سرانجام بیت کوین به کجا می رسد؟

بیت کوین ارز دیجیتالی است که در بستر اینترنت خریدوفروش می‌شود. بیت‌کوین به‌صورت آزاد کار می‌کند یعنی هیچ شخص یا ارگانی آن را اداره نمی‌کند. بیت‌کوین محدود است و بعد از مدتی به پایان می‌رسد؛ اما این گفته به چه معناست؟ آیا بیت‌کوین تمام می‌شود و دیگر هیچ کسی نمی‌تواند با آن کار کند؟ آیا قیمت بیت‌کوین با تمام شدن آن دستخوش تغییر می‌شود؟ در ادامه مطلب با ما باشید تا به تمام این پرسش‌ها و اینکه سرانجام بیت‌کوین چه خواهد شد بپردازیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین

در طول سال افراد زیادی سعی می‌کنند قیمت بیت‌کوین را پیش‌بینی کنند که بیشتر پیش‌بینی‌ها درست انجام نمی‌شود. پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین کار سختی است چراکه قیمت آن به عوامل مختلفی وابسته است و برای پیش‌بینی نیاز است که تحلیل تکنیکال و عمقی انجام شود. در ادامه چند پیش‌بینی از قیمت بیت‌کوین را آورده‌ایم که تقریباً درست از آب درآمدند.

پیش بینی تحلیلگر ناشناس « plan b »

نام این تحلیلگر همانند نام مخترع بیت‌کوین مخفی مانده است. در نوامبر 2020 این تحلیلگر پیش‌بینی کرد قیمت بیت‌کوین تا پایان سال 2021 به قیمت 100 هزار دلار می‌رسد. اما سال 2021 که گذشت و قیمت به آن حد نرسید هیچ، در اواسط سال 2022 هستیم اما خبری از بیت‌کوین 100 هزاردلاری تا کنون نبوده است. البته این تحلیلگر مشهور، در سال‌های قبل تحلیل‌های درستی را انجام داده است.

پیش بینی «willy woo » تحلیلگر بیت کوین

ویلی وو یکی از تحلیلگران حوزه کریپتو است. او در اواخر سال 2020 و ابتدای سال 2021 پیش‌بینی کرد که بر اساس تحلیل‌های او، بیت‌کوین می‌تواند به قیمت 200 هزار دلار برسد. همچنین آقای ویلی ادعای بزرگ‌تری نیز داشت. او عنوان کرد که بیت‌کوین می‌تواند به محدوده قیمتی 300 هزار دلار نیز دست پیدا کند و رخ‌دادن این اتفاق دور از دسترس نیست. این اتفاق رخ نداد چراکه اگر اتفاق می‌افتاد، سروصدای زیادی به راه می‌انداخت و انقلابی در حوزه ارز دیجیتال به راه می‌افتاد.
پیش‌بینی رابرت کیوساکی «Robert kiyosaki»
رابرت کیوساکی کارآفرین و نویسنده کتاب معروف پدر پولدار، پدر بی‌پول درباره بیت‌کوین پیش‌بینی کرد که در سال 2021 مؤسسات مالی بسیاری به بازار کریپتو وارد می‌شوند. این پیش‌بینی تا حدودی درست بود چراکه شرکت‌های بزرگی وارد حوزه کریپتو شدند و بر روی بیت‌کوین و یا سایر رمزارزها سرمایه‌گذاری کردند.
او همچنین پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین به 50 هزار دلار می‌رسد. سپس بعدازاین افزایش، ریزشی به سمت 24 هزار دلار خواهد داشت. تمام این نوسانات اتفاق افتاد و بیت‌کوین هر دو قیمت را لمس کرد.

پیش بینی صرافی معتبر داخلی

بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال برای سال گذشته قیمت 69 هزار دلار را پیش‎بینی کرده بود که محقق شد و همچنان از رسیدن بیت‎کوین به سقف قیمتی 100 تا 150 هزار دلار در آینده خبر می‎دهد.

رپورتاژ

پیش بینی قیمت بیت کوین با تحلیل تکنیکال

برخلاف نوسانات شدید بیت‌کوین، اکثر تحلیلگران مشهور بر این باورند که قیمت بیت‌کوین در 5 سال آینده می‌تواند به محدوده 100 هزار دلار برسد.
بعضی افراد با دیدن ریزش‌های بیت‌کوین این نوع پیش‌بینی‌ها را نقض می‌کنند اما به گفته آقای آرماندو آگیلار، برای بیت‌کوین این فراز و نشیب‌ها چیز جدیدی نیست چراکه اگر به نمودار بیت‌کوین در تایم فریم‌های بلندمدت نگاهی بیندازید، می‌بینید که در گذشته نیز مجدد بیت‌کوین دچار ریزش‌های بسیاری شده است؛ اما پس از طی نمودن روند نزولی، بیت‌کوین توانست ATHهای جدیدی از خود ثبت کند که آخرین ATH آن در محدوده 68000 دلاری به ثبت رسیده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین با اخبار فاندامنتال

اگر با اخبار ترید کنید، ممکن است در ماه یا سال وارد موقعیت‌های بسیار کمی شوید. اگر علاقه‌مند به دنبال‌کردن اخبار هستید و همچنین قصد دارید با اخبار ترید کنید، بهتر است در کنار اخبار، تحلیل تکنیکال را فراموش نکنید. ادغام بررسی اخبار و همچنین تحلیل تکنیکال می‌تواند به شما پوزیشن‌های خوبی معرفی کند. لازم به ذکر است که در این مواقع، بهترین کار توجه بیشتر به تحلیل تکنیکال است چراکه امکان دارد اخبار شما را کمی گمراه کند.
هنگامی که در دولت‌ها اتفاق مهمی بیفتد و یا نظریه جدیدی درباره بازار کریپتو یا بیت‌کوین بدهند، شما می‌توانید آن را از اخبار مطلع شوید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا اگر درصدد دریافت پوزیشن هستید، تجدیدنظر کنید. تصمیم دولت‌ها علیه بیت‌کوین می‌تواند تأثیر بسیاری بر روی قیمت بگذارد.

آیا بیت کوین به پایان می رسد؟

منظور از اینکه بیت‌کوین محدود است این است که از بیت‌کوین فقط 21 میلیون واحد تولید شده است و پس از اینکه این مقدار به پایان برسد، دیگر بیت‌کوینی استخراج نمی‌شود اما این رمزارز همچنان خریدوفروش می‌شود و بستری برای سرمایه‌گذاری باقی خواهد ماند. همچنین شما می‌توانید با بیت‌کوین انتقال‌های ارزی انجام دهید و از فروشگاه‌ها خرید کنید. ازآنجایی‌که بیت‌کوین تحت مالکیت دولت‌ها نیست پس امکان چپاول و غارت از آن صفر است و مالیاتی از آن گرفته نمی‌شود بنابراین به‌طورکلی صفر یا تمام نمی‌شود.

آینده بیت کوین چه می شود؟

بعضی افراد به قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی بیت‌کوین، به دنبال این هستند که ببیند آینده این ارز چه خواهد شد. همانطور که در بالا بحث کردیم پیش‌بینی‌ها گاهی درست از آب در میایند گاهی هم نه.
اعتماد مردم در حال حاضر به بیت‌کوین روز به روز در حال بیشتر شدن است و برخی از کارشناسان به همین دلیل می‌گویند که بیت‌کوین قیمت 100 هزار دلار را به‌زودی خواهد دید. اما باز هم لازم به ذکر است که قیمت بیت‌کوین به عوامل زیادی وابسته است و ممکن است این پیش‌بینی محقق نشود.
بیت‌کوین با هدف انتقال و ذخیره پول با امنیت بالا ایجاد شد. از آنجایی که افراد مالک واقعی پول خود هستند و تنها با ایجاد رمزهایی که خود تعریف می‌کنند قابلیت انتقال و خرج کردن را دارند، می‌توان گفت که بیت‌کوین در بین ارزهای دیجیتالی زودتر به این هدف رسیده است و همچنان راه زیادی برای تکمیل هدف خود دارد.

سرمایه گذاری با بیت کوین

بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاری گزینه خوبی است. اما سرمایه‌گذاری روی این ارز محبوب باید به‌ دور از تصمیمات هیجانی صورت بگیرد و دانش و اطلاعات افراد در این زمینه به‌روز باشد. اصولاً ارز دیجیتال سود کوتاه‌مدت خوبی ندارد در حالی که برای بلندمدت سرمایه‌گذاری مناسبی خواهد بود خصوصاً بیت‌کوین که در روند بلندمدت صعودی است. خرید و فروش بیت کوین (تبدیل) باید در بستری امن و مطمئن صورت بگیرد تا شما تجربه یک سرمایه گذاری دلچسب را داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط