۳ فایده بازی های ذهنی برای سلامت روان و بدن

مراقبت از سلامت روان و سلامت بدن به یک اندازه اهمیت دارد. مراقبت از سلامت بدن و روان یکی از جنبه‌های بسیار مهم برای حفظ تندرستی و سلامت عمومی در زندگی است. بیش‌تر آدم‌ها به تناسب اندام و سلامت فیزیکی‌شان توجه می‌کنند. ولی سلامت روان مسئله‌ای است که عمدتا از آن غافل هستیم. ما باید این نگرش را تغییر دهیم و اهمیت مشابه‌ای برای هر دو جنبه از بدن‌مان قائل شویم. در این خصوص، حل کردن پازل و انجام بازی های ذهنی برای سلامت روان و بدن به عنوان یک ابزار فوق‌العاده‌ عمل می‌کنند. بنابراین، اگر تاکنون به انجام این بازی‌ها نپرداخته‌اید، اکنون وقت خوبی است که این کار را شروع کنید.

در این مقاله، نگاه دقیق‌تری به فواید فراوان انجام بازی های ذهنی خواهیم کرد.

۱. سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز هستند

یادگیری پیش‌تر هرگز این چنین آسان نبوده است. بله، این همان کاری است که بازی‌های ذهنی نظیر جدول کلمات متقاطع، سودوکو، و غیره انجام می‌دهند.

این بازی‌ها فرایند یادگیری را به طور هم‌زمان چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده می‌کنند. پازل‌ها و جدول کلمات متقاطع طوری طراحی شده‌اند که به ایجاد استراتژی و تحریک روانی کمک کنند.

این قابلیت‌ها برای به دست آوردن سلامت روان و حفظ آن معجزه می‌کنند. گذشته از این‌ها، بازی‌های ذهنی، در سرتاسر زمان انجام آن‌ها، مغز را فعال و سریع نگه می‌دارند.

۲. به عنوان یک تقویت‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ی مغز عمل می‌کنند

بازی‌های ذهنی شما را مجبور می‌کنند اطلاعات خاصی را به یاد بیاورید.

در جدول کلمات متقاطع، شما باید نشانه‌ها را درک کنید و سپس، کلمات را از حافظه‌تان بیرون بکشید تا پاسخ درست را بیابید.

به همین ترتیب، در سودوکو، شما باید الگوها را به خاطر بسپارید تا اعداد درست را در ردیف‌ها بنویسید. و تمام این‌ها قدرت حافظه‌تان را به شدت تحریک می‌کنند.

رپورتاژ

و این‌ها تمام آن چیزی هستند که برای حفظ قدرت حافظه به آن نیاز دارید.

۳. تفکر و زمان واکنش را بهبود می‌بخشند

از آن‌جا که این بازی‌های ذهنی مجبورتان می‌کنند به شدت فکر کنید، باعث سرعت بخشیدن به فرایند فکر کردن‌تان می‌شوند.

هم‌چنین، با انجام این بازی‌ها به اندازه‌ای هوشمند می‌شوید که می‌توانید در یک دوره‌ی زمانی کوتاه هر سوالی را پاسخ دهید. در نتیجه، انجام این بازی‌ها روش بسیار خوبی برای بهبود تفکر و زمان واکنش است.

به عبارت دیگر، انجام یک یا دو مورد از این بازی‌های ذهنی برای حفظ تیزهوشی و قدرت تفکرتان کافی است.

در واقع، انجام مرتب این قبیل بازی‌ها نیز در آینده نیز برای‌تان مفید خواهد بود. بله، این کار حتی به کاهش احتمال از دست دادن حافظه در دوران سالمندی نیز کمک می‌کند.

به همین خاطر است که پزشکان به بیماران مبتلا به آلزایمر و زوال عقل توصیه می‌کنند بازی‌های ذهنی انجام دهند.

وقتی ورزش می‌کنید، سلامت بدن‌تان را بهبود می‌بخشید. بنابراین، همین کار را نیز باید برای سلامت روان‌تان انجام بدهید و مغزتان را نیز ورزش بدهید.

بنابراین، آیا می‌خواهید به انجام بازی‌های ذهنی بپردازید؟ گزینه‌های متنوعی برای این کار در اختیار دارید.

بازی‌های ذهنی فقط به جدول کلمات متقاطع و سودوکو محدود نمی‌شوند، بلکه انواع مختلفی از این قبیل بازی‌ها وجود دارند. در واقع، با انجام بسیاری از بازی‌های ذهنی آنلاین حتی می‌توانید پول هم در بیاورید.

بله، درست شنیدید. برخی بازی‌های ذهنی و حتی جدول‌های کلمات متقاطع آنلاین وجود دارند که تا ۱۰۱۰ دلار نیز به برندگان خود جایزه می‌دهند.

نوشته‌های مرتبط