درمان پولیپ بینی: 30 درمان خانگی پولیپ بینی بدون جراحی

اگر پولیپ بینی شما بیش از حد بزرگ است یا چند پولیپ دارید، ممکن است مسیر بینی شما مسدود شود، و تنفس را برای شما دشوار کند. بنابراین اگر پولیپ بینی در شما تشخیص داده شده و می‌خواهید بدانید چگونه در خانه به‌طور طبیعی آن را درمان کنید، این مقاله درمان پولیپ بینی را به‌طور کامل بخوانید و سعی کنید یک یا چند مورد از این توصیه‌ها را به کار بگیرید.

در این مقاله برخی از بهترین درمان های خانگی را به شما نشان می‌دهیم که می‌تواند برای کاهش علائم پولیپ بینی مفید باشد تا شما بتوانید راحت‌تر نفس بکشید. اگر به دنبال روش‌های طبیعی برای درمان این مشکل هستید، همین حالا این مقاله را بخوانید.

علت‌های پولیپ بینی

این یک واقعیت است که دانشمندان دقیقا نمی‌دانند چه چیزی می‌تواند سبب پولیپ بینی شود. پولیپ بینی با آسم، التهاب مخاط بینی آلرژیک، عفونت‌های سینوسی، حساسیت به آسپرین و هم‌چنین فیبروز کیستیک در ارتباط است. پولیپ بینی ممکن است در هر فردی با هر سنی رخ بدهد.

علائم رایج پولیپ بینی

وقتی از پولیپ رنج می‌برید، ممکن است تصور کنید سرما خورده‌اید و بینی‌تان کیپ شده‌است. بر اساس پژوهشی درباره‌ی علائم و علت‌های پولیپ بینی، به سختی متوجه شوید که پولیپ بینی دارید چون پولیپ هیچ نشانه‌ی ظاهری ندارد.

برخی علائم پولیپ بینی که ممکن است تجربه کنید شامل این موارد است:

– کیپ شدن یا گرفتگی بینی
– آب ریزش از پشت بینی
– عطسه کردن، خر و پف کردن
– درد صورت
– آب ریزش بینی
– از دست دادن حس چشایی و بویایی
– خارش اطراف چشم‌ها
– تغییرات صدا
– درد در دندان‌های بالا

علاوه بر این، پولیپ بینی می‌تواند مشکلات دیگری به همراه داشته‌باشد چون می‌تواند محل خروج مایعات و جریان هوا را مسدود کند و سبب التهاب مزمن شود. برخی مشکلات بالقوه پولیپ بینی شامل حملات آسم، آپنه‌ی خواب انسدادی و عفونت‌های سینوسی است.

چگونه پولیپ بینی را به‌طور طبیعی درمان کنیم

خوشبختانه درمان‌های طبیعی بسیاری برای پولیپ بینی وجود دارد که می‌توانید به سادگی در خانه به کار بگیرید. این روش‌ها شامل درمان‌های خانگی، ایجاد تغییرات خوراکی و سبک زندگی و نیز استفاده از عصاره‌ها و مکمل‌های روزانه است. اکنون این فهرست روش‌های درمان پولیپ در کودکان و بزرگسالان را بخوانید و سپس از آنها استفاده کنید تا به هدف خود برسید.

۱. مقدار زیادی آب بنوشید

فایده نوشیدن آب گرم, درمان پولیپ بینی

این آخرین روش و در عین حال مهم‌ترین روش برای درمان پولیپ بینی در کودکان است که در این مقاله به آن اشاره می‌شود، خصوصا اگر می‌خواهید علائم پولیپ بینی را در خانه از بین ببرید.

آب به شما کمک می‌کند غشای مخاطی را مرطوب کنید. در نتیجه وقتی مقدار زیادی آب می‌نوشید می‌توانید به بیرون راندن عوامل حساسیت‌زا کمک کنید. به سادگی مقدار زیادی آب بنوشید تا حفره‌های بینی را مرطوب نگه دارید و مخاط را نرم کنید. علاوه بر آن باید از مصرف الکل اجتناب کنید چون ریه‌ها و هم‌چنین سلامت سینوس را تحریک می‌کند.

۲. آناناس

آناناس میوه‌ای خوشمزه است که آدم‌های زیادی در سراسر دنیا آن را دوست دارند. اما می‌دانستید مصرف آناناس روشی موثر برای درمان پولیپ بینی در کودکان و بزرگسالان است؟ دلایلی وجود دارد که اگر می‌خواهید در خانه با علائم پولیپ بینی کنار بیایید باید آناناس بیش‌تری در رژیم غذایی خود بگنجانید.آناناس بیش‌تری به رژیم غذایی روزانه‌ی خود اضافه کنید چون این میوه یکی از بهترین منابع ویتامین C است. به علاوه این میوه حاوی آنزیمی به نام بروملین است که می‌تواند برای درمان التهاب و تورم بینی و سینوس مفید باشد. با این حال به یاد داشته‌باشید محتوای زیاد بروملین در آناناس در ریشه‌ی آن است.

۳. سبزیجات خانواده‌ی کلم و دیگر سبزیجات

خواص کلم, درمان پولیپ بینی

وقتی صحبت از درمان پولیپ در کودکان است، می‌توانید به مصرف سبزیجات خانواده‌ی کلم و دیگر سبزیجات فکر کنید. مصرف خوراکی‌های سرشار از ویتامین A، C، E و مواد معدنی نظیر سلنیوم و بتاکاروتن می‌تواند به‌طور طبیعی به تقویت دستگاه ایمنی کمک کند. یک روش ساده برای دریافت این مواد مغذی ضروری خوردن انواع کلم‌ها و دیگر سبزیجات است. این سبزیجات شامل بروکلی، هویج، اسفناج، زردآلو، سیب زمینی شیرین، هندوانه، انبه، کلم کالی، و کدو حلوایی است. تمام این سبزیجات دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است. شما باید برای تقویت دستگاه ایمنی غذاهایی درست کنید که حاوی این سبزیجات باشد.

۴. گیاه خوک طلایی

اگر می‌خواهید بدون مصرف هرگونه قرص یا دارو علائم پولیپ بینی را از بین ببرید، یک روش موثر دیگر برای درمان پولیپ بینی در بزرگسالان که باید در نظر داشته‌باشید استفاده از گیاه خوک طلایی است. در واقع خوک طلایی گیاهی است که در امریکای شمالی می‌روید. این گیاه خواص ضدالتهابی و آنتی‌باکتریال دارد که می‌تواند به تسکین التهاب کمک کند. ولی اگر باردار هستید نباید از این گیاه استفاده کنید چون می‌تواند روی رحم تاثیر منفی داشته‌باشد.

۵. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین از جمله خوراکی‌های مغذی است که اگر مستعد پولیپ بینی هستید، باید به رژیم غذایی روزانه‌ی خود اضافه کنید. احتمال این‌که سیب زمینی شیرین سبب واکنش‌های آلرژیک شود کم است. واکنش‌های آلرژیک با پولیپ بینی در ارتباط است. انواع سیب زمینی شیرین به رنگ نارنجی، زرد، و صورتی سرشار از بتاکاروتن است و برای کسانی که با مشکلات پولیپ بینی رو به رو هستند مفید است.

در واقع مصرف سیب زمینی شیرین نیز یکی از روش‌های موثر برای درمان پولیپ بینی در کودکان است که می‌خواهم در این مقاله به اشتراک بگذارم تا شما یاد بگیرید و در نخستین فرصت از آن استفاده کنید.

۶. روغن درخت چای

بر اساس پژوهشی درباره‌ی کاربردهای روغن درخت چای برای پولیپ بینی، این روغن خواص ضدالتهابی، آنتی‌باکتریال و ضد قارچی قدرتمندی دارد، بنابراین می‌تواند برای مقابله با انسدادهای بینی، کاهش تورم ناشی از پولیپ بینی و رفع عفونت‌های بینی مفید باشد. به سادگی چند بار در روز مقداری روغن درخت چای را به دهانه‌ی حفره‌های بینی بمالید. این روش درمانی می‌تواند شما را از شر علائم پولیپ بینی خلاص کند.در واقع استفاده از روغن درخت چای یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان پولیپ بینی است که باید بدانید و سپس هر وفت متوجه علائم پولیپ بینی شدید آن را به کار بگیرید.

۷. پیاز و سیر

یکی دیگر از روش‌های درمان پولیپ در بزرگسالان که باید به کار بگیرید استفاده از پیاز و سیر است. مصرف پیاز و سیر خام می‌تواند برای کسانی که درگیر پولیپ بینی هستند مفید باشد. هم پیاز و هم سیر خواص قدرتمند ضدقارچی و ضدمیکروبی دارند، برای همین می‌توانند غدد مخاطی بینی را تقویت کنند، و به این طریق خطر انسداد بینی را به‌طور موثر کاهش دهند. اگر طعم و بوی پیاز و سیر خام را دوست ندارید، در نخستین فرصت آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۸. قاصدک

گیاه قاصدک, درمان پولیپ بینی

مصرف روزانه‌ی قاصدک تازه روشی موثر برای درمان پولیپ بینی در بزرگسالان است که نباید دست کم بگیرید، بلکه حتما باید از آن استفاده کنید. قاصدک سرشار از ویتامین C و دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی است، برای همین می‌تواند برای کاهش مخاط و رفع انسداد مسیرهای هوا مفید باشد.

۹. مرکبات

مرکبات سرشار از ویتامین C است، که برای پیشگیری از عفونت‌ها و بیماری‌ها، از جمله پولیپ بینی خوب است. در واقع ویتامین C می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند، و به این طریق توانایی بدن را برای مقابله با علائم پولیپ بینی افزایش دهد. شما می‌توانید با مصرف ویتامین C تولید بیوفلاوونوئیدها را افزایش دهید، که به تثبیت بافت‌های خونی و نیز عروق داخل حفره‌های بینی کمک می‌کند.

مصرف مرکبات که سرشار از ویتامین C است می‌تواند مانع از پیشرفت پولیپ بینی شود و علائم آن را کاهش دهد. برای همین شما باید سعی کنید هر روز مرکبات مصرف کنید تا علائم ناشی از این مشکل را از بین ببرید. برخی مرکبات که باید مصرف کنید شامل پرتقال، گریپ فروت، لیمو و… است.

در واقع مصرف مرکباتی که سرشار ا ویتامین C است یکی از موثرترین توصیه‌ها برای درمان پولیپ است. بسیاری از آدم‌ها در سراسر دنیا سعی دارند علائم ناشی از پولیپ بینی را کاهش دهند.

۱۰. زردچوبه

خواص زردچوبه, درمان عفونت دندان, درمان پولیپ بینی

زردچوبه خواص درمانی دارد، برای همین می‌تواند برخی از بیماری‌ها را درمان کند. به علاوه، زردچوبه یک آنتی‌اکسیدان عالی است که خواص ضدالتهابی دارد. از این رو می‌تواند برای مقابله با عفونت‌ها به شما کمک کند و التهاب را به‌طور موثر کاهش دهد. استفاده از زردچوبه یکی از بهترین روش‌های شناخته‌شده برای درمان پولیپ بینی در کودکان است.

۱۱. پرتقال

اگر به دنبال یک روش طبیعی برای درمان پولیپ بینی در کودکان هستید، نباید از قدرت پرتقال غافل شوید. در واقع پرتقال سرشار از ویتامین C است که می‌تواند به از بین بردن رادیکال‌های آزاد داخل حفره‌های بینی و سینوس کمک کند و در عین حال دستگاه ایمنی را تقویت کند. به علاوه پرتقال حاوی فلاونوئید است که می‌تواند با کاهش پولیپ‌های بینی و درمان بیماری‌های مرتبط با سینوس سلامت بافت بینی را حفظ کند. کافی است به‌طور مرتب مقدار زیادی پرتقال در روز مصرف کنید.

۱۲. مکمل گیاهی زردینه

یکی دیگر از روش‌های موثر برای درمان پولیپ بینی مصرف مکمل گیاهی زردینه است. این مکمل قرن‌ها در طب سنتی چینی برای درمان پولیپ بینی و هم‌چنین گرفتگی بینی استفاده می‌شده است. در واقع این مکمل گیاهی روی این بیماری اثر ضد التهابی دارد. هم‌چنین می‌تواند بخشی از سیستم التهابی را از بین ببرد.

۱۳. حمام یا دوش آب داغ

حمام یا دوش آب داغ می‌تواند به تسکین علائم پولیپ بینی کمک کند و در عین حال ار وقوع مجدد آن پیشگیری کند. کافی است خود را در آب داغ غوطه‌ور کنید یا اجازه دهید صورت‌تان زیر دوش مستقیما با آب داغ در تماس باشد. این روش نیز برای درمان پولیپ بینی بسیار موثر است پس آن را دست کم نگیرید و در نخستین فرصت یک دوش آب داغ بگیرید، خصوصا اگر می‌خواهید در خانه به‌طور طبیعی علائم پولیپ بینی را رفع کنید.

۱۴. سرکه‌ی سیب

سرکه سیب برای سرماخوردگی, درمان پولیپ بینی

سرکه‌ی سیب یک عامل سم‌زدای معروف است و می‌تواند به از بین بردن مخاط و نیز عفونت، که شاید سبب بروز پولیپ بینی شود، کمک کند.

برای درمان پولیپ بینی با استفاده از سرکه‌ی سیب کافی است سرکه‌ی سیب و آب داغ را به نسبت ۱ به ۴ مخلوط کنید و بخار آن را استنشاق کنید تا گرفتگی بینی ناشی از پولیپ بینی رفع شود. هم‌چنین می‌توانید ۳ قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب و ۳ قاشق غذاخوری عسل را با یک فنجان آب در حال جوش مخلوط کنید. سپس این محلول را ۲ بار در روز، صبح و شب، بنوشید.

در واقع این نیز یکی از بهترین روش‌ها برای درمان پولیپ بینی در بزرگسالان است که نباید از آن غفلت کنید. بلکه هر وقت احساس کردید علائم پولیپ بینی شما را آزار می‌دهد، از آن استفاده کنید.

رپورتاژ

۱۵. ترب کوهی و عسل

ترب کوهی می‌تواند پولیپ بینی را به‌طور طبیعی در خانه درمان کند چون خواص آنتی‌باکتریالی قدرتمندی دارد که می‌تواند برای از بین بردن هرگونه عفونت و عوامل حساسیت‌زا، که باعث ایجاد پولیپ بینی می‌شود، مفید باشد. استفاده از داروی گیاهی می‌تواند به شما کمک کند علائم پولیپ بینی را تسکین دهید و در عین حال به‌طور موثر از وقوع مجدد آن پیشگیری می‌کند.

اما ترب کوهی طعم و بویی بسیار قوی دارد، برای همین شاید مصرف آن به تنهایی برای شما دشوار باشد. از این رو می‌توانید کمی عسل را با ترب کوهی رنده‌شده مخلوط کنید و سپس برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب ۲ بار در روز آن را مصرف کنید.

در واقع این روشی موثر برای درمان پولیپ بینی در بزرگسالان است پس آن را فراموش نکنید.

۱۶. هر روز ورزش کنید

مغز ورزشکاران, درمان پولیپ بینی

این نخستین روش درمان پولیپ بینی در بزرگسالان است که می‌خواهم در این مقاله ذکر کنم و از همه‌ی خوانندگان می‌خواهم از آن آگاه باشند و آن را به کار بگیرند!

برای سالم نگه داشتن دستگاه ایمنی، باید ۳-۵ بار در هفته بیش از ۳۰ دقیقه ورزش کنید. ورزش روزانه می‌تواند به افزایش سوخت و ساز و تقویت سیستم ایمنی کمک کند. بنابراین باید سعی کنید هرگونه ورزش با وزنه، ورزش قلبی عروقی و تمرینات انعطاف‌پذیری را امتحان کنید. برخی تمرینات قلبی عروقی شامل دوچرخه‌سواری، دویدن، شنا، کوه‌پیمایی، و پیاده‌روی، و برخی تمرینات انعطاف‌پذیری و قدرتی مانند وزنه‌برداری، یوگا، و کشش است.

۱۷. روغن کرچک

خواص روغن کرچک, درمان خانگی تاول, درمان پولیپ بینی

وقتی صحبت از شیوه‌ی درمان پولیپ در بزرگسالان است، باید استفاده از روغن کرچک را در خانه به راحتی امتحان کنید. بر اساس پژوهشی درباره‌ی فواید روغن کرچک برای سلامتی، این روغن می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند تا با عفونت‌ها و دیگر عوامل حساسیت‌زا مقابله کند، بنابراین می‌توان از آن برای درمان پولیپ بینی استفاده کرد. کافی است هر روز با معده‌ی خالی یک قاشق غذاخوری روغن کرچک مصرف کنید تا علائم پولیپ بینی را کاهش دهید، اندازه‌ی پولیپ را باریک کنید و از وقوع مجدد آن در آینده جلوگیری کنید.

۱۸. مگنولیا

بر اساس پژوهشی درباره‌ی درمان گیاهی پولیپ بینی، گیاه مگنولیا، گل و پوسته‌ای دارد که برای درمان پولیپ بینی مفید است. پوسته‌ی این گیاه اثر خلط‌آوری دارد، یعنی می‌تواند مخاطی را که مسیر داخل بینی شما را مسدود کرده‌است بشکند؛ در حالی که گل‌های آن نیز اثر انقباضی دارد، یعنی می‌تواند غشای مخاطی درون بینی را محدود کند و اندازه‌ی پولیپ را کاهش دهد. در نتیجه اگر مشکلات گوارشی و یبوست دارید آن را امتحان کنید!

۱۹. استفاده از آب نمک

آب نمک می‌تواند برای کاهش التهاب و تورم داخل بینی و پیشگیری از ایجاد مخاط در اثر انسداد مسیر هوا مفید باشد. به علاوه، نمک می‌تواند سرعت تولید آدیپونکتین را کاهش دهد. آدیپونکتین یک ماده‌ی شیمیایی است که در ایجاد التهاب موثر است. شست و شوی بینی با آب نمک برای زدودن مخاط از حفره‌های بینی، و به این ترتیب برای دیگر مشکلات مربوط به پولیپ بینی موثر خواهدبود. برای درست کردن آب نمک ۲/۱ قاشق غذاخوری نمک یا حتی کم‌تر را در یک فنجان آب داغ حل کنید. بگذارید خنک شود، محلول را در یک اسپری بینی تمیز بریزید و سپس از آن برای شست و شوی حفره‌های بینی استفاده کنید.

در واقع قابلیت آب نمک در کاهش علائم پولیپ بینی بسیار شناخته‌شده است. بنابراین نباید این روش درمانی خانگی را دست کم بگیرید، و برای درمان این مشکل به‌طور طبیعی در خانه از آن استفاده کنید.

۲۰. منیزیم بیش‌تری مصرف کنید

سرشار از منیزیم, درمان پولیپ بینی

منیزیم خواص ضدالتهابی دارد و بر اساس یک پژوهش، این ماده‌ی معدنی ضروری می‌تواند بافت‌های بدن را نیز آرام کند. از این رو مصرف خوراکی‌های سرشار از منیزیم، از جمله سبزیجات برگی سبز، دانه‌ها، مغزها، و حبوبات می‌تواند به شما کمک کند پیلپ بینی را به‌طور طبیعی در خانه درمان کنید. هم‌چنین شما می‌توانید در آب ولرمی که دارای نمک اپسوم (منیزیم سولفات) است غوطه‌ور شوید تا منیزیم را به‌طور مستقیم از طریق پوست دریافت کنید.

این نیز یک روش فوق‌العاده برای درمان پولیپ بینی در کودکان است که باید از آن آگاه باشید و مقدار بیش‌تری خوراکی‌های سرشار از منیزیم مصرف کنید.

۲۱. فلفل قرمز

فایده درمانی فلفل قرمز, درمان پولیپ بینی

می‌توان از فلفل قرمز برای افزایش جریان خون و تقویت مویرگ‌ها استفاده کرد. این خوراکی سرشار از کپسایسین است که می‌تواند برای کاهش درد باشد. بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۰۰ انجام شد، استفاده از اسپری کپسایسین می‌تواند به افراد مبتلا به پولیپ سینوس کمک کند راحت‌تر نفس بکشند.

استفاده از فلفل قرمز می‌تواند برای درمان طبیعی پولیپ در خانه موثر باشد. فلفل قرمز خواص ضد التهابی دارد، بنابراین می‌تواند برای کاهش التهاب داخل سینوس و مسیر بینی مفید باشد. ضمنا خواص ضدمیکروبی موجود در فلفل قرمز می‌تواند برای پیشگیری از مشکلات پولیپ بینی مفید باشد.

به هر حال، قبل از استفاده از هرگونه روش درمانی گیاهی، با یک پزشک مشورت کنید تا از دوز مصرف مناسب و نحوه‌ی استفاده از آن مطمئن شوید.

۲۲. از خوراکی‌های حساسیت‌زا دوری کنید

این واقعیت وجود دارد که حساسیت غذایی می‌تواند سبب ایجاد پولیپ شود، بنابراین بسیار مهم است که به واسطه‌ی دوری از خوراکی‌های حساسیت‌زا با پولیپ بینی مقابله کنید. برخی از خوراکی‌هایی که می‌تواند سبب واکنش‌های آلرژیک شود شامل مخمر، سویا، تخم‌مرغ، لبنیات، و خوراکی‌های حاوی گلوتن است. دیگر عوامل حساسیت‌زا که می‌تواند سبب پولیپ بینی شود برخی از نگهدارنده‌ها و افزودنی‌های خوراکی است. بهترین روش برای اجتناب از این خوراکی‌های ناسالم انتخاب محصولات خوراکی ارگانیک است.

برای تعیین این‌که کدام خوراکی‌ها سبب پولیپ بینی می‌شوند می‌توانید از رژیم حذفی استفاده کنید. در پیش گرفتن رژیم حذفی آسان است اما ممکن است چند ماه زمان ببرد. شما باید برخی خوراکی‌ها را که ممکن است سبب حساسیت یا دیگر مشکلات گوارشی شوند، از رژیم غذایی‌تان حذف کنید سپس این خوراکی‌ها را مجددا یکی یکی به رژیم غذایی‌تان بازگردانید. یا می‌توانید آزمایش آلرژی بدهید.

تمام توصیه‌هایی که در این مقاله برای درمان پولیپ بینی در کودکان و بزرگسالان به آنها اشاره شد کاملا طبیعی هستند و اثربخشی آنها بدون هیچ‌گونه اثرات جانبی ناخواسته اثبات شده‌است. در واقع این توصیه‌ها به تمام آدم‌هایی که پولیپ بینی دارند کمک می‌کند به سرعت با این مشکل کنار بیایند.

۲۳. دریافت سلنیوم را افزایش دهید

آدم‌ها می‌توانند با افزایش مصرف سلنیوم از پولیپ بینی پیشگیری کنند یا حتی آن را درمان کنند. برخی از بهترین منابع برای دریافت سلنیوم بادام برزیلی، لوزی‌ماهی (ماهی هلیبوت)، قارچ، ماهی کاد، و میگو است. شاید اثرات مثبت سلنیوم روی پولیپ بینی به خاطر نقش آن در سیستم آنتی‌اکسیدان باشد. سلنیوم یکی از اجزای اصلی بسیاری از آنزیم‌های مربوط به دفاع آنتی‌اکسیدانی محسوب می‌شود. برای بهره‌مندی از حداکثر فوایدی که سلنیوم برای سلامتی دارد، باید مقدار بیش‌تری از خوراکی‌های سرشار از سلنیوم را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید. در واقع افزایش مصرف سلنیوم روشی فوق‌العاده برای درمان پولیپ بینی در کودکان است که می‌توانید به کار بگیرید.

۲۴. خوراکی‌های سرشار از روی مصرف کنید

روی یک ماده‌ی معدنی ضروری برای عملکرد صحیح بدن است. این ماده‌ی معدنی اغلب بدون نیاز به تجویز پزشک برای مقابله با سرماخوردگی و سینوزیت‌های مزمن، از جمله پولیپ بینی مفید است. شما می‌توانید مصرف خوراکی‌های سرشار از پروتئین را در نظر داشته‌باشید چون محتوای روی این خوراکی‌ها بسیار زیاد است. برخی از منابع عالی برای روی شامل مرغ، گوشت بره، بوقلمون، تخم‌مرغ، ماست و بادام هندی است. هم‌چنین می‌توانید برای کاهش علائم پولیپ بینی به‌طور موثر، مکمل روی مصرف کنید.

۲۵. خوراکی‌های سرشار از ویتامین A مصرف کنید

ویتامین A نیز می‌تواند به محافظت از جداره‌های داخلی سینوس‌ها کمک کند. علاوه بر این، ویتامین A یکی از بهترین آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند برای مقابله با التهاب مزمن مفید باشد. به علاوه بتاکاروتن موجود در پرتقال و میوه‌های سبز و سبزیجاتی مانند هندوانه، زردآلو، انبه، هویج، اسفناج، کدو حلوایی و سیب زمینی شیرین نیز به لطف محتوای آنتی‌اکسیدان زیاد، برای مبارزه با پولیپ بینی مفید است. برای همین اگر به دنبال یک روش طبیعی برای درمان پولیپ بینی در کودکان هستید، شاید مصرف خوراکی‌های سرشار از ویتامین A راه‌حلی فوق‌العاده برای شما باشد.

۲۶. مصرف امگا۳ را افزایش و مصرف امگا۶ را کاهش دهید

امگا ۳, درمان پولیپ بینی

اسید چرب امگا۳ تاثیرضدالتهابی قدرتمندی روی کل بدن دارد، برای همین یکی از بهترین روش‌ها برای درمان پولیپ بینی در کودکان است. اما مصرف بیش از حد اسید چرب امگا۶ می‌تواند برای مشکل پولیپ بینی شما مضر باشد. امروزه بیشتر غذاهای مدرن به اندازه‌ی کافی امگا۳ ندارند و مقدار زیادی امگا۶ التهاب‌آور دارند. برای درمان پولیپ بینی کافی است روغن ذرت و دیگر روغن‌های گیاهی تصفیه‌شده را، که سرشار از امگا۶ هستند، کم‌تر مصرف کنید. هم‌زمان باید خوراکی‌های سرشار از امگا۳ را، مانند گردو، سویا، ماهی‌ّهای آب سرد و دانه‌ی کتان بیش‌تر مصرف کنید تا پولیپ بینی را درمان کنید.

۲۷. پروبیوتیک مصرف کنید

منابع پروبیوتیک, درمان پولیپ بینی

این یکی دیگر از روش‌های درمان پولیپ بینی در بزرگسالان است که باید در نظر داشته‌باشید، به‌ویژه اگر می‌خواهید علائم پولیپ بینی را به‌طور طبیعی در خانه درمان کنید. پروبیوتیک‌ها می‌توانند به شما کمک کنند دستگاه ایمنی خود را تقویت کنید و به‌طور طبیعی سلامت سینوس‌ها را بهبود ببخشید. برای همین اگر می‌خواهید علائم پولیپ بینی را به سادگی در خانه رفع کنید باید مقدار بیش‌تری از خوراکی‌های سرشار از پروبیوتیک مصرف کنید. در کنار آن بسیار مهم است خوراکی‌های دارای فیبر، از جمله سیب زمینی شیرین و دانه‌ی چیا مصرف کنید تا پروبیوتیک‌ها را به بدن‌تان برسانید.

۲۸. استفاده از رطوبت‌ساز و بخور دادن

درمان خشکی دهان, دستگاه بخور, درمان پولیپ بینی

استفاده از رطوبت‌ساز می‌تواند به مرطوب کردن سینوس‌ها و مسیر هوا کمک کند. هم‌چنین می‌تواند مخاط را نرم کند و از انسداد مسیر هوا جلوگیری کند. گذشته از رطوبت‌ساز، می‌توانید برای درمان موثر علائم پولیپ بینی بخور دادن را امتحان کنید. برای باز کردن و رطوبت‌رسانی به مسیر هوا و حفره‌های بینی به سادگی از آب در حال جوش استفاده کنید. برای اثر درمانی بیش‌تر می‌توانید کمی عصاره به آب در حال جوش اضافه کنید. کافی است یه کاسه پر از آب جوش را روی میز قرار دهید، سپس سرتان را در فاصله‌ی چند اینچی بالای کاسه بگیرید. به یاد داشته‌باشید وقتی نفس عمیق می‌کشید سرتان را با یک حوله بپوشانید. در واقع چند بار بخور دادن در روز می‌تواند مانع از گرفتگی بینی و دیگر ناراحتی‌های ناشی از پولیپ بینی شود.

این روشی فوق‌العاده برای درمان پولیپ بینی در بزرگسالان است که می‌توانید به سادگی در خانه آن را به کار بگیرید.

۲۹. تمرین‌های تنفس عمیق

اگر به دنبال روش‌های طبیعی برای درمان پولیپ بینی در بزرگسالان هستید، باید در نخستین فرصت تمرین‌های تنفس عمیق را امتحان کنید. پولیپ بینی می‌تواند سبب انسداد مخاطی و حتی تشدید علائم این بیماری از قبیل مشکلات تنفسی، عفونت‌های بینی، و خر و پف شود. انجام تمرین‌های تنفس عمیق می‌تواند به کاهش استرس، پایین آوردن فشار خون، و بهبود علائم پولیپ بینی کمک کند. در واقع، تمرین‌های مختلفی برای تنفس عمیق وجود دارد که می‌توانید آن را امتحان کنید.

این تمرین‌ها کمک می‌کند ظرفیت ریه را افزایش دهید، ذهن‌تان را آرام کنید، و در عین حال مسیر تنفس را تمیز نگه دارید. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید این تمرین‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه از هر یک از حفره‌های بینی انجام دهید، در حالی که حفره‌ی دیگر را پوشانده‌اید.

۳۰. هر شب به اندازه‌ی کافی بخوابید

پزشکان خوابیدن روی پهلوی راست را خطرناک می دانند, درمان پولیپ بینی

این یکی از روش‌های شناخته‌شده برای درمان پولیپ بینی در بزرگسالان است. وقتی به بدن‌تان اجازه می‌دهید آرام شود، می‌توانید آسان‌تر با عفونت‌ها و بیماری‌ها مبارزه کنید. به محدودیت‌های بدن‌تان توجه کنید. سعی کنید هر شب حداقل ۷ ساعت بخوابید. حتی باید هر وقت احساس خستگی کردید یک استراحت کوتاه داشته‌باشید تا عملکرد صحیح دستگاه ایمنی را حفظ کنید.

نوشته‌های مرتبط