جاهای دیدنی دبی: ۲۵ مهمترین جاذبه گردشگری دبی

جاهای دیدنی دبی آنقدر زیاد است که تبدیل به مهمترین جاذبه گردشگری در امارات متحده عربی در طول ایام تعطیلات شده است. این شهر مملو از برج های بزرگ و مراکز خرید وسیع، این شهر را از ناحیه‌ای بیابانی به یک مقصد گردشگری تغییر داده است، جایی که به محلی برای فروش و معامله با گردشگران و حمام آفتاب و سرگرمی خانواده‌ها تبدیل شده است. دبی برای جاذبه های دیدنی مانند برج خلیفه (بلندترین ساختمان جهان) و مراکز خرید که با آکواریوم های ماموت و پیست اسکی داخلی، مجهز شده است، مشهور است.

اما این شهر دارای بسیاری از نقاط برجسته تاریخی و فرهنگی است و علاوه بر این دارای بسیاری از جذابیت‌های مدرن و دیدنی‌های به روز است. اگر در اطراف منطقه باستاکیا بگردید، منطقه قدیمی و تاریخی دبی را پیدا می‌کنید، و سپس در طول خور دبی با کشتی‌های بادبانی سنتی مخصوص آن منطقه دریانوردی کنید، به زودی متوجه خواهید شد که این شهر رویایی بیشتر از یک تفریح زودگذر تاثیرگذار است.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی استانبول: ۲۰ مهمترین جاذبه گردشگری استانبول شهر خاطره ها

۱. برج خلیفه

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : ورودی از مرکز خرید دبی، خیابان شیخ زاید، مرکز شهر

مهم‌ترین و برجسته‌ترین ساختمان دبی، برج خلیفه است، این برج با ارتفاع ۸۲۹. ۸ متر، بلندترین ساختمان در جهان است و مشهورترین نقطه شهر دبی است. برای بیشتر بازدیدکنندگان، بازدید از عرشه تماشا در طبقه صد و بیست و چهار این برج، یکی از موارد مهم لیست تفریحی-شان است. منظره جالب توجه چشم‌انداز شهر از نقطه نظری که مشابه دید پرندگان است، بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.

تجربه عرشه تماشا شامل ارائه چند رسانه‌ای از شهر دبی و ساختمان برج خلیفه که در سال ۲۰۱۰ تکمیل شده است، می‌باشد. آسانسورهای با سرعت بالای برج شما را به بالای عرشه تماشا می رسانند، تا با دیدی ۳۶۰ درجه به تماشای بیابان از یک سو و اقیانوس از سوی دیگر بپردازید.

به دلیل چشم‌انداز پانارومای نورانی و معروف شهر دبی بازدیدهای شبانه به خصوص برای عکاسان، محبوب است. برای نخوردن به مشکل صف طولانی برخ برای ورود به بالاترین طبقه برج خلیفه، بلیط خود را پیشاپیش خریداری کنید، مخصوصا اگر قصد دارید در تعطیلات آخر هفته این بازدید را انجام دهید.

روی زمین، در فضای باز اطراف برج خلیفه، باغ‌های زیبای متعلق به برج قرار دارند که به بهترین شکل با مسیرپیاده روی پرپیج خم طراحی شده اند، وجود دارند. در این فضا تعداد زیادی آب‌نما، از جمله فواره دبی، که بلندترین فواره جهان است، و مشابه چشمه‌های معروف بلاژیو در لاس وگاس طراحی شده است.

۲. مرکز خرید دبی

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : جاده دوحه، در کنار جاده شیخ زاید

دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر است و در بخش ورودی برج خلیفه و همچنین مجاور آکواریوم بزرگ دبی قرار گرفته است. اگر به دنبال گزینه‌های سرگرم‌کننده بیشتری هستید، پیست پاتیناژ و اسکیت روی یخ، شهربازی و مجموعه سینما نیز در همین مکان وجود دارد. خرید و غذا در این مرکز از نظر تنوع بی‌پایان است، و تقریبا همیشه رویدادهای ویژه‌ای، مانند موسیقی زنده و نمایش‌های مد در داخل این بازار وجود دارد. معروف‌ترین این برنامه‌ها جشنواره سالانه فروش دبی در ماه ژانویه و فوریه و جشنواره سورپرایزهای تابستانی دبی در ماه‌های جولای و اوت است.

۳. موزه دبی

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : خیابان الفاهیدی، الفاهیدی

موزه عالی دبی، در منطقه فورت الفاهیدی واقع شده است، که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از خور دبی ساخته شده بود. دیوارهای قلعه از بلوک‌های مرجانی سنتی ساخته شده و به‌وسیله آهک بهم محکم شده-اند.

طبقه بالا توسط تیرچه‌های چوبی پشتیبانی می‌شود، و سقف از برگ نخل، گل و گچ ساخته شده است. این قلعه در طول تاریخ خود، به عنوان محل اقامت برای خانواده حاکمین، محل حکمرانی، پادگان و زندان استفاده شده است. این قلعه در سال ۱۹۷۱ بازسازی شده و مجددا در سال ۱۹۹۵ به طور گسترده‌ای مرمت شده است. این مکان اکنون موزه برتر شهر است. در ورودی این موزه یک نمایشگاه جذاب از نقشه‌های قدیمی امارات و دبی وجود دارد که گسترش ماموت‌‌ها که پس از رونق نفت در منطقه رخ داده است، را نشان می‌دهد.

در حیاط خانه چند قایق سنتی و یک خانه ساخته شده با برگ نخل و برج باد امارات قرار گرفته‌اند. سالن سمت راست انواع سلاح و ملزومات آن را نمایش می‌دهد و سالن سمت چپ نمایش دهنده انواع سازها و ادوات موسیقی امارات است. در طبقه پایین، سالن‌های نمایشگاهی با نمایشگاه‌ها و گالری هایی وجود دارند که جنبه‌های مختلف زندگی اماراتی سنتی (از جمله ماهیگیری مروارید و زندگی بیابانی) و همچنین دست ساخته‌های به‌دست آمده از قبرهای ۳،۰۰۰ تا ۴،۰۰۰ ساله در سایت باستان شناسی القوسسی را پوشش می‌دهد.

۴. باستاکیا (دبی قدیم)

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : الفحیدی، بور دبی

بلوک بستانکیا (که همچنین گاهی با نام محله الفاهیدی شناخته می‌شود) در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد، این ملک خانه یک تجار ثروتمند ایرانی بود، که عمدتا در زمینه تجارت مروارید و منسوجات مشغول به فعالیت بود، و به دلیل تجارت بدون مالیات و دسترسی به خور دبی جذب بازار دبی شد. باستاکیا در بخش شرقی دره دوبی در امتداد خلیج واقع شده است و ساختمان‌های مرجانی و سنگ آهکی دارد که با تعداد زیادی دیوارهای دارای برج باد، به خوبی محافظت شده‌اند.

برج‌های بادگیر، به منظور هوارسانی و تهویه مطبوع خانه‌های بومی این منطقه ایجاد شده‌اند که مشابه سیستم‌های تهویه مطبوع امروزی عمل می‌کنند. به این روش باد که در برج‌ها به دام افتاده بود، به داخل خانه‌ها هدایت می‌شود. بازرگانان ایرانی، احتمالا این هنر معماری که در خانه‌های کویری و ساحلی ایران مرسوم است، توسط بازرگانان ایرانی از ایران به خور دبی انتقال داده شده است.

کوچه‌های باریک و قدیمی این منطقه که با معماری متمایز پوشیده شده است، جذابیت خاصی دارند و نشان دهنده تاریخ دبی هستند. در داخل این ناحیه گالری مجلس با مجموعه‌ای از سرامیک‌های سنتی عربی و مبلمان (در برج بادگیر) و گالری XVA با مجموعه هنر معاصر (واقع در یکی از ساختمان‌های تاریخی) قرار دارند.

۵. خانه شیخ سعید المکتوم

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : خیابان خلیج، بور دبی

شیخ سعید آل مکتوم از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بود و پدربزرگ حاکم فعلی دبی می‌باشد. محل اقامت سابق او به عنوان یک موزه، بازسازی شده و مرمت و احیا شده است، که نمونه خوبی از معماری عربی است. خانه اصلی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شد تا بتواند فعالیت حمل‌ونقل کشتی‌ها را از بالکن‌ها مشاهده کند.

این خانه تخریب شد، اما خانه فعلی در کنار سایت اصلی دوباره بازسازی شد و به با استفاده از درهای چوب ساج حک شده، پنجره‌های مشبک چوبی در سراسر پنجره‌ها و صفحه‌های تزئینی گچی با طرح‌های گل و گیاهان حقیقی به مدل اصلی وفادار ماند. در این خانه سی اتاق در اطراف حیاط مرکزی ساخته شده‌اند که مجهز به برج باد، هستند.

در داخل این خانه نمایشگاهی از موزه عکس‌ها و مدارک تاریخی دبی برگزار شده است، در این نمایشگاه بسیاری از عکس‌های جالب قدیمی دبی از دوره‌ای بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ به نمایش گذاشته شده‌اند.

بخش دریایی موزه دارای عکس هایی از ماهیگیری، صید مروارید و قایق‌سازی است. در طول ساختمان، تعداد زیادی از نامه ها، نقشه ها، سکه‌ها و تمبرها به نمایش گذاشته شده‌اند که توسعه امارات را نشان می‌دهند. خانه شیخ عبید بن تانی، که مملو از تزئینات داخلی مرمت شده است، نیز در نزدیکی این بنا وجود دارد.

۶. خور دبی

گمرک قدیمی شهر در کنار بانک خور دبی، در شمال پل المختوم واقع شده است که هنوز هم توسط معامله گران خرد از سراسر خلیج اداره می‌شود، عمر برخی از کشتی‌های سنتی تک بادبان دبی به راحتی به ۱۰۰ سال می‌رسد و هنوز هم سالم هستند. شما می‌توانید در این منطقه بازدید کنید، و بارگیری و تخلیه بار و ترخیص بار را از بیرون از این کشتی‌ها، و حتی از روی عرشه آنها تماشا کنید.

کارکنان این کشتی‌های سنتی ملقب به داو اغلب بازدیدکنندگان را برای سفر و تماشا به عرشه کشتی دعوت می‌کنند، جایی که شما می‌توانید با سبک زندگی این ملوانان سنتی آشنا شوید. بسیاری از داوها در اینجا به سمت کویت، ایران، عمان، هند و به افریقا سفر می‌کنند. این بقایای کوچک اقتصاد سنتی دبی همچنان مکان‌هایی شلوغ و شگفت‌انگیز می‌باشند.

برای سفر در سراسر خلیج، شما می‌توانید یک سفر در یکی از ده‌ها داوی که به عنوان لنج‌های توریستی بازسازی شده‌اند، انجام داده و یا بر یک ابرا (کشتی‌های چوبی کوچک) سوار شوید و بین شمال و جنوب دبی یعنی دیرا و بوردبی سفر کنید.

۷. مسجد جمیرا

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : جاده جمیرا

گفته می‌شود که مسجد جمیرا در میان مساجد دبی، زیباترین مسجد به شمار می‌آید. این مسجد کپی دقیقی از مسجد الازهر قاهره است که هشت برابر آن می‌باشد، مسجد جمیرا نمونه خوبی از معماری اسلامی است. این ساختار سنگی بر اساس سنت قرون وسطایی دوره فاطمی ساخته شده است و دارای دو مناره بلند است که با تراش سنگ تزئین شده‌اند.

این مناره‌ها به خصوص عصرها که با نورافکن روشن می‌شوند، جلوه زیادی برای مسجد ایجاد می‌کنند. مرکز تفکر فرهنگی شیخ محمد بن راشد (که برنامه‌های متنوعی شامل تورها، سخنرانی‌ها، کلاس‌های عربی و صرف غذاهای محلی را اجرا می‌کند)، تورهای همراه با لیدر را از این مسجد برگزار می‌کند، تا تلاش کند تا درک درستی از ایمان مسلمانان ایجاد کند. این تورها از ساعت ۱۰ صبح هر روزه به غیر جمعه آغاز می‌شوند.

۸. دیره

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی :خور دبی

دیره در ساحل شمالی خور دبی قرار دارد. خیابان‌های پر پیچ و خم این منطقه افرادی از ملیت‌های مختلف را در خود جای داده است. در ساحل، در کنار ساختمان‌های مدرن بانک‌ها، هتل‌ها و ساختمان‌های اداری مدرن، کشتی‌های قدیمی نیز به بارگیری و تخلیه بار می‌پردازند. از نظر مسافران، دیره بیشتر به‌خاطر سوق‌ها (بازارهای عربی) معروف است. حضور فروشندگان در تمام ساعات روز جنب و جوش خاصی به این منطقه بخشیده است. بازار طلای دیره، به عنوان بزرگ‌ترین بازار طلا در جهان شناخته شده است.

می‌توانید در بازار ادویه‌جات دیره، هر نوع ادویه‌ای که به ذهن‌تان می‌رسد را می‌توانید پیدا کنید. غرفه‌های آن‌ها مملو از کیسه‌های کندر، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق، و آویشن است. چوب‌های عود، گلاب، و اسانس‌های خوشبو نیز در این بازار یافت می‌شود. بازار ماهی دیره تجربه‌ی توریستی چندان خوشبویی به حساب نمی‌آید.

۹. خیابان شیخ زاید

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : مرکز شهر

خیابان شیخ زاید اصلی‌ترین جاده‌ای است که از مرکز شهر و از میان بخش مدرن و تجاری شهر دبی می‌گذرد. این جاده پهن که هشت لاین بزرگراه دارد، با برج‌های شیشه‌ای، کروم و استیل درخشان که در طول حاشیه جاده وجود دارند، جلوه بیشتری یافته است. این یکی از بهترین مناظر زمینی برای منظره مشهور آسمان خراش‌ دبی است. جاذبه‌های اصلی شهر در امتداد این خیابان و یا تقاطع‌های آن قرار دارند. و بیشتر مراکز خرید معروف دبی در طول مسیر این خیابان واقع شده‌اند.

برج تجارت جهانی دبی طبقه‌ای مخصوص دیدن منظره شهر دارد که در طبقه ی بالایی آن قرار دارد و این امکان را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که دید پانوراما را تجربه کنند و به مراتب نیز ارزان‌تر از برج خلیفه است. و پارک طلا و الماس در این برج یک فروشگاه مجلل برای عاشقان طلا و جواهر است که ۱۱۸ تولید‌کننده و ۳۰ خرده فروش دارد.

۱۰. روستای غواصی و میراث فرهنگی

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : شیند آقا، بوردبی

میراث معماری، فرهنگی و دریایی دبی در روستای میراث فرهنگی و غواصی نمایش داده می‌شود و در این روستا نمایش هایی مربوط به غواصی صید مروارید و ساخت‌وساز داو، که دو بخش قدیمی اقتصادی تاریخی دبی هستند، به نمایش در می‌آید. همچنان تفریحاتی مانند بازسازی زندگی سنتی بئولین و زندگی در روستای ساحلی با خانه‌های ایرانی، قهوه خانه سنتی و یک سوک کوچک وجود دارد که فعالیت‌های صنایع دستی مثل سفال‌گری و گچ کاری بر روی آن انجام می‌گیرد. موسیقی و رقص محلی از اکتبر تا آوریل در فضای باز اجرا می‌شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند از پزشکان طب سنتی مشاوره بگیرند.

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : مرکز خرید دبی، خیابان شیخ زاید

یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در این شهر، آکواریوم دبی دارای ۱۴۰ گونه از موجودات زنده دریایی، در مخزن بزرگ معلق در طبقه پایین مرکز خرید بزرگ دبی است. بازدید از بخش بالایی آکواریوم به عنوان بازدیدکننده مرکز خرید رایگان است، اما اگر وارد باغ وحش زیرزمینی شوید که ورودی جداگانه دارد، می‌توانید در طول تونل‌های آبی آکواریوم در کنار موجودات دریایی راه بروید و از آن فضا لذت ببرید.

فعالیت‌های مختلف مرتبط با دریا به شما کمک می‌کند که نگاه دقیق تر به زندگی دریایی داشته باشید. مخصوصا تورهای قایق‌های کف شیشه‌ای محبوب هستند، چرا که در آنها شما می‌توانید زندگی در کف آبها را مشاهده کنید. فعالیت هایی مثل غواصی در قفس در منطقه شنای کوسه‌ها و غواصی در منطقه گونه‌های دریایی خاص نیز ارائه می‌شوند که تجربه‌های منحصر به فردی هستند.

۱۲. برج العرب

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : جاده جمیرا

برج العرب بلندترین هتل جهان است که در ارتفاع ۳۲۱ متری بالای جزیره مصنوعی خود، در خط ساحلی دبی قرار دارد. این برج شبیه به یک کشتی بادبانی داو طراحی شده است. نمای بیرونی ساختمان با یک نورپردازی رنگی در شب، روشن می‌شود. از هر نظر که حساب کنید برج العرب، یکی از گران‌ترین هتل‌های جهان است که لوکس‌ترین سوئیت‌ها را با هزینه بیش از ۱۵، ۰۰۰ دلار برای یک شب کرایه می‌دهد.

برای افرادی که این اعتبار نامحدود مالی را ندارند، نیز راهی برای تجربه کردن زیبایی بیش از حد این مکان وجود دارد، و آن این است که برای صرف شام به رستوران زیر آب مهارا بروند، این رستوران با پانل‌های شیشه‌ای از کف تا سقف در دیوارها و سقف و کفش به شما اجازه می‌دهد زندگی دریایی را در حال غذا خوردن، تماشا کنید، یا می‌توانید از خوردن ناهار در آشپزخانه رستوران چند فرهنگی سبک کالیفرنیا لذت ببرید. برای مشاهده منظره پانوروما از شهر، یک جا برای صرف چای بعد از ظهر، در کافه ویوی آسمان در طبقه بیست و هفتم برج، که هزینه چندانی هم ندارد، رزرو کنید.

رپورتاژ

۱۳. دلفین های بی دبی

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : آتلانتیس پالم

دلفین بی دبی که در آتلانتیس پالم واقع شده، بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین در دنیا و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های دبی است. در این مجموعه هر جور تفریحی برای هر سنی که فکرش را بکنید، امکان‌پذیر است. می‌توانید در آب‌های کم‌عمق بروید، کنار دلفین‌ها بایستید، بغلشان کنید، کنارشان شنا و غواصی کنید و یک عکس یادگاری بگیرید. دلفین‌ها حیوانات مهربانی هستند و همراه مربی می‌توانید حسابی کنارشان خوش بگذرانید.

۱۴. ساحل جمیرا

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : جاده ساحل جمیرا

این نوار طلایی و سفید شنی، مقصد ساحلی شماره یک برای بازدیدکنندگان دبی است. در طول این ساحل هتل‌های مجللی شده‌اند، این هتل‌ها یکی از محبوب‌ترین مکان هایی است که گردشگران برای اقامت انتخاب می‌کنند. ساحل دارای امکانات عالی، و تعداد زیادی صندلی‌های مخصوص حمام آفتاب، رستوران‌ها، و باشگاه‌های ارائه ورزش‌های آبی مثل جت اسکی، می‌باشد.

بعد از اینکه حمام آفتاب گرفتید و شن‌های ساحلی را از بدن خود پاک کردید، از مجلس غرفت الشیف بازید کنید، که فاصله کمی با ساحل دارد. این مکان در سال ۱۹۵۵ ساخته شده است، این محل اقامت‌گاه تابستانی مرحوم شیخ رشید بن سعید المکتوم بود. این اقامتگاه، که از گچ و بلوک‌های مرجانی ساخته شده است، برای بازدید عموم بازسازی و مرمت شده است و بسیاری از ویژگی‌های دکوراسیون زیبای سابقش را حفظ کرده است، و به شما درک بهتری از شیوه زندگی جالب حاکمان دبی می‌دهد. باغ‌های مجلس، دارای یک سیستم آبیاری عربی قابل توجه هستند و تعداد زیادی درخت خرما دارند.

۱۵. مرکز خرید امارات

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : جاده شیخ زاید

مرکز خرید امارات، یکی از معروف‌ترین مراکز خرید شهر با امکانات چشمگیر و خارق‌العاده می‌باشد. پیست اسکی دبی، در داخل این مرکز خرید واقع شده است. این پیست سرپوشیده با سکوی تماشا و یک بخش مخصوص پنگوئن‌ها کامل شده است، همه این فضا در دمای مداوم -۴ درجه سانتیگراد قرار دارد.

همچنین در این مرکز خرید یک مجتمع سینمایی و یک مرکز تفریحی خانوادگی با مجموعه‌ای از انواع وسیله‌های سواری برای بزرگ و کوچک وجود دارد. فرصت‌های خرید در این بازار بی‌حد و مرز است، و این نکته در مورد گزینه‌های خوردنی و انواع وعده‌های غذایی نیز صادق است چرا که در این مرکز، تقریبا همه غذاهای جهان را می‌توان برای خوردن پیدا کرد.

۱۶. پیست اسکی دبی

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : جاده شیخ زاید، امارات مال

پیست اسکی دبی در امارات مال اولین زمین اسکی سرپوشیده در خاورمیانه است و ارائه دهنده خدمات مختلفی مانند اسکی، اسنوبرد، سورتمه سواری و حتی برف بازی است.این سازه مساحتی معادل ۲۲۵۰۰ متر مربع دارد و همیشه و در تمامی طول سال با برف واقعی پوشیده شده است. اسکی دبی مربوط به امارات مال است و بخشی از کمپانی Majid Al Futtaim Group است.

اسکی دبی دارای ۵ پیست اسکی است که از نظر سختی،ارتفاع و شیب با هم تفاوت دارند.طولانی ترین پیست آن ۴۰۰ متر طول دارد و بیش از ۶۰ متر ارتفاع دارد که باعث میشود این پیست اولین پیست سرپوشیده در دنیا در نوع خود باشد.اسکی بازان و اسنوبرد سواران با هر سطح توانایی از این شیب های مختلف لذت خواهند برد و همچنین اسنوبرد سواران میتوانند با استفاده از لوله ی ۹۰ متری ای بر روی مهارت های نمایشی شان تمرین کنند.کودکان و والدین مشتاق هم میتوانند در پارک برفی که بزرگترین پارک برفی سرپوشیده در دنیا با مساحت ۳۰۰۰متر است،تفریح کنند.

۱۷. مرکز تفریحی جهان ماجراجویی IMG

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : جاده شیخ محمد بن زاید

این پارک که تم خاصی دارد، و مرکز سرگرمی‌های عجیب است، در نزدیکی روستای جهانی، واقع شده است و هم برای بچه‌ها و هم برای بزرگترها هیجان انگیز و دوست داشتنی است. این شهربازی یک منطقه دارد که به طور کامل مربوط به شخصیت‌های مارول است؛ منطقه دیگر به عصر دایناسورها تعلق دارد و انواع دایناسور سواری در آن امکان‌پذیر است. و همچنین یک منطقه‌ای که شخصیت‌های کارتونی در آن حضور دارند، و با وسایل آرام‌تر برای بچه‌های کوچک‌تر، طراحی شده است.

این پارک برای هر سنی منطقه مخصوص خود را دارد. در این پارک همه امکانات برای شما محیاست، چه بخواهید وارد دنیای ابرقهرمانان و جنگ‌های آنها شوید، و چه بخواهید خود را با قرار گرفتن در یک کلبه وحشت مملو از ارواح و زامبی، به طرز وحشتناکی بترسانید، و چه بخواهید مرد عنکبوتی را در حالی که در ارتفاع در نوسان است ببینید. این پارک برای خانواده هایی که به دنبال یک روز سرگرم‌کننده هستند، مانند بهشت است.

 

۱۸. اپرای دبی

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی :خیابان شیخ محمد بن رشید

برای جاذبه‌های گردشگری شبانه، دنبال گزینه‌های دور از دسترس نباشید. در اواسط سال ۲۰۱۶، ساختمان یک اپرای جدید درجه یک در دبی افتتاح شد. این اپرا در مرکز شهر دبی قرار دارد و قرار است بزرگترین مرکز فرهنگی و محل برگزاری بزرگ‌ترین سرگرمی‌های شهر باشد.

اپرای دبی به طور سالیانه میزبان برنامه تئاترهای موزیکال معروف، کنسرت‌های موسیقی موسیقی‌دانان درجه یک جهان، اپرا، باله و موسیقی کلاسیک است و همچنین میزبان تولیدات کوچک‌تر، کمدی‌های شبانه و کنسرت‌های مختلف است. سالن تئاتر این اپرا با ۲۰۰۰ صندلی، خود یک شاهکار شگفت‌انگیز معماری و یکی از نشانه‌های دبی جدید است. ساختمان این اپرا نیز با دیوارهای شیشه‌ای و فولادی مدرن آن که فراتر از افق قرار دارند، شبیه به منحنی قایق‌های داو سنتی ساخته شده است.

۱۹. سفر مهیج با اتوبوس

این وسیله نقلیه در خشکی به صورت یک اتوبوس عمل می کند و در آب به صورت یک اتوبوس دریایی حرکت می کند. سفر با این اتوبوس، سفری مهیج و فراموش نشدنی خواهد بود این تور برای نخستین بار در خاورمیانه ارائه می شود. شما سوار بر یک اتوبوس ابتدا گردشی در شهر خواهید داشت و سپس سوار بر همان اتوبوس وارد خور دبی می شوید و ساعتی را به گردش بر روی این رودخانه می پردازید. داخل این اتوبوس به امکانات مختلفی از جمله سیستم برودتی مجهز گردیده است. جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری نیز در این اتوبوس تعبیه گردیده است. یک راهنما در طول سفر اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

۲۰. ساحل کایت

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : خروجی خیابان جومیری

این ساحل بلند تشکیل شده از شن و ماسه سفید در جنوب ساحل جمیرا قرار دارد. این ساحل یک مقصد عالی برای کسانی است که به دنبال یک روز آرامش بخش همراه با شنا، غلت زدن و مدفون شدن در شن‌های گرم و گرفتن حمام آفتاب هستند. ساحل کایت، به عنوان مقصد برتر گردشگری دبی برای کایت بازان شناخته می‌شود و در کنار آن تعدادی باشگاه‌های ورزشی آبی نیز قرار دارد. این ساحل جایی است که شما می‌توانید در آن در کنار آب کایت بازی کنید امتحان کنید، یا در ساحل با کرایه وسایل مخصوص و دیدن آموزش‌های اولیه سواری کنید.

۲۱. فواره دبی

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : دریاچه برج خلیفه

فواره دبی، بزرگترین فواره موزیکال جهان و معروف ترین جاذبه توریستی رایگان دبی است. این ساختار روی دریاچه برج خلیفه در قسمت مرکزی دوبی، بین مرکز خرید دبی، السوق البهار و برج خلیفه واقع شده است. فواره از کمان فواره ای مرکزی با طول ۲۷۵ متر تشکیل شده که به فواره کوچکتر و ۵ دایره فوران کننده متصل شده است. زمانی که نمایش شروع می شود، این فواره های قدرتمند، قطرات آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متر در هماهنگی با موزیک پرتاب کرده و با بیش از ۶۰۰۰ نور قوی و ۵۰ پروژکتور رنگی، درخشان می شوند. نمایش ها روزانه انجام شده و حدود ۵ دقیقه طول می کشند. نمایش عصر در ۶ بعد ازظهر آغاز شده و هر نیم ساعت تا ساعت ۱۱ شب ادامه دارند.

دو نمایش دیگر نیز در طول روز اجرا می شوند؛ ۱ بعدازظهر و ۱ و نیم بعدازظهر (۱ و نیم بعد از ظهر و ۲ بعدازظهر در جمعه ها). آهنگ ها و موزیک های همراه نمایش، از پاپ معاصر تا کلاسیک، متغیر است. مجموعه ها شامل قطعه تریلر مایکل جکسون، همیشه دوستت خواهم داشت از ویتنی هاتسون، تمام طول شب از لیونل ریتچی، بابا یتو از کریستوفر تین، هفت دلاور المر برنستین، و زمان گفتن خداحافظی از آندریو بوسلی و سارا برایتمن هستند.

۲۲. منطقه هنری السرکال

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : خیابان السرکال، منطقه صنعتی آل کوز

بخشی از منطقه صنعتی قدیمی الکوز، که در مرکز خیابان السرکال واقع شده است، تبدیل به مرکز اصلی هنر دبی شده است و در حال حاضر، مکان برخی از مهم‌ترین گالری‌های معاصر معروف شهر می‌باشد. برخی از نام‌های مطرح در میان گالری‌ها در اینجا دیده می‌شود. مانند گالری هنر سبز، خط سوم و گالری ایام. در حالی که تعدادی از گالری-های استات آپ کوچک نیز به اینجا نقل مکان کرده‌اند. برنامه این مجموعه برای نمایش کلکسیون‌های چرخشی، هم بر کار هنرمندان برجسته متمرکز است و هم به کشف استعدادهای جوان خاورمیانه توجه دارد. این ناحیه در حال رشد همچنین مکانی برای عرضه آثار طراحان مد و زیورآلات محلی است و در آن رستوران‌های جدید و پاتوق کافه‌ای می‌باشد. این مکان، زیبایی و انرژی شهر دبی را نشان می‌دهد که معمولا بیشتر به خاطر چهره تجاری‌اش معروف است.

۲۳. مارینا دبی

مارینا دبی از تماشایی ترین دیدنی ها و مناطق شهر دبی است که ظرافت، مدرنیته و رفاه را به نمایش گذاشته است. در مارینا دبی از قایق های کوچک تا قایق های بزرگ و مدرن متعلق به افراد ثروتمند و مشهور را خواهید دید. همچنین می توانید از دو خیابان پر زرق و برق و البته جذاب دبی نیز لذت ببرید، خیابانی که در آن پر از رستوران ها، کافه ها و مغازه های مختلف است. این دو خیابان در مارینا به نام های مارینا والک Marina Walk و Walk at JBR هستند.
چیزهایی که مارینا را شگفت انگیز کرده است، هتل ها و مناطق خصوصی ساخته شده در این منطقه است. این ساختمان ها در شب با نور پردازی رویایی و باور نکردنی دنیای مدرن مهندسی را به رخ می‌کشد. سلفی های جذابی را در این خیابان با ساختمان های مدرن می‌توانید بگیرید.

۲۴. پارک ها و استراحتگاه های دبی

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : خیابان شیخ زاید، جبل علی

در پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی، تمام نیازهای تفریحی شما در مکان خاص خود ارضا می‌شوند. تنها مسئله در اینجا انتخاب آن چیزی است که می‌خواهید انجام دهید. پارک ماموت از نظر کلاس کاری استاندارد جهانی را دارا می‌باشد و یکی از بهترین پارک‌های موضوعی درسطح جهان است که برای هر کسی در هر گروه سنی‌ای سرگرمی متناسب با او را فراهم می‌کند.

گیت متحرک، تم خود را از تولیدات هالیوود با سواری بر اساس فیلم‌های مطرح، می‌گیرد. پارک‌های بالیوودی، جهان فیلم‌های معروف هندی را با سوار شدن بر بازی‌های الهام گرفته از آن جهان، زنده می‌کنند، و سرزمین لگوی دبی، برای بازدید‌کنندگان جوان تر یک روز سرگرم‌کننده را با بازی‌های تعاملی خود فراهم می‌کند. پارک آبی سرزمین لگو یک برنامه جذاب است که برای آینده برنامه‌ریزی شده است. این منطقه به مرکز سرزمین رودخانه دبی متصل شده است، که به این معنی است که بعد از اینکه شما با فعالیتهای مختلف در پارک‌ها خود را خسته کردید، نیازی به ترک آنجا ندارید، چرا که سرگرمی‌های شبانه نیز در اینجا وجود دارد.

 

موقعیت مکانی این قسمت از جاهای دیدنی دبی : جاده کرسنت، پالم جمیرا

این پارک آبی، که در آتلانتیس واقع شده است، در پالم جمیرای دبی ساخته شده است و نخستین جزیره معروف ساخته شده توسط انسان است. بهترین محل برای خنک شدن پس از چند روز خرید و گشت و‌گذار است. عملکرد سرسره آبی در اینجا عالی و در سطح جهانی است، با آکواکوندا طولانی‌ترین سرسره آبی در جهان؛ یک سرسره بلند ۹ طبقه، که به درستی به نام جهش ایمان معروف شده است و قابلیت سواری کردن بر روی آب را دارا می‌باشد.

در این پارک همچنین سافاری‌های زیر آب وجود دارند، که جایگاه‌های محافظت شده دارند. و علاوه بر این یک منطقه بازی اختصاصی برای کودکان کوچکتر با سرسره‌های کوتاه و ایمن فراهم می‌باشد؛ و برای زمانی که تمام انرژی شما از بین رفته است، یک فضای ۷۰۰ متری ساحل سفید شنی در نظر گرفته شده است تا در آن استراحت نموده و خنک شوید.

کجا را برای اقامت در دبی به منظور گشت و‌گذار انتخاب کنیم

اگر می‌خواهید دسترسی آسانی به جاذبه‌های توریستی برجسته دبی داشته باشید، بهترین مکان برای اقامت، مرکز دبی است. جاذبه‌های اصلی در نزدیکی مرکز شهر عبارتند از؛ برج خلیف، بلندترین ساختمان جهان؛ مرکز خرید دبی؛ و فواره دبی، می‌باشد. شما همچنین می‌توانید تعداد زیادی از مغازه ها، رستوران‌ها و گالری‌های هنری را در این محل پر جنب و جوش پیدا کنید. اگر به دنبال آفتاب، شن و دریا هستید، ساحل جمیرا حدود ۱۵ دقیقه با خودرو از برج خلیفه فاصله دارد، و همچنین یک مکان محبوب برای گردشگران است. در زیر برخی از هتل‌های با کیفیت بالا در مکان‌های راحت و مرکزی برای اقامت در شهر معرفی می‌گردند:

هتل‌های لوکس

این هتل‌ها هم ویژگی لوکس بودن را دارند و هم موقعیت مکانی و دسترسی خوبی دارند، کاخ دبی در مرکز شهر در فاصله نزدیک به برج خلیه، دبی مال، چشمه دبی و سوک البهار قرار گرفته است. هتل آرمانی نیز در مرکز شهر دبی قرار دارد و در جنب برج خلیفه قد کشیده است و مهمانان را با ظرافت‌های پیچیده خود تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای کسانی که به دنبال مکانی لوکس بر روی آب هستند، برج العرب جمیرا با نمای بادبان شکل ظریف، نماد دبی و یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دنیا است.

هتل‌های متوسط

هتل راماندا در مرکز شهر دبی یک هتل محبوب با قیمت متوسط است که در حدود ده دقیقه پیاده با برج الخلیفه و مرکز خرید دبی فاصله دارد. همچنین هتل بوتیک منزل در مرکز شهر دوبی که طراحی مدرن سبک عربی دارد و فاصله‌ای دوازده دقیقه‌ای تا برج خلیفه دارد، گزینه محبوب دیگری است. این هتل دارای یک محدوده وسیع است. هتل سافیتل در ساحل جمیرا، در خیابان معروف مشهور دبی، ملقب به “پیاده روی” واقع شده است و در کنار ساحل معروف دبی قرار دارد. واقع شده و محلی خوب برای گذراندن اوقات فراغت، تماشای دریا و بازدید از مغازه‌ها و رستوران‌ها است.

هتل‌های ارزان‌تر

اگر شما از نظر مالی در محدودیت هستید، ، یک گزینه عالی برای صرفه جویی، هتل مرکز خرید ایبیس امارات است، در کنار آن هم مرکز خرید نیمسیک و اسکی دبی قرار دارند. این هتل همچنین در نزدیکی یک ایستگاه مترو قرار دارد و حدود ۱۳ دقیقه با خودرو تا برج خلیفه فاصله دارد. همچنین نزدیک به ایستگاه متروی ایبیس الریجا و نزدیک به فرودگاه بین‌المللی می‌باشد. اگر بخواهید حس تاریخی بیشتری بگیرید، هتل هنر ایکس وی‌ای پیشنهاد خوبی برای شما می‌باشد و در قلب بستانکیا، منطقه قدیمی دبی، قرار دارد.

نکات و تورها: چگونه بیشترین بهره را از بازدید دبی ببرید

منظره‌ها را ببینید:

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌های دیدن شهر شرکت در یک تور گردشی نیم روزه در دبی می‌باشد. این تور، که شامل لیدر هم می‌شود، جاذبه‌های اصلی دبی، از جمله مسجد جمیرا، بستانکیا (منطقه قدیمی دبی)، بازار ادویه و بازار طلا و غیره را معرفی می‌کند. برای یک تور با طول زمانی و بازید بیشتر، بهتر است که توری ترکیبی از بازدید شهر و بیابان بگیرید، سعی کنید یک دو روزه مختصر و مفید را امتحان کنید: تور گشت و‌گذار شهر و کویر با سافاری، را رزرو کنید. نخستین بعد از ظهر را با دیدن دیدنی‌های شهر دبی بگذرانید و دومین بعد از ظهر را در یک سافاری بیابانی با تجربه‌هایی از جمله شتر سواری، درس‌های شن سواری، حمام آفتاب (برنزه کردن)، و نمایش رقص شکم عربی بگذرانید.

یک پرواز را انجام دهید:

برای دیدن چیزهای باور نکردنی و هیجان انگیز از شهر و اطراف آن، یک پرواز ۱۵ یا ۲۵ دقیقه‌ای با هلیکوپتر را بر فراز دبی انجام دهید. هیچ راه بهتری به جز راه هوایی برای دیدن پالم جمیرای معروف و بنای یادبود مصنوعی ایجاد شده به شکل نقشه جهان، که به نام “جهان” معروف است، وجود ندارد.

نوشته‌های مرتبط