چرا زوج های کمتر فعال در شبکه های مجازی خوشبخت تر و شادترند

چرا زوج های کمتر فعال در شبکه های مجازی خوشبخت تر و شادترند؟ امروزه شبکه‌های اجتماعی به قدری رایج هستند که استفاده از آن‌ها تقریبا مانند اعتیاد به مواد مخدر است. درباره‌اش فکر کنید، اگر اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و غیره را نداشتید، وقتی حوصله‌تان سر می‌رفت با گوشی‌تان چه می‌کردید؟ این موضوع اکنون به حدی مهم است که واقعا قدرت نابود کردن روابط را دارد.

صحبت درباره‌ی این‌که آن روابط به اندازه‌ی کافی مستحکم بوده‌اند یا نه موضوعی کاملا متفاوت است. قبل از رسانه‌های اجتماعی آدم‌های حریم خصوصی زیادی داشتند. اکنون آدم‌ها به قدری درگیر شده‌اند که دیگر نمی‌دانند حریم خصوصی با چیزی که عامدانه محفی نگه داشته شده‌است چه تفاوتی دارد. مشاجرات زمانی در یک رابطه می‌تواند شروع بشود که یک فرد نمی‌خواهد رابطه در رسانه‌های اجتماعی “رسمی” شود تا خصوصی بماند. در نتیجه، ممکن است فرد دیگر احساس کند شریک عشقی‌اش سعی دارد رابطه‌شان را پنهان نگه دارد.

۴ نکته درباره تاثیر شبکه های اجتماعی بر افسردگی نوجوانان

اگر تا به حال احساس کرده‌اید برای تایید اعتبار بخشیدن به رابطه‌ای که در آن هستید به رسانه‌های اجتماعی نیاز دارید، شاید فردی که با او هستید برایتان مناسب نیست.

در زمان و مکان کنونی زندگی کنید

گاهی زوج‌ها به قدری در رسانه‌های اجتماعی غرق می‌شوند که بیش‌تر وقت‌شان برای پست گذاشتن درباره‌ی رابطه‌شان سپری می‌شود و از لحظه‌ی کنونی به‌طور کامل لذت نمی‌برند. هنگامی که با هم بیرون می‌روند، به جای این‌که گوشی‌شان را کنار بگذارند و از وقت‌شان با شریک عشقی‌شان لذت ببرند، استاتوس‌شان را به‌روز می‌کنند که کجا هستند.

هنگامی که دو نفر در یک رابطه هستند و تصمیم می‌گیرند آن را در رسانه‌های اجتماعی مطرح نکنند، این امکان برایشان فراهم می‌شود تا از وقتی که با هم سپری می‌کنند کاملا لذت ببرند و از تجربه‌ای که به اشتراک می‌گذارند حداکثر استفاده را بکنند. زوج‌هایی که این ذهنیت را دارند می‌دانند هیچ چیزی وجود ندارد که به دیگران اثبات کنند، بلکه هرچه هست باید به یک‌دیگر اثبات کنند. آن‌ها معمولا شادتر هستند و از خودشان و با هم بودن بیش‌تر احساس امنیت می‌کنند.

۷ پرسش کسب و کاری که برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی باید از خود بپرسید

تایید و اعتبار رابطه را در شریک عشقی‌تان جست و جو کنید نه در رسانه‌های اجتماعی

رپورتاژ

برخی زوج‌ها مکررا در رسانه‌های اجتماعی پست می‌گذارند تا این توهم را ایجاد کنند که همه‌چیز در رابطه‌شان عالی و بی‌عیب و نقص است. آیا تا به حال همان زوج را در زندگی واقعی دیده‌اید و متوجه شده‌اید انگار حقیقتا از با هم بودن رنج می‌کشند؟ مطمئنا دیده‌اید، و این اتفاق بیش‌تر از آن‌چه فکرش را می‌کنید رخ می‌دهد. گاهی آدم‌ها در رابطه‌شان احساس نارضایتی می‌کنند برای همین تصویری از خودشان با شریک عشقی‌شان ارسال می‌کنند، نظرات مثبت و تعداد زیادی لایک (پسند) دریافت می‌کنند، و به نحوی می‌توانند تاییدی را دریافت کنند که باید از شریک عشقی‌شان بگیرند.

اگر با فردی در یک رابطه هستید و احساس می‌کنید شاید قبلا این کار را کرده‌اید، خودتان را سرزش نکنید چون اگر صادقانه به آن فکر کنیم، اکثر ما احتمالا در مقطعی از زمان این کار را کرده‌ایم. هنگامی که احساس می‌کنید در رابطه‌تان نیاز به تایید دارید، مهم است به یاد داشته‌باشید بهترین راه این است که پیش شریک عشقی‌تان بروید و نیازتان را مطرح کنید. گوشی را کنار بگذارید. برقراری ارتباط کلید آن است.

دیگران را وارد مراودات‌تان نکنید

وقتی فردی از شریکی عشقی‌اش عصبی می‌شود یا مشکلی با او دارد، از استاتوس‌اش استفاده می‌کند تا مشکل را برای هرکسی که از آن رابطه مطلع است مخابره کند. در اکثر موارد، فردی که استاتوس را ارسال کرده‌است به تعداد نفرت‌انگیزی نظر و کامنت دریافت می‌کند که در واقع فقط ایده‌های بی‌ربط هستند. این دروازه‌ها را می‌گشاید تا آدم‌ها را به مراودات شخصی‌تان راه بدهید.

وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، آدم‌های فضول درگیر رابطه‌تان می‌شوند. آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار به اندازه‌ی کافی به شما اهمیت می‌دهند تا بفهمند دقیقا رابطه‌تان در چه وضعیتی است و موضوعی برای حرف زدن و شایعه‌پراکنی داشته‌باشند. خیلی زود همه سر از کارتان در می‌آورند و همه‌ی ما می‌دانیم شایعات چگونه آغاز می‌شوند.

لطفا به خاطر داشته‌باشید رابطه‌تان برای 2 نفر است و مهم است خیلی چیزها را، چه خوب چه بد، درباره‌ی رابطه‌تان خصوصی نگه دارید.

۱۵ نکته مهم درباره نحوه واکنش به کامنت های منفی در شبکه های اجتماعی

فشارهای رسانه‌های اجتماعی

مشکل رسانه‌های اجتماعی این است که هدف اصلی برخی آدم‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، یادداشت وقایع روزانه است. انگار بعضی آدم‌ها نمی‌توانند از خواب بیدار شوند و قبل از هر کاری پستی درباره‌ی زندگی شخصی‌شان ارسال نکنند. مثلا من در رسانه‌های اجتماعی پست‌هایی از یک دختر دیده‌ام که دوست دارد هر وقت نامزدش “درست رفتار نمی‌کند” آن را به‌طور عمومی اعلام کند. هزاران نفر هجوم می‌آورند و نظرات نابخردانه می‌گذارند. آن دختر 3 فرزند دارد. او نه‌تنها خود و پدر فرزندانش را، بلکه فرزندانش را نیز ناراحت می‌کند. آدم‌ها تاثیری را که رسانه‌های اجتماعی روی دیگران دارد درک نمی‌کنند. وقتی این دختر و نامزدش یک‌دیگر را می‌بوسند و اختلافات حل می‌شود او در رسانه‌های اجتماعی پست می‌گذارد درباره‌ی این‌که چه‌قدر همه‌چیز خوب است و آن‌ها بهتر از همیشه با هم کنار می‌آیند. من نمی‌توانم تصور کنم چه‌قدر خسته‌کننده است که احساس کنی نیاز داری فورا آدم‌ها را از آن‌چه در زندگی شخصی‌ات می‌گذرد مطلع کنی.

در پایان، همه می‌دانند که تمام روابط همیشه خوب و خوش نیست. مادامی که شما و شریک عشقی‌تان زندگی را با هم تجربه می‌کنید، قطعا اختلافات و کشمکش‌هایی را پشت سر می‌گذارید. همان‌طور که قبلا گفته‌شد، وقتی 2 نفر در یک رابطه به هم می‌رسند، این اتفاقی خاص و مقدس است. تمام تلاش‌تان را بکنید تا حریم خصوصی رابطه‌تان را حفظ کنید. گوشی‌تان را کنار بگذارید و از اوقاتی که با او دارید لذت ببرید.

نوشته‌های مرتبط