دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید + آموزش خوشنویسی

در این مطلب می خواهیم درباره دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید صحبت کنیم و شما را با نکاتی از نحوه داشتن خط زیبا آشنا کنیم. حتماً شما هم دلتان می خواهد با دست خطی زیبا بنویسید و دوستان و اطرافیان خود را شگفت زده کنید. بسیاری از افراد فکر می کنند رسیدن به چنین چیزی تقریباً محال است. اما باید بدانید که در دنیای تکنولوژی و قرن جدید هیچ چیز غیر ممکن نیست و تنها کافیست چیزی را بخواهید تا به آن برسید. در این پست با ما همراه باشید زیرا قرار است با نکات خفنی آشنا شوید که هیچ کسی به شما نگفته است.

مقدمه دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید

نوشتن، همانند صحبت کردن یک جزء جدا نشدنی از ماست، مخصوصاً افرادی که مشغول کارهای اداری هستند، دانش آموزان و دانشجویان، جزو افرادی هستند که بیشترین سر و کار را با کاغذ و قلم و نوشتن دارند. البته این بدان معنا نیست که دیگر افراد نیازی به نوشتن ندارند، اما به طور کلی این افراد از جامعه بیشتر از دیگران در حال نوشتن چیزی هستند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که نوشتن های طولانی موجب زیبایی دست خط می شود، بنابراین افرادی که دارای سطح تحصیلات بالایی باشند معمولاً زیباترین دست خط ها را دارند؛ جالب است بدانید که این صرفاً یک تئوری است و ثابت شده که برخی از افراد ذاتاً دست خط خوبی دارند و افراد خاصی نیز، با اینکه خیلی بیشتر از دیگران می نویسند، از دست خط خوبی برخوردار نیستند.

این باور غلط بین مردم جا افتاده است که اگر بیشتر بنویسید، روز به روز خط زیباتر خواهد شد، اما نکته جالب اینجاست که هیچ وقت به ما گفته نشده چطور خودکار یا مداد را به صورت صحیح در دست بگیریم. بدتر از آن، بدخط بودن را نشانه بی سوادی دانسته اند و همیشه ترغیبمان کرده اند تا بیشتر بنویسیم تا خوش خط شویم؛ در حالی که خوش خط بودن رابطه مستقیمی با نحوه گرفتن خودکار در دست، و همچنین نوشتن اصولی حروف الفبا دارد.

نگران نباشید! این موارد با رعایت اصول نوشتن که می توانید با دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید یاد بگیرید، قابل انجام است. در ادامه به نکاتی اشاره شده است که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

چگونه دست خط زیبایی داشته باشیم؟

متاسفانه در آموزش و پرورش ایران آن طور که باید به موضوع “خوش خط بودن” یا به عبارتی “خوشنویسی” توجه نشده است. تنها در کتاب هنر دوره متوسطه اول می توانید آموزش هایی در رابطه با خوشنویسی پیدا کنید و سپس در دوره دوم متوسطه اگر رشته شما چیزی به غیر از هنر باشد (مثلاً کامپیوتر) آموزش خوشنویسی به کل فراموش می شود و دیگر درسی با این عنوان نخواهید داشت.

اما باید به این نکته توجه کنید که هر چیزی چاره ای دارد. اگر می خواهید خوش خط شوید، خیلی ساده می توانید با گذراندن دوره های آموزشی و تمرین، دست خط خود را تقویت کنید و در حوزه خوشنویسی حرفی برای گفتن داشته باشید.

همه ما تجربه استفاده کردن از خودکار داشته ایم و حتی ممکن است در هنگام استفاده طولانی مدت از خودکار، از اذیت شدن انگشتانمان گله مند باشیم. بسیاری از خودکارهای جدید به گونه ای طراحی می شوند که به انگشتان دست آسیبی نرساند، اما آیا فقط این دلیل کافیست؟

استفاده از خودکار استاندارد می تواند یکی از دلایل خوش خطی باشد، برخی از افراد با خودکار نوک نازک خوش خط تر از خودکارهایی مشابه بیک می نویسند، اما تنها این دلیل کافی نیست. فشاری که به هنگام نوشتن به کاغذ وارد می کنید از جمله دلایل مهمی است که موجب خوش خطی یا بد خطی می شود. باید توجه کنید که صرفاً فشار دادن خودکار بر روی کاغذ موجب خوش خطی نمی شود پس این کار را کنار بگذارید و به جای فشار دادن خودکار بر روی کاغذ، نحوه صحیح گرفتن خودکار در دست را یاد بگیرید.

دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید + آموزش خوشنویسی

چگونه خوشنویسی کنیم؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، با دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید می توان خوشنویسی را یاد گرفت. این اپلیکیشن ها برای سیستم عامل اندروید طراحی شده اند و می توانند منبع خوبی برای تمرین و یادگیری خوشنویسی باشند. روش دوم برای یادگیری خوشنویسی استفاده از فیلم های آموزشی معتبر است. اگر به دنبال منبع آموزشی خوب هستید اما همچنان با مشکل مواجه هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از آموزش های یادگیری خوشویسی فرادرس است. می توانید با کلیک بر روی لینک زیر به یکی از این آموزش ها دسترسی داشته باشید.

لزومات خوشنویسی با خودکار

جالب است بدانید که همه افراد صرفاً راست دست یا چپ دست نیستند! برخی از افراد همزمان می توانند با دست راست و چپ خود بنویسند اما برای داشتن یک خط خوب باید ببینید که با کدام دست احساس راحتی بیشتری می کنید، سپس از همان دست برای نوشتن استفاده کنید و سعی کنید دیگر با دست دیگرتان فعالیتی مانند نوشتن نداشته باشید تا تمام تمرکز بر روی یک دستتان باشد.

اضافه کردن فشار بر خودکار ممنوع!

همانطور که گفتیم، برخی افراد فکر میکنند فشار آوردن به خودکار موجب می شود خوش خط تر بنویسند در حالی که این عقیده کاملاً اشتباه است. فشاری که بر خودکار وارد می شود صرفاً باید برای نگه داشتن خودکار در دست باشد، به طوری که خودکار از لای انگشتان نلغزد. فشار آوردن بیش از اندازه به انگشت موجب خستگی انگشتان دست نیز می شود. پس به این نکته مهم توجه داشته باشید و در هنگام دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید نیز این تمرینات لازم را انجام دهید تا مشکلی از این بابت نداشته باشید.

خودکار را به انگشت وسط تکیه دهید

حتماً در هنگام گرفتن انگشت در دست دقت کنید که خودکار را بین دو انگشت شست و اشاره قرار دهید و با نوک انگشت وسط نیز خودکار را ثابت نگه دارید. خودکار باید بر روی انگشت وسط قرار گرفته باشد و دو انگشت دیگر هم کمی خم کنید و بر روی کاغد قرار دهید. بدین گونه در هنگام استفاده طولانی مدت از خودکار احساس خستگی نخواهید داشت و می توانید خط بهتری را تجربه کنید.

خودکار را کاملاً صاف در دست نگیرید!

خودکار را باید با کمی شیب در دست بگیرید تا جوهر آن به خوبی به کاغذ منتقل شود و همچنین از خط خوبی برخوردار باشید. بستگی به خود شما دارد که با نگه داشتن خودکار در چه فاصله ای احساس راحتی می کنید. معمولاً بزرگسالان خودکار را در حالتی در دست می گیرند که 2 تا 3 سانتی متر از نوک خودکار فاصله داشته باشد، در حالی که این فاصله برای کودکان کمتر است زیرا در فاصله زیاد نمی توانند به ااندازه کافی تمرکز کنند. به هر حال نباید خودکار با فاصله ای کمتر از یک سانتی متر از نوک در دست گرفته شود زیرا موجل اذیت شدن انگشتان دست می شود.

رپورتاژ

دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید

در ادامه چند اپلیکیشن در حوزه آموزش خوشنویسی برای زبان فارسی و انگلیسی به شما معرفی می کنیم که امیدواریم کمک بزرگی در یادگیری خوشنویسی با خودکار به شما عزیزان کند. برخی از این اپلیکیشن ها را می توانید از بازار و برخی را از گوگل پلی دریافت کنید، اما به هر حال تمامی این اپلیکیشن ها برای اندروید طراحی شده اند و می توانید به راحتی بر روی تلفن همراه خود یا تبلت نصب کرده و استفاده نمایید.

اپلیکیشن آموزش خوشنویسی (با خودکار – تضمینی)

این اپلیکیشن یکی از اپلیکیشن های ایرانی است که خوشنویسی حروفات فارسی را به شما آموزش می دهد. استفاده از این اپلیکیشن برای تمامی افرادی که قصد یادگیری خوشنویسی را در زمان کم دارند پیشنهاد می شود. این اپلیکیشن دارای 55 جلسه آموزشی است که خوشنویسی با خودکار را به صورت تصویری به همراه متن آموزش می دهد.

دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید + آموزش خوشنویسی

از امکانات این اپلیکیشن می توان به داشتن تنظیمات حرفه ای متن، دارای راهنما در هر بخش، دراری گرافیک بالا و همچنین قابلیت جستجو و اضافه کردن متون دلخواه به لیست علاقه مندی اشاره کرد. این اپلیکیشن نیز ابتدا مقدمات خوشنویسی را توضیح داده است که این جلسات به صورت تئوری هستند. سپس با استفاده از تصاویر و متن، خط تحریری و نستعلیق را آموزش خواهید دید. این اپلیکیشن تنها در بازار بیش از 20 هزار بار دانلود شده و از رضایت بالایی برخوردار بوده است. شما نیز اگر می خواهید این اپلیکیشن را دریافت کنید می توانید از بازار اقدام به نصب کنید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

دومین اپلیکیشنی که می خواهیم برای مطلب دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید معرفی کنیم، اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس نام دارد. این اپلیکیشن یک اپلیکیشن ویدیو محور است که دارای دوره های آموزشی از جمله آموزش خوشنویسی می باشد که علاقه مندان به این حوزه می توانند این ویدیوها را دریافت کرده و با استفا از آن ها دست خط خود را زیباتر از قبل کنند. این اپلیکیشن علاوه بر آموزش بخش های تئوری، بخش های عملی را نیز به صورت ویدیویی تدریس می کند. مدرس های این دورها ها اساتید مجرب در حوزه خود هستند که چند صد دانشجو داشته اند و توانسته اند خوشنویسی را به افرادی آموزش دهند که فکر می کردند یادگیری خوشنویسی برای آن ها غیر ممکن است، زیرا خط زیبایی نداشته اند!

دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید + آموزش خوشنویسی

این اپلیکیشن برای پلتفرم اندروید طراحی شده و از گوگل پلی قابل دریافت می باشد. استفاده از این اپلیکیشن بسیار آسان است. تنها کافیست اسن اپلیکیشن را نصب کنید و در قسمت آموزش ها به دنبال موضوع خوشنویسی بگردید. اگر آموزش های مربوطه را پیدا نکردید، می توانید در بخش جست و جوی این اپلیکیشن عنوان خوشنویسی را وارد کنید تا تمامی آموزش های فرادرس در حوزه خوشنویسی برایتان ظاهر شود. سپس می توانید هرکدام از آموزش ها که موردنیاز شماست دریافت کنید. این اپلیکیشن را می توانید با مراجعه به صفحه زیر به صورت مستقیم دریافت کنید یا لینک مربوط به نصب اپلیکیشن از گوگل پلی را دنبال کنید و بالاخره این اپلیکیشن را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

اپلیکیشن Cursive Calligraphic ABC

این اپلیکیشن از جمله اپلیکیشن هایی است که با استفاده از آن می توانید حروف انگلیسی را به صورت دست نویس یا به عبارتی به صورت شکسته یاد بگیرید. حتماً دیده اید که در برخی فونت های انگلیسی، حروفات به صورت پیوسته نوشته می شوند؟ در این اپلیکیشن قادر خواهید بود همان دست خط زیبا را یاد بگیرید.

دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید + آموزش خوشنویسی

در این اپلیکیشن به شما آموزش داده می شود که چطور حرکات دستتان را کنترل کنید و آزاد نگه دارید. حروفات را چگونه به صورت شکسته و زیبا بنویسید؛ علاوه بر آن جمله بسازید و کلمات را به صورت پیوسته بنویسید. این اپلیکیشین حروفات کوچک و بزرگ انگلیسی را به صورت جداگانه آموزش می دهد و به شما کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان صلحب یک دست خط انگلیسی زیبا شوید.

این اپلیکیشن دارای تمرین هایی است که روش اصولی نشوتن حروف را به شما آموزش می دهد و برای همیشه از شر نوشتن نادرست حروف انگلیسی خلاص خواهید شد. برای دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید Cursive Calligraphic ABC می توانید به گوگل پی مراجعه کنید و آن را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

اپلیکیشن BestKids HandWriting

مگر می توان بچه ها را فراموش کرد و برای آن ها آموزش هایی را در نظر نگرفت؟ این اپلیکیشن بهترین گزینه برای یادگیری حروف انگلیسی با خط خوش است که علاوه بر بچه ها برای بزرگسالان نیز کاربرد زیادی دارد. در این اپلیکیشن قادر خواهید بود چندین فونت انگلیسی را یاد بگیرید. در بخش تنظیمات می توانید فونت مدنظر خود را برای یادگیری انتخاب کنید، سپس طبق آموزش ها به پیش بروید و اجازه دهید تا دستانتان همانطور که آموزش می بیند بر روی کاغذ حرکت کند.

دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید + آموزش خوشنویسی

این اپلیکیشن از آموزش های مبتدی شروع می کند. بنابراین حتی افرادی که هیچ دانشی از خوشنویسی ندارند می توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. حروف کوچک و بزرگ الفبا، جملات، لیریک آهنگ و شعرهایی در این اپلیکیشن وجود دارد که می توانید به کمک آن ها خوش نویسی را یاد بگیرید. این اپلیکیشن آخرین مورد از مطلب دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید بود که معرفی کردیم. همینطور در بالا نیز گفتیم که برای یادگیری حرفه ای خوش نویسی می توانید از آموزش های فرادرس استفاده کنید. برای دریافت آموزشی دیگر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سخن آخر درمورد دانلود برنامه آموزش خوشنویسی با خودکار اندروید

در این مطلب 4 اپلیکیشن برای یادگیری خوشنویسی معرفی کردیم که دو مورد برای یادگیری زیبانویسی حروفات فارسی و دو مورد دیگر برای حروف انگلیسی کاربرد دارد. بستگی به شغل و موقعیت خودتان، می توانید از کدام از اپلیکیشن های بالا استفاده کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نوشته‌های مرتبط