تعریف کردن از مردها: 10 نکته مهم و کاربردی برای قدردانی از مردان

آیا تا به حال مردی در زندگی‌تان بوده است که وقتی ابدا انتظارش را نداشته‌اید به شما صادقانه و بی‌ریا بگوید با نمک‌ترین دختری هستید که در زندگی‌اش دیده‌ است؟ چنین جمله‌ای به شما چه حسی داد؟ آیا لبخند زدید؟ آیا موجب شد احساس خوب بودن به شما دست بدهد؟ اگر واقعا برای‌تان اتفاق افتاده است، پس به یقین برای یک مرد هم می‌تواند اتفاق بیفتد! قدردانی و تعریف کردن چیزی نیست که درخواستش بکنید – بلکه هدیه‌های کوچکی در قالب واژگان هستند که قدرشناسی خالصانه‌ را نشان می‌دهند. تعریف کردن از مردها می‌تواند اعتماد به نفس مردتان و رابطه‌تان را تقویت کند، که به نوبه‌ی خود، مزایا و نتایج قدردانی از مردان به خود شما هم باز خواهد گشت.

از طرف دیگر، اگر هنوز وارد رابطه‌ای نشده‌اید، اما مردی در زندگی‌تان هست که دوستش دارید، قدردانی و تعریف قدرت نفوذ بر احساسات و اعمال و رفتار یک مرد در قبال شما را دارد.

معمولا وقتی مردها یک تعریف خالص و صادقانه می‌شنوند، آن را فراموش نمی‌کنند. آن‌ها همچنین دوست دارند به فرد قدردانی کننده گاهگاهی فکر کنند، و با این کار لبخند رضایتی بر چهره‌شان نقش می‌بندد.

در این مقاله، به شما خواهیم گفت برای قدردانی از مردتان یا مدری که دوستش دارید به چه چیزی نیاز خواهید داشت. اما فقط همین نیست! همچنین یادتان خواهیم داد چطور تعریف و قدردانی بی‌نقصی بکنید که عملا قند توی دلش آب بشود!

چرا تعریف کردن از مردها مهم است؟

شنیدن یک تعریف و تمجید صادقانه نورون‌های شادی را در مغز هر کسی برافروخته می‌سازد، و باعث می‌شود آن شخص گل از گلش بشکفد و درباره‌ی خودش احساس خوبی پیدا کند. نظم و ساماندهی و برنامه ریزی شدن آدمیزاد این شکلی است. تعریف و قدردانی‌ها مشوق‌های بسیار قدرتمندی هستند که مستقیما بر اشتیاق و آرزوی شخص در زندگی تاثیر می‌گذارد.

در اینجا به چند دلیل که چرا مردان هم به شنیدن تعریف و قدردانی نیاز دارند اشاره می‌کنیم:

۱. مردها دوست دارند تمجید و تحسین شوند

هر مردی آرزو دارد به طرز ویژه‌ای توسط جنس مخالف تمجید و تحسین شود. اما آنچه اکثر زن‌ها نمی‌دانند این است که مردها بیشتر دوست دارند شخصیت‌شان را تحسین و قدردانی کنید تا ظاهر و دستاوردهای‌شان را. اگر مردی خوشتیپ باشد، احتمال این که همیشه تعریف‌هایی در این باره از او بشود زیاد است، و اگر شما هم روی ظاهر او تمرکز کنید درست مثل بقیه خواهید بود.

به علاوه، او این ظاهر را خودش انتخاب نکرده یا به دست نیاورده بلکه خدادادی است. به همین دلیل است که تمرکز تعریف و قدردانی‌تان بر تحسین شخصیتش تاثیری بیشتری بر او خواهد گذاشت چون تصمیماتش بوده که او را به فردی که اکنون می شناسیدش تبدیل کرده است. و بازهم، اگر ظاهر خوبی دارد، احتمالا تعریف و تمجید زیادی از شخصیتش نخواهد شنید، که اگر شما این کار را بکنید باعث می‌شود بیشتر در یادش بمانید.

۲. مردها دوست دارند احساس خاص بودن کنند

هر مردی آرزو دارد از بقیه متمایز باشد. به ویژه وقتی تازه با او آشنا شده‌اید، یا در مراحل اولیه‌ی قرار گذاشتن هستید، او دلش می‌خواهد بداند که سایر مردهایی که قبلا در زندگی‌تان بوده‌اند چیزی همسطح او نداشته‌اند. وقتی کاری کنید احساس خاص بودن کند، او نیز در مقابل کاری می‌کند که شما احساس خاص بودن کنید.

۳. مردها نیازمند تایید هستند

مردان متزلزل تعدادشان بیشتر است تا زنان نا مطمئن. مردان ترس عمیقی از بی‌‌کفایتی یا کافی نبودن ارند. تعریف و قدردانی از مهارت‌های‌شان به نوعی به کاری که انجام می‌دهند اعتبار می‌بخشد. به ویژه اگر این مهارت‌ها با نقش‌های جنسیتی یک مرد در ارتباط باشد، قدردانی مردانگی او تایید می‌کند، که باعث خواهد شد اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورد و حتی برای بهتر انجام دادن کارها تشویق بشود.

تفاوت مغز زنان و مردان با یکدیگر چگونه است؟

۴. مردها دوست دارند احساس قدرشان را می‌دانید

تعریف و تمجید نشانه‌ی قدرشناسی شما است. وقتی مدرنی بداند به او و تلاش‌هایش توجه می‌کنید، آن تشویق و قوت قلب همیشه در خاطرش خواهد ماند. این قوت قلب دادن‌ها آن‌ها را تشویق می‌کند که حتی مردهای بهتری بشوند.

۵. مردها به احساس امنیت کردن نیاز دارند

حس امنیت برای مردها حیاتی است به خصوص اگر با کسی در رابطه باشند. تعریف و تمجید کردن از مردتان درباره‌ی احساسی که به شما می‌بخشد باعث می‌شود او پی ببرد که کارهای درستی انجام می‌دهد، و اینکه به او در رابطه‌ای که با شما دارد احساس اطمینان ببخشد. نتیجتا، در رابطه‌ سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد کرد چون احساس کرده است که دوست داشتنی است و از او قدرشناسی می‌شود.

چطور از یک مرد قدردانی و تعریف کنیم؟

وقتی مردی تلاش می‌کند تا در نظر شما خوب به چشم بیاید و می‌داند کاملا کارش را به خوبی انجام داده است، خب به توجه نیاز خواهد داشت. وقتی مردها کاری را درست انجام می‌دهند، قطعا دوست دارند درباره‌ی آن از زبان شما بشنوند.

۱. تا حد ممکن دقیق و مشخص تعریف و قدردانی کنید

بله؛ «خوب به نظر می‌رسی» هم یک تعریف است. اما تعریفی بسیار سطحی که آدم‌ها به راحتی به هر کسی می‌گویند که دیگر قدر و ارزش خودش را از دست داده است. تعریف‌هایی که عموما گفته می‌شوند بر شخص دریافت کننده‌ی آن‌ها دیگر اثرگذار نخواهند بود، پس اگر می‌خواهید در یادها بمانید و اگر می‌خواهید تاثیر گذار باشید، باید بهتر از این عمل کنید. و اما چند راهکار برای آنکه بتوانید بهتر تعریف و قدردانی کنید در چند دسته بندی به شما ارائه می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید:

رپورتاژ

– از مردی و مردانگی‌اش تعریف کنید

– از شخصیتش تعریف و قدردانی کنید.

– از قدرت مدیریت و رهبری‌اش تعریف کنید.

– از ویژگی‌های پنهانش حرف بزنید و تمجید کنید.

– به بگویید که باعث می‌شود چه احساس خوشایندی به شما دست بدهد

– از زحماتی که می‌کشد و کاری که به خوبی انجام می‌دهد تعریف کنید.

– بگویید که در رابطه‌تان از چه جایگاه بالایی برای شما برخوردار است.

– بگویید چه اندازه به او ایمان دارید.

– از سبک پوشش و مو و …. او تعریف کنید

– در کل از ظاهرش تعریف کنید

۲. صداقت را به بهترین شکل ممکن عملی کنید

هسته اصلی هر تعریف و ستایشی صداقت است. اگر منظورتان آنچه می‌گویید نباشد، پس حرف درستی از دهان‌تان خارج نشده است. باور کنید، او ناراستی و عدم صداقت را از تمجید کذب شما متوجه خواهد شد. و بد برداشت خواهد کرد – به نحوی که گویی دارید تملقش را می‌گویید تا در عوض چیزی به دست بیاورید.

اگر بیش از حد به تعریف کردن فکر می‌کنید، این کار را نکنید. به هر تعریف سطحی بکنید بهتر است تا اینکه هیچ تعریف و تمجیدی نکنید.

نشانه های خیانت مردان: ۳۳ نشانه حتمی خیانت شوهر که نمی دانستید

۳. برای انجام تعریف و تمجید زمان مناسب را پیدا کنید

علاوه بر صداقت، چیز دیگری که موقع تعریف کردن بسیار اهمیت دارد، زمان بندی و به‌هنگام بودن است. برای ارائه تحسین خود زمانی را پیدا کنید که یک مرد دوست دارد از او قدردانی شود.

وقتی سرش شلوغ است یا روی چیز دیگری تمرکز کرده است از او تعریف نکنید، وقتی استرس کار کردن روی پروژه‌ای را دارد، یا در وسط بحث و مشاجره‌ای است از او تمجید نکنید. اگر این کار را بکنید، او نخواهد توانست ارزش تعریف و تمجید شما را خوب درک کند.

پس، برای تعریف کردن فرصت مناسب را پیدا کنید، زمانی که او آمادگی قدردانی از آنچه درباره‌اش می گویید را داشته باشد. زمانی ساکت و آرام که در خانه هستید، یا شاید در اواسط یک قرار رمانتیک بهترین فرصت است.

۴. تماس چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید

تماس چشمی برقرار کردن راهی فیزیکی برای نشان دادن صداقت‌تان است. همچنین بر لحظه‌ی انجام تعریف و قدردانی تاکید می‌کند.

تعریف و قدردانی‌تان را با لبخند به پایان برسانید، تا لحظه‌ای حتی بهتر و سرشار از عشق بسازید. لبخند شما مطمئنا مردتان را به لبخندتان علاقمند خواهد ساخت، علاقه‌ و اشتیاقی که شاید پس از شنید تمجید و قدردانی‌تان بیشتر و بیشتر هم بشود.

۵. نتیجه گیری

تعریف و قدردانی یک هنر است. اگر می‌خواهید تعریف کنید تا تاثیر گذار باشید، باید کاری کنید که به دل بنشیند.

برای انجام این کار، باید عمیق‌تر از تعریف‌های سطحی و کم مایه عمل کنید. آن را اصیل و ناب انجام دهید، اما مهمتر از همه اینکه، صادقانه باشد. تعریف‌ها آن قدر قدرتمند هستند که می‌توانند بر احساسات و اعمال یک مرد تاثیر بگذارند. مهارت یافتن در این هنر مطمئنا نه تنها مرد زندگی شما را خوشحال تر خواهد ساخت بلکه به نوبه ی خود باعث می‌شود همین احساس در شما هم شکل بگیرد.

 

نوشته‌های مرتبط