درمان گرفتگی صدا: ۲۳ درمان خانگی برای رفع گرفتگی صدا

گرفتگی صدا ممکن است ناشی از برخی اختلالات مانند گلودرد، سرماخوردگی، لارنژیت، سیگار کشیدن یا سوزش سر دل باشد. اگر این اختلالات به موقع درمان نشوند، اوضاع سلامتی‌تان وخیم‌تر خواهد شد یا محفظه‌ی صدا به طور دائمی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. گرفتگی صدا را می‌توان با استفاده از روش‌های آسان و ساده خانگی که بعضی از آن‌ها در این نوشتار قید شده‌اند، درمان کرد. در این مقاله، ۲۳ درمان خانگی بدون عوارض جانبی را برای درمان گرفتگی صدا گردآوری کرده‌ایم.

در واقع این نوشتار بهترین درمان‌ها را برای خلاص شدن از این مشکل از منابع قابل اعتماد قید می‌کند. با این وجود، یادتان باشد که هدف از آن فقط اطلاع‌رسانی است نه ارائه‌ی مشاوره‌ی پزشکی. با ما همراه باشید تا روش‌های درمان گرفتگی صدا در خانه را با جزئیات کشف کنید!

۱. فلفل کاین

فلفل کاین یکی از بهترین داروهای خانگی برای گرفتگی صدا است. به خصوص که این ماده در کاهش گرفتگی و تسکین سوزش گلو بسیار تاثیرگذار است.

برای به دست آوردن نتایج مثبت، یک قاشق چایخوری کره را با ۱/۴ قاشق چایخوری فلفل مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را سه بار در روز برای تسکین مشکل‌تان بخورید.

یکی دیگر از روش‌های استفاده از فلفل کاین این است که ۱/۴ قاشق چایخوری فلفل کاین و چند قطره آب لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. سپس ترکیب حاصل را به آرامی برای کاهش گرفتگی و تسکین یافتن گلو بنوشید.

درمان گرفتگی صدا ۲: سرکه سیب

سرکه سیب نیز یکی از داروهای خانگی عالی برای درمان گرفتگی صدا است. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، باید ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب و یک لیوان آب را با هم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را سه بار در روز بنوشید تا گرفتگی و گلودرد در اسرع وقت ناپدید شود. شما می‌توانید این روش درمانی را به مدت چند روز تکرار کنید تا اختلال موجود به طور کامل درمان شود.

۳. دارچین

دارچین به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد به عنوان یک درمان خانگی خوب برای گرفتگی صدا محسوب می‌شود. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، باید پودر دارچین را به مقداری آب اضافه کنید و سپس آن را بجوشانید. کمی صبر کنید تا از گرمای محلول کاسته شود و سپس آن را بنوشید. شما همچنین می‌توانید برای بهبود طعم و مزه‌ی محلول مقداری عسل به آن اضافه کنید.

درمان گرفتگی صدا ۴: عسل

عسل برای درمان گرفتگی صدا بسیار مفید است. برای انجام این درمان، باید کمی عسل را همراه با مواد تشکیل‌دهنده‌ی دیگری مانند برگ ریحان یا آب لیمو میل کنید.

یکی دیگر از گزینه‌ها برای استفاده از عسل این است که آبلیمو (چند قطره) را به یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و سپس آن را میل کنید تا از میزان گرفتگی صدای‌تان کاسته شود. یا، می‌توانید عسل (یک قاشق چایخوری) را به آب برگ ریحان اضافه کنید و بعد ترکیب حاصل را بنوشید. توصیه می‌شود این داروها را ۳-۴ بار در روز به مدت چند روز مصرف کنید تا اختلال موجود بهتر شود.

۵. چای زنجبیل

نوشیدن چای زنجبیل باعث کاهش میزان گرفتگی و درد شدید گلو می‌شود. برای رسیدن به نتایج مثبت، باید پوست یک تکه ریشه‌ی زنجبیل را جدا کنید و سپس آن را به قطعات کوچک خرد کنید. در مرحله‌ی بعد قطعات زنجبیل را در یک ظرف آب بریزید و آن را دست کم ۲۰ دقیقه بحوشانید تا ترکیب به رنگ زرد دربیاید. کمی صبر کنید تا چای خنک شود و سپس مقداری عسل (یک قاشق چایخوری) برای بهبود طعم به آن اضافه کنید. چای را به آرامی بنوشید. توصیه می‌شود که حدود ۳ بار در روز چای زنجبیل مصرف کنید تا گرفتگی صدای‌تان تسکین بیابد.

۶. نخود برشته

این درمان می‌تواند باعث کاهش گرفتگی و تسکین سوزش گلو شود. خیلی ساده، شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب، نخود برشته بخورید. بلافاصله پس از آن، یک لیوان آب گرم برای تسکین بیش‌تر بنوشید.

۷. روغن‌های معطر

این روغن‌ها دارای خواص ضد باکتریایی هستند و بنابراین می‌توانند ویروس و باکتری‌هایی را که سبب گرفتگی صدا شده‌اند از بین ببرند. شما می‌توانید روغن‌های معطر و آب را برای کاهش میزان گرفتگی صدا مخلوط کنید. برای رسیدن به نتایج مثبت، چند قطره روغن بابونه و روغن اسطوخودوس را به یک قوری آب جوش اضافه کنید. سرتان را روی قوری بگیرید و سپس روی سر را با یک حوله بپوشانید. توصیه می‌شود این روش درمانی را دو بار در روز برای از بین بردن گرفتگی صدا تکرار کنید.

درمان گرفتگی صدا ۸: آب پیاز

یکی از درمان‌های خانگی عالی برای رفع گرفتگی صدا، استفاده از آب پیاز است. برای به دست آوردن نتایج مثبت، می‌توانید چند پیاز بزرگ را خرد کنید و سپس آن‌ها را همراه با آب در یک قابلمه بریزید. پس از آن، شما باید ترکیب را تا زمانی که غلیظ شود بجوشانید. شربت حاصل را صاف کنید و سپس آن را (چند قاشق غذاخوری) را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره لیمو برای بهبود طعم اضافه کنید. ترکیب حاصل را بنوشید تا گرفتگی صدای‌تان به سرعت تسکین بیابد. شما باید این محلول را دست کم دو بار در روز برای درمان مشکل موجود مصرف کنید.

۹. زردچوبه

زردچوبه به دلیل خواص ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد باعث بهبودی سریع و از بین بردن عفونت‌های باکتریایی و ویروسی در گلو می‌شود. خیلی ساده می‌توانید کمی پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و ترکیب حاصل را دو بار در روز بنوشید.

۱۰. غرغره کردن

غرغره کردن به عنوان یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌های خانگی برای حل مشکل گرفتگی صدا است. برای رسیدن به نتایج مثبت، باید پودر زردچوبه (یک قاشق چایخوری) و نمک (یک قاشق چایخوری) را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. با استفاده از این محلول حدود ۳ تا ۴ بار در روز غرغره کنید تا مشکل گرفتگی صدا حل شود و التهاب در ناحیه‌ی گلو تسکین بیابد.

درمان گرفتگی صدا ۱۱. شیر و تخم‌مرغ

شیر و تخم‌مرغ نیز برای درمان گرفتگی صدا موثر هستند. برای رسیدن به نتایج مورد انتظار، باید تخم‌مرغ و شیر را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید. این دو به بدن کمک می‌کنند تا به سرعت بهبود بیابد و سیسم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

۱۲. سیر و روغن خردل

سیر به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان بسیاری از عفونت‌ها عمل می‌کند. روغن خردل همچنین به دلیل خواص طبیعی ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد در بسیاری از داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر دو نیز درمان خوبی برای گرفتگی صدا هستند زیرا خواص ضد باکتریایی دارند. روغن خردل (یک قاشق چایخوری) را با خمیر سیر (یک قاشق چایخوری) مخلوط کنید. سپس آن را به برنج بخارپز اضافه کنید و در نهایت ترکیب به دست آمده را به طور روزانه بخورید.

رپورتاژ

درمان‌های مؤثر و سالم دیگری نیز برای گرفتگی صدا در این مقاله وجود دارد، بنابراین به خواندن مقاله ادامه بدهید!

درمان گرفتگی صدا ۱۳: ترب کوهی

فهرست داروهای خانگی برای رفع گرفتگی صدا ترب کوهی را نیز شامل می‌شود. برای رسیدن به نتایج مثبت، سرکه (یک قاشق غذا خوری)، ترب کوهی رنده‌شده (دو قاشق غذاخوری) و آب (۱/۳ فنجان) را با هم مخلوط کنید. اجازه بدهید تمام مواد به مدت ۱ ساعت بمانند. سپس ترکیب را صاف کنید. در مرحله‌ی بعد عسل (۲/۳ فنجان) را به مایع حاصل اضافه کنید و یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را هر ساعت یک بار مصرف کنید تا زمانی که گرفتگی صدا در شما از بین برود.

۱۴. ترکیب نمک و آب گرم

استفاده از ترکیب آب گرم و نمک برای کمک به بهبود گلودرد و تارهای صوتی ملتهب و همچنین کشتن باکتری‌ها بسیار مفید است. خیلی ساده، فقط باید نمک (یک و نیم قاشق چایخوری) را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و سپس با آن غرغره کنید. توصیه می‌شود که این روش درمانی را چندین بار در روز تکرار کنید.

۱۵. آب لیمو

طبیعت اسیدی آب لیمو می‌تواند به کاهش گرفتگی صدا و از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک کند و همچنین موکوس (خلط) را از بین ببرد. برای رسیدن به نتایج مثبت، آب لیمو را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. سپس نمک دریایی (نصف قاشق چایخوری) یا نمک معمولی را به ترکیب اضافه کنید. توصیه می‌شود که این ترکیب را چند بار در روز استفاده کنید.

درمان گرفتگی صدا ۱۶: سیر

خواص ضد میکروبی سیر باعث از بین رفتن ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود. همچنین به عنوان یک اکسپکتورانت طبیعی عمل می‌کند. شما می‌توانید سیر را به شیوه‌ی زیر استفاده کنید.

– چند حبه سیر را به آرامی بجوید و بعد آن را قورت بدهید.
– روش دیگر این است که چند حبه سیر را خرد کنید و سپس آن‌ها را در یک شیشه بریزید. بعد آن را با سرکه سیب فیلتر نشده و آب مقطر به نسبت مساوی بپوشانید و در شیشه را ببندید. شیشه را تکان بدهید تا مواد به طور کامل مخلوط شوند و سپس اجازه بدهید ترکیب دست کم به مدت ۳ ساعت بماند. کمی عسل خام به آن اضافه کنید. در نهایت، ترکیب حاصل را در یخچال قرار دهید. بهتر است این ترکیب را به میزان۱ تا ۳ قاشق چایخوری در هر ۶ تا ۸ ساعت مصرف کنید.

۱۷. نارون قرمز

نارون قرمز به تسکین التهاب و همچنین سوزش گلو کمک می‌کند. بنابراین، این گیاه دارویی نیز یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای گرفتگی صدا است. نارون قرمز را به شیوه‌های زیر استفاده کنید.

– مقداری نارون قرمز تازه را به مقداری آب اضافه کنید تا ژل ایجاد شود. توصیه می‌شود که ژل حاصل را چند بار در روز بخورید تا گلو دردتان را تسکین بدهد.
– یکی دیگر از روش‌های استفاده از نارون قرمز این است که آبنبات‌های این گیاه را استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از نارون قرمز برای زنان باردار و کسانی که نوزادشان را با شیر خودشان تغذیه می‌کنند،‌ توصیه نمی‌شود.

۱۸. روغن اکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس به علت خواص ضد باکتری و ضد ویروسی که دارد به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن گرفتگی صدا شناخته شده‌است. اشتنشاق بخار روغن اوکالیپتوس ممکن است بهترین شیوه‌ی استفاده از آن باشد. در مرحله‌ی اول روغن اوکالیپتوس (چند قطره) را به یک ظرف بزرگ آب اضافه کنید. سرتان را با حوله بپوشانید و سپس این بخار را به مدت ۱۰ دقیقه استنشاق کنید. بهتر است این روش درمانی را روزی دو بار تکرار کنید. روش دیگر استفاده از اوکالیپتوس استفاده از شربت سرفه یا آب‌نبات‌های حاوی این گیاه دارویی است.

۱۹. شیرین بیان

شیرین بیان نیز به علت خواص ضد التهابی و ضد ویروسی که دارد یکی دیگر از درمان‌های عالی دیگر برای کمک به کاهش سوزش گلو است. علاوه بر این، این گیاه دارویی همچنین به عنوان یک اکسپکتورانت طبیعی برای حذف موکوس عمل می‌کند. برای رسیدن به نتایج مطلوب، می‌توانید از آن به شیوه‌های زیر استفاده کنید.

– ریشه شیرین بیان خشک (یک قاشق چایخوری) را در یک فنجان آب به مدت دست کم ۵ دقیقه بجوشانید. ترکیب را صاف کنید و سپس این چای را سه بار در روز مصرف کنید.
– روش دیگر برای استفاده از شیرین بیان مصرف آبنبات آن است.

توجه داشته باشید که شیرین بیان ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی، بیماری کبد، فشار خون بالا یا بیماری‌های قلبی مناسب نباشد. مصرف این گیاه دارویی همچنین برای زنان شیرده و باردار توصیه نمی‌شود.

رفع گرفتگی صدا ۲۰: میخک

برای استفاده از میخک جهت درمان گرفتگی صدا، باید روغن آن (چهار قطره) و عسل (۱ قاشق چایخوری) را خوب با هم مخلوط کنید. ترکیب حاصل را سه بار در روز مصرف کنید. این ترکیب گرمای مورد نیاز را به گلوی‌تان می‌دهد و در عین حال حاوی خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدان و خواص ضد‌عفونی‌کننده است. ترکیب میخک و عسل گلو را تسکین می‌دهد و عفونت را نیز کم می‌کند.

۲۱. کشمش

یکی از داروهای خانگی عالی برای رفع گرفتگی صدا، کشمش است. برای رسیده به نتیجه‌ی مطلوب، تمام کاری که باید انجام بدهید این است که کشمش (۱/۴ فنجان) را در یک فنجان آب بجوشانید. توصیه می‌شود این مخلوط را ۳-۴ بار در روز بنوشید.

رفع گرفتگی صدا ۲۲: بادیان رومی

برای استفاده از این دانه‌های بادیان رومی جهت درمان گرفتگی صدا، باید این دانه‌ها را (۲ قاشق چایخوری) در آب (۲ فنجان) بجوشانید. سپس محلول حاصل را چند بار در روز مصرف کنید. توصیه نمی‌شود بیش از دو قاشق چایخوری از این محلول را در طول یک ساعت بنوشید.

۲۳. انفوزیون گیاهی

برای انجام این درمان، می‌توانید به صورت زیر عمل کنید. مرحله‌ی اول این است که ریشه‌ی شیرین بیان (۱ قاشق چایخوری)، برگ گل ماهور (۱ قاشق چایخوری)، برگ گیاه دارویی پای خر (۱ قاشق چایخوری)، برگ خردل (۱ قاشق غذاخوری) و یک فنجان آب آماده کنید. این گیاهان را مخلوط کنید و نیم ساعت در آب جوش دم بگذارید. شما می‌توانید عسل یا شکر را نیز برای بهبود طعم آن اضافه کنید.

پس از خواندن این مقاله در رابطه با ۲۳ درمان خانگی برای رفع گرفتگی صدا، امیدواریم بتوانید بهترین راه‌حل را برای خلاص شدن سریع و آسان از شر این مشکل پیدا کنید. با این حال، هدف از مقاله‌ی حاضر فقط اطلاع‌رسانی است، بنابراین، قبل از امتحان کردن هر گونه درمان خانگی، باید با پزشک‌تان مشورت کنید. اگر درمان خانگی دیگری برای رفع گرفتگی صدا می‌شناسید، لطفا آن‌ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته‌های مرتبط