طرز تهیه گولاش مجارستانی تند و بسیار خوشمزه

اگر شما هم عاشق آشپزی در خانه هستید و به امتحان کردن دستورغذاهای جدید و خوشمزه و طعم های جهانی و متفاوت علاقمنددید برای شما دستورالعمل‌های ساده و بسیار خوشمزه‌ای جمع‌آوری کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تمام اعضای خانواده‌ یا دوستان و عزیزان تان را دور میز شام یا ناهار، کنار هم جمع کنید. ولی بهترین ویژگی این دستورالعمل‌ها چیست؟ این است که همه‌ی آن‌ها را می‌توانید با موادی که معمولا در همه‌ی آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود، به آسانی درست کنید.اگر به دنبال ایده‌های آشپزی و دستورالعمل‌های بیش‌تری هستید، حتما به بخش آشپزی سایت بازده سر بزنید. در این مقاله هم با ما همراه باشید تا طرز تهیه گولاش مجارستانی تند و بسیار خوشمزه را بدانید.

گولاش مجارستانی تند

زیره‌ی آسیاب شده، به همراه پودر چیلی و یک قوطی کنسرو گوجه فرنگی مکزیکی می‌توانند این خوراک گولاش را بسیار جذاب و دلپذیرتر کنند. برای بهتر شدن بافت این غذا، حتی ماکارونی‌های زانویی شکل نیز در آرام‌پز آماده می‌شوند.

مواد مورد نیاز

الف. نیم کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده‌ی کم‌چرب گوساله
ب. ۴ قوطی کنسرو گوجه فرنگی خرد شده (هر کدام ۴۰۰ گرم) – به همراه آب داخل قوطی
پ. ۲ قوطی لوبیا قرمز (هر کدام ۴۵۰ گرم) – آب کشیده و شسته شده
ت. ۲ فنجان آب
ث. ۱ عدد پیاز متوسط، خرد شده
ج. ۱ عدد فلفل سبز متوسط، خرد شده
چ. یک‌چهارم فنجان سرکه قرمز
ح. ۲ قاشق غذاخوری پودر چیلی
خ. ۱ قاشق غذاخوری سس ورچسترشایر
د. ۲ قاشق چای خوری پودر عصاره‌ی گوشت گوساله
ذ. ۱ قاشق چای خوری ریحان خشک شده
ر. ۱ قاشق چای خوری جعفری خشک شده
ز. ۱ قاشق چای خوری زیره‌ی آسیاب شده
ژ. یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل
س. ۲ فنجان ماکارونی زانویی

رپورتاژ

طرز تهیه گولاش مجارستانی

الف. گوشت چرخ‌کرده را داخل یک ماهیتابه‌ی بزرگ، روی شعله‌ی متوسط، حرارت دهید تا رنگ صورتی‌ آن تغییر کند و آب آن خشک شود. سپس آن را به یک آرام‌پز ۵ لیتری منتقل کنید. گوجه فرنگی، لوبیا، پیاز، فلفل سبز، سرکه، پودر چیلی، سس ورچسترشایر، عصاره‌ی گوشت، و سایر ادویه را اضافه کنید و به هم بزنید.

ب. درب ظرف را بگذارید و مواد را به مدت ۵ الی ۶ ساعت یا تا زمانی که کل مواد کاملا پخته شوند، حرارت دهید.

پ. ماکارونی را به صورت خشک و نپخته اضافه کنید؛ درب ظرف را بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه یا بیش‌تر آن را بپزید تا کاملا نرم و آماده‌ی مصرف شود.

ارزش غذایی

یک فنجان از این غذا حاوی ۲۲۲ کالری، ۵ گرم چربی (۲ گرم چربی اشباع شده)، ۲۳ میلی‌گرم کلسترول، ۵۸۵ میلی‌گرم سدیم، ۳۰ گرم کربوهیدرات (۷ گرم قند، ۶ گرم فیبر)، و ۱۵ گرم پروتئین است. این غذا از لحاظ رژیم غذایی دیابتی حاوی گوشت کم چرب، نشاسته، و سبزیجات است.

نوشته‌های مرتبط