بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین برای افزایش فروش

صاحبان مشاغل و کسانی که قصد ورود به بازار آنلاین را دارند، باید بدانند که بهترین راه برای افزایش فروش و پیشی گرفتن از رقبا، چیدن استراتژی‌های مختلف و مناسب تبلیغاتی است. اما گزینه‌های متنوع تبلیغات آنلاین، کار را برای همه این افراد سخت می‌کند. در این همراه ما باشید تا شما را تبلیغات در گوگل، تبلیغات توسط افراد تاثیرگذار، تبلیغات ایمیلی، ژئوفنسینگ و تبلیغات در سایت‌های دیگر به عنوان بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین برای افزایش فروش آشنا کنیم.

تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین استراتژی‌های تبلیغات آنلاین برای افزایش فروش کسب‌وکارها، تبلیغات گوگل است. در این روش تنها در صورت کلیک کردن روی تبلیغات، باید هزینه‌ای را بپردازید. احتمالا هنگام جستجوی موضوعات مختلف در گوگل دیده‌اید که برخی لینک‌ها جزو اولین نتیجه‌ها قرار می‌گیرند، این دقیقا همان تبلیغات کسب‌وکارها به روش پرداخت به ازای کلیک است. در این نوع تبلیغات آنلاین باید کلمات کلیدی هدف را انتخاب کنید و بعد افراد متخصص در این حوزه، تبلیغات شما را در نتایج جستجو قرار می‌دهند و به رقابت با رقبا می‌پردازند.

اگر به دنبال افزایش فروش آنلاین در هر نوع کسب‌وکار کوچک یا بزرگی هستید، می‌توانید از تبلیغات PPC (Pay Per Click ) استفاده کنید. شما می‌توانید به عنوان صاحب یک کسب‌وکار با تبلیغات در گوگل حتی از بزرگ‌ترین رقبای خود هم پیشی بگیرید. با این کار علاوه بر افزایش فروش می‌توانید موفقیت بزرگی در افزایش آگاهی مخاطبان از برند خود دست پیدا کنید. با استراتژی‌های درجه یک سئو برای سایت خود در کنار این روش تبلیغات می‌توانید نتیجه بهتری هم بگیرید. برای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC رعایت نکات زیر الزامی است:

  • پیش از راه‌اندازی کمپین برای تبلیغات کلیکی، تحقیق کلمات کلیدی را به طور دقیق انجام دهید.
  • کاری را که رقبا انجام می‌دهند و جایی که کمپین‌ها را راه می‌اندازند، به طور دقیق بررسی کنید.
  • در صورت نرسیدن به اهداف خود در افزایش فروش می‌توانید برای کمپین‌های بعدی، بهتر برنامه‌ریزی کنید.
  • از طریق همکاری با افراد متخصص در این حوزه، کمپین‌هایی با بهترین نتیجه و کم‌ترین هزینه را راه‌اندازی کنید.
  • روی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان بیش‌تر تمرکز کنید. در این صورت نرخ بازگشت سرمایه یا RIO کسب‌وکار شما بالاتر خواهد بود.

اینفلوئسنر مارکتینگ

افرادی که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، دنبال‌کنندگان زیادی دارند و محبوبیت زیادی میان آن‌ها پیدا کردند، اینفلوئنسر هستند. فالوورها یا دنبال‌کنندگان حساب کاربری این افراد در شبکه‌های اجتماعی، راه خوبی برای افزایش فروش کسب‌وکارتان به حساب می‌آیند. موفقیتی که شما از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ (influencer marketing) یا تبلیغات به کمک اینفلوئنسرها به دست می‌آورید، به میزان محبوبیت آن‌ها میان دنبال‌کنندگانشان بستگی دارد.

پیش از انجام این کار و انتخاب بهترین اینفلوئنسر تصمیم بگیرید که قصد دارید کدام پلتفرم را برای تبلیغات آنلاین انتخاب کنید؛ اینستاگرام، فیسبوک، تیک تاک و… برای موفقیت بیش‌تر در تبلیغات با کمک افراد تاثیرگذار نکات زیر را رعایت کنید:

  • پیش از انتخاب بهترین اینفلوئنسر در این روش تبلیغ، سابقه او را مورد بررسی قرار دهید و تحقیق کنید تا کنون با برندی مشابه کسب‌وکار شما کار کرده است یا خیر.
  • پیش از شرکت در هر کمپینی، مخاطبین هدف خود و اینفلوئنسر مورد نظرتان را بشناسید. آیا آن‌ها فالوورهای واقعی هستند یا ربات؟ همچنین دنبال‌کنندگان اینفلوئنسر مورد نظرتان تا چه حد با او تعامل دارند؟
  • با اینفلوئنسرهای حرفه‌ای کار کنید و حتی هزینه زیادی هم بپردازید؛ اما هرگز تبلیغات خود را به تعداد زیادی از اینفلوئنسرهای غیر حرفه‌ای با هزینه کم نسپارید.
  • در کار با اینفلوئنسرها همکاری خوبی داشته باشید تا بتوانید برای تبلیغات کسب‌وکار خود باز هم با آن‌ها کار کنید.

تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی یکی از روش‌های موثر برای تبلیغ آنلاین است. در این روش مشابه اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات کسب‌وکار خود را به شخص ثالث می‌سپارید. در واقع ناشر یک برند منتشرکننده خبرنامه ایمیلی با تبلیغات، محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما را به مخاطبان خود معرفی می‌کند. بسته به استراتژی که ناشر این ایمیل‌ها دارد ممکن است حمایت شما را به‌صورت مستقیم نشان دهد یا به‌صورت غیر مستقیم تبلیغات کند. پیش از این کار باید درباره خبرنامه‌های ایمیلی مختلف و عملکرد آن‌ها تحقیق کنید، سپس با گزینه‌های احتمالی ارتباط بگیرید و بعد از انتخاب بهترین خبرنامه، موارد لازم برای تبلیغات در ایمیل را ارائه دهید. با انتخاب خبرنامه‌ای که تعامل بالایی دارد، به دستیابی به اهداف تبلیغاتی کسب‌وکار خود کمک می‌کنید.

تبلیغات ژئوفنسینگ (جغرافیایی)

با این روش تبلیغات آنلاین می‌توانید دستگاه‌های کاربران را در ناحیه مشخصی مورد هدف قرار دهید. با تبلیغات ژئوفنسینگ (Geofencing ads) می‌توانید مخاطبان بیش‌تری جذب کنید و آمار فروش خود را افزایش دهید. این روش تبلیغاتی با استفاده از فناوری‌های مختلفی مانند wifi، بلوتوث و gps صورت می‌گیرد.

رپورتاژ

برای تبلیغات با این روش، ابتدا کسب‌وکار باید برای خود یک geofence یا محدوده مشخص کند. زمانی که با استفاده از فناوری‌های گفته شده، ورود کاربر به آن محدوده تشخیص داده شود، پیام‌هایی را دریافت می‌کند. یکی از مزیت‌های این روش این است که هر کسب‌وکاری می‌تواند در هر محدوده‌ای از جمله نزدیک محل کسب‌وکار رقبا، یک ژئوفنس ایجاد کند. برای تبلیغات آنلاین با روش Geofencing نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • برای ارسال پیام یا اطلاع‌رسانی به مشتریان زیاده‌روی نکنید؛ زیرا می‌تواند به برند و استراتژی بازاریابی شما آسیب برساند.
  • کمپین خود را با اهداف مشخصی اجرا کنید.
  • برای اجرای صحیح این کمپین از افراد متخصص کمک بگیرید.

تبلیغات در سایت‌های دیگر

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان برای تبلیغات آنلاین انجام داد، تبلیغ در سایت‌های دیگر است. برای این کار کافی است ابتدا سایت‌های پرمخاطب را بشناسید. سپس تبلیغات در سایت‌های پربازدید را با یکی از راه‌های تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، تبلیغات ویدیویی، رپورتاژ آگهی یا تبلیغات پوش نوتیفیکیشن انجام دهید. این روش دقیقا بر خلاف روش‌های سنتی و قدیمی محدود به زمان و مکان نیست و در هر ساعتی از شبانه‌روز کسب‌وکار شما را به مخاطبانتان معرفی می‌کند.

تبلیغات بنری

یکی از رایج‌ترین تبلیغات‌ها در سایت‌های دیگر از نوع بنری است. در این روش با طراحی بنرهای گرافیکی ثابت یا متحرک، تبلیغات شما در سایت مورد نظر قرار می‌گیرد. در این بنرها باید اطلاعاتی به نمایش گذاشته بشوند که مخاطب روی آن کلیک کند یا تماس بگیرد. هزینه تبلیغات بنری بر اساس هر کلیک کاربران محاسبه می‌شود.

تبلیغات ویدیویی

این روزها مخاطبان زیادی ترجیح می‌دهند که به جای خواندن متن‌های طولانی، ویدیو تماشا کنند. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و تبلیغات کسب‌وکار خود را در ابتدای ویدیویی در یک سایت مانند آپارات یا به‌صورت ویدیوی مستقلی در سایت‌های پربازدید دیگر قرار دهید. هزینه این تبلیغات به ازای هر بازدید محاسبه می‌شود.

تبلیغات همسان

نوع دیگری از روش‌های تبلیغات آنلاین در سایت‌های دیگر که نسبت به نوع بنری بین 2 تا 8/8 برابر کلیک می‌گیرد، تبلیغات همسان (native ads) است. در این روش، تبلیغات کسب‌وکار شما به‌صورت یکپارچه با طراحی سایت مورد نظر در می‌آید تا چندان جنبه تبلیغاتی نداشته باشد. هزینه تبلیغات همسان هم به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود.

رپورتاژ آگهی

با وجود محبوبیت بیش‌تر ویدیوها، هنوز هم کاربران زیادی هستند که متن‌های طولانی را می‌خوانند. شما می‌توانید با نوشتن درباره موضوعی مرتبط با کسب‌وکار خود و انتشار آن در سایت‌های دیگر، تبلیغ خدمات یا محصولات خود را با استراتژی‌های متفاوتی انجام دهید. هزینه انتشار رپورتاژ آگهی با توجه به بازدید سایت متنوع است.

پوش نوتیفیکیشن

یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغات آنلاین، پوش نوتیفیکیشن‌ها هستند. در واقع بعد از ورود کاربر به سایت و اجازه دادن برای ارسال نوتیفیکیشن‌ها، او این پیام‌های تبلیغاتی را مشابه پیامک گوشی روی لپ تاپ یا تلفن همراه خود دریافت می‌کند. هزینه این پیام‌ها هم بر اساس بازدید محاسبه می‌شود.

سخن پایانی

اگر شما هم قصد دارید کسب‌وکار خود را رونق ببخشید و میزان فروش محصولات یا خدمات را افزایش دهید، کافی است از روش‌های تبلیغات آنلاین استفاده کنید. در این مقاله از بازده، 5 نمونه از بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین برای افزایش فروش را معرفی کردیم. همانطور که در این روش‌ها خواندید، اجرای هر یک از آن‌ها به حضور یک متخصص نیاز دارد تا با کم‌ترین هزینه، بیش‌ترین نتیجه را دریافت کنید. شما می‌توانید با مراجعه به آژانس‌های تبلیغاتی معتبر برای اجرای این روش‌ها و مقرون‌به‌صرفه‌ترین آن‌ها؛ یعنی تبلیغات در گوگل، درخواست دهید.

No featured products found

نوشته‌های مرتبط