درمان زود انزالی: ۳۵ روش درمان انزال زودرس که تاثیر آنی دارند

هیچ ” اکسیر جادویی” برای درمان زود انزالی (پی‌ای) یا انزال زودرس وجود ندارد زیرا دلایل آن کاملا شناخته‌شده نیستند. با این وجود، این مشکل نباید مانع یک زندگی جنسی سالم شود زیرا طیفی از گزینه‌های درمان وجود دارد که می‌توانید راجع به آن‌ها با پزشک یا درمانگر جنسی خود صحبت کنید. در ادامه این نوشتار ۳۵ روش درمان انزال زودرس که تاثیر آنی دارند آمده است و امیدواریم این مقاله برای شما سودمند باشد.

من به عنوان متخصص سکس تراپی ( آمیزش درمانی یا کامش درمانی) اغلب حیران این هستم که چرا این همه مرد یا زوج برای حل کردن اشکال زود انزالی یا انزال زودرس به من مراجعه می‌کنند. بعضی از مردها از شرم و هراس این‌که خیلی زود به انزال می‌رسند رنج می‌برند و همین باعث می‌شود از روابط جنسی و نیز عملکردشان طی رابطه جنسی اضطراب داشته باشند.

با توجه به کلینیک مایو، علت دقیق انزال زودهنگام ناشناخته است. هرچند سابقا تصور می‌شد که این مشکل تنها ریشه‌ی روانی دارد، اما درحال‌حاضر پزشکان می­دانند که زودانزالی، پیچیده‌تر است و تعامل پیچیده‌ای از عوامل روانی و بیولوژیکی را شامل می‌شود.

علل روانشناختی

بعضی از پزشکان بر این باورند که تجربیات جنسی اولیه ممکن است الگویی را ایجاد کند که تغییر آن بعدها دشوار باشد، مانند:

– موقعیت‌هایی که ممکن است شما برای رسیدن به اوج لذت جنسی عجله کرده باشید تا کسی متوجه این موضوع نشود.
– احساس گناه که سبب می‌شود از برقراری رابطه‌ی جنسی کناره‌گیری کنید.

عوامل دیگری که می‌توانند نقش مهمی در بروز زودانزالی داشته باشند عبارتند از:

– اختلال نعوظ.

مردانی که در طول انجام رابطه‌ی جنسی نگران رسیدن به نعوظ و حفظ نعوظ هستند‌، می‌توانند الگویی از عجله برای انزال شکل بدهند.

– اضطراب.

بسیاری از مردان مبتلا به زودانزالی نیز مشکل اضطراب دارند، که یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی‌شان است و یا ناشی از مشکلات دیگر است.

– مشکلات ارتباطی.

اگر هیچ‌کدام از دلایل گفته شده برای مشکل زودانزالی در مورد شما صدق نمی‌کند ممکن است مشکلات ارتباطی بین شما و شریک فعلی‌ةان سبب بروز این مسأله شده باشد. در این‌جا نقش همسرتان بسیار مهم و نوع ارتباطی که با وی دارید بسیار حساس و تأثیرگذار است.

علل بیولوژیکی

برخی از عوامل بیولوژیکی یا زیست شناختی ممکن است سبب بروز انزال زودهنگام شوند، از جمله:

– غیرطبیعی یودن سطح هورمون
– غیرطبیعی بودن سطوح مواد شیمیایی مغز به نام انتقال‌دهنده‌های عصبی
– غیر طبیعی بودن فعالیت واکنشی سیستم عصبی
– برخی از مشکلات تیروئید
– التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار
– ویژگی‌های ارثی
– آسیب دیدن عصب در اثر جراحی یا تروما (نادر)

وب‌سایت (وب‌گاه) USA News.com گزارش داد که میانگین طول رابطه‌ی جنسی ۷.۳ دقیقه است، اما ۴۳ درصد مردان به طور ناگهانی در طول مدت کم‌تر از دو دقیقه رابطه را به پایان می‌رسانند.

حقایق کوتاهی در رابطه با زود انزالی

در این‌جا برخی از نکات کلیدی را در مورد زود انزالی می‌بینید:

– در اکثر موارد، ناتوانی در کنترل انزال، به ندرت به دلیل یک اختلال پزشکی است، اگر چه پزشکان تمایلی به پذیرفتن این موضوع ندارند.
– زودانزالی می‌تواند به بروز علائم ثانویه مانند اضطراب، دست‌پاچگی، استرس و افسردگی منجر شود.
– درمان این مشکل ممکن است از دیدگاه پزشک مبنی بر این‌که فرد در طول زمان بهبود خواهد یافت، تا روش‌های خانگی برای “بهبود” زمان‌ انزال، متفاوت باشد.

علائم زود انزالی

به لحاظ پزشکی، شکل پایدارتر زود انزالی یعنی زود انزالی مادام‌العمر، با سه ویژگی زیر تعریف شده‌است:

– انزال همیشه یا تقریبا همیشه قبل از دخول جنسی یا در حدود یک دقیقه بعد از دخول اتفاق می‌افتد.
– در هر بار یا تقریبا هر بار که دخول جنسی رخ می‌دهد، ناتوانی در به تأخیر انداختن انزال وجود دارد.
– نتایج منفی شخصی به وجود می‌آیند، مانند ناراحتی و ناامیدی، یا اجتناب از نزدیکی جنسی.

علائم روانشناختی در مقایسه با رویدادهای فیزیکی انزال در درجه‌ی دوم (علائم ثانویه) قرار دارند. مرد، همسرش یا هر دوی آن‌ها ممکن است این علائم را تجربه کنند.

علائم ثانویه عبارتند از:

– کاهش اعتماد به نفس در رابطه‌ی میان طرفین
– بروز مشکل بین دو طرف
– اختلال روانی
– اضطراب
– دست‌پاچگی
– افسردگی

مردانی که دچار زودانزالی هستند ممکن است مشکلات روانی را تجربه، اما نتایج یک مطالعه بر روی ۱۵۲ مرد و شرکای آن‌ها نشان داد که شریک زندگی در مقایسه با خود مرد نگرانی کم‌تری را در رابطه با زودانزالی تجربه می‌کند.

تشخیص

کتابچه‌ی راهنمایی که توسط روانپزشکان و روانشناسان برای تشخیص‌ پزشکی استفاده می‌شود، زودانزالی را فقط به عنوان یک اختلال جنسی تعریف می‌کند، در حالی که توصیف زیر درست است:

“انزال با کم‌ترین تحریک جنسی قبل یا اندکی پس از دخول جنسی و قبل از آن‌که فرد تمایلی برای آن داشته باشد. این اختلال ماندگار است یا به طور مکرر اتفاق می‌افتد و موجب ناراحتی شدید در فرد می‌شود.”

با این حال، یکی از اشکال زودانزالی که به صورت آزادتر تعریف می‌شود، یکی از رایج‌ترین انواع اختلال جنسی است.

یک پزشک سوالات خاصی را برای ارزیابی علائم از فرد مبتلا می‌پرسد سوالاتی مثل این‌که انزال شما چقدر قبل از دخول رخ می‌دهد.

سوالاتی که پزشک ممکن است بپرسد شامل موارد زیر است:

– چند وقت یک بار زودانزالی را تجربه می‌کنید؟
– چه مدت است که با این مشکل روبرو هستید؟
– آیا این مشکل در همه‌ی نزدیکی‌های جنسی اتفاق می‌افتد یا فقط در زمان‌های خاصی رخ می‌دهد؟
– چه مقدار تحریک برای رسیدن به مرحله‌ی‌ دخول در شما لازم است؟
– زودانزالی چه‌طور بر فعالیت جنسی شما تاثیر گذاشته‌است؟
– آیا می‌توانید انزال را در خود تا بعد از دخول به تاخیر بیاندازید؟
– آیا خودتان یا شریک زندگی‌تان از این بابت ناراحت یا خسته هستید؟
– زودانزالی چگونه بر کیفیت زندگی شما تاثیر گذاشته‌است؟

با تمام این ها لازم نیست خودتان را به قرص و داروی شیمیایی ببندید. اگر این مشکل را دارید بدانید که یا در طبیعت شما است یا به دلایلی که بر شمرده شد به آن خو گرفته اید. پس بیایید به روش های درمانی سریع و ارزان و موثر خانگی متوسل شویم. این روش ها در کنار آثار شگفت شان به شما آسیب نمی زنند و با این حال به شما و شریک کامش جنسی تان اجازه می دهند از رابطه جنسی بیشترین بهره را ببرید و به این رابطه استحکام، و استمرار و دوام ببخشید. در ادامه ۳۵ روش درمان زود انزالی آمده است. این درمان ها به دو بخش غیر غذایی و غذایی تقسیم می شوند. ابتدا به بخش غیر غذایی که بسیار آسان و در دسترس است پرداخته می شود و سپس نوبت به غذاها و خوراکی ها  می رسد.

روش های درمان زود انزالی غیر غذایی

۱. تمرین کگل

تمرین کیگل را برای به تأخیر انداختن ارگاسم انجام بدهید. کیگیل زمانی مفید است که انزال نزدیک است و می‌تواند کمک کند تا انزال به تاخیر بیفتد. خیلی راحت تمرینات کیگل را در گوگل جست‌وجو کنید تا شیوه‌ی انجام آن را یاد بگیرید. این تمرینات به ایجاد عضلات در کف لگن کمک می‌کنند و به این ترتیب سبب می‌شوند که کنترل بهتری روی انزال تان داشته باشید.

در یک مطالعه‌ی کنترل شده که در سال ۲۰۱۲ روی انزال زودهنگام صورت گرفت، مردانی که قبل از انزال حتی یک دقیقه هم رابطه‌ی جنسی‌شان طول نمی‌کشید، یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای تمرینات کف لگن را انجام دادند. نتایج این مطالعه نشان داد که زمان واکنش انزال آنها از ۳۱.۷ ثانیه به ۱۴۶.۲ ثانیه افزایش یافت.

۲. کاندوم

استفاده از کاندوم نیز در به تأخیر انداختن انزال کمک می‌کند. کاندوم با کاهش حساسیت در هنگام مقاربت تاثیر خود را می‌گذارد و سبب می‌شود که مشکل زود انزالی تا حدی حل شود. فقط از یک برند خوب استفاده کنید: اگر می‌توانید از لاتکس استفاده کنید، کاندوم‌های برند تروجان برای این هدف عالی عمل می‌کنند. اگر کاندوم های معمولی جواب ندادند می توانید از کاندوم های آغشته به محلول های تاخیری استفاده کنید.

۳. دوره مقاوم‌سازی

استفاده از “دوره‌ی مقاوم‌سازی” پس از انزال را امتحان کنید. بعد از انزال چه‌قدر طول می‌کشد که دوباره به انزال برسید؟ چه مدت طول می‌کشد که برای بار دوم انگیختگی قبل از انزال رخ بدهد؟ بسیاری از مردان در طول مرحله‌ی نعوظ حساسیت کم‌تری را در طول انگیختگی دوم تجربه می‌کنند و اغلب درمان مناسب برای انزال زودهنگام، این است که فرد یک بار به انزال برسد (شاید در طی مقاربت) و سپس به ارضاء شریک جنسی خود بپردازد تا دوباره دچار انگیختگی شود، و سپس از مرحله‌ی دوم انزال برای داشتن یک رابطه‌ی جنسی طولانی‌تر استفاده کند. اگر چه بعضی از زوج‌ها در ابتدا از این ایده ایراد می‌گیرند، اما حقیقتا برای بسیاری از زوج‌ها این روش بسیار موثر بوده‌است.

۴. کرم‌های بی‌حس کننده

کرم‌های موضعی حاوی لیدوکائین یا یک عامل بی‌حس‌کننده‌ی مشابه باعث کاهش حساسیت می‌شوند، اگرچه از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای این کار تایید نشده‌اند. یا کرم روان‌کننده‌ای را امتحان کنید که با مواد اولیه‌ی حساسیت‌زدا ساخته شده است و برای کمک به تجربه‌ی جنسی طولانی‌مدت طراحی شده باشد. با این حال، دکتر گلدستین در این‌باره هشداری می‌دهد: ” اگر قرار است از یک عامل بی‌حس‌کننده استفاده کنید، باید از کاندوم استفاده کنید در غیر این صورت اثرات بی‌حس‌کننده به شریک‌تان هم منتقل می‌شود.” هم‌چنین پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع رابطه‌ی جنسی عامل بی‌حس‌کننده را پاک کنید. کاهش اصطکاک ممکن است به شما کمک کند تا مدت زمان رابطه‌تان بیش‌تر طول بکشد و انزال دیرتر رخ بدهد.

۵. خود ارضایی قبل از رابطه

اگر در عرض ۲۴ ساعت پس از رابطه‌ی جنسی با شریک زندگی‌تان به اوج لذت جنسی نرسیده‌اید، انزال سریع‌تر رخ می‌دهد. مردانی که در هنگام صبح خودارضائی می‌کنند و پس از آن شب‌هنگام با شریک زندگی‌شان رابطه‌ی جنسی دارند، مدت زمان بیش‌تری طول می‌کشد که به انزال برسند، زیرا قبلا در همان روز ارگاسم داشته‌اند. شما همچنین می‌توانید هنگام شب خودارضائی کنید و صبح روز بعد با شریک زندگی‌تان مقاربت کنید، نتیجه این خواهد بود که باز هم دیر به انزال می‌رسید.

۶. پیش نوازی

قبل از شروع مقاربت چه‌قدر پیش‌نوازش برای تحریک متقابل داشته‌اید؟ مدت زمان پیش‌نوازش را بیش‌تر یا کم‌تر کنید، یا انواع متفاوتی از آن را امتحان کنید. سعی کنید تمرکزتان روی آلت تناسلی را کمابیش تغییر بدهید تا سطح تحریک شدن را تحت کنترل خودتان دربیاورید. اگر قبل از تلاش برای دخول (آلت تناسلی را وارد مهبل کردن) به میزان ۸.۵ درجه تحریک شده باشید، پس به طرز اجتناب‌ناپذیری ۹ انزال است، بنابراین دخول را زمانی انجام بدهید که در درجه‌ی ۶ یا ۷ تحریک هستید. هرگز یک چوب کبریت روشن را به یک کارخانه‌ی دینامیت نبرید! گاهی اوقات پیش‌نوازش می‌تواند به حل مشکل زودانزالی کمک کند، زیرا به فرد اجازه می‌دهد تا بر اضطراب خود غلبه کند، و به جای عجله کردن که می‌تواند اضطراب او را تقویت کند و منجر به انزال زودرس شود، آرام‌تر می‌شود.

درمان زود انزالی ۷: قرص‌ها

برخی داروهای خوراکی نیز که برای درمان شرایط دیگری طراحی شده‌اند، به دلیل اثرات جانبی جنسی‌شان (غیرعمد و ناخواسته) در درمان زودانزالی موثر بوده‌اند. برای مثال، بازدارنده‌های بازجذب سروتونین (اس‌اس‌آر‌آی)، که به طور گسترده‌ای به عنوان یک ضدافسردگی استفاده می‌شوند، می‌توانند برای به تاخیر انداختن ارگاسم استفاده شوند. دکتر گلدستین توضیح می‌دهد ” بازدارنده‌های بازجذب سروتونین، سطح سروتونین را بالا می‌برند که یک بازدارنده‌ی فعالیت جنسی است، و یکی از اثرات جانبی آن دشواری در انزال است”. با این حال، بازدارنده‌های بازجذب سروتونین برای مردانی که هرروز آن‌ها را مصرف می‌کنند، بهتر عمل می‌کنند؛ اگر آن‌ها را بلافاصله قبل از رابطه‌ی جنسی مصرف کنید، تاثیری نخواهند داشت. این قرص‌ها هم چنین، اثر جانبی ناخواسته‌ی دیگری دارند ـ از دست دادن میل جنسی ـ پس مهم است درباره‌ی مزایا و معایب این گزینه با پزشک‌تان مشورت کنید.

قرص مسکن ترامادول هم می‌تواند ارگاسم را به تاخیر بیندازد و جلوی زود انزالی را بگیرد. دکتر گلدستین می‌گوید “می‌توانید آن را درست پیش از رابطه‌ی جنسی مصرف کنید و اثرات آن بر مغز در نهایت منجر به انزال طولانی‌مدت می‌شود. “سایر اثرات جانبی نه چندان مطلوب ترامادول شامل تهوع، استفراغ، سوءهاضمه، خواب‌آلودگی، خشکی دهان، لرز، تعریق، سردرد، و غیره است. دکتر شارلیپ نیز هشدار مي‌دهد که این قرص می‌تواند اعتیادآور باشد.

درمان زود انزالی ۸: استفاده از “تکنیک فشردن.”

این تکنیک به این صورت است که انسان در حال داشتن مقاربت است و زمانی که احساس می‌کند انزال نزدیک است، آلت تناسلی را خارج می‌کند و سر آن را یعنی همان جایی را که در آن به شافت (بدنه‌ی آلت یا قسمت استوانه‌ای شکل) متصل است فشار می‌دهد و بنابراین یک “احساس توقف” ایجاد می‌شود و به او کمک می‌کند که قادر باشد میل به ارگاسم شدن را خفه کند. وقتی به این حس برسد که “نقطه‌ی احساس بدون بازگشت” از بین رفته است، دوباره دخول می‌کند و دوباره به رابطه‌ی جنسی ادامه می‌دهد و تاحدی مشکل زود انزالی رفع می شود. او می‌تواند از روش” فشردن” هر چند بار که می‌خواهد استفاده کند قبل از این‌که در نهایت به اوج لذت برسد.

درمان زود انزالی ۹: مزاحمت یا مشغله‌ی ذهنی

برخی افراد مشغله‌ی ذهنی را برای به تاخیر انداختن چیزها مفید می‌دانند پس این راه می‌تواند برای درمان زود انزالی نیز مفید باشد. ایده‌ی اصلی آن است که به چیزی کاملا بی‌ارتباط به شریک‌تان ـ و مشخصا غیرجنسی ـ فکر کنید. برخی آقایان تصور می‌کنند در یک مسابقه‌ی فوتبال حضور دارند یا در ذهنشان مسائل ریاضی حل می‌کنند.

۱۰. داشتن مقاربت بیشتر

این هم یکی دیگر از درمان‌های خانگی سریع برای زود انزالی است که باید آن را امتحان کنید! وقتی مشکلاتی در زمینه زود انزالی داشته باشید، در حین رابطه‌ی جنسی احساس راحت و خوشایندی نخواهید داشت. مهمترین کاری که باید انجام دهید افزایش تعداد مقاربت‌ها و رابطه‌ی جنسی‌تان است. در واقع، رابطه‌ی جنسی به شما کمک می‌کند اضطراب‌تان را، که یکی از علل رایج زود انزالی است، کنترل کنید. کنترل اضطراب یکی از می‌تواند مانع از رابطه‌ی قدرتمند مردان با شریک جنسی‌شان شود. تعداد بیشتر مقاربت‌ها میتواند به میزان راحتی و آشنایی بیشتر با یکدیگر بینجامد، و در نتیجه اضطراب‌تان کاهش پیدا کند تا بتوانید به راحتی بر این مشکل غلبه کنید.

۱۱. تکنیک شروع و توقف

این یک تکنیک ساده است که می‌تواند به عملکرد خود شما یا شما و شریک جنسی‌تان کمک کند. این کار شامل تحریک آلت تناسلی‌تان و بعد توقف درست قبل از انزال می‌شود. شما باید قبل از آنکه دوباره شروع کنید ۳۰-۶۰ ثانیه تحریک را انجام دهید و بعد کنترل اوضاع را به دست بگیرید. برای دستیابی به نتایج بهتر، می‌توانید این تکنیک را ۴-۵ بار در حین مقاربت انجام دهید. نهایتا اجازه دهید انزال به صورت طبیعی انجام شود تا بتوانید به آستانه‌ی تحریک پذیری‌تان پی ببرید.

۱۲. تنفس سه مرحله‌ای یا Dirga Pranayama

یوگا درمانی موثر برای زود انزالی است چون به بر طرف کردن اضطراب، استرس، و تقویت اعتماد به نفس و توانایی ذهنی کمک می‌کند. و تنفس سه مرحله‌ای یک نوع تکنیک نفس کشیدن است که برای تازه‌کارها بسیار مفید و مناسب است.

دستورالعمل:

– طاق باز به پشت دراز بکشید

– بعد یک دست‌تان را روی شکم‌تان قرار بدهید در حالی که دست دیگر راحت روی قفسه‌ی سینه‌تان قرار گرفته است.

– در حالی که چشمان‌تان بسته است عمیق نفس بکشید

– روی عمل دم تمرکز کنید. بالا آمدن دنده‌ها و حرکت شکم‌تان را حین تنفس احساس کنید، و پایین رفتن شکم و انقباض دنده‌ها را حین بازدم احساس کنید.

– بعد از آن، دستی که روی شکم است را روی سینه بگذارید. نفس بکشید و اجازه دهید سینه‌تان به آرامی بالا بیاید و بعد بازدم کنید.

دست‌های‌تان را آزاد کنید و بر تنفس‌تان تمرکز کنید، به طور عمیق و کامل دم و بازدم انجام دهید.

۱۳. ماساژ آلت تناسلی

این یکی دیگر از درمان‌های خانگی سریع برای زود انزالی است که باید حتما آن را امتحان کنید! می‌توانید از ۵-۱۰ قطره روغن خردل مخلوط با کمی روغن کنجد برای ماساژ دادن آلت‌تان استفاده کنید. با ماساژ دادن حداقل ۶۰ دقیقه قبل از مقاربت، جریان خون در آلت تناسلی افزایش پیدا خواهد کرد. انجام مرتب این کار باعث بهبودهایی در وضعیت کنترل انزال‌تان خواهد شد. اگر این درمان را انجام می‌دهید، باید قبل از دخول و برای جلوگیری از سوزش ناحیه‌ی تناسلی شریک جنسی‌تان آلت خود را کاملا با آب بشویید و تمیز کنید.

روش های درمان زود انزالی غذایی

۱۴. خرما

خرما ما را به یاد کشورهای عربی می‌اندازد چرا که از هزاران سال پیش، خرما در کشورهای عربی محبوب بود و روی سکه‌ها و نقاشی‌های دیواری به تصویر کشیده شده‌است. این ماده‌ی خوراکی می‌تواند به رفع مشکلات مختلف مربوط به سلامتی مانند مشکلات قلبی، یبوست، کم‌خونی، اسهال خفیف و سرطان معده کمک کند. خرما همچنین می‌تواند برای اضافه کردن وزن استفاده شود. بعضی از متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن دو عدد خرما در روز می تواند به یک رژیم غذایی سالم و متعادل منجر شود.

با این حال، برای درمان زود انزالی، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

مرحله‌ی ۱: قبل از رفتن به خواب یا برای صبحانه خرما همراه با شیر مصرف کنید.

مرحله‌ی ۲: آن‌ها را در تهیه‌ی رسپی‌های شیرین به کار ببرید.

خرما چگونه چنین تاثیری دارد؟

این میوه غنی از فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها است، که اختلالاتی مانند اسهال، یبوست، اختلال در عملکرد جنسی ( زود انزالی ) و مشکلات معده را درمان می‌کنند. ترکیبات دارویی که به درمان زود انزالی کمک می‌کنند، عبارتند از فلاونوئیدها و استرادیول که می‌توانند کیفیت اسپرم را بهبود دهند، و سبب بیش‌تر شدن وزن تخمک‌ها و تحرک اسپرم شوند. یکی از ترکیبات موجود در خرما، قند است که برای مدت طولانی در طول رابطه‌ی جنسی به انرژی فیزیکی تبدیل می‌شود.

با توجه به سنت‌های باستانی، نوشیدنی تهیه شده از خرما، شیر، عسل، و هل می‌تواند استقامت جنسی را افزایش دهد. قند موجود در همتاهای خرما عبارت است از: ساکارز، فروکتوز و گلوکز. خوردن خرما می‌تواند منجر به بالا رفتن سریع انرژی شود. برای جلوگیری از انزال زودرس، عملکرد مناسب عصب‌ها نیز ضرورت دارد، که با استفاده از مواد مغذی موجود در خرما این مورد هم قابل دستیابی است. پتاسیم، این ماده‌ی معدنی، باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی و همچنین هوشیاری مغز انسان می‌شود.

خرما خوب نیست، اگر:

– اگر به عدم تحمل فروکتوز مبتلا باشید. در این صورت ممکن است از اسهال، گاز معده، درد شکم و سایر مشکلات رنج ببرید.
– دیابتی هستید سطح قند خون باید تحت نظارت یک پزشک باشد.

۱۵. هندوانه

مهم‌ترین فایده‌ی هندوانه این است که می‌تواند عروق خونی را آرام کند، بدون این‌که هیچ گونه عوارض جانبی داشته باشد. برای غلبه بر مشکل زودانزالی ، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله‌ی ۱: هندوانه را به صورت تکه‌های کوچک برش بزنید.
مرحله‌ی ۲: مقداری پودر زنجبیل و نمک روی تکه‌های هندوانه بپاشید.
مرحله‌ی ۳: خوراکی خوش طعم و مزه‌ی شما آماده است. می‌توانید چاشنی را با توجه به ذائقه‌ی خودتان تغییر دهید. شما همچنین می‌توانید این هندوانه‌های مزه‌دار شده را به هر سالاد میوه‌ای اضافه کنید.

هندوانه چگونه چنین تاثیری دارد؟

مولفه اصلی ایجادکننده‌ی تغییر ماده‌ای مغذی است که به عنوان سیترولین شناخته شده‌است. این ترکیب می‌تواند میل جنسی هر فردی را افزایش دهد!

۱۶. زعفران، بادام، زنجبیل و هل

زعفران یک تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی است و از این رو می‌تواند برای درمان زودانزالی مورد استفاده قرار بگیرد.

برای امتحان کردن یک روش درمانی با استفاده از این گیاه دارویی فوق‌العاده، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله‌ی ۱: ۱۰ مغز بادام را شب تا صبح داخل آب خیس بگذارید.
مرحله‌ی ۲: صبح روز بعد پوست بادام‌ها را جدا کنید و آن‌ها را با یک فنجان شیر گاو توسط میکسر مخلوط کنید.
مرحله‌ی ۳: کمی زعفران، زنجبیل و هل را به ترکیب بالا اضافه کنید. ترکیب حاصل را هر روز صبح بنوشید.

این ترکیب چگونه چنین تاثیری دارد؟

زعفران دارای کاروتنوئیدهای زیادی در قالب لیکوپن، بتاکاروتن، آلفاکاروتین و زآگزانتین است. این مواد به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند، که می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند عفونت، سرطان و اختلالات سیستم ایمنی بدن تاثیر زیادی داشته باشد.

برای درمان زودانزالی، بدن شما به برخی مواد معدنی ضروری مانند روی، فسفر، منگنز، آهن، سلنیوم، که همگی در زعفران موجود هستند، نیاز دارد. پتاسیم جزء مهمی از بدن و مایعات سلولی است. این ماده‌ی معدنی فشار خون و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. آهن برای تولید گلبول قرمز و بسیاری از آنزیم‌های بدن مورد نیاز است.

برای داشتن یک زندگی جنسی شاد، بدن شما باید فشار خون طبیعی داشته باشد و برای حفظ آن باید از مصرف بیش از حد سدیم اجتناب کنید. از آن‌جایی که بادام به طور طبیعی سدیم کمی دارد، این روش درمانی را امتحان کنید. بادام دارای مواد شیمیایی مانند ال-کارنیتین، ریبوفلاوین و فنیل‌آلانین است که می‌تواند حافظه و عملکرد عصبی را بهبود بخشد.

بادام غنی است از ویتامین A، B۱، B۲، B6، و E. مواد معدنی موجود در بادام عبارتند از منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم، فسفر، و کلسیم. فیبر غذایی موجود در بادام، به هضم و بهبود انرژی بدن کمک می‌کند.

ترکیبات اصلی ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی موجود در زنجبیل عبارتند از کورکومین، سالیسیلات، اسید کافئیک، کپسایسین، بتا کاروتن و جینگجرول. مواد معدنی که می‌توانند از زودانزالی جلوگیری کنند عبارتند از: روی، فسفر، منیزیم، پتاسیم و آهن.

هل منبع ارزشمندی از مواد معدنی مانند منیزیم، كلسیم و پتاسیم است. پتاسیم برای کنترل ضربان قلب، فشار خون و مس برای تولید گلبول­های قرمز ضرورت دارد. مواد معدنی مانند آهن، منگنز، روی، فسفر، منیزیم و غیره نیز در هل موجود است.

این روش درمانی برای شما خوب نیست، اگر:

– می‌خواهید وزن کم کنید مصرف بیش از حد بادام باعث می‌شود تا وزن‌تان افزایش پیدا کند. شما همچنین ممکن است از یبوست و نفخ رنج ببرید.

۱۷. دارچین

دارچین از پوست درخت دارچین تهیه می‌شود. این پوست معمولا برای سرماخوردگی، مشکلات معده، اسهال و ناراحتی‌های دستگاه گوارش (GI) استفاده می‌شود. در واقع، روغن دارچین به طور گسترده‌ای در محلول‌های مخصوص غرغره، لوسیون، صابون، خمیر دندان، لوازم آرایشی و محصولات دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، تعداد بسیار کمی از آدم‌ها می‌دانند که دارچین می‌تواند اشتها را تحریک کند، گرفتگی‌های قاعدگی را درمان کند، و به درمان زودانزالی کمک کند و عفونت‌های ناشی از کرم‌های انگلی و باکتری را درمان کند.

برای درمان زودانزالی با کمک دارچین باید مطابق با روش زیر عمل کنید:

مرحله‌ی ۱: دو قاشق غذا خوری پودر دارچین ارگانیک و پنج قاشق غذاخوری آب را آماده کنید.

مرحله‌ی ۲: این دو را با هم مخلوط و در نهایت مصرف کنید.

دارچین چگونه چنین تاثیری دارد؟

خواص دارویی دارچین مربوط به سه ترکیب موجود در آن (سینامیل استات، سینامیل الکل و سینامالدهید) و سایر مواد فرار است. خواص ضد التهابی آن مسئول سطوح پایین اسید آراشیدونیک (از غشای سلولی) هستند.

روغن‌های فرار موجود در دارچین می‌تواند باعث از بین رفتن گاز معده شود. این ماده جریان خون را افزایش می‌دهد و بنابراین متابولیسم سریع‌تر می‌شود و به این ترتیب اشتها را تحریک می‌کند. خواص قابض دارچین به ترکیبات دارویی شناخته شده به عنوان تانن مربوط هستند، که از اسهال نیز جلوگیری می‌کنند. این درمان تاثیر بیش‌تری خواهد داشت اگر به علت مشکلات گوارشی ساده از زود انزالی  رنج می‌برید.

دارچین برای شما خوب نیست، اگر:

– دیابتی هستید. ممکن است از هیپوگلیسمی (پایین بودن قند خون) رنج ببرید. بنابراین، سطح قند خون خود را با دقت کنترل کنید. داروهای ضد دیابتی نیز احتمالا با پوست دارچین تداخل نشان خواهند داد.
– اگر قرار است که یک عمل جراحی انجام بدهید یا به تازگی عمل داشته‌اید، سطح قند خون‌تان ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. لطفا دو هفته قبل یا بعد از جراحی دارچین مصرف نکنید.

۱۸. زنجبیل و عسل

اجداد ما همیشه بر استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تأکید داشته‌اند. گرچه علم در قرن بیستم پیشرفت نکرده بود، اما آن‌ها می‌دانستند که خوردن مواد غذایی طبیعی موجب تقویت قدرت ایمنی و جلوگیری از بروز بیماری‌های ساده می‌شود.

زنجبیل یکی از ادویه‌ها و گیاهان پرطرفدار در بسیاری از دستور‌العمل‌ها است. این ریشه‌ی دارویی برای درمان بیماری‌های ساده مانند اسهال، کولیک و آرتریت استفاده شده‌است. زنجبیل همچنین به دلیل توانایی که برای درمان مشکلات جنسی مانند زود انزالی دارد، به عنوان یک داروی تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی شناخته شده‌است. ثابت شده‌است که ترکیب زنجبیل و عسل میل جنسی، عملکرد جنسی و احساسات شهوانی را افزایش می‌دهد.

مرحله‌ی ۱: یک قاشق غذاخوری زنجبیل را رنده کنید و بعد آن را با عسل مخلوط کنید.
مرحله‌ی ۲: ترکیب حاصل را به مدت یک ماه مصرف کنید و می‌توانید تفاوت را احساس کنید.

زنجبیل و عسل چگونه چنین تاثیری دارد؟

خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی زنجبیل به دلیل وجود اسید کافئیک، سالی‌سیلات، کورکومین، کپسایسین، بتا کاروتن، جینجرول و شوگاول است. خواص دارویی این ریشه‌ی خوراکی می‌تواند باعث کاهش تحریک‌پذیری دستگاه گوارش شود، و بزاق و تولید صفرا را در صورت نیاز افزایش دهد.

نوشیدن چای زنجبیل می‌تواند سبب شود که بدن‌تان واکنش‌های خود را تغییر دهد. در واقع، ضربان قلب سریع‌تر می‌شود. این نوشیدنی همچنین، گردش خون را بهبود می‌دهد و به سم‌زدایی و پاکسازی بدن کمک می‌کند. افزایش جریان خون منجر به حل مشکلات نعوظ می‌شود. عسل، در مناطق مختلف، می‌تواند طعم‌ها و خواص دارویی متفاوتی داشته باشد.

عسل بهترین منبع انرژی است. کربوهیدرات‌های موجود در این ماده‌ی خوراکی می‌توانند به راحتی در طی هضم تجزیه شوند. بهترین مواد معدنی موجود در عسل عبارتند از آهن، کلسیم و ویتامین C.

ترکیب زنجبیل و عسل برای شما خوب نیست، اگر:

– سابقه‌ی سنگ کلیه دارید. مصرف بیش از حد این ترکیب می‌تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود.
– اگر به گرده و کرفس حساسیت دارید یا دچار سایر حساسیت‌های مرتبط با زنبور عسل هستید، نباید عسل بخورید. همچنین یادتان باشد که از عسل ارگانیک برای اهداف دارویی استفاده کنید.
– دیابتی هستید. سطح قند خون باید توسط یک پزشک کنترل شود.

۱۹. بذر پیازچه

بذر پیازچه برای کاهش دادن علائم زود انزالی به کار رفته‌است. مزیت پیازچه این است که می‌تواند در هر شرایط آب و هوایی رشد کند. این گیاه را می‌توان به عنوان مرحله‌ی زودهنگام در چرخه‌ی زندگی یک پیاز به حساب آورد. بنابراين، دارای بهترین خواص تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی برای درمان زود انزالی است.

برای استفاده از این ماده باید مطابق با روش زیر عمل کنید:

مرحله‌ی ۱: برگ‌های خارجی را تمیز کنید و قسمت‌های سبز را که کم‌کم پلاسیده شدن را شروع کرده‌اند، جدا کنید.

مرحله‌ی ۲: سطح بیرونی باید پوست کنده شود تا قسمت تازه و ترد پیاز را به دست بیاورید.

مرحله‌ی ۳: شما می‌توانید آن‌ها را خرد کنید و در رسپی‌ها مورد استفاده قرار بدهید یا به عنوان مخلفات کنار غذا آن‌ها استفاده کنید.

روش دوم

مرحله‌ی ۱: بذر را له کنید و پنج قاشق چایخوری آب آماده کنید.

رپورتاژ

مرحله‌ی ۲: اجازه بدهید پودر به مدت ۳ ساعت در آب خیس بخورد.

مرحله‌ی ۳: قبل از غذا این ترکیب را مصرف کنید تا مشکل زود انزالی‌تان را از بین برود.

پیازچه و بذر پیازچه چگونه چنین تاثیری دارند؟

مانند پیاز معمولی، پیازچه و بذر پیازچه نیز مزایای متعددی برای سلامتی دارد. کوئرستین آنتی‌اکسیدانی است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌هیستامین است. کروم موجود در پیاز سبز به بدن کمک می‌کند که مواد مغذی را ذخیره کند و گلوکز و فرایند متابولیسم بدن را نیز مدیریت کند.

ویتامین C موجود در این گیاه خوراکی با مشکلات چشم مبارزه می‌کند و چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد. دیگر مواد معدنی حیاتی موجود در پیازچه عبارتند از پتاسیم، مس، منگنز و فیبر. پتاسیم به تنظیم قلب کمک می‌کند در حالی که ویتامین C باعث افزایش تعداد اسپرم‌ها می‌شود، فشار خون را حفظ می‌کند، و گردش خون را برای نزدیکی جنسی درست و سالم بهبود می‌دهد. و به این ترتیب، به رفع مشکل زود انزالی کمک می‌کند.

کوئرستین در واقع یک فلاونوئید است که می‌تواند اثر رادیکال‌های آزاد و سلول‌های سرطانی را که می‌توانند باعث آسیب به DNA شوند، تحت تاثیر قرار دهد. مولکول گوگرد موجود در آن‌ها نقش مهمی در تقویت فعالیت‌های سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. فیتوکمیکال‌هایی که در پیازچه موجود هستند عبارتند از سپانین، وینیل‌دیتینز، دی‌سولفایدز و تری‌سولفایدز، که دارای خواص ضد میکروبی و ضد سرطانی هستند.

پیازچه برای شما خوب نیست، اگر:

– سوزش معده دارید. این مشکل می‌تواند به موقعیت‌های بدتر منجر شود.
– بیماری رفلاکس معده دارید. در این صورت ممکن است دچار حالت‌های نامتعادل خلق و خوی و افکار و احساسات منفی شوید.

۲۰. تخمه‌ی کدو تنبل

تخمه‌ی کدو تنبل نیز می‌تواند عملکرد شما را در تخت‌خواب و مشکل زود انزالی را بهبود دهد. یکی از مزایای عمده‌ی تخمه‌ی کدو این است که منیزیم دارد، ماده‌ای معدنی که به وارد شدن تستوسترون در جریان خون کمک می‌کند. برای استفاده از این ماده‌ی خوراکی روش زیر را امتحان کنید:

مرحله‌ی ۱: تخمه‌ها را به درستی تمیز کنید. سپس آن‌ها را در آفتاب پخش کنید تا خشک شوند.

مرحله‌ی ۲: با روغن زیتون آن‌ها را تفت بدهید و سپس برای مصرف با نمک و فلفل مخلوط کنید.

تخمه‌ی کدو تنبل چگونه چنین تاثیری دارد؟

چربی‌های غیر اشباع دارای ترکیباتی هستند که برای جریان خون و قلب مفید هستند و می‌توانند به کنترل احساسات شما و جلوگیری از زود انزالی یا اختلال نعوظ کمک کنند.

امیدوارم که این مطلب مفید باشد و یک دیدگاه کلی در زمینه‌ی پیشگیری از انزال زودهنگام و همچنین علل و درمان آن ارائه داده باشد.

۲۱. آووکادو

آووکادو دارای خواص دارویی زیادی است. آووکادو برای غلبه بر مشکل زود انزالی بسیار مفید است.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که آن را به صورت خام مصرف کنید یا رسپی زیر را برای رسیدن به بهترین نتیجه امتحان کنید:

مرحله‌ی ۱: با مقداری میوه‌ی تازه سالاد میوه آماده کنید.

مرحله‌ی ۲: یک کاسه گوجه‌فرنگی خرد شده، پیاز، آووکادو، آب لیمو و غیره آماده کنید.

مرحله‌ی ۳: آب پرتقال، نعناع تازه و تخم رازیانه را با هم مخلوط کنید.

مرحله‌ی ۴: خوب مواد را هم بزنید و ترکیب حاصل را مصرف کنید.

آووکادو چگونه چنین تاثیری دارد؟

این میوه مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان (گلوتاتیون) و مواد معدنی دارد. ویتامین E موجود در آن به مردان کمک می‌کند که رابطه‌ی جنسی بهتری داشته باشند. مواد معدنی موجود در آووکادو عبارتند از روی، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، آهن، فسفر و غیره. یکی از از مهم‌ترین ماده‌ی معدنی پتاسیم است که به حفظ الکترولیت‌ها در عملکردهای حیاتی بدن کمک می‌کند. لوتئین و زآگزانتین، آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از بروز دژنراسیون ماکولا و همچنین آب مروارید جلوگیری می‌کنند.

اگر آووکادو را در یک سالاد  مصرف می‌کنید، دقت کنید که تمام مواد مغذی محلول در چربی جذب می‌شود. این میوه‌ی مغذی همچنین حاوی چربی تک غیراشباع (چربی خوب) است. خواص ضد التهابی آووکادو به کاتچین‌ها، پروسیانیدین‌ها (فلاونوئیدها) و غیره مرتبط است. ویتامین E موجود در آووکادو باعث شدت ارگاسم در طول رابطه می‌شود.

آووکادو خوب نیست، اگر:

– آووکادویی را انتخاب کنید که روی آن ترک و لکه‌های تیره وجود دارد و به صورت طبیعی نرم است. اگر گردن این میوه باریک باشد، رسیده است.
– از حساسیت لاتکس رنج می‌برید. ممکن است شما با مصرف سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، پاپایا، موز، شاه بلوط، و کیوی نیز از همین مشکل رنج ببرید.

۲۲. صدف

این موجودات خوشمزه از دل اقیانوس یا آب شور، از قدیم‌الایام به عنوان تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی شناخته شده‌اند. مطابق با تاریخ این ماده‌ی خوراکی از قرن دوم میلادی به همین منظور مورد استفاده قرار گرفته‌است. صدف ها را می توان در خوراک‌ها و رسپی‌ّهای دیگر استفاده کرد.

در این‌جا، ما خواهیم دید که چگونه می‌توان خوراک صدف آماده کرد:

مرحله‌ی ۱: صدف را از بازار تهیه کنید. سایر مواد برای تهیه‌ی این غذا عبارتند از یک بطری شیر، کره (دو قاشق غذاخوری)، نمک (یک قاشق چایخوری)، فلفل سفید (یک چهارم قاشق چایخوری).

مرحله‌ی ۲: صدف را همراه با مقداری آب داخل یک ظرف بریزید و آن‌ها را بجوشانید تا باد کنند.

مرحله‌ی ۳: اجازه دهید خنک شود و سپس ترکیب را صاف کنید.

مرحله‌ی ۴: در عین حال، شیر را آماده کنید (شما باید شیر را بجوشانید).

مرحله‌ی ۵: پس از جوشیدن شیر، کره، فلفل و نمک را اضافه کنید.

مرحله‌ی ۶: اکنون، مایع صاف شده را به آن اضافه کنید. اجازه بدهید ترکیب به جوش برسد.

مرحله‌ی ۷: صدف را که در مرحله‌ی ۲ آماده کرده بودید، اضافه کنید.

مرحله‌ی ۸: قبل از مصرف اجازه بدهید ترکیب خنک شود.

صدف چگونه چنین تاثیری دارد؟

روی موجود در صدف مسئول حفظ تعداد مناسبی از اسپرم و هورمون مردانه‌ی تستوسترون است (۱۵۰۰ درصد از نیاز روزانه‌ی یک فرد را به روی ارائه می‌دهد). روی می‌تواند قوه‌ی جنسی فرد را تقویت کند.

سایر مولفه‌های اصلی این ماده‌‌ی خوراکی عبارتند از ویتامین B۱۲، مس، آهن، ویتامین D، سلنیوم، ریبوفلاوین، ویتامین C، سدیم، پتاسیم، منگنز و تیامین. جنبه‌های سلامتی این موجودات عمدتا به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، آب، اسیدهای چرب امگا ۳ و کلسترول خوب است.

ویتامین B۱۲ برای عملکرد درست سیستم عصبی ضروری است و از رشد سرطان جلوگیری می‌کند. صدف همچنین دارای پروتئین‌های طبیعی است که متابولیسم را بهبود می‌دهند، عضلات را تقویت می‌کنند و به بهبود روند رشد سلولی و ترمیم بافت‌ها نیز کمک می‌کنند.

همچنین توجه داشته باشید که صدف مقدار کافی آهن دارد که برای گلبول‌های قرمز بدن ضروری است. داشتن RBC خوب می‌تواند به درمان کم‌خونی کمک کند (ضعف در عضلات). سلول‌ها نیز به اندازه‌ی کافی اکسیژن دریافت می‌کنند تا به ارگان‌ها کمک کنند که عملکرد خود را به درستی انجام بدهند، و به این ترتیب اوضاع سلامتی شما بهبود می‌یابد.

صدف برای شما خوب نیست، اگر:

– نمی‌توانید صدف را از جای قابل اعتمادی خریداری کنید. این ارگانیسم می‌تواند آلاینده‌ها و سموم محیطی را در خود نگه دارد.
– سطح آهن خون‌تان بالا است. آهن بیش از حد در بدن می‌تواند باعث بروز هموکروماتوز شود.
– اختلال قلب دارید. با توجه به محتوای زیاد سدیمی که دارد، ممکن است دچار مشکلاتی شوید.
– شما به صدف آلرژی دارید. در این صورت ممکن است از عوارض جانبی مانند تهوع، درد شکم، یبوست، گاز، نفخ و غیره رنج ببرید.

۲۳. جوز هندی

جوز هندی یکی از ادویه‌های معروف موجود در خانه‌ّهای اندونزی است که برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی که این ادویه دارد سبب شده به عنوان بهترین درمان خانگی برای درمان زود انزالی پذیرفته شود.

خواص دارویی جوز هندی سبب شده که در کشورهایی مانند کشورهای عربی و مالزی مورد استفاده قرار بگیرد. این ادویه با مجموعه‌ای از مزایای بهداشتی همراه است، از جمله کمک به تسکین درد، رفع مشکلات گوارشی، درمان زود انزالی، کمک به سم زدایی بدن، بهبود بیماری‌های دهان و گردش خون در تمام قسمت‌های بدن. شما می‌توانید پودر جوز هندی را به سوسیس، غذاهای آبکی، سوپ کدو تنبل و غیره اضافه کنید.

مرحله‌ی ۱: یک و نیم لیتر آب، چند عدد تخمه‌ی کدو تنبل، ۲ سیب‌زمینی کوچک رنده شده و ۵ حبه سیر را آماده کنید.

مرحله‌ی ۲: آب را بجوشانید.

مرحله‌ی ۳: باقی مواد را به آب جوش اضافه کنید.

مرحله‌ی ۴: اجازه بدهید ترکیب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد، سپس درب ظرف را ببندید. بررسی کنید که آیا سیب‌زمینی و سیر نرم شده‌اند یا خیر.

مرحله‌ی ۵: سوپ را مصرف کنید.

جوز هندی چگونه چنین تاثیری دارد؟

روغن‌های فرار (المیسین، اوژنول، سافرول، میریستیسین) موجود در جوز هندی مسئول عطر و طعم آن هستند. روغن‌های دیگر که این گروه را تشکیل می‌دهند، عبارتند از ترپینئول، سابینن، سینئول، پینن، کامفن و لینالول است. وقتی که پای مواد معدنی به میان می‌آید، جوز هندی دارای ترکیبات قدرتمندی است مانند منگنز، روی، منیزیم، مس، پتاسیم و آهن.

در مورد جنبه‌های بهداشتی این مواد معدنی باید بگوییم که پتاسیم برای تنظیم ضربان قلب و همچنین فشار خون (یک جزء حیاتی از مایعات بدن و سلول) مورد نیاز است. مس و منگنز برای تولید آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز استفاده می‌شود که نوعی آنتی‌اکسیدان است. روی توانایی جنسی فرد را بهبود می‌دهد.

دیگر ترکیبات مهم عبارتند از میریستیسین و ماکلینگان. هر دوی این‌ها به جلوگیری از تخریب مسیرهای مغز کمک می‌کنند. بنابراین، از ما در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل محافظت می‌کنند. همه‌ی این عوامل به جلوگیری از بروز مشکل زود انزالی کمک می‌کنند.

جوز هندی برای شما خوب نیست، اگر:

– بیش از حد آن را مصرف کنید. شما ممکن است از عوارض جانبی مانند توهم، تشنج، استفراغ و ضربان قلب نامنظم رنج ببرید.

۲۴. مارچوبه و شیر

مارچوبه متعلق به خانواده‌ی سوسنیان است و برای خواص دارویی که دارد بسیار تحسین می‌شود. درست مانند برخی از گیاهان، تقریبا همه‌ی قسمت‌های مارچوبه دارای خواص دارویی است. این گیاه به رنگ بنفش، سبز و سفید وجود دارد.

برای متوقف کردن زودانزالی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله‌ی ۱: دو قاشق چایخوری از مارچوبه‌ی هندی (پودر ریز) و یک فنجان شیر را آماده کنید.
مرحله‌ی ۲: مخلوط را روی اجاق گاز بجوشانید.
مرحله‌ی ۳: درب ظرف را بپوشانید و بگذارید ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد.
مرحله‌ی ۴: ترکیب حاصل را صاف کنید و سه بار در روز آن را بنوشید.

ترکیب شیر و مارچوبه چگونه چنین تاثیری دارد؟

مارچوبه به عنوان منبع خوبی از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی ضروری شناخته شده‌است. این گیاه غنی از ویتامین A، تیامین (B۱)، ریبوفلاوین (B۲)، پانتوتنیک اسید (B۵)، نیاسین (B3)، فولات، B6، ویتامین C، E، و K است. مواد معدنی موجود در مارچوبه عبارتند از فسفر، پتاسیم، سلنیوم، روی، منگنز. این گیاه کالری کم و فیبر غذایی فراوانی دارد.

مقدار روی موجود در بدن برای تولید تستوسترون ضرورت دارد. ویتامین A برای تنظیم هورمون جنسی، پروژسترون و یک مزیت دیگر – تولید تستوسترون- مورد نیاز است.

ویتامین B۳ موجب افزایش گردش خون در بدن می‌شود و سطح کلسترول را کاهش می‌دهد. ویتامین C می‌تواند تعداد اسپرم، جریان خون و فشار خون را در آلت تناسلی مردان افزایش دهد. بنابراین، این گیاه یکی از بهترین درمان‌های گیاهی برای رفع مشکل زودانزالی است.

به خوبی ثابت شده‌است که اگر متابولیسم بدن خوب باشد، تمام عملکردهای بدن نیز به درستی انجام می‌شود. ترکیبات ضد التهابی این گیاه عبارتند از پروتودیوسین، دیوسگنین، آسپارانین، سارساساپوگنین، ایزورامنتین. برخی از فلاونوئیدهای موجود در مارچوبه عبارتند از ایزورامنتین، کائمفرول و آسپارانین. برای حفظ سلامتی، لازم است که بدن‌تان تمام مواد مغذی را از غذایی که می‌خورید جذب کند. کربوهیدرات‌های پیچیده هضم نمی‌شوند تا زمانی که به روده‌ی بزرگ برسند.

مزایای شیر هم برای سلامتی به خوبی شناخته شده‌است. این نوشیدنی لبنی پوست را تغذیه می‌کند، سبب بهبودی سیستم ایمنی بدن می‌شود، و می‌تواند با برخی از بیماری‌ها مانند پوسیدگی دندان، مشکلات تنفسی، پوکی استخوان، چاقی و برخی از انواع سرطان مبارزه کند. شیر حاوی کلسیم است، عنصر اصلی موجود در استخوان‌ها، و مواد معدنی‌ای مانند ریبوفلاوین، روی، پروتئین، منیزیم، سلنیوم، و کربوهیدرات. ترکیب عالی مارچوبه و شیر یکی از بهترین درمان‌های زودانزالی است.

شیر و مارچوبه خوب نیست، اگر:

– متابولیسم کندی دارید. کربوهیدرات، پرالترین باید با تخمیر هضم شود. در طول این روند، نفخ ممکن است رخ دهد و مشکلات معده ممکن است پیش بیاید.
– به پیاز، تره فرنگی و دیگر اعضای خانواده‌ی سوسنیان آلرژی دارید.
– به شیر آلرژی دارید. این اختلال نامطلوب عدم تحمل لاکتوز نامیده می‌شود. در صورت ابتلا به این اختلال ممکن است از اسهال، درد معده و سوء هاضمه رنج ببرید.

۲۵. گیاه دارویی شابانک

برگ گیاه شابانک صاف و نرم است و طعمی تند و تیز دارد (طعم خردل). در دوران باستان، رومی‌ها و یونانیان از قرن اول میلادی از این گیاه دارویی برای بهبود عملکرد جنسی و میل جنسی خود استفاده می‌کردند. اعراب نیز از این سبزی به همین منظور استفاده می‌کنند. تحقیقات انجام شده در دانشگاه النهرین (سال – ۲۰۱۳) اثرات مثبت گیاه شابانک را در افزایش تولید اسپرم و همچنین سطح هورمون تستوسترون در موش‌ها نشان داد.

شابانک متعلق به خانواده‌‌ی سبزیجات چلیپایی مانند کلم، کلم کالی و کلم بروکسل است. برگ‌های این گیاه ترد هستند و طعم و مزه‌ی آن‌ها شبیه به خردل است. منشاء شابانک منطقه مدیترانه است و حتی امروزه این گیاه به عنوان یک تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی شناخته می‌شود.

شابانک چگونه چنین تاثیری دارد؟

اکثر مواد مغذی که این گیاه دارویی دارد، از ریشه‌های خانواده‌اش حاصل می‌شود. مواد معدنی موجود در این گیاه عبارتند از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، منگنز، آهن و فولات. ویتامین‌های موجود در شابانک نیز عبارتند از ویتامین B6، ریبوفلاوین، تیامین و اسید پانتوتنیک. این فلاونوئیدها در محافظت از بدن در برابر بیماری‌های ساده موثر هستند چرا که جریان خون را به تمام قسمت‌های بدن افزایش می‌دهند، باعث کاهش التهاب در اندام‌های حیاتی می‌شوند، عملکرد عروق خونی را بهبود می‌دهند و از چسبیدن کلسترول به عروق جلوگیری می‌کنند.

این گیاه به خانواده‌ی کلم‌ها متعلق است و فیتوکمیکال‌هایی دارد در طیف تیوسیانات، ایندول، سولفورافان و همچنین ایزوتیوسیانات. اثرات ضد بیماری این گیاه دارویی در مقابل بیماری‌هایی مانند سرطان کولون، پستان و پروستات از شما محافظت می‌کند. در این گیاه نیز مانند کلم کالی، ویتامین A در مقادیر زیادی یافت می‌شود و از بروز بیماری‌هایی مانند سرطان حفره‌ی دهان، ریه و سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

شابانک برای شما خوب نیست، اگر:

–  آن را به درستی طبخ نکرده‌اید. مدت زمان پخت و پز باید کامل باشد در غیر این صورت، مواد مغذی آن هدر می‌رود و توسط بدن جذب نمی‌شود.
– نمی‌توانید این گیاه را به درستی ذخیره کنید. این گیاه باید در جای خشک و سرد نگهداری شود.
– داروهای سنگ کلیه مصرف می‌کنید. از آن‌جایی که شابانک غنی از اگزالات است، با مصرف آن، این اختلال ممکن است بدتر شود.
– از عوارض جانبی رنج می‌برید. بلافاصله از مصرف غذای آماده شده با این گیاه اجتناب کنید و با یک پزشک مشورت کنید. عوارض جانبی می‌تواند ایجاد حساسیت در زبان، لب‌ها و گلو را شامل شود. علائم آن نیز ممکن است تورم صورت باشد که به عنوان آنژیوادم معروف است.

۲۶. گیلاس زمستانی

گیلاس زمستانی به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای رفع زود انزالی محسوب می‌شود. به طور معمول، گیاهان دارویی همیشه قدرت ارگان‌ها را افزایش می‌دهند و استقامت بدن را بهبود می‌بخشند. معمولا، این گیاه برای درمان ناباروری مردان، ناتوانی جنسی و مشکلات مرتبط با قوای جنسی مردان به نام یک داروی جدید استفاده می‌شود. این گیاه دارویی همچنین احساسات منفی مانند استرس، اضطراب و بی‌خوابی را درمان می‌کند و رشد تومور را کند می‌کند.

مرحله‌ی ۱: ریشه‌ی گیلاس زمستانی را از فروشگاه گیاهان دارویی خریداری کنید.

مرحله‌ی ۲: یک قاشق چایخوری ریشه‌ی گیلاس زمستانی را با یک لیوان شیر و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.

مرحله‌ی ۳: ترکیب حاصل را به صورت منظم مصرف کنید.

روش دوم برای استفاده از گیلاس زمستانی

شما همچنین می‌توانید پودر گیلاس زمستانی را با روغن حیوانی مخلوط کنید تا بنیه‌تان بهبود بیابد و در عین حال تعداد اسپرم‌ها را نیز افزایش دهید.

گیلاس زمستانی چگونه چنین تاثیری دارد؟

این گیاه دارویی مخصوص موجب تشکیل دهيدرواپياندروسترون يا DHEA می‌شود، هورمونی که در بدن به استروژن و تستوسترون تبديل می‌شود. این دو ترکیب مهمِ مسئول اثرات مفید این گیاه، ویتانولیدها هستند. ین دو ویتانولید مهم عبارتند از ویتانولید A و ویتانولید D.۱۱.

این گیاه دارویی دارای خواص ضد میکروبی است و ثابت شده که سالمونلا را از بین می‌برد. گیلاس زمستانی برای سیستم عصبی مناسب است و می‌تواند گردش خون را در تمام بدن حتی در اندام‌های تناسلی بهبود بخشد. این ویژگی به مردان کمک می‌کند تا مقاربت جنسی طولانی‌تری داشته باشند و بهترین راه برای درمان زود انزالی است.

گیلاس زمستانی خوب نیست، اگر:

– شما سابقه‌ی پزشکی مرتبط با افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، فشار خون بالا و دیابت دارید. افراد دیابتی باید سطح قند خون خود را تحت کننترل داشته باشند. اگر فشار خون پایینی دارید، این گیاه می‌تواند آن را پایین‌تر بیاورد.

– باید دوز مناسبی که برای‌تان تجویز شده را مصرف کنید. مصرف مقدار زیادی از این گیاه دارویی منجر به بروز حالت تهوع، ناراحتی و اسهال می‌شود.

– در حال مصرف داروهای زخم معده یا مشکلات دستگاه گوارش هستید. با مصرف گلاس زمستانی این اختلال ممکن است بدتر شود.

– قرار است به زودی عمل جراحی داشته باشید. دو هفته قبل از جراحی مصرف گیلاس زمستانی را متوقف کنید.

– مشکل تیروئید دارید. سطح هورمون ممکن است نوسان بیابد.

درمان زود انزالی ۲۷: مشاوره گرفتن

در نهایت برای زود انزالی رابطه را بررسی کنید تا با اختلال عملکرد جنسی مقابله کنید. نگاهی به نحوه‌ی برقراری رابطه‌ی جنسی داشته باشید و این‌که امید و اهداف ما برای روابط جنسی‌مان چیست. صحبت کردن با یک متخصص سکس تراپی یا کامش درمانی نیز می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی داشته باشد.

۲۸. بامیه

بامیه یکی از سبزیجاتی است که در کشورهای آسیایی به وفور استفاده می‌شود. این گیاه فایده‌های بسیار زیادی برای سلامتی و تندرستی مردان به همراه دارد. بامیه سرشار از فیبر است، بنابراین می‌تواند به بهبود گوارش و پیشگیری از دیابت کمک کند. به علاوه، این گیاه می‌تواند از سرطان روده‌ی بزرگ و بیماری‌های کلیوی پیشگیری، آسم، چاقی، و سطح کلسترول را کنترل کند. پودر بامیه به خاطر توانایی‌هایش در کاهش زود انزالی معروف است. فقط کافی است ۱۰ گرم پودر بامیه را به آب گرم یا شیر اضافه کنید و آن را با دو قاشق شکر هم بزنید. برای حصول بهترین نتایج، هر شب قبل از خواب از این مخلوط بنوشید.

۲۹. ریشه‌ی آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای زود انزالی شناخته می‌شود که بسیار کارآمد است، بنابراین بد نیست که آن را امتحان کنید!

دستورالعمل استفاده:

– ابتدا ریشه‌ی یک برگ آلوئه ورا را به قطعاتی تقسیم کنید

– سه مشت ریشه‌ی آلوئه ورا را داخل یک بطری به مدت ۱۰ روز بخیسانید

– بعد، ۲ بطری آب به ریشه‌ها اضافه کنید

– دوبار در روز یک پیمانه از آن بخورید.

۳۰. حبه‌های سیر

سیر، سوای آنکه آنتی بیوتیکی طبیعی است، می‌تواند درمان طبیعی موثری برای زود انزالی نیز باشد. سیر به افزایش جریان خون در آلت تناسلی‌تان کمک می‌کند و حرارت بدن‌تان را بالا می‌برد. تنها کاری که لازم است انجام دهید آن است که روزانه ۳-۴ حبه سیر بجوید. این درمان ساده می‌تواند به زود انزالی و اختلال نعوظ کمک کند.

۳۱. جینسینگ

نوشیدن شربت جینسینگ یا کپسول جینسینگ به همراه شیر یک بار در روز یکی از ساده‌ترین و بهترین درمان‌های خانگی شناخته شده برای زود انزالی است. در واقع، جینسینگ حاوی خواص قدرتمندی است که برای درمان این مشکل جنسی مورد نیاز هستند.

دستورالعمل استفاده:

– ۲ قاشق چایخوری پودر مارچوبه یا ۲۰ گرم ریشه مارچوبه را به یک لیوان شیر اضافه کنید.

– آن را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

– دو بار در روز نصف لیوان بنوشید.

۳۲. شیر بادام و زنجبیل

شیر بادام به خاطر توانایی‌اش در تقویت بنیه و درمان زود انزالی بسیار معروف است. بنابراین، اگر به دنبال بهترین درمان‌های خانگی برای زود انزالی می‌گردید، بهتر است حتمن استفاده از این ترکیب را امتحان کنید.

دستورالعمل:

– ابتدا، ۱۲ عدد بادام را در یک فنجان آب بخیسانید و بگذارید یک شب بماند

– آن را صبح روز بعد با یک لیوان شیر مخلوط کنید

– سپس، ۱ قاشق چایخوری از پودر زنجبیل و زعفران به آن اضافه کنید

– هر صبح یک فنجان از این محلول بنوشید.

۳۳. روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع فلفلی به عنوان گیاه دارویی طبیعی معروف است که مستقیما روی آلت تناسلی مالیده می‌شود. فقط کافی است، این روغن را روی آلت خود بمالید تا آنکه بی‌حس شود و در نتیجه انزال‌تان به تاخیر خواهد افتاد و مدت بیشتری دوام خواهید آورد. به علاوه، بوی روغن نعناع فلفلی بسیار تحریک کننده است و به عملکرد بهتر شما در رختخواب کمک خواهد کرد!

۳۴. تخم مرغ و هویج

ترکیبی از یک نصفه تخم مرغ آب پز و ۲ عدد هویچ خرد شده، همراه با یک قاشق غذاخوری عسل محلول بی‌نظیری برای درمان زود انزالی است. شما باید به مدت ۳ ماه و هر روز از این ترکیب بخوررید. بعد، به یقین تفاوت را احساس خواهید کرد و حتی رابطه‌ی جنسی بسیار بهتری را نیز تجربه خواهید کرد. وقتی احساس کردید که زود انزالی‌تان تحت کنترل درآمده است می‌توانید از میزان مصرف کم کنید.

۳۵. هویج

طبق یکی از پژوهش‌های انجام شده، هویج منبع فوق‌العاده خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. ویتامین‌های موجود در هویج به تقویت ماهیچه‌های آلت تناسلیو همچنین افزایش جریان خون در این اندام جنسی کمک می‌کنند. بنابراین، یه عنوان یکی از ساده‌ترین درمان‌های خانگی برای زود انزالی به شمار می‌روند. طبق بعضی از مطالعات انجام شده، میزان زیاد بتاکاروتن موجود در هویج در افزایش سطح ایمنی بدن، بهبود سلامت چشم و پوست و مبارزه با رادیکال‌های آزادی که باعث به وجود آمدن بیماری‌های وخیم مختلفی مانند مشکلات قلبی و سرطان می‌شوند نقش مهمی دارد. در نتیجه، می‌توانید خوردن هویج، یا آب هویج را برای صبحانه امتحان کنید. این کار به درمان زود انزالی کمک می‌کند، و در عین حال به طور کلی سطح سلامتی تان را افزایش می‌دهد.

۲۸ درمان خانگی اسهال کودکان و نوزادان که بسیار سریع و موثر است

منبع health  psychologytoday  livealittlelonger 
نوشته‌های مرتبط