مضرات انار: ۵ عارضه جانبی جدی انار

اگر چه خوردن انار دردسر دارد اما این میوه‌ یکی از دوست داشتنی‌ترین میوه‌هاست که به خاطر داشتن رنگ زیبا و طعم عالی شناخته شده است. انار، افزودنی خوبی برای سالادها و دسرهاست. آب انار نیز یک نوشیدنی سالم است.بله، انار بسیار خوشمزه است و خواص عالی دارد. اما می‌تواند عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد! بیایید به مضرات انار نگاهی بیندازیم:

۱. تاثیر آنزیم‌ها

آنزیم‌های موجود در انار می‌توانند جلوی عملکرد برخی از آنزیم‌های کبدی را بگیرند. اگر برای اختلالات کبدی، داروی خاصی مصرف می‌کنید، قبل از خوردن انار یا آب آن با پزشک مشورت کنید.

۲. قند بالا

انار، اگر چه برای جلوگیری از دیابت مفید است، ولی برای مبتلایان به دیابت یک غذای ممنوعه است، زیرا قند بالایی دارد.

۳. کالری بالا

اگر رژیم غذایی دارید و مراقب مصرف کالری خود هستید، از خوردن این میوه یا آب آن پرهیز کنید. انار، کالری غذایی که می‌خورید را بالا می‌برد و می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

۴. اختلالات گوارشی

مصرف بیش از اندازه این میوه باعث اختلالات متعددی می‌شود. برخی از این اختلالات، تهوع، استفراغ، درد شکمی و اسهال هستند. اما این علائم معمولا پس از چند ساعت فروکش می‌کنند. مصرف بیش از اندازه انار می‌تواند لوله گوارشی را نیز تحریک کند.

مضرات انار: ۵. حساسیت

مصرف این میوه می‌تواند باعث بروز علائم حساسیتی شود. این علائم را در این‌جا آورده‌ایم:

– بلع دردناک

– راش

– کهیر

– ورم صورت

– سختی در تنفس

– درد و تورم دهان

این‌ها عوارض جدی انار بودند. حالا بیایید به ارزش تغذیه‌ای آن نیز نگاهی بیندازیم.

رپورتاژ

انار، خواص بسیاری برای سلامتی دارد. این میوه، سرشار از مواد مغذی است که سلامت ما را بهبود می‌بخشد. جدول تغذیه‌ای انار در این‌جا آمده است:

انرژی ۲۸۵
انرژی (کیلوکالری) ۶۸
پروتئین (گرم) ۰.۹۵
فیبر رژیمی کل (گرم) ۰.۶
ویتامین A (واحد بین‌المللی) ۰
تیامین (ویتامین B1) ( میلی‌گرم) ۰.۰۳
ریبوفلاوین (ویتامین B2) (میلی‌گرم) ۰.۰۳
نیاسین (ویتامین B3) (میلی‌گرم) ۰.۳
ویتامین B6 (میلی‌گرم) ۰.۱۱
ویتامین C (میلی‌گرم) ۶.۱
ویتامین E (میلی‌گرم) ۰.۵۵
کلسیم (میلی‌گرم) ۳
فسفر (میلی‌گرم) ۸
آهن (میلی‌گرم) ۰.۳
پتاسیم (میلی‌گرم) ۲۵۹
منیزیم (میلی‌گرم) ۳
زینک ( میلی‌گرم) ۰.۱۲
سلنیوم (میکروگرم) ۰.۶

 

 

خواص انار:

بیایید به خواص انار نیز نگاهی بیندازیم. مراقب شکری که به آب انار اضافه می‌کنید باشید. شکر می‌تواند خواص این میوه برای سلامتی را محدود کند. برخی از خواص انار را در این‌جا آورده‌ایم:

۱. تقویت سیستم ایمنی

انار به دلیل داشتن توانایی در مهار باکتری‌ها و ویروس‌ها، برای تقویت سیستم ایمنی مفید است. انار به قوی‌تر شدن بدن کمک می‌کند.

۲. کاهش کلسترول

مصرف منظم انار می‌تواند به کنترل سطح کلسترول بد در بدن کمک ‌کند زیرا مقادیر بالایی آنتی اکسیدان دارد. آب انار توانایی اکسید کردن لیپوپروتئین کم‌چگال (LDL) را دارد. این مسئله به عملکرد بهتر قلب کمک می‌کند.

۳. جلوگیری از سرطان سینه

آنزیم‌های خاص موجود در انار، سلول‌های عامل سرطان سینه را نابود می‌کنند. مصرف منظم انار می‌تواند به جلوگیری از سرطان سینه کمک کند.

۴. مبارزه با دیابت

انار، سطح قند خون را پایین می‌آورد. این میوه، سموم را نیز از بدن دفع می‌کند. این خاصیت برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است.

مضرات انار: ۵. کاهش احتمال بیماری‌های قلبی

انار به دلیل داشتن خواص کاهنده کلسترول به بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند. مصرف منظم انار، خطر نارسایی قلبی، سکته و تشکیل پلاک را کاهش می‌دهد.

۶. محافظت از بدن در برابر آرتروز

انار، فرآیند تخریب غضروف‌های اطراف استخوان را کند می‌کند. استفاده منظم از این میوه می‌تواند از اختلالات استخوانی متعدد جلوگیری کند.

۷. منبعی سرشار از مواد معدنی و مغذی

انار منبع سرشاری از ویتامین B، ویتامین C، کربوهیدرات و قند، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن است. یک وعده انار می‌تواند مواد مغذی بسیاری را برای بدن فراهم کند.

خوب، حالا که خواص و عوارض انار را می‌دانید، هوشیار باشید و سالم بمانید!

منبع stylecraze
نوشته‌های مرتبط