علت خراب شدن مایکروفر (+راه حل مشکلات)

علت خراب شدن مایکروفر

یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی بدون شک مایکروفر می باشد که به طور روزمره از آن استفاده می شود کاربرد آن امروزه تنها محدود به گرم کردن غذا نمی باشد. استفاده زیاد از این محصول ممکن است روزی به خرابی آن منجر شود. حتی با کیفیت ترین دستگاه که در بهترین برند ها موجود می باشند از خرابی و از کار افتادگی در امان نیستند. در این زمان این سوال به وجود می آید که علت خراب شدن مایکروفر چیست و چگونه می توان آن را حل کرد ؟ 

ما در این مطلب با شماییم تا علل مختلف خراب شدن مایکروفر را به طور کامل مورد برسی قرار دهیم راه حل بر طرف شدن آن مشکل را نیز بیان کنیم. پس با ما در این مطلب همراه باشید.

اما پیش از مطالعه این مطلب از نکته نباید غافل بمانیم که در بسیاری از مواقع حل کردن مشکل مایکروفر به تنهایی و در خانه امکان پذیر نمی باشد و بیشتر به خرابی مضاعف آن منجر می گردد. به همین علت اگر از نظر فنی در این زمینه تخصص ندارید تعمیرات این لوازم خانگی را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. شما می توانید به سادگی از طریق لینک زیر به تیم تخصصی و حرفه ای تعمیرات انواع لوازم خانگی دسترسی داشته باشید و خدمات تعمیر در محل ، ضمانت نامه ویژه تعمیرات و تهیه قطعات فابریک و اورجینال به تعمیر انواع لوازم خانگی خود از جمله مایکرووو بپردازید :

برای تعمیرات انواع مایکروفر و مایکروویو با ما تماس بگیرید

6 نشانه خراب شدن مایکروفر + علت آنها

اگر این نشانه ها را در مایکروویو خود مشاهده کرده ایم باید به خراب شدن یکی از قطعات و قسمت های دستگاه خود شک کنید. توجه داشته باشید که این باید این نشانه ها جدی گرفته شود در غیر این صورت ممکن است ادامه استفاده از مایکروفر منجر به خراب شدن و از کار افتادگی کامل آن گردد :

1-مایکروفر روشن نمی شود.

از نشانه های بسیار متداول خراب شدن مایکروفر روشن نشدن آن است. وقتی برای استفاده از دستگاه خود مراجعه می کنید متوجه می شود که با وجود به برق بودن اما همچنان روشن نمی شود، می توانید علت های این مورد را در مشکلات ناشی از قسمت های مختلف دستگاه جستجو کنید :

  • پنل صفحه کلید دستگاه شما خراب است. در حقیقت در این زمان مایکروفر سالم است و برق به خوبی به آن انتقال پیدا می کند اما به علت خراب بودن این پنل امکان روشن کردن آن وجود ندارد. هرچند که تعمیرات این پنل ساده و کم هزینه اما چون به مدار دستگاه مرتبط است و تخصص مربوط به خود را می طلبد بهتر است با استفاده از تعمیرکار اقدام به تعمیر آن نمایید.
  • سیم دستگاه معیوب شده است و برق را به برد و موتور مایکروفر نمی رساند. این علت خراب شدن مایکروفر تا حدودی از عدم مراقبت های شما نشئت می گیرد چرا که این سیم در نتیجه کشیدگی یا رطوبت یا … از کار افتاده است که با هزینه کمی نیز تعمیر می شود و تنها کافیست این سیم را تعمیر نمایید.
  • در دستگاه شما به خوبی چفت نمی شود. مایکروفر های امروزی پیشرفته هستند و تا زمانی که در آن به خوبی چفت نشود روشن نمی شوند. احتمالا در این دستگاه در اثر ضربه دچار اسیب شده است و به خوبی در جای خود قرار نگرفته و چفت نمی شود و به همین علت مایکروفر روشن نمی شود. برای حل این علت خراب شدن مایکروفر باید دید که آیا تنها قفل خراب شده است ، یا در از رگلاژ خارج شده است یا به طور کلی باید به تعویض درب دستگاه پرداخت
  • برد و موتور دستگاه دچار مشکل شده است. هر چند که همیشه خراب شدن مایکروفر و کار نکردن آن به علت های مهم بر نمی گردد اما همیشه هم نمی توان گفت که علت سطحی و به راحتی قابل حل است. اگر علت روشن نشدن دستگاه به این دو قطعه بر گردد بهتر است باید با استفاده از یک تعمیر کار حرفه ای به تعمیر دستگاه بپردازید که طبیعتا هزینه بالاتری برای شما به دنبال خواهد داشت.

2-مایکروفر پس از مدتی روشن بودن خاموش می شود.

رپورتاژ

در قطعات داخلی و سیستم مایکروفر مداری قرار دارد که یک سر آن به ترموستات می رسد. ترموستات وظیفه اندازه گیری دمای دستگاه را دارد که اگر بیش از اندازه بالا رفت برای محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از سوختگی دستگاه ، به طور خود کار موتور را از کاز می اندازد و دستگاه خاموش می شود. پس علت خاموش شدن مایکروفر در این حالت یا خراب شدن ترموستات است و یا به یک علتی دمای دستگاه شما بسیار بالا می رود. در هر صورت اگر این نشانه را مشاهده کرده اید سعی کنید به ادامه کار با دستگاه نپردازید تا از خراب جدی تر دستگاه جلوگیری به عمل آید.

3-غذا گرم نمی شود.

کاربرد اصلی این دستگاه به گرم کردن غذا می باشد و وقتی غذا به خوبی داغ نمی شود ، متاسفانه واکنش ما به این نشانه از خراب شدن دستگاه این است که غذا را برای مدت طولانی تری قرار می دهیم و همین موضوع زمینه آسیب جدی تر به مایکروفر را ایجاد می کند. وقتی این نشانه را مشاهده می کنید اولین قطعه ای که باید مورد برسی قرار بگیرد ، المنت ها و مگنت های دستگاه می باشند که آیا کار می کنند یا سوخته اند. پس از آن باید سیم کشی و در نهایت برد دستگاه را مورد برسی قرار دهیم چرا که در این زمان ممکن است برق به خوبی به قسمت های داغ کننده دستگاه نرسد.

4-مایکروفر جرقه می زند.

از نشانه های جدی خراب شدن مایکروفر ، جرقه زدن آن است. اگر دستگاه شما در هنگام کار  با یک جرقه خاموش می شود و یا حتی صدایی شبیه به جرقه زدن دارد ، احتیاط کنید و فورا دستگاه را از برق بکشید چرا که ورود برق به مدار دستگاه می تواند موجب اتش سوزی یا در بهترین حالت خراب شدن و سوختگی کاملا قطعات داخلی شود. علت رایج به وجود آمدن این مشکل ،معیوب بودن سیستم برق رسانی می باشد که در جایی اتصالی می کند و به این واکنش منجر می شود.

در بسیاری از مواقع تعمیرات نا درست و غیر اصولی این ایراد را در دستگاه به وجود می آورد و موجب خسارت بیشتر و بالاتر رفتن هزینه ها نیز میگردد. به همین علت تاکید داریم برای تعمیرات تخصصی این دستگاه به هیچ عنوان خود اقدام نکنید و کار را به یک متخصص و تعمیر کار حرفه ای در این زمینه بسپارید. ما در ابتدای این صفحه لینک تماس با نمایندگی تعمیرات مایکروویو و ماکروفر را برای شما قرار داده ایم.

5- دستگاه بیش از اندازه داغ می شود.

اگر برق به خوبی در سیستم دستگاه شما جریان پیدا نکند به عبارتی قطعات به خوبی برق دریافت نکنند دمای بیش از اندازه تولید می کنند که در بسیاری از مواقع به سوختگی قطعات منجر می شود. خراب بودن ترموستات می تواند یکی از علت های دیگر خراب شدن مایکروفر و داغی بیش از اندازه آن شوند چرا که دستگاه پیامی مبنی بر بالا بودن دما دریافت نمی کند و در نتیجه دستور خنک کردن را نمی دهد.

در آخر باید به سیستم خنک کننده یعنی فن نیز به عنوان یک عامل تعیین کننده برای بالای رفتن دما اشاره کنیم. قسمت پشتی دستگاه و جایی که فن قرار دارد را به دقت برسی کنید. اگر جس می کنید که فن به خوبی کار نمی کند دستگاه را خاموش کنید و تا زمان تعمیرات از آن استفاده نکنید چرا که این عیب به طور مستقیم در سوختگی قطعات مخصوصا موتور تاثیر دارد.

6-از مایکروفر بوی نا مطبوع ساتع می شود.

حس می کنید دستگاه شما بوی طبیعی در هنگام کار نمی دهد ؟ این مشکل دو علت دارد ؟ با غذا در داخل محفظه ماکروفر ریخته است و در نتیجه حرارت دیدن بوی نامطبوعی می دهد که در این صورت کافیست به نظافت داخلی دستگاه بپردازید و این مشکل را به خوبی بر طرف کنید. اما اگر حس می کنید که این بو کمی به سوختگی پلاستیک شباهت دارد دستگاه را خاموش کرده و با یک تیم متخصص تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید چرا که احتمالا سوختگی قطعات یا سیم کشی داخلی دستگاه وجود دارد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نوشته‌های مرتبط