خواص گوشت گاو: ۱۷ فایده غیر منتظره گوشت گاو برای سلامتی

گوشت گاو حاوی پروتئین‌های بسیار زیادی است. اثبات شده است که در گوشت گاو ۱۹.۲٪ پروتئین وجود دارد. گوشت گاو همچنین حاوی ویتامین B1 و اسیدهای چرب است که برای سلامتی ما بسیار خوب هستند. اگر می‌خواهید تنومند شوید و هیکل ورزشی داشته باشید می‌توانید گوشت گاو بخورید. گوشت گاو به خاطر اینکه پروتئین بالایی دارد برای ما بسیار مفید است. به علاوه خوردن گوشت گاو بسیاری از فایده‌های مختلف دیگر نیز برای سلامتی به همراه دارد. یکی از جنبه‌ّهای مفید آن استفاده برای درمان بعضی از بیماری‌ها است که در این مقاله در مورد خواص گوشت گاو صحبت خواهیم کرد.

۱. گوشت گاو سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

سیستم ایمنی سیستمی است که باز بدنمان در برابر عفونت‌ها و ریزمولکول‌هایی که از محیط خارج وارد بدن می‌شوند محافظت می‌کند. سیستم ایمنی حتی می‌تواند در برابر پاتوژن‌هایی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و تک‌یاختگان (پروتوزوآ) از ما محافظت کند.

یکی از فایده‌های خوردن گوشت گاو تقویت سیستم ایمنی بدن است چون حاوی روی بسیار زیادی است. بنابراین، اگر به صورت منظم از آن مصرف کنیم، سیستم ایمنی بدن‌مان وضعیت بسیار خوبی پیدا خواهد کرد.

۲. از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند

گوشت گاو می‌تواند از بیماری‌ها قلبی عروقی و سکته جلوگیری کند چون حاوی اسیدهای چرب مانند امگا۳ است. علاوه بر آن، اسیدهای چرب امگا۳ می‌توانند فشار خون را کنترل کنند و سطح تریگلیسیرید خون را کاهش دهند.

۳. توده‌ی عضلانی را افزایش می‌دهد

گوشت گاو همچنین حاوی پروتئین بسیار زیادی است. ورزشکارانی که می‌خواهند هیکلی تنومند و بدنی ایده‌آل داشته باشند می‌توانند گوشت گاو مصرف کنند. چون برای آن‌ها بسیار مفید است. برای طبخ گوشت گاو، می‌توانید آن را کباب یا سرخ کنید. به این طریق می‌توانید چربی‌های اشباع شده‌ی آن را کاهش بدهید.

۴. منبع انرژی است

محتوای پروتئین و کربوهیدرات موجود در گوشت گاو فایده‌ی دیگری نیز دارد که آن را به منبعی از انرژی تبدیل می‌کند. تا آنجا که، می‌تواند بدن‌مان را برای انجام فعالیت‌های روزانه قوی‌تر و آماده‌تر کند.

۵. در دوران بارداری مواد مغذی لازم را فراهم می‌آورد

یکی دیگر از فایده‌های خوردن گوشت گاو برای سلامتی تامین مواد مغذی مورد نیاز (مادر و جنین) در دوران بارداری است. محتوای ویتامین B12 واقعا برای رشد مغز جنین و سلامتی زنان باردار مفید است.

۶. مشکل سرطان سینه را حل می‌کند

سرطان سینه یکی از بیماری‌های خطرناک است. این بیماری معمولا زنان را مبتلا می‌کند اما بعضی از مردان نیز به آن دچار می‌شوند. لینولئیک اسید موجود در گوشت گاو موادی فعال برای مبارزه با سلول‌های سرطانی مانند سرطان پستان هستند. همچنین امگا۳ موجود در گوشت گاو نیز به حل این مشکل کمک می‌کند. شاید بهتر باشد ۹ بهترین ماده خوراکی برای پیشگیری از سرطان سینه را بخوانید.

۷. مواد مغذی لازم و کافی برای کودکان را فراهم می‌آورد

گوشت گاو نه تنها توده‌ی عضلانی را در بزرگسالان افزایش می‌دهد، بلکه حاوی محتوای پروتئین است که واقعا برای رشد استخوان‌های کودکان مفید است. بنابراین، می‌توان هر روز از آن مصرف کرد.

۸. از سرطان پروستات پیشگیری می‌کند

سرطان پروستات نوعی از سرطان است که دستگاه تولید مثل مردان را مبتلا می‌سازد. سرطان پروستات می‌تواند به خاطر جهش پروستات و رشد خارج از کنترل ایجاد و نهایتا از پروستات به سایر جاهای بدن مانند استخوان‌ها و غدد لنفاوی گسترش پیدا کند. بهترین راه حل برای حل و پیشگری از سرطان پروستات مصرف منظم گوشت گاو است.

رپورتاژ

۹. کلسترول را کاهش می‌دهد

محتوای امگا۳ موجود در گوشت گاو برای افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد بسیار مفید است. در نتیجه، کسانی که مشکل چاقی دارند می‌تواند از این گوشت مصرف کنند و خطری در زمینه‌ی چاق شدن بیشتر آن‌ها را تهدید نخواهد کرد.

۱۰. عناصر بدن را ساماندهی می‌کند

بدن انسان حاوی بیومولکول‌هایی است که برای تغییر دادن عناصر بد بسیار مهم هستند. یکی از بیومولکول‌هایی که بدن‌مان به آن نیاز دارد تا عناصر موجود را ساماندهی کند پروتئین حیوانی است. بنابراین اگر می‌خواهید از فایده‌های گوشت گاو بهره‌مند شوید بهتر است خوردن آن را امتحان کنید.

۱۱. مغز‌تان را تقویت می‌کند

اگر بدن‌تان امگا۳ کافی دریافت کند سلامتی و هوش‌تان افزایش پیدا خواهد کرد. سلامت مغز بر رشد غشاء سلولی در سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد. محتوای امگا۳ موجود در گوشت گاو بهترین راه حل برای افزایش هوش است.

۱۲. گلبول‌های قرمز خون تولید می‌کند

پروتئین نه تنها برای تولید گلبول‌های سفید خون (لکوسیت) مفید است بلکه در بدن‌مان اریتتروسیت (گلبول قرمز خون) نیز تولید می‌کند. این عملکرد اریتتروسیت جاری کردن اکسیژن موجود در خونمان و اکسیژن موجود در عضلات‌مان است. بنابراین، گوشت گاو واقعا برای تولید گلبول های قرمز خون در بدن‌مان مفید است.

۱۳. اسید را خنثی می‌کند

یکی از فایده‌های خوردن گوشت گاو آن است که پروتئين موجود در آن می‌تواند اسید بدنمان را خنثی کند. پروتئین موجود در گوشت گاو به خوبی pH بدن را در سطح متعادل نگه می‌دارد.

۱۴. پوست را بازسازی می‌کند

پروتئین‌های موجود در گوشت گاو عملکرد دیگری نیز دارند که درمان سریع زخم‌ها است. علاوه بر آن، پروتئین می‌تواند پوست را بازسازی کند و بعضی از مشکلات پوستی را از بین ببرد. ما باید گوشت گاو مصرف کنیم، چون محتوای پروتئین بالایی دارد که برای بدن‌مان بسیار مهم و مفید است. تا آنجا که سلامتی و زیبایی‌مان را همیشه در سطح خوبی نگه می‌دارد.

۱۵. از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند

امگا۳ موجود در گوشت گاو به پیشگیری از و کاهش خطر لخته شدن خون نیز کمک می‌کند. به خاطر همین، خطر لخته شدن خون و ابتلا به سکته نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

۱۶. از زوال عقل پیشگیری می‌کند

زوال عقل یا به نامی که ما میشناسیمش «آلزایمر» ناراحتی است که در آن ظرفیت مغزی فرد کاهش پیدا می‌کند. علائم بیماری آلزایمر عبارتند از افت حافظه، اشتباهات مکرر، تغییر شخصیت، و عدم کنترل عواطف. عموما، این بیماری زوال عقل به کسانی حمله می‌کند که پا به سن می‌گذارند. برای پیشگیری از زوال عقل باید گوشت گاو مصرف کنیم برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید:  درمان آلزایمر :۲۱ درمان خانگی بیماری آلزایمر که واقعا موثر است.

۱۷. خنثی کردن تولید هورمون‌ها

محتوای بسیار بالای پروتئین گوشت گاو به پردازش ترشح هورمون‌های بدن مانند تستوسترون و سوماتوتروپین کمک خواهد کرد. به همین دلیل است که باید گوشت گاو مصرف کنیم چون حاوی پروتئین بسیار زیادی است.

به علاوه، گوشت گاو خوشمزه نیز هست. این گوشت میلیون‌ها فایده برای بدن‌مان دارد درست مثل سایر انواع گوشت‌ها. ما باید از خوردن قسمت‌های پرچربی‌ گوشت قرمز اجتناب کنیم چون سطح کلسترول و چربی اشباع شده‌ی بالایی دارد که برای سلامتی‌مان خوب نیست. همچنین باید گوشت گاو را خوب بپزیم چون بافت آن نسبت به سایر گوشت ‌ها کمی سفت تر است.

منبع drhealthbenefits
نوشته‌های مرتبط