چاق شدن: 31 روش خانگی برای اضافه کردن وزن و چاق شدن سریع و ماندگار

امروزه اکثر مردم از چاقی رنج میبرند و به همین دلیل به باشگاه‌ها می‌روند تا چربی اضافی بدن‌شان را از بین ببرند. برعکس این عده، برخی از آدم‌ها نیز تلاش می‌کنند وزن خود را افزایش بدهند. داشتن اندامی لاغر و باریک یک رویای میلیون دلاری برای گروه اول است، در حالی که داشتن اندامی پر، افراد گروه دوم را بدجوری تحریک می‌کند.در این مقاله، در مورد رفع مشکل افرادی که کمبود وزن دارند و درمان های خانگی چاق شدن صحبت خواهیم کرد.

هنگامی که وزن واقعی بدن 10 تا 20 درصد کم‌تر از وزن ایده‌آل است، فرد دچار کم‌وزنی خواهد بود. برخی از علل شایع کمبود وزن عبارتند از استرس عاطفی، عدم صرف برخی از وعده‌های غذایی، عوامل ژنتیکی، کمبود خواب، فعالیت بدنی زیاد، روزه گرفتن، سیستم گوارشی ضعیف، سوء تغذیه، سل، سرطان، دیابت، هیپرتیروئیدی، عدم تعادل هورمونی یا بی اشتهایی عصبی. علاوه بر این، نداشتن اشتها، ضعف و خستگی، نشانه‌های دیگری از کم شدن وزن بدن هستند. اضافه کردن وزن آن‌قدرها هم که شما فکر می‌کنید، مشکل بزرگی نیست. در واقع می‌توانید کمبود وزن‌تان را با اعمال برخی از تغییرات در رژیم غذایی‌تان درمان کنید. برای بالا بردن وزن‌تان، می‌توانید روش‌های قید شده در این نوشتار را دنبال کنید. با ما همراه باشید تا با 31 روش خانگی برای اضافه کردن وزن و چاق شدن سریع و ماندگار آشنا شوید.

درمان‌های خانگی برای افزایش وزن

1. شیر بادام

دو لیوان شیر شامل حدود 14 گرم پروتئین است، در حالی که چربی‌های چند غیر اشباع در بادام، کالری اضافی را به رژیم روزمره‌تان اضافه می‌کنند. یک مشت بادام بردارید و آن را له کنید. سپس بادام له‌شده را به شیر در حال جوشیدن اضافه کنید. اجازه بدهید به مدت پنج دقیقه روی حرارت پایین بجوشد. شما می‌توانید آن را با یک قاشق چایخوری شکر شیرین کنید. سپس شیر بادام را در یک لیوان بریزید و آرام آرام بنوشید. برای این‌که نوشیدنی‌تان موثرتر شود، می‌توانید خرما و انجیر خشک هم به شیر در حال جوش اضافه کنید. نوشیدنی به دست آمده را دو بار در روز به مدت دو ماه بخورید.

2. موز

موز تقویت‌کننده‌ی فوری انرژی است زیرا کالری زیادی دارد. از این رو، شما باید این میوه را مصرف کنید تا وزن‌تان را افزایش بدهید. یک موز برای صبحانه بخورید و بعد از آن یک لیوان شیر گرم بنوشید.

3. کره‌ی بادام زمینی

اگر سخت در تلاش هستید تا چند کیلو به وزن‌تان اضافه کنید، پس یک قاشق چایخوری از این کره‌ی خوشمزه را روی نان تست یا یک تکه نان گندم کامل بمالید و بعد آن را میل کنید. شما همچنین می‌توانید ساندویچ کره‌ی بادام زمینی را تهیه کنید یا آن را به میلک‌شیک‌تان اضافه کنید تا کالری بیش‌تری را به دست آورید.

درمان چاق شدن : 4. سیب‌زمینی

سیب‌زمینی پر است از کربوهیدرات و بنابراین به افزایش وزن کمک می‌کند. مصرف منظم این ماده‌ی خوراکی به هر شکل و فرمی، سبب می‌شود که چند کیلو وزن‌تان اضافه شود. به عنوان مثال، ثابت شده‌است که سیب‌زمینی کبابی یا پخته برای افزایش وزن مفید است. شما همچنین می‌توانید سیب‌زمینی سرخ کرده را 2 بار در هفته بخورید.

* روش دیگر این است که می‌توانید، سیب‌زمینی آب‌پز را خرد کنید و آن را با سس مایونز و سبزیجات مورد علاقه‌تان ترکیب کنید. سالاد آماده شده به افزایش وزن‌تان کمک خواهد کرد.

5. حبوبات

این ماده‌ی خوراکی که سرشار از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین است، باعث افزایش وزن می‌شود. انواع مختلف حبوبات در دسترس هستند به عنوان مثال، لوبیای قرمز، لوبیای سیاه، لوبیا سویا، لوبیا چیتی، لوبیا لیما و عدس‌ها. سالاد لوبیای تازه بخورید یا به مدت دو ماه دو بار در روز خوراک لوبیا مصرف کنید.

6. انبه

برای خودتان میلک شیک انبه آماده کنید و آن را دو بار در روز به مدت حدود 30 روز بنوشید. مطمئنا با این شیوه نتایج مثبتی را خواهید دید. این میوه یک منبع غنی از ویتامین و مواد معدنی است، اما کالری کمی دارد. بنابراین، بعد از خوردن انبه، یک لیوان شیر هم میل کنید.

7. تخم‌مرغ

تخم‌مرغ یک پکیج کامل است از کالری، پروتئین، چربی، مواد معدنی و ویتامین و همین ویژگی‌ها سبب می‌شود که ماده‌ی خوراکی خوبی برای افراد دچار کمبود وزن باشد. این ماده‌ی خوراکی به عضله‌سازی کمک می‌کند و انرژی زیادی به بدن می‌دهد. قسمت سفیده‌ی تخم‌مرغ را می‌توانید سه بار در روز بخورید. خاگینه‌ی سفیده‌ی تخم‌مرغ یا املت را می‌توان هر روز صبحانه در وعده‌ی صبحانه‌تان بگنجانید.

8. کره و شکر تصفیه‌شده

مقدار مساوی شکر و کره‌ی تصفیه‌شده را آماده کنید. خوب آن‌ها را با هم مخلوط کنید  و 30 دقیقه قبل از صرف غذا ترکیب به دست آمده را بخورید. می‌توانید کمی آجیل هم به ترکیب اضافه کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد. این روش درمانی را به مدت یک ماه دنبال کنید.

9. کشمش و انجیر

انجیر سرشار است از چربی‌های چند غیر اشباع و کشمش حاوی اسیدهای چرب ضروری است که قطعا کالری مورد نیاز را به رژیم غذایی شما اضافه می‌کند. 6 عدد انجیر خشک و سی گرم کشمش را در آب خیس کنید. اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند و بعد در طول روز آن را در دو وعده میل کنید. این روش درمانی را به مدت 30 روز انجام دهید.

10. ورزش منظم

انجام تمرینات ورزشی به طور روزانه باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و احساس گرسنگی را بیش‌تر می‌کند. بنابراین به باشگاه بروید تا وزن متعادلی داشته باشید. تمرینات کاردیو و ایروبیک را انجام دهید. علاوه بر این، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی سریع، شنا و رقص نیز مفید خواهد بود.

11. ماست

ماست به عنوان یک منبع غنی از پروتئین، وزن بدن را افزایش می‌دهد. یک کاسه ماست را با مقداری شکر مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به صورت روزانه میل کنید تا چند کیلویی به وزن‌تان اضافه شود.

12. آبمیوه‌ها

برای اضافه کردن چند کیلو به وزن‌تان، آبمیوه‌های تازه را در رژیم غذایی روزانه‌تان قرار بدهید. هنگام انتخاب آبمیوه دقت کنید چرا که میوه‌های پرکالری موثرتر خواهند بود.

درمان چاق شدن : 13. چربی‌های سالم

چربی‌های سالم را در پخت و پز روزمره‌تان بگنجانید تا تغییرات قابل‌توجهی در وزن شما ایجاد شود. چربی‌های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 دارای کالری طبیعی هستند که باعث افزایش وزن می‌شوند. شما می‌توانید از روغن کانولا، روغن ماهی، روغن زیتون و روغن تخم کتان و غیره استفاده کنید.

۱۴. مرغ و ماکیان

مرغ را با روغن‌های سالم بپزید و هر روز بخورید تا وزن بدن‌تان را افزایش دهید. با این حال، مصرف گوشت مرغی که به طور عمیق سرخ شده می‌تواند برای بدن شما مضر باشد.

15. نودل و پاستا

هر دوی این غذاها سرشار هستند از کربوهیدرات و چربی‌های فراوان که مواد مغذی ضروری، مواد معدنی و پروتئین را نیز به بدن‌تان می‌رسانند. بنابراین، این دو قادر هستند کالری روزانه‌ی شما را افزایش بدهند. نودل و پاستا و ماکارونی می‌تواند به راحتی بدون نیاز به تلاش و زحمت فراوان آماده شود. شما همچنین می‌توانید مرغ بدون چربی و سبزیجات هم به آن‌ها اضافه کنید.

درمان چاق شدن : 16. کراکر و بیگل

هر دوی این غذاها برای افزایش وزن بسیار خوب هستند. کراکر ها و بیگل‌ها از گندم، سبوس و کنجد تهیه شده‌اند که کربوهیدرات لازم را به رژیم غذایی شما اضافه می‌کنند. برای دریافت کالری بیش‌تر، عسل، مربا یا کره‌ی بادام زمینی را روی آن‌ها بمالید.

17. آووکادو

آووکادو میوه‌ای بسیار مغذی و پر از کالری است. این میوه شامل چربی‌های سالم و مفید برای قلب و مقدار مناسبی از ویتامین E، اسید فولیک و پتاسیم است. شما می‌توانید آووکادو را به سالادتان اضافه کنید، آن را بر روی نان بمالید یا روی نان تست پخش کنید و بخورید.

18. نان گندم کامل

برای این‌که به راحتی چند کیلو به وزن‌تان اضافه کنید، نان گندم را در رژیم غذایی‌تان قرار بدهید. این ماده‌ی غذایی سالم و پر از کالری است.

رپورتاژ

19. گرانولای طبیعی

یک کاسه گرانولا به عنوان صبحانه بخورید تا وزن‌تان افزایش پیدا کند. این غذا که پر است از جوی دوسر، شکر، آجیل و چربی‌ها به راحتی می‌تواند وزن‌تان را بیش‌تر کند. برای اضافه کردن کالری، ماست، میوه‌های تازه و عسل را نیز به گرانولای خودتان اضافه کنید.

درمان چاق شدن : 20. سیب کاستارد

این میوه خامه‌ای و خوشمزه دارای مزایای زیادی برای بدن است. کسانی که می‌خواهند وزن بیش‌تری داشته باشند باید در رژیم غذایی خود سیب کاستارد را قرار بدهند. این میوه‌ی خوش طعم و مزه متابولیسم را افزایش می‌دهد و باعث بیش‌تر شدن اشتها می‌شود. علاوه بر این، انرژی فوری برای بدن‌تان فراهم می‌کند.

21. زنجبیل

زنجبیل می‌تواند اختلالات گوارشی را درمان کند و مشکلات موجود در شکم را از بین ببرد. علاوه بر این، اشتها را به طور موثری تحریک می‌کند و باعث می‌شود وزن‌تان چند کیلو افزایش پیدا کند. در حالی که غذا می‌پزید، مقداری زنجبیل را رنده کنید به آن اضافه کنید یا یک فنجان چای زنجبیل دم کنید و آن را بنوشید. شما همچنین می‌توانید برش‌های کوچک این ریشه‌ی خوراکی را میل کنید.

22. تخم کتان

تخم کتان از آن‌جایی که سرشار از چربی‌های سالم است، می‌تواند به بدن انرژی بدهد و چربی‌ها را در قسمت‌های مختلف بدن ذخیره ‌کند. این دانه‌های کوچک به این ترتیب، مشکل کاهش وزن را حل می‌کند.

23. پنیر

پنیر سرشار است از پروتئین، کلسیم و چربی، و بنابراین می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. یک وعده پنیر می‌تواند به بدن شما به اندازه‌ی کافی کالری بدهد. این ماده‌ی خوراکی واقعا خوشمزه است. پنیر دلخواه‌تان را انتخاب کنید زیرا حاوی پروتئین “کازئین” با کیفیت است که هضم آن طول می‌کشد و در نتیجه باعث افزایش وزن می‌شود. برای رسیدن به نتایج سریع، آن را قبل از زمان خواب بخورید.

درمان چاق شدن : درمان‌های گیاهی برای افزایش وزن

24. مارچوبه

2-5 گرم پودر مارچوبه آماده کنید. آن را به شیر در حال جوش اضافه کنید و یک قاشق غذاخوری کره‌ی تصفیه‌شده نیز به آن بیفزایید. این ترکیب را دو بار در روز به مدت دو ماه میل کنید تا نتایج قابل‌توجهی به دست بیاورید.

25. جینسنگ هندی

این گیاه باستانی به طور عمده در طب آیورودا مورد استفاده قرار می‌گیرد و چندین خواص شفابخش دارد. یک لیوان را با شیر ولرم پر کنید. یک قاشق غذاخوری کره‌ی تصفیه‌شده و دو قاشق غذاخوری از این گیاه را به صورت پودر به شیر ولرم اضافه کنید. ترکیب حاصل را یک بار در روز به مدت 30 روز میل کنید.

۲۶. گیاه دارویی چن پی

این گیاه به صورت خشک شده از بروز سوء هاضمه و اختلال شکمی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، چن پی به تحریک اشتها کمک می‌کند؛ شاخص توده‌ی بدن را افزایش می‌دهد و ترشح شیره‌ی معده را بیش‌تر می‌کند.

27. ریشه‌ی قاصدک

مواد مغذی موجود در این گیاه دارویی وزن و اشتها را افزایش می‌دهند. برای به دست آوردن مزایای آن، یک فنجان جوشانده‌ی ریشه‌ی قاصدک را تهیه کرده و میل کنید. می‌توانید مقداری عسل یا شکر هم به جوشانده اضافه کنید تا طعم آن کمی شیرین شود. علاوه بر این، ریشه‌ی قاصدک به درمان یبوست، سنگ‌های صفراوی و سوء هاضمه کمک می‌کند و در عین حال هضم را بهبود می‌دهد.

درمان چاق شدن: 28. گل سپاسی یا جنتیانا

پیش از هر چیزی، به درستی ریشه‌ی جنتیانا را شستشو دهید و آن را به قطعات کوچک برش بزنید. حالا کمی آب بردارید و این ریشه‌ها را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید محلول حاصل سرد شود و برای رسیدن به وزن مورد نظر یک فنجان از آن را به طور روزانه بنوشید.

29. گیاه دارویی خار مقدس

این گیاه دارویی هضم را بهبود می‌بخشد و اشتها را افزایش می‌دهد. خار مقدس طعم تلخ دارد و به عنوان یک تونیک برای درمان مسائل مربوط به وزن استفاده می‌شود.

30. چای بابونه

این گیاه دارویی به طور موثری اشتهای شما را افزایش می‌دهد و مشکل کم وزنی را حل می‌کند. یک فنجان چای  بابونه آماده کنید و آن را بنوشید. با استفاده از این چای یک تغییر قابل توجه در وزن‌تان مشاهده خواهید کرد.

درمان چاق شدن: 31. شیرین بیان

یک تا پنج گرم ریشه‌ی شیرین بیان خشک را آماده کنید و آن را در آب بجوشانید. دمنوش حاصل را سه بار در روز بنوشید. نکته: برای مصرف دوز مناسب خودتان با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است تاثیر عکس روی شما داشته باشد.

* بایدها

– تعداد وعده‌ غذاهایی را که در طول روز می‌خورید، افزایش دهید. یک رژیم غذایی پر از کالری و فیبر داشته باشید.

– استرس‌تان را از بین ببرید.

– بعد از ظهرها دست کم یک ساعت بخوابید.

– خود را هیدراته نگه دارید.

– برگ گشنیز تازه را روی غذای مورد علاقه‌تان بپاشید.

– مقدار زیادی میوه و سبزی تازه میل کنید.

– یوگا کار کنید.

* نبایدها

– سیگار را ترک کنید.

– قبل از وعده‌های غذایی، مایعات ننوشید زیرا اشتها را کاهش می‌دهد.

– هیچ وعده‌ی غذایی را حذف نکنید.

– از خوردن میوه با معده‌ی خالی پرهیز کنید، زیرا باعث کاهش وزن می‌شود.

– غذاهای فرآوری‌شده را مصرف نکنید.

منبع homeremedyhacks
نوشته‌های مرتبط