۸ مهمترین فایده تیراندازی با کمان برای سلامت جسم و روح شما

تیراندازی با کمان یک فعالیت ورزشی برای تناسب اندام است که مزایای زیادی از رشد عضلات بدن گرفته تا سلامت روان و افزایش اعتماد به نفس برای ورزشکاران این رشته در بر خواهد داشت. ورزش تیراندازی با کمان به دقت، کنترل، تمرکز، توانایی بدنی و عزم راسخ نیاز دارد. ورزشکاران این رشته روزانه ساعاتی را به تمرین تیراندازی می پردازند و اعم از این که در خانه، باشگاه یا بیرون از خانه و در فضای باز، به صورت رقابتی یا فقط برای سرگرمی و علاقه شخصی تمرین کنند باعث تحریک شدید عضلات و ماهیچه های بدن خود به ویژه بالاتنه شان می شوند، کالری می سوزانند و از نظر روانی و ذهنی به وضعیت بسیار مطلوبی می رسند.

۱.  تیراندازی با کمان هماهنگی چشم و دست های شما را بهبود می بخشد

در حالی که تیر و کمان را در دستان خود گرفته اید، چشم و دستان تان برای انجام کارهای مختلف با هم همکاری می کنند. شما می آموزید که با چشمان خود، پیکان را هدف بگیرید و شلیک کنید. این کار هماهنگی شما را با هر تکرار و تمرین بهبود می بخشد. علاوه بر این، شما باید تعادل را یاد بگیرید، زیرا هنگام هدف گیری باید بدن خود را ثابت نگه دارید. با گذشت زمان ذهن و بدن شما کنترل بهتری پیدا می کند تا یک شلیک دقیق داشته باشید.

۲. قدرت انگشتان دستتان افزایش می یابد

هنگام ایجاد هر شلیک با کمان، از انگشتان خود استفاده می کنید. تمام مدت این فعالیت هدف گیری، دست و انگشتان شما تقویت می شود و باعث انعطاف پذیری بیشتر شما در استفاده از آنها می شود.

۳. تیراندازی با کمان به شما قدرت می بخشد

در هنگام تیراندازی با کمان ، شما فقط از دستان خود استفاده نمی کنید. شما از نظر جسمی از بازوها، سینه، سیستم مرکزی اعصاب و شانه های خود برای یک شلیک درست و به سمت هدف استفاده می کنید. قبل از اینکه زه کمان را بکشید، تنش روی عضلات مختلف برای چندین ثانیه حفظ شده است. با کشیدن و شلیک کمان به طور مداوم ، منجر به تقویت و بهبود گروه های اصلی عضلانی در قسمت بالاتنه میشوید.

۴. به افزایش صبر و شکیبایی شما کمک می کند

تیراندازی با کمان به صبر و شکیبایی و در حالت آماده ماندن بسیار زیادی نیاز دارد، زیرا دقت بیشتر از سرعت در این رشته مورد نیاز است. صرف دقت و صبر و توجه و تمرین استقامت در این رشته ورزشی حرف اول را میزند. شما برای روزهای سخت زندگیتان به یک درس استقامتی نیاز دارید و تیراندازی با کمان این درس را به شما می دهد.

رپورتاژ

فایده تیراندازی با کمان

۵. تیراندازی با کمان تمرکز شما را افزایش می دهد

همانطور که قبلاً گفته شد تیراندازی با کمان به شما کمک می کند تا تمرکز کنید. شما باید محیط خود را تنظیم کنید و روی فرم بدنی خود تمرکز کنید در حالی که هر از گاهی زه کمان را آزاد می کنید. این تمرکز به شما کمک می کند در زندگی روزمره خود از هر فشار و تنش موفق بیرون بیایید و روی اهداف مهم زندگیتان تمرکز کنید.

۶. اعتماد به نفس شما را تقویت می کند

تیراندازی با کمان چه در صحنه رقابت و مسابقه چه در یک فضای باز و در حال تمرین شخصی باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. همانطور که در حال تیراندازی در برابر سایر ورزشکاران هستید، به بهبود فرم و تکنیک بدنی شما کمک می کند تا به شما اعتماد به نفس بدهد و عزت نفس شما را تقویت کند.

۷. باعث می شود شما خوش اخلاق و آرام باشید

خواه در خانه با خانواده از تیراندازی با کمان لذت ببرید یا از دور در فضای ورزشی تیراندازی کنید، اجتماع پذیری بیشتری پیدا می کنید. شما یاد می گیرید که در تیم کار کنید و در این روند روابط خارق العاده ای با دیگران برقرار کنید. علاوه بر یادگیری کار گروهی، باعث آرامش شما در هنگام رها شدن پیکان و تماشای پرواز آن به سمت هدف و خالی شدن شما از استرس می شود.

۸. تمرین ورزشی عالی روزانه است

اگر از رفتن به باشگاه و دویدن و تمرین ها و نرمش های معمول لذت نمی برید، تیراندازی با کمان یکی از بهترین تمریناتی است که می توانید برای فعال ماندن انجام دهید. کمانداران در حالی که با وسایل و تجهیزات خود کار می کنند، به دنبال تیرهایشان می روند، هدف را مرتب میکنند و … کیلومترها راه می روند. حتی کشیدن کمان به سوزاندن ۱۴۰ کیلو کالری در مدت زمان نیم ساعت کمک می کند و برابر است با یک راه رفتن تند با سرعت 3.5 مایل در ساعت.

نوشته‌های مرتبط