۷ نکته جذاب برای ایجاد تغییر در دکوراسیون خانه های قدیمی

خانه‌های قدیمی نعمت‌هایی هستند که اغلب به چشم ساکنان‌شان نمی‌آیند؛ چون به آن‌ها عادت کرده‌اند. اگر شما هم یک خانه قدیمی دارید و از آن خسته شده‌اید، روش‌هایی وجود دارد که با اجرا کردنشان می‌توانید ظاهر خانه را به روز کنید. این روش‌ها لزوما هزینه زیادی برایتان برنمی‌دارند و با مدیریت هزینه‌ها می‌توانید از پس‌شان بربیایید و هر از گاهی سراغ انجام یکی از آن‌ها بروید. در این مقاله با هفت روش برای مدرن کردن و ایجاد تغییر در دکوراسیون خانه های قدیمی آشنا خواهید شد.

۱. همه چیز را سفید کنید

خانه‌های قدیمی معمولا یا رنگ‌های روغنی قدیمی دارند و یا کاغذ دیواری‌های از مد افتاده. یکی از اولین اقداماتی که باید برای زیبا سازی این خانه‌ها انجام دهید این است که بسته به سلیقه‌تان را یا رنگ خانه را عوض کنید و یا مدل کاغذ دیواری ها را.

  • اگر قرار است خانه را رنگ کنید، سفید بهترین انتخاب خواهد بود. این رنگ باعث بزرگتر نشان دادن فضا و ایجاد احساس تمیزی و شیک بودن محیط می‌شود. دقت داشته باشید علاوه بر سقف رنگ دیوارها هم باید سفید شود.
  • اگر به کاغذ دیواری علاقه دارید، سراغ مدل های جدید بروید. پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه تمام خانه را کاغذ دیواری کنید، تنها دیوارهای اصلی یا اتاق هایی مثل اتاق کودک یا اتاق خواب را کاغذ کنید و در بقیه فضاها سراغ رنگ بروید. در مورد مدل هم بهتر است سراغ مدل‌های شلوغ نروید یا به صورت ترکیبی کار کنید. مثلا یک دیوار اتاق را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید و برای پوشاندن بقیه دیوارها سراغ انتخاب و خرید کاغذ دیواری با مدل های کلاسیک، ساده و شیک بروید.

۲. تفاوت‎‌های زیبا را به چشم بیاورید

بسیاری از خانه‌های قدیمی درهای بسیار زیبایی دارند که ممکن است به دلیل نداشتن رنگ مناسب از شکل افتاده باشند، بعضی از خانه‌های دیگر هم قرنیزهای زینتی زیبایی دارند که وجه ممیزه آن‌ها نسبت به بسیاری از خانه‌های جدید است. یکی از بهترین ترفندهایی که می‌توانید در رابطه با گزینه‌هایی مثل در و قرنیز سراغ آن بروید، هایلایت یا برجسته کردن آن‌ها با استفاده از رنگ‌های متفاوت است. می‌توانید برای این کار سراغ رنگ‌های تند بروید یا از ترکیب رنگ‌های جدید و شیک کمک بگیرید که در پالت رنگ‌ها موجود هستند. البته این پیشنهاد را برای درهای بیرونی استفاده کنید و برای درهای داخلی سراغ رنگ‌های خنثی بروید تا ظاهر خانه به روز شود.

۳. عوض کردن کلید و پریزها

بعضی جزئیات خیلی کوچک هستند و ممکن است فکر کنید کسی متوجه آن‌ها نمی‌شود؛ اما واقعیت چیز دیگری است. یکی از این جزئیات کلید و پریزهای برق هستند که در خانه‌های قدیمی به شکل قدیمی وجود دارند و ممکن است حتی از سفید به زرد تغییر رنگ پیدا کرده یا ترک و شکستگی داشته باشند. بهترین کاری که می‌توانید برای این پریزها انجام دهید، عوض کردن آن‌ها با مدل‌های شیک جدید است. شاید باورتان نشود اما این تغییر به قدری روی مدرن شدن خانه تاثیر گذار خواهد بود که خودتان هم متعجب خواهید شد.

۴. فرش‌ها را عوض کنید

رپورتاژ

رسیدگی به فرش‌ها از دیگر اقداماتی است که می‌تواند ظاهر خانه قدیمی شما را به روز کند. برای این کار هم دو روش پیش رو دارید؛ اولی تعمیر و تمیز کردن فرش‌های قدیمی است و دیگری خرید مدل‌های جدید.

  • قطعا بودجه‌ای که برای گزینه اول مورد نیاز دارید، خیلی کمتر از خرید خواهد بود. شما می‌توانید فرش‌های قدیمی‌تان را به دست موسسات خدماتی متخصص بسپارید تا آن‌ها را به خوبی بشویند، ریشه‌ها را مرتب کنند و دو طرف زیر فرش را چرم دوزی کنند. یادتان باشد ممکن است فرش‌تان قدیمی به نظر برسد؛ اما مادامی که تمیز و تعمیر شده است، مثل قطعه آنتیک خواهد بود که بین وسایل مدرن دیگر زیبایی خاص خودش را خواهد داشت.
  • هر سال دنیای جدیدی از مدل‌های فرش وارد بازار می‌شود که تقریبا برای هر سلیقه و وسع مالی گزینه پیشنهادی خاصی دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر امکان خرید فرش دستبافت را دارید، خرید کنید؛ در غیر این صورت تلاش کنید فرش دستبافت قدیمی خود را نفروشید و سراغ گزینه‌های ماشینی نروید؛ اما اگر بدون فروش فرش دستبافت فرش ماشینی جدید بخرید و در خانه بیندازید؛ مشکلی به وجود نمی‌آید و می‎‌توانید بعد از مدتی که خسته شدید، فرش‌های خودتان را دم دست بیاورید.

۵. تعویض شیرآلات و دستگیره‌ها

برای داشتن یک فضای جدید در خانه قدیمی خوب است نگاهی به شیرآلات خانه و دستگیره‌ها بیندازید. آیا مدل‌هایشان قدیمی شده است؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، وقت عوض کردن آن‌ها با مدل‌های جدید و زیبا رسیده است. این کار به سرعت فضای آشپزخانه، دستشویی و حمام و تک تک اتاق‌ها را عوض خواهد کرد و جلوه‌ای مدرن به خانه خواهد داد. اما قبل از انتخاب شیرآلات این مطلب را مطالعه کنید و نکات آن را در نظر بگیرید.

۶. تعویض دکور آشپزخانه

آشپزخانه نقشی کلیدی در مدرن به نظر رسیدن فضای خانه ایفا می‌کند و در وضعیت اقتصادی فعلی ممکن است عوض کردن کابینت‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشد. در این صورت می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • با استفاده از برچسب‌های فومی یا بعضی آیتم‌های دیگر می‌توانید فضای وسط کابینت‌های بالا و پایین را تغییر دهید و به روز رسانی کنید. اگر بودجه‌تان به این کار نمی‌رسد، تغییر دادن فضای پشت سینک اقدام مناسب دیگری برای شما خواهد بود.
  • اگر بدنه کابینت‌ها قوی هستند، می‌توانید تنها درب‌ها را عوض کنید یا از روکش جدید برای درهای قدیمی کمک بگیرید.
  • اگر می‌توانید کابینت‌هایتان را رنگ کنید، از رنگ‌های روشن برای آن استفاده کنید.
  • نور پردازی آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی آن ایفا می‌کند. سعی کنید از لوسترهای جدید به عنوان اکسسوری‌های مورد نیاز این فضا کمک بگیرید.

۷. به خانه نور ببخشید

نور پردازی بخش مهمی از مدرن به نظر رسیدن خانه را در بر می‌گیرد؛ بنابراین آن را دست کم نگیرید. برای داشتن یک فضای روشن و دلباز به میزان نوری که لوستر در فضاهای مختلف خانه تولید می‌کند، دقت داشته باشید. برای مثال لوسترهای چوبی جدید که قیمت ارزان تری دارند را می‌توانید برای اتاق‌ها در نظر بگیرید تا نور کمتری داشته باشند و برای هال و پذیرایی سراغ مدل‌های برنز یا کریستالی بروید. از سقفی برای روشن کردن راهروها استفاده کنید و از آباژورهای زیبا برای روی میز یا گوشه اتاق. اگر نگران هزینه برق هستید، سراغ لامپ‌های ال ای دی بروید که هزینه مصرفی‌شان ارزان تمام خواهد شد.


گروه خبری کسب و کار بازده


 

نوشته‌های مرتبط