قهوه برای لاغری و کاهش وزن: ۵ مهمترین مزایا و نکات احتیاطی

آیا می‌دانستید قهوه‌ی سیاه، که همیشه یک نوشیدنی مورد علاقه برای بسیاری از آدم‌ها بوده‌است، در کاهش وزن نیز نقش دارد؟ تعجب‌آور است، نه؟ قهوه به عنوان یک نوشیدنی غنی از کافئین، به دلیل مزایای زیادی که برای سلامتی دارد از جمله پیشگیری از سرطان، افسردگی خفیف و سردرد شناخته‌شده است. حدود ۸۰ درصد از جمعیت جهان هر روز به مقادیر متفاوت قهوه می‌نوشند. اما تعداد کمی از آن‌ها در مورد رابطه‌ی بین قهوه‌ی تلخ و از دست دادن وزن اطلاع دارند. اگر به این موضوع علاقمند هستید نوشتار قهوه برای لاغری: مزایا و نکات احتیاطی را در سایت کسب و کار بازده از دست ندهید.

مزایای قهوه‌ی سیاه برای از دست دادن وزن

این نوشتار به شما یک تصویر واضح در مورد مزایای نوشیدن قهوه‌ی سیاه و تاثیر کافئین برای کاهش وزن می‌دهد.

الف. نقش اسید کلروژنیک به عنوان یک آنتی‌اکسیدان

– ترکیبات خاص موجود در قهوه‌ی سیاه از جمله اسید کلروژنیک نقش مهمی در کاهش وزن دارند.

– هنگامی که بعد از غذا قهوه‌ی سیاه مصرف می‌کنید، اسید کلروژنیک موجود در آن باعث کاهش تولید گلوکز در بدن می‌شود. در عین حال، تولید سلول‌های چربی جدید کاهش می‌یابد.

– این فرایند تنها زمانی اتفاق می‌افتد که قهوه‌ی سیاهی بنوشید که غنی از کافئین و اسید کلروژنیک است.

– در حالی که اضافه کردن شیر یا خامه به قهوه سبب می‌شود که طعم و مزه‌ی بهتری را در مقایسه با قهوه‌ی سیاه معمولی تجربه کنید، اما واضح است که چنین ترکیبی به از دست دادن وزن کمک نمی‌کند.

– قهوه‌ی سیاه علاوه بر اسید کلروژنیک حاوی آنتی‌اکسیدان هم است که هر دو ترکیبی ضروری برای کاهش وزن هستند.

ب. سرکوب گرسنگی

کافئین در قهوه‌ی سیاه باعث تحریک فعالیت متابولیک و افزایش سطح انرژی می‌شود، روندی که به نوبه‌ی خود گرسنگی را سرکوب می‌کند. یک فنجان قهوه‌ی سیاه حاوی ۵.۴ کالری است. هر چند این نوشیدنی به عنوان یک نوشیدنی بدون کالری شناخته‌ شده‌است!

هنگامی که شکر یا خامه به قهوه اضافه می‌شود، میزان کالری موجود در آن افزایش می‌یابد.

ج. تاثیر قهوه‌ی سیاه بر میزان کالری دریافتی‌تان

– نوشیدن قهوه‌ی سیاه می‌تواند تغییرات زیادی در سطح کالری که به طور روزانه دریافت می‌کنید، ایجاد کند. از آن‌جایی که قهوه‌ی سیاه فعالیت متابولیک را تحریک می‌کند، شما را فعال نگه می‌دارد و  به این ترتیب کمک‌تان می‌کند که کالری بیش‌تری را بسوزانید. بنابراین می‌توانید مقدار زیادی از کالری را که به طور روزانه دریافت می‌کردید از بین ببرید، روندی که به نوبه‌ی خود باعث کاهش وزن می‌شود.

رپورتاژ

– قهوه‌ی سیاه قبل از انجام تمرینات ورزشی بهترین راه برای سوزاندن کالری بیش‌تر است. این هم دلیل دیگری که قهوه برای لاغری مفید است.

مطالب مرتبط: خواص قهوه : ۷۵ بهترین خواص قهوه برای سلامتی و درمان+ مضرات قهوه

د. محتوای آب را کاهش می‌دهد

– بعضی از آدم‌ها به علت چربی یا آب اضافه‌ای که در بدن‌شان است، سنگین هستند. مصرف قهوه‌ی سیاه باعث کاهش میزان آب می‌شود به این دلیل که میزان دفع ادرار را در شما افزایش می‌دهد.

– با استفاده از این روش، آن کیلوهای اضافی که به دلیل آب اضافی موجود در بدن‌تان ایجاد شده‌اند، از بین می‌روند بدون این‌که کوچک‌ترین خطری شما را تهدید کند!

م. کاهش وزن موقت و حمایت از کاهش وزن دائمی

– قهوه‌ی سیاه باعث کاهش وزن موقت می‌شود. به این معنی که آب ناخواسته و تجمع مایعات را در بدن از طریق ادرار از بین می‌برد. این تاثیر به خاطر مقدار فراوان کافئین موجود در آن است.

– کاهش وزن دائمی تنها زمانی اتفاق می‌افتد که محتوای چربی بدن کاهش بیابد. قهوه‌ی سیاه، با سوزاندن کالری بیش‌تر، باعث کاهش وزن دائمی می‌شود. چنین تاثیری به این دلیل است که سوزاندن کالری زیاد به مرور باعث کاهش وزن می‌شود.

نکات احتیاطی قهوه برای لاغری

– هر چیزی که به میزان بیش از حد مصرف شود برخی عوارض جانبی را ایجاد خواهد کرد. به همین ترتیب هنگامی که قهوه‌ی سیاه هم بیش از حد مصرف می‌شود، فشار خون را بالا می‌برد.

– نوشیدن ۲ فنجان در روز توصیه می‌شود.

به این ترتیب آن چند کیلو اضافی بدن‌تان را از بین ببرید و به اندامی زیبا و عالی دست پیدا کنید. در صورتی که تجربه‌ی کاهش وزن با استفاده از قهوه را دارید، لطفا در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید!

مضرات چای سبز: ۲۴ عارضه جانبی چای سبز که حتما باید بدانید

منبع stylecraze
نوشته‌های مرتبط