40 فایده نوشیدن آب لیمو، عسل و زنجبیل برای سلامتی که شگفت‌زده‌تان می‌کند

نوشیدن آب لیمو، عسل و زنجبیل برای سلامتی بسیار مفید است چرا که منجر به طیف وسیعی از بهبود عملکرد در ارگان های حیاتی بدن مانند تقویت ایمنی، کمک به هضم غذا، کاهش التهاب، تسکین حالت تهوع، کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت پوست، کاهش علائم سرفه و سرماخوردگی، کاهش خون میشود. این مواد سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و سایر مواد مغذی ضروری هستند که می توانند از سلامت و تندرستی بدن حمایت کنند. علاوه بر این، آنها داروهای طبیعی هستند که می توانند برای درمان بیماری های مختلف بدون نیاز به دارو یا مداخلات دیگر استفاده شوند.

فایده نوشیدن آب لیمو، عسل و زنجبیل برای سلامتی

۱. به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند

لیمو، عسل و زنجبیل همگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

۲. به هضم غذا کمک می کند

لیمو و زنجبیل هر دو دارای خواصی هستند که به هضم غذا کمک می کنند، در حالی که عسل به تسکین پوشش معده کمک می کند.

۳. التهاب را کاهش می دهد

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

۴. در تسکین تهوع موثر است

زنجبیل برای تسکین حالت تهوع و استفراغ شناخته شده است و آن را به یک درمان طبیعی عالی برای تهوع صبحگاهی یا بیماری حرکت تبدیل می کند.

۵. به کاهش وزن کمک می کند

آب لیمو، عسل و زنجبیل همگی دارای خواصی هستند که می توانند با افزایش متابولیسم و سرکوب اشتها به کاهش وزن کمک کنند.

۶. سلامت پوست را بهبود می بخشد

آب لیمو سرشار از ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک می کند و سلامت پوست را بهبود می بخشد. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند به جلوگیری از آکنه کمک کند، در حالی که زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می تواند قرمزی و التهاب را کاهش دهد.

۷. کاهش علائم سرفه و سرماخوردگی را به همراه دارد

لیمو، عسل و زنجبیل همگی دارای خواصی هستند که می توانند به کاهش علائم سرفه و سرماخوردگی مانند گلودرد و احتقان کمک کنند.

۸. باعث کاهش فشار خون میشود

آب لیمو و زنجبیل هر دو دارای خواصی هستند که می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند، در حالی که نشان داده شده است که عسل سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

۹. به سم زدایی بدن کمک می کند

آب لیمو یک ادرارآور طبیعی است که می تواند به دفع سموم از بدن کمک کند، در حالی که زنجبیل عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

۱۰. خلق و خو را بهبود می بخشد

آب لیمو و زنجبیل هر دو دارای خواصی هستند که می توانند به بهبود خلق و خو و کاهش استرس کمک کنند، در حالی که نشان داده شده است که عسل اثر آرام بخشی بر بدن دارد.

حالا که با مهمترین فواید نوشیدن آب لیمو، عسل و زنجبیل برای سلامتی آشناش دیم با فواید نوشیدن آب لیموی گرم، آب و عسل و آب زنجبیل نیز بیشتر آشنا میشویم.

فواید نوشیدن آب لیموی گرم

۱. به گوارش کمک‌می‌کند.

آبلیمو، مواد ناخواسته و سموم را از بدن دفع‌می‌کند. ترکیب اتمی آبلیمو شبیه به بزاق و اسید هیدروکلریک در عصاره‌های گوارشی است. آبلیمو کبد را تحریک‌می‌کند تا صفرا تولید کند که اسید لازم برای گوارش است. لیمو سرشار از مواد معدنی و ویتامین هم هستند که و به کاهش سموم در دستگاه گوارش کمک‌می کند. فواید گوارشی آبلیمو به تسکین علائم سوء‌هاضمه مانند سوزش معده، آروغ‌زدن و نفخ کمک‌می‌کند. جامعه سرطان امریکایی، دادن آب گرم و لیمو به مبتلایان به سرطان را توصیه می‌کند تا به تحریک حرکات روده کمک‌کند.

۲. سیستم گوارشی شما را پاک‌می‌کند/ ادرارآور است.

آبلیمو بخشی از مواد ناخواسته را از بدن دفع‌می‌کند زیرا لیمو سرعت دفع ادرار در بدن را افزایش می‌دهد. بنابراین، سموم با سرعت بیشتری آزادمی‌شوند که باعث حفظ سلامتی دستگاه ادرار شما می‌شود. اسیدسیتریک موجود در لیمو به افزایش عملکرد آنزیم کمک‌کرده که کبد را تحریک و به سم زدایی کمک‌می‌کند.

خواص لیمو ترش سبز: ۳۱ خاصیت آب لیمو ترش سبز برای سلامتی و زیبایی

۳. سیستم ایمنی شما را تقویت‌می‌کند.

لیمو سرشار از ویتامین C است که برای مبارزه با سرماخوردگی عالی است. لیمو دارای مقادیر زیادی پتاسیم است که عملکرد مغز و اعصاب را تحریک‌می‌کند. پتاسیم همچنین به کنترل فشارخون نیز کمک‌می‌کند. اسیداسکوربیک (ویتامین C) موجود درلیمو دارای اثرات ضدالتهابی است و به عنوان پشتیبان تکمیلی برای آسم و دیگر علائم تنفسی مورداستفاده قرارمی‌گرد. به‌علاوه جذب آهن را در بدن افزایش‌می‌دهد؛ آهن نقش مهمی را در عملکرد دستگاه ایمنی ایفامی‌کند. لیمو همچنین دارای ساپونین است که خواص ضدمیکروبی از خود نشان‌می‌دهد و می‌تواند سرماخوردگی و آنفولانزا را مهارکند. لیمو میزان خلط تولیدشده توسط بدن را نیز کاهش‌می‌دهد.

۴. سطح pH را متعادل‌می‌کند.

لیمو یکی از قلیایی‌ترین غذاها برای بدن شماست. مطمئنا اسیدی هم هست اما درون بدن ما قلیایی است ( اسیدسیتریک زمانی که متابولیزه می‌‌شود، در بدن ایجاد اسیدیته نمی‌کند). لیمو هم اسیدسیتریک دارد هم اسیداسکوربیک، اسیدهای ضعیف به‌راحتی متابولیزه‌می‌شوند و اجازه‌می‌دهند موادمعدنی موجود در لیمو به قلیایی‌کردن خون کمک‌کنند. حالت‌های بیماری فقط زمانی اتفاق ‌می‌افتد که PH بدن اسیدی باشد. نوشیدن آب لیمو می‌تواند به دفع همه اسیدیته در بدن کمک‌کند که اسید اوره در مفاصل را نیز دربرمی گیرد و همین یکی از دلایل اولیه درد و التهاب است.

۱۲ فایده شگفت انگیز پوست لیمو ترش و آب که علم ثابت کرده است

۵. پوست را تمیزمی‌کند.

ویتامین C مانند دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش چین‌وچروک و لکه‌ها و همچنین مبارزه با آسیب رادیکال آزاد کمک‌می کند. ویتامین C برای یک پوست سالم درخشان ضروری است و ماهیت قلیایی آن بعضی از انواع باکتری عامل آکنه را می‌کشد. همچنین این ویتامین می‌تواند مستقیما بر جای‌زخم‌ها یا نقاط پیری قرارداده‌شود تا مشخص‌بودنشان را کم‌کند. چون آب لیمو سموم را از بدن‌تان خارج‌می‌کند، می‌تواند پوست‌تان را هم از لکه‌ها پاک کند. ویتامین C موجود در لیمو پوست بدن شما را جوانسازی می‌کند.

۶. به شما انرژی داده و حال‌تان را خوب‌می‌کند.

انرژی که فرد از غذا دریافت‌می‌کند از اتم‌ها و مولکول‌های موجود در غذا می‌آید. واکنش زمانی اتفاق‌می‌افتد که یون‌های مثبت غذا وارد دستگاه گوارش شده و با آنزیم‌های منفی ارتباط برقرار‌می‌کنند. لیمو یکی از معدود غذاهایی است که یون‌های منفی بیشتری دارد و بنابراین زمانی که وارد دستگاه گوارش‌می‌شود، انرژی بیشتری برای‌تان فراهم‌می‌کند. عطر لیمو نیز خواص بهبود خلق‌وخو و انرژی‌زایی دارد. بوی آبلیمو می‌تواند حال شما را خوب‌کرده و ذهن‌تان را پاک‌کند. لیمو همچنین می‌تواند به کاهش اضطراب و افسردگی کمک‌کند.

۷. التیام را افزایش‌می‌دهد.

اسید اسکوربیک (ویتامین C) که در لیمو فراوان است، درمان زخم را بهبودمی‌بخشد و در حفظ استخوان‌های سالم، بافت همبند و غضروف، یک ماده مغذی ضروری است. همانگونه که پیش‌تر گفته‌شد، ویتامین C دارای خواص ضدالتهابی نیز است. همچنین، ویتامین C یک ماده مغذی ضروری در حفظ سلامت مناسب و درمان استرس و جراحت است.

خواص دمنوش زنجبیل و لیمو ترش: چرا باید چای لیمو زنجبیل بنوشید+ طرز تهیه

۸. نفس را تازه‌می‌کند.

در کنار تازه‌کنندگی نفس، لیمو به تسکین دندان‌درد و ورم لثه نیز معروف‌است. بدانید که اسیدسیتریک می‌تواند مینای دندان را تخریب‌کند، بنابراین باید مراقب این مسئله باشید. درست بعد از نوشیدن آب لیمو، دندان‌های‌تان را مسواک‌نزنید. بهتر است اول دندان‌های‌تان را مسواک‌بزنید، بعد آب لیموی خود را بنوشید یا اینکه زمان قابل‌توجهی صبرکنید و بعد دندان‌های‌تان را مسواک‌بزنید. به‌علاوه، می‌توانید بعد از خوردن آب لیمو، دهان‌تان را با آب تصفیه‌شده بشویید.

۹. دستگاه لنفاوی شما را هیدراته‌می‌کند.

آب لیموی گرم با هیدراته‌کردن و جبران مایعات از دست‌رفته بدن، از سیستم ایمنی پشتیبانی‌می‌کند. وقتی بدن‌تان با کمبود آب مواجه است، شما قطعا دچار عوارض جانبی می‌شوید که شامل: احساس خستگی، سستی، کاهش عملکرد ایمنی، یبوست، کمبود انرژی، فشارخون بالا یا پایین، عدم وضوح ذهنی و استرس می‌شود. این‌ها تعداد کمی از این عوارض هستند.

۱۰. به کاهش وزن کمک‌می‌کند.

لبمو دارای مقادیر زیادی فیبر پکتین است که با پراشتهایی مقابله‌می‌کند. مطالعات نشان‌داده‌اند که افرادی که رژیم غذایی قلیایی‌تری دارند، درواقع، سریع‌تر وزن کم‌می‌کنند. خود من به‌شخصه متوجه‌شدم اگر روزم را با انتخاب سالم نوشیدن آب لیموی گرم به‌صورت ناشتا در صبح شروع‌کنم، درطول روز انتخاب‌های بهتری خواهم‌داشت.

فواید نوشیدن آب عسل

رپورتاژ

۱. آب‌شدن وزن‌تان را ببینید

بله، نوشیدن آب عسل می‌تواند به کاهش وزن شما کمک‌کند. افکار منفی را درمورد بخش قندی عسل از ذهن‌تان بیرون‌کنید، چرا که همین یکی از فواید عسل است. می‌دانم، می‌دانم، نامعقول به‌نظرمی رسد و خیلی خوش‌بینانه است، ولی نیست. قند موجود در عسل یک قند طبیعی است (بخوانید: برای‌تان خوب است)، که منبع سالمی از کالری را فراهم‌می‌کند. فقط این نیست، می‌تواند تمایل شما را نیز به نوشیدنی‌های قندی دیگر مهارکند. نوشیدنی گازدار سرشار از کالری‌های الکی است، اگرچه همه این موضوع را می‌دانند ولی همچنان به سمت این نوشیدنی رو می‌کنند. با کاهش مقدار مصرف نوشیدنی گازدار، کالری مصرفی شما و درنتیجه وزن‌تان نیز پایین‌می‌آید. البته این داستان یک موفقیت یک‌شبه نیست، اما خوب بهتر است در طولانی‌مدت به آن اعتمادکنید.

۲. با برنامه جلو بروید

می‌دانم صحبت کردن از “منظم” بودن، گاهی وقت‌ها می‌تواند تابو باشد، اما اگر جیمی لی کورتیس می‌تواند این کار را انجام‌دهد، پس من هم می‌توانم. نوشیدن یک لیوان آب عسل گرم به‌صورت ناشتا در صبح، به بهبود دستگاه گوارش شما کمک‌می‌کند. فواید ضدعفونی عسل به تسکین اسیدیته معده شما کمک‌می‌کند و تولید مخاط روده را افزایش‌می‌دهد. همچنین آب عسل روده‌بزرگ شما را هیدراته‌کرده و آب را وارد مدفوع‌تان می‌کند. ترکیب همه این‌ها باعث‌ دفع آسان و منظم شما‌می‌شود. که ما را به آب‌شدن وزن‌تان برمی‌گرداند….خوب، فکرکنم می‌توانید بقیه این قضیه را بدون کمک من هم متوجه‌شوید.

خواص عسل: ۲۵ فایده علمی عسل برای زنان و مردان که معجزه می‌کند

۳. به سیستم ایمنی بدن‌تان کمک‌می‌کند

گفتم عسل چقدر برای شما مفید است؟ عسل دارای خواص باکتری‌کشی شگفت‌انگیزی است. اگر عسل خام و ارگانیک را اتخاب‌کنید (باید)، این عسل سرشار از آنزیم‌ها (سلام دوباره به گوارش)، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که خط مقدم مقابله علیه باکتری را رهبری‌می‌کنند. یک مطالعه در کنفرانس بهاره جامعه میکروبیولوژی عمومی در هاروگیت انگلستان دریافت که عسل مانوکا ممکن‌است حتی به کاهش مقاوت باکتریایی دربرابر آنتی‌بیوتیک‌ها کمک‌کند. عسل نیز یک آنتی‌اکسیدان است، که به مبارزه با رادیکال‌های مضری که باعث آسیب و تخریب در بدن و پوست ما می‌شود کمک‌می‌کند.

۴. حساسیت شما را کاهش‌می‌دهد

نه، من پیشنهاد‌نمی‌کنم همراه با آب عسل‌تان قرص کلاریتین یا چیزی شبیه به آن بخورید. با استفاده از عسل خام و محلی می‌توانید بدن‌تان را به گرده‌های منطقه‌تان عادت‌دهید. درعوض، این کار به کاهش آسیب‌پذیری شما نسبت به حساسیت‌های محیطی کمک‌می‌کند. اگر واقعا به این فکرمی‌کنید که زنبورها کلا در مقیاس بزرگ چه‌کار می‌کنند، این مورد کاملا معقول و منطقی است. اکنون می‌دانم آب گرم برای کمک به حساسیت، ضروری ‌نیست اما هیدراته بودن هیچ‌وقت بد نیست.

۵. انرژی می‌خواهید؟

قهوه را کناربگذارید- آب عسل گرم یک تیم رویایی جدید برای انرژی‌زایی هستند. فایده هیدراته‌ماندن برای سطح انرژی شما یک مسئله ثابت شده است. به بدن‌تان مانند یک گیاه خانگی نگاه‌کنید. می‌دانید زمانی که فراموش‌می‌کنید به گل آب‌دهید، گل چقدر پژمرده و غمگین‌می‌شود؟ بدن شما هم همین‌طور است. مطالعات نشان‌داده‌اند که کم‌آبی مختصر هم می‌تواند شما را بی‌حال، سست و تنبل می‌کند. پس بیایید عسل را به این معادله اضافه‌کنیم. حالا شما یک منبع طبیعی از قندهای ساده و کربوهیدرات (انرژی‌زاها) دارید که تقویت‌کننده انرژی هستند. نتیجه؟ چشم‌انداز تازه‌ای از زندگی و انرژی که نمی‌دانستید می‌تواند بدون یک فنجان قهوه هم به‌دست آید. حالا، من نمی‌گویم قهوه را ترک‌کنید- می‌دانم که نمی‌توانم بدون قهوه کارکنم- اما دفعه بعدی که دچار خستگی بعدازظهر می‌شوید، اول سعی‌کنید مقداری آب عسل گرم مصرف‌کنید و ببنید موثر است یا نه.

۶. گلودرد را کاهش‌داده و سرفه را تسکین‌می‌‌دهد

با استناد به کلینیک مایو، آب عسل گرم می‌تواند به کاهش

خواص عسل و سیاه دانه ناشتا: ۱۶ فایده باوردنکردنی برای تمام بیماری ها

درد و سوزش گلو کمک‌کند. عسل گلو را می‌پوشاند و آب گرم آن را نرم‌می‌کند. این عمل نرم‌کردن و پوشاندن به کاهش سرفه شما نیز کمک‌می‌کند، چرا که گاهی وقت‌ها، سرفه به‌دلیل خارش گلو به‌وجود می‌آید.

۷. سم‌زدایی، سم‌زدایی، سم زدایی!

آب عسل گرم به دفع سموم از بدن شما کمک‌می‌کند. آب عسل گرم با کمک به دفع منظم به شما کمک‌می‌کند تا به‌طور منظم سمومی را که می‌توانند باعث بیماری شوند، دفع‌کنید. اضافه‌کردن لیمو به ترکیب، فواید را افزایش‌می‌دهد زیرا لیمو ادرار را افزایش‌داده، سموم را بیشتر دفع‌کرده وسلامت دستگاه ادرار شما را حفظ‌می‌کند. لیمو دارای اسیدسیتریک است که به افزایش عملکرد آنزیم کمک‌کرده و درعوض کبد را تحریک‌کرده و به سم‌زدایی کمک‌می‌کند.

۸. نفخ دارید؟

آیا کمی احساس ناراحتی و نفخ می‌کنید؟ نوشیدن یک لیوان آب عسل گرم موثر است! عسل به خنثی‌کردن گاز کمک‌می‌کند.

۱۶ خاصیت ترکیب سرکه سیب و عسل برای سلامتی که باورنکردنی است

۹. سلامت‌تان را افزایش‌می‌دهد

نوشیدن آب عسل گرم، هیدراته‌بودن شما را افزایش‌می‌دهد (به‌علاوه چیزهای دیگری که فهرست‌کردم) و همچنین به افزایش سطوح کلسترول خوب در بدن شما کمک‌کرده و فشار قلبی‌عروقی را کاهش‌می‌دهد. من نام آن را، بازی برد برد گذاشته‌ام.

فواید نوشیدن آب زنجبیل

۱. گردش خون نرمال را حفظ‌می‌کند.

زنجبیل دارای کرومیوم، منیزیم و روی است که میتوانند جریان خون را بهترکرده و به جلوگیری از سرماخوردگی، تب و عرق‌کردن زیاد کمک‌کنند.

۲. درمان بیماری‌های حرکت.

زنجبیل یک درمان موثر شناخته‌شده برای حالت تهوع مربوط به بیماری حرکت است. دلیل دقیق آن ناشناخته است، اما در مطالعه‌ای بر دانشجویان نیروی دریایی انجام‌شد، کسانی که به آنها پودر زنجبیل داده‌شده‌بود، کمتر دچار تهوع شده‌بودند.

خواص زنجبیل: ۵۰ فایده علمی زنجبیل برای سلامتی، لاغری، زیبایی پوست و مو

۳.جذب را بهترمی‌کند.

زنجبیل، جذب و تحریک مواد مغذی ضروری را در بدن بهبودمی‌بخشد. زنجبیل این کار را ازطریق تحریک ترشح آنزیم گوارشی و پانکراسی انجام‌می‌دهد.

۴. جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا.

هزاران سال است که از زنجبیل، به‌عنوان یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی و آنفولانزا در آسیا استفاده‌شده است. مرکز درمانی دانشگاه مریلند اعلام‌می‌کند برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا در بزرگسالان، ۲ قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل تازه خردشده را دو تا سه‌بار در روز در آب گرم بخیسانید.

۵. با ناراحتی معده مبارزه‌می‌کند.

زنجبیل یک ماده ایده‌آل برای کمک به گوارش است زیرا جذب غذا را بهبودبخشیده و از درد معده جلوگیری‌می‌کند. به‌نظرمی رسد زنجبیل مثل آسپرین و ایبوپروفن، التهاب را کاهش‌می دهد.

مضرات زنجبیل: ۱۱ جدی ترین مضرات و عوارض زنجبیل که باید بدانید

۶. جلوگیری از سرطان روده بزرگ.

مطالعه‌ای در دانشگاه مینسوتا دریافت که زنجبیل ممکن است رشد سلول‌های سرطان روده بزرگ را کند کند.

۷. درد و التهاب را کاهش‌می‌دهد.

زنجبیل، برخی از قوی‌ترین مواد مبارز ضدالتهاب را داراست و یک مسکن قوی طبیعی است.

۸. با مشکلات تنفسی معمول می‌جنگد.

اگر مبتلا به بیماری‌های تنفسی معمول مانند سرفه هستید، زنجبیل به گسترش ریه‌های شما و کاهش خلط کمک‌می‌کند زیرا زنجبیل یک اکسپکتورانت طبیعی است که مخاط را شکسته و ازبین‌می‌ برد… به این ترتیب شما می‌توانید به‌سرعت از سختی تنفس رهایی یابید.

۹. درمان سرطان تخمدان.

پودر زنجبیل باعث مرگ سلولی در سول‌های سرطان تخمدان می‌شود.

دمنوش زنجبیل: ۱۴ خاصیت دمنوش زنجبیل + طرز تهیه و مضرات

۱۰) سیستم ایمن را قوی‌می‌کند.

زنجبیل به بهبود سیستم ایمنی کمک‌ می‌کند. مصرف مقدار کمی زنجبیل در روز می‌تواند از طریق جلوگیری از تجمع چربی در قلب، خطر سکته را کاهش‌دهد. همچنین زنجبیل عفونت‌های باکتریایی در معده را کاهش‌می‌دهد و به مبارزه با سرفه بد و خارش گلو کمک‌می‌کند.

۱۱. با تهوع صبحگاهی مبارزه‌می‌کند.

زنجبیل موفقیت ۷۵ درصدی را در درمان تهوع صبحگاهی و آنفولانزای معده نشان‌داده‌است.

۹ خواص برتر چای زنجبیل برای سرماخوردگی و سرفه

نوشته‌های مرتبط