شخصیت شناسی براساس ماه تولد: شما متولد چه ماهی هستید؟

آیا با اخترشناسی آشنایی دارید؟ اخترشناسی مطالعه‌ی تاثیر ستاره‌ها، ماه‌ها، و سیاره‌ها بر زندگی ما است. دانشمندان معتقد هستند موقعیت این‌ها در هنگام تولد شخصیت را پیش‌بینی می‌کند. به‌ویژه ماه تولد شما نقش تعیین‌کننده‌ای در نوع شخصیت تان دارد. بینش‌های طالع‌بینی درباره شخصیت شناسی براساس ماه تولد که در ادامه آمده‌است درک شما را از خودتان ارتقا می‌دهد. کشف کنید ماه تولدتان چگونه وجودتان را روی زمین تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما متولد چه ماهی هستید؟

ابزارهای طالع‌بینی

چارت تولد

برخی از بهترین دانشمندان ما اخترشناسان هستند. اخترشناسی شاخه‌های مختلفی دارد. اخترشناسی زایشی در رابطه با آدم‌ها است. ابزار اصلی آن چارت تولد است. این چارت نمایی از آسمان در زمانی است که فرد پا به این دنیا گذاشته‌است، که از محل تولد او رصد شده‌است.

خورشید

ابزار دوم برای ارزیابی شخصیت نشانه‌ی خورشید است. این نشانه‌ی با ماه و روز تولد تعیین می‌شود. نشانه‌ی خورشید، خود بنیادین شما را نشان می‌دهد و به یکی از ۱۲ برج فلکی اشاره دارد. این حوزه‌ای از اخترشناسی است که اساس هورسکوپ را تشکیل می‌دهد. نشانه‌ی خورشید شما شخصیت، رفتار، روابط و اقبال اقتصادی‌تان را بازتاب می‌دهد.

فصل ها

در 2014 پژوهشی که در مجله‌ی روان‌شناسی جامع چاپ شد، به بررسی اثرات فصل‌ها بر شخصیت پرداخت. این پژوهش را دانشمندی به نام مارک همیلتون در دانشگاه کانکتیکات انجام داده‌بود. او پژوهش خود را بر پایه‌ی سوابق ۳۰۰ چهره‌ی مشهور در زمینه‌های مختلف، از جمله ورزش، علم، سیاست، خدمات عمومی، ادبیات، و هنر قرار داد. او تاثیر عوامل طبیعی از قبیل آب، هوا، آتش، و خاک را بررسی کرد. او  تاثیر جنبه‌های دوگانه‌ی نشانه‌ها را، مانند تاریکی و روشنی نور، در نظر گرفت.

او در آخر ۳ “ویژگی” را بررسی کرد که صور فلکی را در بر می‌گیرد. این ویژگی‌ها چارچوب‌های زمانی فصلی هستند. ماه “اصلی” ماه اول فصل را توصیف می‌کند. “ثابت” به ماه دوم اشاره می‌کند. “تغییرپذیر” ماه آخر فصل است. متولد شدن در ماه اصلی با خلاقیت در ارتباط است. تولد در ماه ثابت پشتکار را بازتاب می‌دهد. اگر به ماه تغییرپذیر تعلق دارید، انعطاف‌پذیر هستید.

دانشمندان در دانشگاه سملوایز بوداپست تاثیر فصل‌ها را بر نگرش آدم‌ها بررسی کرده‌اند. گفته می‌شود نور طبیعی بر خلق و خو تاثیر دارد. در طول زمستان وقتی ساعات روشنی روز کوتاه‌تر است، برخی آدم‌ها مستعد افسردگی هستند. این وضعیت اصطلاحا “اختلال عاطفی فصلی” نامیده می‌شود. کاهش روشنی روز میزان سروتونین و دوپامین را کم می‌کند. این دو مواد شیمیایی مغز هستند که شادی را القا می‌کنند. شرکت‌کنندگان این پژوهش که در زمستان متولد شده‌بودند بیش‌تر به دیدگاهی جدی نسبت به زندگی گرایش داشتند. بچه‌های بهار به مثبت‌اندیشی تمایل داشتند. شرکت‌کنندگان تابستانی هیجانی بودند. فرزندان پاییز خوش‌بین بودند.

در پژوهشی که در مجله‌ی علمی پلاس وان ارائه شد، نشان داد آدم‌هایی که در ژانویه و فوریه متولد شده‌اند بیش‌ترین خلاقیت را از خودشان نشان می‌دهند.

حالا بیایید در تقویم گردش کنیم و تاثیرات هر یک از ماه‌های تولد را کاوش کنیم.

شخصیت شناسی براساس ماه تولد

مارس ( از ۱۲ اسفند تا ۱۲ فروردین)

اگر افسونگر مارس هستید، یک غنچه‌ی بانمک هستید. شما آرام، درون‌گرا هستید، و از حضور در جمع اجتناب می‌کنید. از ابراز هنرمندانه‌ی خودتان، و تنها بودن لذت می‌برید. قلب عشق‌تان را افسون می‌کنید و خونگرم و وفادار هستید. شما به مهربانی و وفاداری شهره هستید، و نیازهای دیگران را در اولویت قرار می‌دهید. آدم‌ها به آسانی به شما اعتماد می‌کنند.

عنصر ماه تولد چیست و چه رابطه‌ای بین عناصر چهارگانه با شخصیت افراد است

آوریل (از ۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت)

اگر شکوفه‌ی آوریل هستید، خیلی اهل معاشرت هستید. چون از این‌که مرکز توجه باشید لذت می‌برید، به عنوان یک رهبر عملکردی درخشان دارید. دیپلماتیک هستید و برقراری ارتباط و تصمیم‌گیری برایتان آسان است. با این حال، تمایل دارید درباره‌ی مسائل خودتان تودار باشید. شریک زندگی‌تان خودش را خوشبخت می‌داند چون در روابط گزینشی عمل می‌کنید. انرژی‌تان پویا است، و باعث می‌شود تیزهوش و شجاع باشید.

می ( از ۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد)

اگر ملکه‌ی مه هستید، نسبتا غیرقابل پیش‌بینی هستید. هر روز به آسانی ترجیحات‌تان را تغییر می‌دهید. با این حال، اصول اساسی تزلزل‌ناپذیری دارید. شما پرحرف و فصیح هستید، و زندگی اجتماعی فعالی دارید. از یادگیری و سفر لذت می‌برید. به عنوان فردی که عاشق ادبیات و هنر است، موزه‌ها و مراکز فرهنگی برایتان جذابیت ویژه‌ای دارد. عمیقا به آدم‌های دیگر اهمیت می‌دهید و یک شریک عشقی وفادار هستید.

ژوئن ( از ۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر)

رپورتاژ

اگر دلربای ژوئن هستید، تفکری پیشرو دارید، با نگاهی به آینده. نغزگو و بانمک هستید، نظرات‌تان را تحمیل نمی‌کنید. روحی خلاق و ذهنی باهوش دارید. ذات‌تان کاملا کنجکاو است. خیلی فهیم و دلسوز هستید. شریک عشقی‌تان مثل موم در دست‌تان است. او هرکاری بخواهید می‌کند چون خیلی عاشق‌تان است.

شخصیت شناسی از روی تاریخ تولد: شما متولد چه فصلی هستید؟

جولای ( از ۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد)

اگر گوهر جولای هستید، تصمیم‌های آنی می‌گیرید، اعتماد به نفس دارید و بشاش هستید. عاشق تفریح، و پرانرژی هستید، به دنبال ماجراجویی هستید. شما حساس و هیجانی هستید، اما تمایل دارید احساسات‌تان را پنهان کنید. با این‌که خیلی باهوش هستید، هرگز خودنمایی نمی‌کنید یا رجز نمی‌خوانید. عاشق صلح و آرامش هستید و از کشمکش اجتناب می‌کنید. شما واقعا به آدم‌های دیگر اهمیت می‌دهید، و هم دل و غمخوار هستید. مردی که به شما دل می‌سپارد خودش را خوشبخت‌ترین می‌داند.

آگوست  ( از ۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور)

اگر زیباروی آگوست هستید، عمل‌گرا و تحلیل‌گر هستید. برای انجام کارها روشی منطقی و سازمان‌یافته دارید. این ويژگی‌ها شما را قادر می‌سازد در حوزه‌های مهندسی، حسابداری، تحقیق و بررسی، و بیمه عالی عمل کنید. مثبت‌اندیش و سخاوتمند هستید، آدم‌ها به شما احترام می‌گذارند و ذات شجاع و نترس‌تان را نیز تحسین می‌کنند. شوخ طبعی فوق‌العاده‌ی شما افسانه‌ای است. مردان در حضور شما از خود بی‌خود می‌شوند.

سپتامبر  ( از ۱۱ شهریور تا ۹ مهر) 

شما به عنوان دلارام سپتامبر، خودتان را به استانداردهای بالا پایبند می‌کنید. مهربان، فروتن، و همیشه مشتاق کمک به دیگران هستید. شما خلاق و نوآور هستید. به دنبال روابط طولانی، و خواستار تعهد هستید. محتاط و هستید و دوست دارید از قبل برنامه‌ریزی داشته‌باشید. همه عاشق روش‌های مدبرانه و غمخوارانه‌ی شما هستند.

نماد ماه تولد: ۱۲ سمبل ماه تولد و تفسیر آن ها

اکتبر ( از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان)

اگر عروسک اکتبر هستید، صمیمی و اجتماعی هستید. شما روح‌بخش میهمانی هالووین هستید. حتی در شرایط سخت مثبت‌اندیش و شاد می‌مانید. قوی و مستقل هستید. برای اجتناب از تقابل راه خود را عوض می‌کنید و به دنبال یک زندگی متعادل هستید. آدم‌ها شما را خوشرو و جذاب می‌دانند. به کسی که عاشق‌تان است وفادار هستید.

نوامبر ( از ۱۱ آبان تا ۱۰ آذر)

اگر شاهزاده‌ی نوامبر هستید، ردایی از رمز و راز به تن دارید، و احساسات حقیقی‌تان را پنهان می‌کنید. به خودتان انگیزه می‌دهید و جاه‌طلب هستید، و نیاز کمی به تحسین شدن از سوی دیگران دارید. از تحقیق و یادگیری چیزهای جدید لذت می‌برید. ذهن تیز و ذاتی مستحکم دارید. شما گشاده‌رو و یاری‌کننده هستید. آدم‌ها نترسی شما را تحسین می‌کنند.

دسامبر  ( از ۱۱ آذر تا ۱۰ دی)

اگر بانوی دسامبر هستید، بمب انرژي هستید! شما عاشق تفریح، و پرانرژی هستید، همیشه فعال و پرمشغله هستید. در غلبه بر دشواری مهارت دارید و همیشه در صدر قرار می‌گیرید. به سخاوتمندی مشهور هستید و از سرگرم کردن آدم‌ها لذت می‌برید. عاشق جوک و بازی هستید. هیچ‌کس اطراف شما نمی‌تواند شاد نباشد.

ژانویه ( از ۱۱ دی تا ۱۲ بهمن)

اگر شما فرشته‌ی ژانویه هستید، جاه‌طلب و مصمم هستید. تمایل دارید کم‌حرف باشید و به ندرت دچار هیجان می‌شوید. شما باانگیزه و شکیبا هستید و به عنوان یک رهبر عالی عمل می‌کنید. هم‌چنین استعداد تدریس دارید. اخلاق کاری قوی موقعیت حرفه‌ای شما را به پیش می‌راند و بهره‌وری‌تان را خیلی بالا می‌برد. شما دوست دارید محیط اطراف‌تان منظم و تمیز باشد. حساس هستید و به احساسات آدم‌های دیگر توجه می‌کنید.

عدد سرنوشت چیست: تفسیر و محاسبه آنلاین عدد سرنوشت یا تقدیر

فوریه  ( از ۱۳ بهمن تا ۱۱ اسفند)

اگر بانوی فوریه هستید، روحی آزاد و ماجراجو دارید. تصمیم‌های آنی و ناگهانی را دوست دارید. شما تردید نمی‌کنید که ناگهان سوار هواپیما شوید و دنیا را بگردید. هیجان‌های شما قوی و ماندگار است، و با شور و اشتیاق عشق می‌ورزید. شما هر کاری می‌کنید تا مردتان را شاد کنید. دوستی‌ها نیز برای شما در اولویت است. شما خلاق و خیال‌پرداز هستید و از کار کردن روی پروژه‌های جدید لذت می‌برید. احساساتی، روشن‌فکر، و ایده‌آل‌گرا، و نیز بسیار راستگو هستید.

اکنون که با استفاده از این بینش می‌دانید چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد، با تمام وجود رویاهایتان را دنبال کنید. به هر شانسی برای شکوفا کردن ظرفیت بالقوه‌تان چنگ بزنید. ماه تولدتان از خوش‌اقبالی شما خبر داده‌است. پس استعدادهایتان را در اختیار بگیرید و به همراه باد بدوید!

نوشته‌های مرتبط