4 راه ساده برای حفظ انگیزه برای موفقیت در شغل

همه ما اهدافی در زندگی داریم که برای دستیابی به آن ها حاضریم از دایره امن خود خارج شویم و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود. برخی از این اهداف فردی یا خانوادگی هستند و برخی دیگر شغلی بوده و به کار و حرفه ای که به آن مشغول هستیم ارتباط دارند.

موفقیت در دستیابی به اهداف و پیشرفت در زندگی از جمله در محیط کار و شغل، تحت تاثیر عوامل مختلف می باشد که یکی از مهم ترین آن ها حفظ انگیزه است. حتما برای شما هم پیش آمده گاهی در مسیر رشد و تعالی امید خود را از دست داده و برای افزایش سطح انرژی دست به دامان متن ها و جملات انگیزشی کوتاه و ناب شده باشید.

در واقع انگیزه یکی از عوامل کلیدی و قابل کنترل در رسیدن به اهداف است که می تواند روی کیفیت انجام کار و موفقیت های شغلی اثر مستقیم داشته باشد.

چرا انگیزه برای موفقیت های شغلی مهم است؟

انگیزه به شما به عنوان یک کارمند این امکان را می دهد تا بتوانید وظایفی که در شرکت یا محل کار از شما انتظار می رود با کیفیت بالا و کارایی هر چه بیشتر انجام دهید. با اتمام درست هر وظیفه حس موفق بودن در شما تقویت شده و کمک می کند تا فرصت های پیشرفت بیشتری در محیط کار خود به دست بیاورید.

حفظ انگیزه به چند روش مختلف می تواند در مسیر موفقیت شغلی به شما کمک کند، از جمله:

۱. اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد

افرادی که از انگیزه بالایی برخوردار هستند کسانی هستند که می توانند استانداردهای بالایی برای خود تعیین کرده و به اهداف خود برسند. انگیزه کیفیتی است که شما را تشویق می کند تا هر کاری را که لازم است به بهترین شکل انجام دهید تا به اهداف خود دست پیدا کنید.

۲. به شما هدف می دهد

زمانی که انگیزه کافی دارید برای تکمیل کار خود هدفی تعیین می کنید که شما را برای انجام کاراتر و با کیفیت تر کارها تشویق می کند.

۳. بر چالش ها غلبه می کنید

افراد با انگیزه با شکست ها و چالش های موجود در محیط کار خود راحت تر کنار بیایند زیرا می توانند روی هدف خود متمرکز بمانند. کارکنان با انگیزه معمولا بیشتر تلاش می کنند تا مطمئن شوند وظیفه خود را کامل کرده و به اهداف خود دست می یابند.

۴. باعث رشد مداوم شما می شود

زمانی که به اهداف قبلی خود دست پیدا می کنید اهداف شغلی شما تغییر کرده و اهداف جدید جای آن ها را می گیرند. کارکنان با انگیزه مدام موقعیت فعلی خود و آن چه قادر به انجام آن هستند تا در محیط کار و دستیابی به اهداف بعدی موفق تر عمل کنند را مورد ارزیابی مجدد قرار می دهند.

چرا انگیزه برای کسب و کار شما مهم است؟

سطح انگیزه شما نه تنها روی موفقیت شغلی شخصی شما تاثیر می گذارد بلکه می تواند روی موفقیت کسب و کاری که در آن کار می کنید نیز نقش داشته باشد. انگیزه بالا به چند دلیل برای یک کسب و کار مهم است که عبارتند از:

۱. متعهد بودن کارکنان

کارکنان با انگیزه تمایل بیشتری نسبت به تمرکز روی کار خود و موفقیت شرکت نشان می دهند.

۲. رشد شخصی کارکنان

کارمندان با انگیزه می توانند ارتباط بین شغل خود و فرصت هایی را که برای افزایش رشد شخصی آن ها ایجاد می شود ببینند. رشد شخصی کمک می کند تا فرد بیشتر احساس موفقیت کرده و به دنبال شیوه های عملکردی بهتر باشد.

۳. افزایش کارایی کارکنان

اگر شرکتی که فرد در آن کار می کند باعث افزایش انگیزه او شود احتمالا در انجام امور شغلی خود کارآمدتر عمل خواهد کرد. کسب و کارهای مختلف از وجود کارمندانی که هم واجد شرایط انجام وظایف شغلی خود هستند و هم تمایل دارند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند بیشترین سود را خواهند برد.

۴. ایجاد نیروی کار با ثبات

کارمندانی که احساس می کنند در شغل خود از انگیزه بالایی برخوردار هستند به احتمال زیاد سلامت و شاد بوده و مدت زمان طولانی تری در شرکت مورد نظر مشغول به کار می مانند.

رپورتاژ

این که افراد بدانند انجام وظایف توسط آن ها در موفقیت شرکت چه نقشی دارد می تواند به حفظ انگیزه بیشتر در کاری که انجام می دهند کمک کند.

نحوه حفظ انگیزه در دوران شغلی

دستیابی به بسیاری از دستاوردهای شغلی سال ها طول می کشد و لازم است برای رسیدن به آن ها برای مدت زمان طولانی انگیزه بالا داشته باشید.

برای حفظ انگیزه در طولانی مدت توصیه می شود:

۱. اهداف خود را عاقلانه انتخاب کنید

انتخاب اهداف مناسب هم در ایجاد انگیزه و هم در حفظ آن نقش مهمی دارد. اهمیت زیادی دارد که انتخاب کنید به چه چیزی می خواهید برسید، چرا می خواهید به آن برسید و جوانب مثبت و منفی هر یک از اهداف خود را بسنجید.

انجام این کار در اوایل دوران حرفه ای و شغلی به شما کمک می کند تا اهدافی انتخاب کنید که به احتمال زیاد در طولانی مدت به آن ها متعهد خواهید ماند.

۲. هدف بزرگ خود را بشناسید

داشتن یک هدف بزرگ تر برای هر یک از اهداف کوچک تر که در تلاش برای تحقق آن ها هستید به شما کمک می کند تا دلیل هر هدف کوچک را درک کرده و به شما انگیزه می دهد تا با انجام وظایف خود به بهترین شکل ممکن بتوانید به هدف بزرگ تر خود دست پیدا کنید.

۳. موفقیت های خود را مرور کنید

اگر در تلاش هستید تا انگیزه تان را در دوران کاری حفظ کنید سعی کنید تمام دستاوردهایی که تاکنون داشته اید را مرور کنید. تبریک گفتن به خودتان برای دستاوردهای هر چند کوچک در گذشته به شما کمک می کند تا برای ادامه دادن در مسیر تحقق اهداف بزرگ تر و چالش بر انگیز، انگیزه خود را حفظ کنید.

به علاوه پاداش دادن به خود به خاطر اهدافی که تاکنون به دست آورده اید باعث می شود در مورد آن چه در گذشته انجام داده اید فکر کنید و الگویی برای دستیابی به اهداف آینده خود به دست آورید.

۴. افراد حامی اطراف خود داشته باشید

ارتباطاتی که با دیگران برقرار می کنید برای حفظ انگیزه شما در مسیر شغلی تان بسیار مهم است. روابط سالم و حمایتی به شما کمک می کند تا سطح انرژی خود را بالا نگه داشته و انگیزه تان را برای تلاش کردن جهت رسیدن به اهداف حفظ کنید.

احاطه شدن با افرادی که از اهداف و عملکردهای شما حمایت می کنند کمک می کند تا با جشن گرفتن موفقیت های خود با انگیزه بمانید.

چگونه انگیزه خود را افزایش دهید؟

در طول دوران شغلی ممکن است در موقعیت هایی قرار بگیرید که به دلایل مختلف انگیزه شما نسبت به گذشته کاهش پیدا کند. در ادامه چند نکته کلی بیان می کنیم که ممکن است به شما کمک کند تا در این شرایط بتوانید سطح انگیزه خود را بهبود ببخشید.

۱. هدف خود را فراموش نکنید

مرور اهداف اصلی و این که چرا باید انگیزه خود را تا پایان حفظ کنید به حفظ انگیزه شما در شرایط کنونی کمک خواهد کرد.

۲. از هر تجربه ای به عنوان فرصتی برای یادگیری استفاده کنید

اگر در مسیر دستیابی به اهداف خود شکست خوردید سعی کنید این چالش ها را به عنوان فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید در نظر بگیرید که می توانند شما را به کارمندی قوی تر تبدیل کنند. این کار به شما کمک می کند تا انگیزه خود را حفظ کرده و به تلاش خود برای تحقق اهداف تان ادامه دهید.

۳. صبور باشید

برای رسیدن به اهداف بلند مدت شغلی به زمان و صبر کردن نیاز دارید. با تمرین صبر و شکیبایی در زندگی شخصی و حرفه ای انتظارات واقع بینانه ای در مورد زمان دستیابی به هر یک از اهداف خود داشته و این مسئله به شما کمک می کند تا به تلاش برای دستیابی به این اهداف ادامه دهید.

منبع: indeed

نوشته‌های مرتبط