طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی خانگی بسیار آسان و خوشمزه

روزهای سوزان تابستان را پشت سر میگذاریم و هیچی خوراکی جذابتر از یک بستنی یخی میوه ای تازه و خوشرنگ  نمی تواند ما رادر برابر این گرما مقاوم کند. در تهیه این بستنی یخی از دانه‌های چیا و توت فرنگی استفاده مطلوبی میکنیم که نه تنها باعث ایجاد بافت و شکل خال خالی وسوسه‌انگیزی در این بستنی می‌شوند، بلکه ۲ گرم فیبر به هر وعده‌ی مصرف از آن اضافه می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید زمان آماده‌سازی این بستنی ۱۰ دقیقه و سطح دشواری تهیه آن در سطح خوراکی های بسیار آسان قرار می گیرد. اگر علاقمند به یادگیری آن هستید در ادامه این نوشتار با بخش آشپزی سایت بازده همراه باشید تا طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی را بدانید.

بستنی یخی توت فرنگی

مواد لازم

الف. ۱۵۰ میلی‌لیتر شیر غلیظ شده
ب. آب یک عدد لیمو
پ. ۳ قاشق غذاخوری عسل
ت. ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا
ث. ۶ عدد توت فرنگی بزرگ

رپورتاژ

طرز تهیه

الف. شیر غلیظ شده، آب لیمو، عسل، و دانه‌های چیا را داخل یک کاسه‌ی متوسط به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. درب کاسه را بپوشانید و آن را حدود ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا دانه‌ها به خوبی پف کنند؛ پس از گذشته یک ساعت، مواد را به هم بزنید.

ب. برگ‌ها و بخش بالای توت فرنگی‌ها را جدا کنید؛ سپس آن‌ها را به خوبی خرد کنید و به ترکیب دانه‌های چیا بیفزایید. پودینگ غلیظ توت فرنگی و چیا را با استفاده از قاشق به قالب‌های بستنی منتقل کنید. قالب‌ها را به خوبی تکان دهید تا حباب‌های هوا از داخل بستنی خارج شوند. سپس آن‌ها را دست‌کم ۸ ساعت الی یک شبانه‌روز داخل فریزر قرار دهید. پیش از خارج کردن بستنی‌ها از قالب، چند دقیقه‌ای آن‌ها را در فضای اتاق قرار دهید. این بستنی‌ها را می‌توانید تا بیش از ۲ هفته داخل فریزر نگهداری کنید.

نوش جان!

نوشته‌های مرتبط