درباره پتوی سرامیکی چه می دانید؟

پتوی سرامیکی یا سرامیک بلنکت نوعی محصول نسوز و عایق است. برای تولید این محصول انعطاف پذیر از الیاف سرامیک فله استفاده می کنند. جهت آشنایی بیشتر با پتوی سرامیکی یا همان پتوی نسوز، ویژگی ها و کاربردهای آن کافیست تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

پتوی سرامیکی چیست؟

همان طور که گفتیم پتوی سرامیکی به محصول نسوز و انعطاف ‌پذیری گفته می ‌شود که ماده اولیه آن الیاف سرامیک فله است. در فرآیند تولید پتوهای نسوز سرامیکی بایندر نوع آلی به کار نمی ‌رود. به همین دلیل این مواد قابلیت تولید خوبی دارند و می ‌توانند پایداری خودشان را در دماهای زیاد و کم حفظ کنند.

پتوی نسوز سرامیکی از نظر ضخامت و دانسیته دارای تنوع است. ضخامت این محصول در محدوده ۵ میلی متر تا ۶۰ میلی متر است. دانسیته آن را هم می ‌توان از ۶۴ کیلوگرم بر متر مکعب تا ۲۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب تنظیم کرد. استحکام پتوهای سرامیکی به وسیله سوزنکاری یعنی به وجود آمدن اتصالات مکانیکی داخلی به دست می آید. ناگفته نماند پتوی سرامیکی به دو روش تهیه می ‌شود: روش گریز از مرکز و روش دمش باد.

پتوی نسوز چه ویژگی هایی دارد؟

پتوهای نسوز محصولات سبک وزنی هستند که شکل پذیری بالایی دارند. انعطاف پذیری این محصولات زیاد و ذخیره گرمایی آنها کم است. پتوهای سرامیکی می توانند در برابر شوک های حرارتی از خود مقاومت نشان دهند. همچنین در مقابل اکسایش و کاهش مقاومند. جمع شدگی کم در حرارت های زیاد و انتقال حرارتی پایین از جمله ویژگی های این محصولات است.

رپورتاژ

پتوی نسوز سرامیکی خاصیت ارتجاعی خوبی داشته، برای مصارف گوناگون به راحتی برش داده شده و به سرعت نصب می شود. این محصول در برابر خوردگی شیمیایی مقاوم است و جایگزین خوبی برای آزبست به شمار می ‌رود. موارد مذکور نمونه هایی از خصوصیات ارزشمند پتوهای سرامیکی هستند.

آشنایی با برخی از کاربردهای سرامیک بلنکت

در صنایع مختلف از پتوی سرامیکی برای رفع انواع نیازها استفاده می شود. پتوهای نسوز سرامیکی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت شیشه، صنعت کاشی و سرامیک و… کاربردهای زیادی دارند. عایق کاری کوره های صنعتی، عایق کاری اجاق های چوبی، عایق کاری اطراف مشعل ها و… از جمله کاربردهای پتوی نسوز است. این محصول را می توان برای آسترکاری کوره ذوب و کوره نگهدارنده نیز استفاده کرد.

برای درزبندی حرارتی و اتصالات انبساطی هم از سرامیک بلنکت استفاده می ‌شود. استفاده از پتوی نسوز برای عایق کاری کردن قالب ها و پاتیل های ریخته گری یکی دیگر از کاربردهای آن است. کاربرد دیگر پتوی سرامیکی به استفاده از آن جهت فیلتراسیون و جداسازی در صنایع شیمیایی بر می گردد.

درباره پتوی سرامیکی چه می دانید؟درباره پتوی سرامیکی چه می دانید؟

فروش انواع پتوی نسوز سرامیکی

فروشگاه ترمو به عنوان یکی از مراکز عرضه کننده پتوی سرامیکی آماده ارائه خدمت به متقاضیانی است که قصد خرید این محصول را دارند. شما از طریق ارتباط با این فروشگاه می توانید از مشخصات انواع پتوی نسوز سرامیکی از جمله طول و عرض، ضخامت، دانسیته و… اطلاع حاصل کنید. فروشگاه ترمو قیمت روز هر رول پتوی نسوز سرامیکی و راهنمایی ‌های لازم جهت انتخاب درست محصول را در اختیار خریداران قرار می دهد.

نوشته‌های مرتبط