده آل تبدیل ساخته است.

هود استیل البرز مدل SA202B

در میان مدل‌های موجود از برند استیل البرز نیز هود SA202B را داریم. فیلتر آلومینیومی چند لایه این مدل هود، عالی عمل کرده و موتور آن قدرت مکشی نزدیک به 850 متر مکعب بر ساعت دارد. این هود دارای بدنه شیشه‌ای از جنس سکوریت مشکی در ترکیب با استیل ضدزنگ بوده و یکی از کم صداترین هودهای آشپزخانه موجود در بازار است. محدوده صدای آن به 45 دسیبل می‌رسد که در رده بندی کم صداترین هود آشپزخانه، رتبه مناسبی را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر این هود استیل البرز مدل SA202B، دارای صفحه لمسی و لامپ فلورسنت است که آشپزی را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

هود آشپزخانه ایلیا استیل مدل آراد

رپورتاژ

یکی دیگر از بهترین هودهای موجود در بازار که اتفاقاً در لیست کم صداترین محصولات محسوب می‌شود و نسبت به دیگر مدل‌ها، قیمت بیشتری دارد، هود آشپزخانه ایلیا استیل مدل آراد است. این هود برای اجاق گازهایی که سایز 90 سانتی متری داشته باشند، مناسب است و به شکل مورب در جای خود قرار می‌گیرد. دور موتور آن، 4 بوده و خود دستگاه به کنترل از راه دور مجهز است. محدوده صدای این هود 50 دسیبل بوده و همان طور که اشاره کردیم، در استاندارد هودهای کم صدا جای می‌گیرد.

هود درخشان مدل کلون استیل موتور توربو

این هود به جز آن که صدای محدود و کمی دارد، ظاهری متفاوت و جذاب را به خود اختصاص داده است. طراحی خاص هود درخشان مدل کلون استیل موتور توربو، برای آن دسته از خانواده‌هایی که به دنبال دکوراسیون شیک و جذاب برای آشپزخانه منزل خود هستند، قابل توجه خواهد بود. بازه صدا در این هود به 59 دسیبل می‌رسد و موتور آن با 4 دور و قدرت مکش 850 متر مکعب بر ساعت، عالی عمل می‌کند.

هود مورب درسا مدل Nahal

هود مورب درسا مدل Nahal

یکی دیگر از محصولات بسیار جذاب و زیبا در بازار هودهای آشپزخانه، هود مورب درسا مدل Nahal است. به علاوه این هود به لحاظ فاکتور صدای کم نیز در وضعیت عالی قرار دارد. موتور هود Nahal برند درسا، از نوع توربو بوده و حجم مکش آن به 680 متر مکعب در ساعت می‌رسد. سطح صدای این هود مورب، به 60 دسیبل می‌رسد که آن را در شمار هودهای کم صدا قرار داده است.

به علاوه صفحه نمایش دیجیتالی با دکمه‌های لمسی هود مدل Nahal، کاربری را برای فرد ساده‌تر کرده و به راحتی می‌توان تنظیمات لازم را روی آن انجام داد. به علاوه این هود دارای ریموت کنترل بوده و برای تنظیمات آن، نیازی به دسترسی مستقیم به صفحه کنترل هود نخواهید داشت.

راهکارهای موثر در کاهش صدای هود آشپزخانه

در بالا به معرفی تعدادی از کم صداترین هودهای آشپزخانه پرداختیم. با این همه نحوه استفاده شما از هود و همین طور نگهداری آن نیز در کاهش صدا یا افزایش آن، اثرگذار خواهد بود. به طور نمونه لازم است که حتما هر روز حتما، حداقل یک بار، هود را روشن کنید. در صورتی که برای روزهای پشت هم، از هود استفاده نکرده باشید، این احتمال وجود دارد که پس از روشن کردن، صدای زیادی از آن را تجربه کنید.

همین طور تعویض به موقع فیلترهای هود و شستشوی آن‌ها در جای خود در کاهش صدا، به علاوه عملکرد صحیح هود، بسیار موثر خواهد بود. بدیهی است که کثیف و کهنه شدن فیلترهای هود، باعث می‌شود که فشار زیادی به موتور وارد شده و این موضوع، صدای موتور را افزایش می‌دهد. از این رو برای آن که همیشه هود با صدای کمی کار کند، برنامه‌ای منظم برای شستشوی فیلترها و در صورت نیاز تعویض آن‌ها داشته باشید.

سخن پایانی

اگر تصمیم به خرید یک هود کاملا کم صدا دارید، گزینه‌هایی که در بالا معرفی کردیم، مناسب به نظر می‌رسند. به یاد داشته باشید که تبلیغات برای هود کاملا بدون صدا، کذب بوده و حتی کم صداترین هودهای آشپزخانه نیز به میزان کمی صدا دارند و این موضوعی گریزناپذیر است. پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کرده و آن‌ها را نیز با فهرستی از کم صداترین هود آشپزخانه آشنا کنید، تا در صورت نیاز بتوانند بهترین خرید را داشته باشند.

نوشته‌های مرتبط