بهترین دستگاه تصفیه هوا در محیط های آلوده

بهبود کیفیت هوا، امروزه یکی از اولویت‌های مهم سلامت عمومی است، زیرا هر انسان روزانه بیش از ۱۴ هزار لیتر هوا را تنفس می‌کند و آلودگی ها می‌توانند بر سلامت ما تاثیر منفی زیادی داشته باشند.کاهش آلودگی هوا می‌تواند با اقداماتی از قبیل کاهش مصرف سوخت فسیلی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و حمایت از کاشت درختان و سازمان‌های فعال در این زمینه انجام شود. اما یکی از راه‌های موثرتر بهبود کیفیت هوا، استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در منازل و ادارات است.

قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا، باید بهترین مدل‌ تصفیه هوا برای منزل خود را پیدا کنید. انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا نیازمند بررسی دقیق ویژگی‌های مختلف مانند کارایی تصفیه، میزان صدا، قیمت و همچنین نیازمندی‌های شماست. در این مقاله سعی می کنیم نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید در نظر داشته باشید را مرور کنیم.

بهبود کیفیت هوا با بهترین تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا با استفاده از یک سنسور هوشمند، هوای کثیف و آلوده را شناسایی کرده و به وسیله یک فن به داخل دستگاه می‌کشد. سپس از طریق سیستم فیلتراسیون، آلاینده‌ها را جذب و حذف می‌کند، در نهایت هوای سالم و تمیز را در محیط منتشر می‌کند.

آلاینده‌های هوای محیط می‌توانند شامل گرد و غبارهای ریز (ذراتی با اندازه تا ۰.۱ میکرون)، آلاینده‌های شیمیایی مانند دود، گازهای دی‌اکسید کربن، ویروس‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها و انواع کپک و مایت خانگی باشند. دستگاه تصفیه هوا با جذب ریز ذرات، بوهای نامطبوع و گارهای مضر، موی حیوانات، پرز فرش و آلرژی‌های فصلی، میزان آلودگی هوا را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و تا ۹۹.۹۷ درصد از آلاینده‌های هوا را از بین می‌برد، بدین ترتیب هوای تازه و سالمی را در محیط جاری می کند.

با توجه به افزایش تعداد وسایل نقلیه، کارخانجات و ترافیک شهری، هوای شهرها به سرعت آلوده‌تر می‌شود. استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است.

فیلتر HEPA، ضد آلرژی و کربن اکتیو و فتوکاتالیست استفاده شده در دستگاه تصفیه هوا، با نرخ بازدهی بیش از 99.97٪، ذرات معلق هوا از جمله گرد و غبار، ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها را با روشی موثر حذف می‌کند. این فرآیند حذف آلاینده‌ها، به بهبود کیفیت هوا و بهبود سلامتی (مثل افزایش کیفیت خواب) افراد کمک می‌کند.

دستگاه تصفیه هوا

چگونگی عملکرد دستگاه‌های تصفیه هوا

دستگاه‌های تصفیه هوا با استفاده از چند لایه فیلتراسیون مختلف، آلاینده‌ها را از هوا حذف می‌کنند. در ادامه به عملکرد انواع فیلتراسیون در بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا برای منزل اشاره می‌شود که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا این نکات را از دست ندهید:

یون منفی: برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا از تکنولوژی یون منفی استفاده می‌کنند که آلاینده‌ها را سنگین می‌کنند و سپس توسط فیلترهای دستگاه تصفیه هوا جذب و حذف می‌شوند.

یون مثبت و منفی پلاسما کلاستر: برخی از دستگاه‌ها از تکنولوژی یون مثبت و منفی، یا همان پلاسما کلاستر استفاده می‌کنند که به منظور استریل کردن هوا استفاده می‌شود و آلاینده‌ها را از محیط خارج می‌کند.

فیلتر هپا: عملکرد اصلی این فیلتر جذب و حذف ذرات ریز از جمله گرد و غبار، ویروس، قارچ و باکتری است و مانع عبور این آلاینده‌ها از دستگاه تصفیه هوا می‌شود.

فیلتر کربن فعال: این فیلترها جهت حذف بو و گازهای مضر محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند پس از جذب، بوسیله نور مستقیم خورشید مجدد فعال می‌گردد، تا گازهای جذب شده، مجدداً از آن‌ها خارج شوند.

رپورتاژ

فیلتر اولیه (پیش فیلتر): این فیلترها جذب ذرات درشت تر مانند گرد و غبار، موی سر و موی حیوانات خانگی را انجام می‌دهند و به پاکسازی و عمر و عملکرد بیشتر فیلترهای بعدی کمک می‌کنند.

فیلتر مرطوب کننده هوا: برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا دارای فیلتر مرطوب کننده هوا هستند که با افزایش رطوبت محیط، به پاکسازی بهتر هوا کمک می‌کنند. (این روش معمولا توصیه شده نیست، چرا که ممکن است تداخل هایی با فرآیند تصفیه هوا داشته باشد و یا طول عمر فیلترهای دیگر را کاهش دهد).

لامپ UV: این سیستم‌ها از اشعه ماورابنفش برای از بین بردن عفونت‌ها، قارچ، ویروس و باکتری‌ها در محیط استفاده می‌کنند.

فیلتر الکترو استاتیک: این فیلترها با استفاده از جریان مغناطیسی، هوای آلوده را جذب و نابود می‌کنند و دارای عمر دائمی هستند.

دستگاه تصفیه هوا

نکات خرید دستگاه تصفیه هوا

اطمینان حاصل کنید که دستگاه دارای فیلترهای باکیفیتی برای حذف آلاینده‌ها از هوا است، به ویژه فیلتر HEPA که از نظر کارکرد، بسیار پر استفاده و مهم است. در لیست زیر چند نکته مهم قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا را بررسی می کنیم.:

  • انتخاب دستگاهی که مناسب ابعاد اتاق و یا محل زندگی و کار شما باشد و قادر به تصفیه هوای آن باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه از خدمات پس از فروش و گارانتی مناسبی برخوردار است.
  • در نظر داشته باشید که هزینه تهیه دستگاه و همچنین هزینه فیلترها متناسب با کیفیت و عملکرد آن باشد.
  • دستگاهی را انتخاب کنید که از انواع مختلف فیلتراسیون برای حذف انواع مختلف آلاینده‌ها استفاده می‌کند.
  • به ویژگی‌هایی مانند قابلیت تشخیص سریع آلودگی هوا، کنترل دقیق آلاینده‌ها، ظاهری زیبا و جابجایی راحت دستگاه هم توجه کنید.
  • مطمئن شوید که فیلترهای دستگاه دارای عمر مفید و استانداردی هستند تا نیاز به تعویض مکرر نداشته باشید.

در نهایت اگر قبل از خرید، عملکرد و ویژگی‌های دستگاه تصفیه هوا را به دقت بررسی کنید و نیازهای خود را مشخص کنید، مطمئناً بهترین انتخاب را خواهید داشت.

دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم

آلماپرایم یکی از پیشتازان حوزه سلامت در زمینه تصفیه هوا است که دستگاه های این برند از سیستم‌های فیلتراسیون چند لایه و کامل بهره می‌گیرد و با تنوع محصول برای فضا و کاربری‌های مختلف برای هر نوع سلیقه انتخاب مناسبی هستند.

دستگاه تصفیه هوا به عنوان یکی از پرفروش‌ترین تصفیه‌کننده‌های هوا در بازار ایران، با توجه به فیلترهای متنوعی که دارد از جمله فیلتر هپا، فیلتر کربن فعال، فیلتر ضد آلرژی، فیلتر الکترواستاتیک و سیستم لامپ UV هیچ آلودگی در هوا باقی نمیگذارد و تا 99/99 درصد تمام آلودگی های موجود در هوای محیط را حذف می‌کند.

فناوری یونایزر تکمیل کننده فیلتراسیون این برند است که علاوه بر اینکه در کمک کردن به حذف آلودگی ها تاثیر دارد، از بین برنده حس خواب آلودگی، سردرد ناشی از آلودگی هوا و حس هوشیاری و شادابی است و حس خوبی را به شما هدیه می‌دهد.

با ارائه گارانتی ۱۸ ماهه و خدمات پس از فروش قوی، دستگاه تصفیه هوا آلماپرایم از دیدگاه خدماتی نیز بسیار قابل اعتماد است. از دیگر ویژگی‌های این برند می‌توان به قیمت مناسب فیلترها، قیمت مناسب دستگاه تصفیه هوا و کامل بودن از نظر فیلتراسیون اشاره کرد.و در آخر با تضمین تامین فیلتر هیچ دغدغه‌ای هنگام خرید نخواهید داشت.

نوشته‌های مرتبط