درمان بوی بد واژن: 42 علت و درمان خانگی بوی بد واژن که سریع و عالی است

بوی بد واژن مشکلی است که بسیاری از خانم‌ها با آن مواجه هستند و به دنبال روش هایی برای درمان بوی بد واژن می‌گردند. در این بین استفاده از روش های درمان خانگی بوی بد واژن می‌تواند بسیار موثر تر و بهتر باشد. و در این مقاله هم ما علاوه بر اینکه علت های شایع ایجاد بوی بد واژن را بررسی می‌کنیم به ذکر ۳۳ درمان خانگی این مشکل هم می‌پردازیم.

اما بسیار مهم است که قبل از امتحان کردن هر گونه درمان خانگی برای رفع این مشکل، علائم بوی بد واژن را به دقت بررسی کنید. شایع‌ترین نشانه های بوی واژن عبارتند از:

– خارش ، قرمزی و سوزش در ناحیه‌ی واژن
– ترشح بیش از حد به رنگ سفید
– ترشحی که بوی فلز می‌دهد
– ترشحی که بوی بسیار ناخوشایندی دارد
– بوی ماهی
– ترشح زرد یا سبز
– تجربه‌ی درد در هنگام مقاربت
– درد در قسمت پایینی شکم

ب) علت بوی واژن

هر مشکلی بر اساس فاکتورهای خاصی رخ می‌دهد، بوی واژن نیز از این قاعده استثناء نیست. در این‌جا علت علل بروز این مشکل را می‌بینید:

– عفونت قارچی که باعث خارج شدن ترشح غلیظ و سفید می‌شود
– عفونت‌های باکتریایی که باعث بروز بوی بد و ناخوشایند می‌شوند
– تغییرات هورمونی به دلیل شیردهی، یائسگی یا بارداری
– عدم رعایت بهداشت
– بیماری‌های منتقله از راه رابطه‌ی جنسی مانند سوزاک، کلامیدیا و تریکومونیازیس که باعث خروج ترشح سبز رنگ می‌شوند
– تامپون جامانده در واژن
– لباس زیر غیر پنبه‌ای
– استفاده‌ی از صابون هنگامی‌ که ناحیه‌ی واژن را شستشو می‌دهید. این امر ممکن است به تولید بیش از حد مواد شیمیایی طبیعی منجر شود، و در نتیجه منجر به بوی بد و بوی ناخوشایند در ناحیه‌ی واژن شود.

علاوه بر این، برخی از بیماری‌های جدی می‌توانند احتمال بروز بوی ناخوشانید و ترشح غیر طبیعی از واژن را افزایش دهند. این بیماری‌ها ممکن است واژن یا دهانه‌ی رحم را شامل شوند. اگر بوی واژن شبیه به بوی ماهی باشد، علت آن ممکن است واژینوز باکتریایی باشد.

حالا بیایید در رابطه با روش‌های درمانی خانگی برای رفع بوی واژن در زنان اطلاعاتی کسب کنیم:

پ – درمان‌های خانگی برای درمان بوی بد واژن

۱. درمان بوی بد واژن با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای از بین بردن بوی واژن است. سرکه سیب حاوی خواص ضدعفونی‌کننده و ضد باکتری است. با استفاده از سرکه سیب می‌توانید باکتری‌ها و سموم را از بین ببرید و به این ترتیب بوی بد واژن‌تان نیز رفع می‌شود. علاوه بر این، سرکه سیب دارای توانایی تنظیم حالت اسیدی فلور واژن است. دو روش برای استفاده از سرکه سیب جهت درمان بوی واژن وجود دارد.

درمان بوتولیسم (مسمومیت غذایی حاد)

اولی این است که با استفاده از ترکیب سرکه سیب و آب حمام کنید:

– دو فنجان سرکه سیب را به آب گرم داخل وان اضافه کنید.
– در این ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه دراز بکشید.
– این فرآیند را تکرار کنید.

روش دیگر این است که سرکه سیب را همراه با آب بنوشید.

– ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید.
– ترکیب حاصل را بنوشید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

۲. درمان بوی بد واژن با ماست

ماست نیز در فهرست داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای از بین بردن بوی بد واژن قرار می‌گیرد. ماست سرشار است از باکتری لاکتوباسیلوس که به تنظیم سطح pH واژن و جلوگیری از بروز عفونت کاندیدیایی کمک می‌کند. اگر می‌خواهید بوی واژن را کاهش دهید یا از رخ دادن این مشکل پیشگیری کنید، باید تعادل سطح pH واژن‌تان حفظ شود.

شما می‌توانید ۲ فنجان ماست شیرین نشده را روزانه مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن‌تان را بهبود ببخشد و به این ترتیب بوی واژن از بین برود. روش دیگر این است که با استفاده از یک تامپون می‌توانید مقداری ماست ساده را به ناحیه‌ی واژن‌تان وارد کنید. اجازه دهید ماست به مدت چند ساعت همان جا بماند. بعد از گذشت چند ساعت تامپون را خارج کنید و سپس با دقت ناحیه را شستشو دهید. بعضی افراد قبل از مشاوره با پزشک‌شان مکمل پروبیوتیک مصرف می‌کنند.

۳. درمان بوی بد واژن با جوش شیرین

جوش شیرین می‌تواند با متعادل کردن سطح PH در بدن بوی واژن را از بین ببرد. به همین دلیل است که تمایل داریم این ماده را نیز در فهرست داروهای شگفت‌انگیز برای از بین بردن بوی بد واژن قرار بدهیم.

در این‌جا روش استفاده از جوش شیرین را برای از بین بردن بوی واژن می‌بینید:

– یک فنجان جوش شیرین را به آب گرم داخل وان اضافه کنید
– در این آب به مدت حدود ۲۰ دقیقه دراز بکشید.
– از یک حوله‌ی تمیز استفاده کنید و خودتان را خوب خشک کنید.

توصیه می‌شود که این روش درمانی را تکرار کنید تا به یک نتیجه رضایت‌بخش برسید.

۴. درمان بوی بد واژن با سیر

سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است؛ بنابراین، می‌تواند بوی واژن ناشی از عفونت واژن را از بین ببرد. علاوه بر این، خواص ضدباکتری سیر می‌تواند عفونت قارچی و باکتری‌های بد را درمان کند.

خواص سیر برای کبد

آیا دوست دارید از سیر به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای خلاص شدن از شر بوی واژن استفاده کنید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیر را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. روش دیگر این است که می‌توانید یک حبه سیر را داخل واژن‌تان بگذارید و اجازه بدهید به مدت یک یا دو ساعت بماند. توصیه می‌شود که برای رسیدن به یک نتیجه‌ی مطلوب این روش درمانی را تکرار کنید.

۵. درمان بوی بد واژن با روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی خواص ضدعفونی‌کننده و ضد قارچی است. بنابراین، با استفاده از آن می‌توانید بوی ناخوشایند واژن را از بین ببرید. روغن درخت چای برای از بین بردن باکتری‌هایی که باعث بو بوی بد واژن می‌شوند موثر است.

چگونه روغن درخت چای را برای درمان بوی واژن استفاده کنیم؟ برای این منظور می‌توانید دستورالعمل زیرا را دنبال کنید:

– چند قطره روغن درخت چای را در یک فنجان آب حل کنید.
– واژن‌تان را با ترکیب حاصل شستشو دهید.

روش دیگر این است که می‌توانید یک تامپون را به مقداری روغن درخت چای آغشته کنید و آن را داخل واژن‌تان بگذارید. اجازه بدهید تامپون به مدت یک ساعت بماند و بعد آن را خارج کنید. شما باید این روش درمانی را به مدت چند هفته تکرار کنید تا بوی بد واژن به طور کامل برطرف شود.

۶. درمان بوی بد واژن با سرکه سفید

سرکه سفید می‌تواند پروتئین‌های بو را تجزیه کند، بنابراین بوها را خنثی می‌کند. این ماده برای از بین بردن بوی واژن موثر است. علاوه بر این، سرکه سفید می‌تواند به تنظیم میزان pH در واژن کمک کند. به همین دلیل است که تمایل داریم سرکه سفید را  نیز در مقاله‌ی نکات شگفت‌انگیز برای درمان بوی واژن در زنان معرفی کنیم.

برای استفاده از سرکه سفید جهت درمان بوی بد واژن می‌توانید مطابق با دستورالعمل زیر پیش بروید:

– نصف فنجان نمک و سرکه سفید را در آب گرم داخل وان بریزید.
– به مدت ۲۰ دقیقه داخل وان بمانید.
– در نهایت بدن‌تان را با آب ولرم شستشو دهید.
– شما باید این روش درمانی را چند بار در هفته تکرار کنید تا زمانی که بوی بد به طور کامل از بین برود.

۷. میوه‌های خانواده‌ی مرکبات

مرکبات برای مبارزه با عفونت‌ها و جلوگیری از بوی بد واژن بسیار موثر هستند. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند، ویتامینی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را بهبود دهد و سموم را در بدن‌تان از بین ببرد. یک سیستم ایمنی قوی برای مبارزه با باکتری‌های مضر که منجر به بروز بوی بد واژن می‌شوند، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

۱۳ فایده پرتقال برای سلامتی

خوردن مرکبات همچنین به کاهش عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند. آیا به دنبال داروهای خانگی مناسب برای از بین بردن بوی واژن هستید؟ پس نباید مرکبات را نادیده بگیرید!

۸. درمان بوی بد واژن با آناناس

آناناس یک میوه‌ی عالی برای سلامت واژن است. مصرف آناناس برای از بین بردن بوی واژن موثر است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که آب آناناس یا آناناس خام را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. توصیه می‌شود که روزی یک تا دو لیوان آب آناناس بنوشید. بعد از گذشت چند روز متوجه ناپدید شدن بوی بد واژن خواهید شد.

۹. درمان بوی بد واژن با هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید واقعا یک درمان خانگی نیست، بلکه یک ماده‌ی شیمیایی چند منظوره است که در درمان واژینوز باکتریایی و از بین بردن بوی بد واژن بسیار موثر است. استفاده از هیدروژن پراکسید به عنوان یکی از عالی‌ترین روش‌های درمان بوی بدن واژن محسوب می‌شود. هیدروژن پراکسید حاوی اثرات ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است که می‌تواند باکتری‌های مضر موجود در واژن را از بین ببرد.

برای استفاده از هیدروژن پراکسید برای از بین بردن بوی بد واژن، باید مطابق با روش زیر عمل کنید:

– هیدروژن پراکسید ۳٪
– آب
– ۱ عدد تامپون

روش انجام کار:

– هیدروژن پراکسید و آب را در مقادیر برابر با هم مخلوط کنید
– تامپون را به ترکیب حاصل آغشته کنید
– سپس تامپون را داخل واژن‌تان قرار بدهید
– اجازه بدهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه بماند

شما باید این روش درمانی را چند بار در هفته تکرار کنید تا زمانی که بوی واژن به طور کامل از بین برود.

۱۰. درمان بوی بد واژن با کلروفیل

قرص کلروفیل یا کلروفیل مایع یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن بوی واژن است که تمایل داریم در این مقاله معرفی کنیم. آن‌ها می‌توانند به عنوان یک دئودورانت عالی عمل کنند و بوی ناخوشایند و تند مهبل را از بین ببرند. فقط باید یک قاشق غذاخوری کلروفیل را در ۲۴۰ میلی‌لیتر آب رقیق کنید و سپس آن را بنوشید. قبل از استفاده از کلروفیل توصیه می‌شود که با پزشک‌تان مشورت کنید.

۱۱. آلوم (زاج)

آلوم، آلومینیوم سولفات پتاسیم است. این ماده در تمیز کردن مخازن آب مؤثر است و می‌تواند به عنوان ماده‌ای برای بعد از اصلاح استفاده شود. ترکیب آلوم و آب می‌تواند باکتری‌های مضر را از بین ببرد. آلوم در جلوگیری از رشد باکتری موثر است. مواد لازم برای انجام این روش درمانی عبارتند از:

– آلوم
– آب

در اینجا روش‌های موثر را برای نحوه‌ی استفاده از آلوم به عنوان یک درمان خانگی شگفت‌انگیز جهت از بین بردن بوی بد واژن می‌بینید:

– نصف قاشق چایخوری آلوم را به یک لیوان آب اضافه کنید و ترکیب حاصل را دو بار در روز مصرف کنید.
– یک تکه آلوم را در آب خیس کنید و سپس آن را در اطراف ناحیه‌ی واژن خوب بمالید.
– یک چهارم قاشق غذاخوری پودر آلوم را به یک لیوان آب اضافه کنید و سپس محلول حاصل را برای شستشوی واژن مورد استفاده قرار دهید.

۱۲. درمان بوی بد واژن با کرنبری

کرنبری

کرنبری برای درمان عفونت مجاری ادراری موثر است. این میوه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. به همین دلیل است که کمک‌تان می‌کند تا از بوی بد واژن خلاص شوید. استفاده از کرنبری می‌تواند به جلوگیری از رشد باکتری کمک کند.

مواد لازم برای انجام این روش درمانی:

– ۱ لیتر آب
– ۱ فنجان کرنبری

روش انجام کار:

– اجازه بدهید که کرنبری‌ها در تمام طول شب در آب خیس بخورند
– محلول حاصل را در طول روز بنوشید

این محلول می‌تواند به حذف سموم کمک کند و عفونت‌های باکتریایی را از بین ببرد.

برای درمان بوی واژن، همچنین می‌توانید کرنبری را در میکسر بریزید و آب میوه‌ی حاصل را بنوشید. مهم است توجه داشته باشید که بیماران مبتلا به بیماری روده‌ی تحریک‌پذیر نباید گوشت میوه‌ی کرنبری را مصرف کنند.

۱۳. درمان بوی بد واژن با زردچوبه

زردچوبه یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن بوی واژن است که دوست داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم. چنین تاثیری به این دلیل است که زردچوبه حاوی خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی است. مصرف زردچوبه می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

درمان بوی بد واژن: ۴۲ علت و درمان خانگی بوی بد واژن که سریع و عالی است

زمانی که می‌خواهید از زردچوبه برای درمان بوی واژن استفاده کنید، باید مواد تشکیل‌دهنده‌ی زیر را آماده  کنید:

– ۱ لیوان شیر
– ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و دو و نیم سانت ریشه‌ی زردچوبه

در این‌جا چگونگی استفاده از زردچوبه را به عنوان یکی از عالی‌ترین داروهای خانگی برای رفع بوی واژن می‌بینیم:

– ریشه‌ی زرچوبه را شستشو دهید و بعد پوست آن را جدا کنید. صبح‌ها آن را بجوید.
– پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر ریخته و قبل از خواب آن را مصرف کنید.
– ریشه‌ی زرچوبه را شستشو دهید و بعد پوست آن را جدا کنید. سپس آن را داخل تابه‌ی پر از آب بریزید و به مدت چند دقیقه بجوشانید. از محلول حاصل برای شستشوی واژن‌تان استفاده کنید.

شما باید این روش درمانی را تکرار کنید تا زمانی که بوی بد واژن به طور کامل ناپدید شود.

برای استفاده از زردچوبه جهت درمان بوی بد واژن، باید این دستورالعمل را دنبال کنید.

۱۴. دانه ها و مغزها

۱۹ فایده بادام هندی برای سلامتی

دانه‌ها و مغزها که منبع عالی ویتامین E محسوب می‌شوند، برای جلوگیری از خارش و خشکی واژن بسیار موثر هستند. تخمه‌ی کدو تنبل سرشار از روی است؛ بنابراين براي درمان خارش، خشکي واژن، بوي بد واژن و مبارزه با رشد باکتري مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایر مغزها از جمله تخم کتان، گردو، تخمه‌ی آفتابگردان و فندق دارای توانایی درمان اختلالات هورمونی، خشکی واژن و تنظیم چرخه‌ی قاعدگی هستند. بنابراین، در این مقاله در مورد داروهای شگفت‌انگیز برای درمان بوی واژن، باید دانه‌ها و مغزها را نیز قید کنیم.

برای استفاده از دانه‌ها و مغزها جهت درمان بوی بد واژن، به مواد زیر نیاز دارید:

– ۲ مغز فندق
– ۴ مغز بادام
– ۱ فنجان شیر
– ۱ قاشق غذاخوری پودر تخم کتان

روش انجام کار:

– اجازه بدهید ۴ مغز بادام به مدت ۴ ساعت در آب خیس بخورند
– پوست بادام‌ها را جدا کنید
– بادام و فندق را در مخلوط کن بریزید
– آن‌ها را له کنید
– شیر را در فنجان بریزید و سپس پودر مغزها را به شیر اضافه کنید
– خوب مواد را هم بزنید و ترکیب حاصل را مصرف کنید

آیا می‌دانستید که ترکیب شیر و آجیل در بهبود سلامت استخوان، افزایش عملکرد مغز، تقویت سیستم ایمنی و از بین بردن رادیکال‌های اکسیژن موثر است؟

۱۵. درمان بوی بد واژن با برگ گواوا

گواوا

برگ گواوا سرشار از خواص ضد میکروبی است. بنابراین، به عنوان یکی از عالی‌ترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن بوی بد واژن در نظر گرفته می‌شود. برگ گواوا به میزان فراوانی آنتی‌اکسیدان، تانن، خواص ضدافسردگی و ضد باکتری دارد. استفاده از برگ‌های گواوا برای درمان زخم‌ها و جلوگیری از عفونت‌های میکروبی موثر است. بنابراین، ابدا عجیب نیست که این برگ‌ها می‌توانند برای درمان بوی بد واژن به کار بروند.

رپورتاژ

مواد لازم:

– ۱ لیتر آب
– ۴ یا ۵ برگ گواوا

روش انجام کار:

– برگ‌های گواوا را داخل آب بریزید
– آن‌ها را روی حرارت بگذارید تا بجوشند
– محلول حاصل را قبل از صرف صبحانه بنوشید

توصیه می‌شود این روش درمانی را یک روز در میان به مدت حدود دو هفته انجام بدهید تا زمانی که به یک نتیجه‌ی رضایت‌بخش دست پیدا کنید.

۱۶. درمان بوی بد واژن با روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس به عنوان تقویت‌کننده‌ی خلق و خو و یک روغن خوشبو به خوبی شناخته شده‌است. شگفت‌انگیز است که روغن اسطوخودوس در از بین بردن سوزش و خارش واژن که باعث به وجود آمدن بوی واژن می‌شود، موثر است.

در این‌جا دستورالعمل استفاده از این روغن را جهت از بین بردن بوی بد واژن می‌بینید:

– ۱ قطره روغن نعناع و ۲ قطره روغن اسطوخودوس را به آب داخل وان اضافه کنید
– به مدت حدود ۱۰ دقیقه در این ترکیب بمانید

روش دیگر این است که می‌توانید روغن نعناع و روغن اسطوخودوس را در یک لیتر آب حل کنید. توپ پنبه‌ای را ترکیب به دست آمده خیس کنید و سپس آن را در ناحیه‌ی واژن و اطراف آن بمالید. قبل از استفاده از این محلول در ناحیه‌ی واژن، باید ترکیبی از روغن نعناع، ​​ روغن اسطوخدوس و آب را در یک بطری بریزید و برای رسیدن به نتایج بهتر آن را در یخچال قرار دهید.

۱۷. درمان بوی بد واژن با اسید بوریک

اسید بوریک برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و کنترل pH اسید در واژن موثر است. اسید بوریک می‌تواند از واژینوز باکتریایی جلوگیری کند؛ زیرا حاوی خواص ضد عفونی‌کننده‌ی ملایم است.

مواد لازم:

– کپسول‌های ژلاتین – سایز “۰۰”
– اسید بوریک

روش انجام کار:

– اسید بوریک را به کپسول‌های ژلاتینی اضافه کنید
– آن‌ها را در یک ظرف در دار بریزید و در یک جای خشک قرار بدهید
– در نهایت آن را داخل واژن قرار دهید
– اجازه بدهید شب تا صبح بماند

اسید بوریک موثر است و در صورتی که این روش را دو بار در هفته تکرار کنید،‌ می‌تواند مشکل را رفع کند. با این حال، مهم است توجه داشته باشیم که کپسول اسید بوریک نباید مستقیما بلعیده شود. علاوه بر این، زنان باردار نباید از اسید بوریک استفاده کنند. پس از استفاده از اسید بوریک برای درمان بوی بد واژن، باید آن را دور از دسترس فرزندان‌تان نگه دارید. قبل از استفاده از اسید بوریک به دقت برچسب روی محصول را بخوانید.

۱۸. درمان بوی بد واژن با عطر ملایم

برای خلاص شدن از شر بوی واژن، باید کمی عطر ملایم را روی زانو و قسمت داخلی ران بمالید. این کار می‌تواند سبب شود که بوی خوبی از شما به مشام برسد. توصیه می‌شود که از انتخاب عطر تند برای این کار پرهیز کنید.

۱۹. لباس زیر ابریشمی نپوشید و به طور منظم لباس زیرتان را عوض کنید.

می‌دانم، می‌دانم که لباس زیر ابریشمی سبب زیباتر و جذاب‌تر شدن زنان می‌شود. با این وجود، این نوع لباس‌ها همچنین می‌توانند ادرار و عرق را در لباس حبس کنند و منجر به بروز بوی بد واژن شوند. بنابراین، اگر شما با مشکل بوی بد واژن مواجه هستید، باید بی‌خیال لباس زیر ابریشمی شوید و به جای آن‌ها لباس زیر پنبه‌ای استفاده کنید! از سوی دیگر، یادتان باشد که باید دست کم هر ۱۲ ساعت یک بار لباس زیرتان را عوض کنید.

در واقع، بسیاری از زنان وقتی سر کار می‌روند همان نوع لباس زیری را می‌پوشند که در رختخواب نیز بر تن دارند – و این می‌تواند شرایط مطلوبی را برای رشد باکتری‌ها ایجاد کند و باعث به مشام رسیدن بوی تند واژن شود. این مورد نیز یکی از بهترین نکات برای جلوگیری از بوی بد واژن به طور طبیعی و سریع در خانه است که تمایل داشتیم در این مقاله معرفی کنیم!

نباید به خاطر زیبایی سلامتی‌تان را از بین ببرید، این را بپذیرید و بوی بد واژن را سریع و برای همیشه از بین ببرید!

۲۰. درمان بوی بد واژن با کپسول گیاهی خانگی

بوی واژن ناشی از BV، به علت عدم تعادل سطح باکتری در ناحیه واژن رخ می‌دهد. “لاکتوباسیلوس” طبیعی که به عنوان یک باکتری خوب در نظر گرفته می‌شود، ممکن است در واژن کاهش بیابد و موجب افزایش سطح PH در واژن ‌شود. افزایش pH موجب افزایش رشد باکتری‌های بی هوازی واژن می‌شود، و باعث بروز مشکلاتی مانند بوی بد و خارش واژن می‌شود.

یکی از درمان‌های گیاهی خوب برای خلاص شدن از شر بوی واژن به طور طبیعی و در خانه استفاده از کپسول‌های حاوی چند نوع گیاه دارویی است که می‌تواند به کاهش علائم ایجاد شده در اثر واژینوز باکتریایی کمک کند و در نتیجه بوی واژن را به سرعت از بین ببرد.

مواد تشکیل دهنده:

–  کپسول ژلاتین سایز ۰۰
– پودر مر حجازی یک قسمت
– پودر گیاه دارویی خوک طلایی – ۲ قسمت
– پودر ریشه‌ی گیاه هماور – ۱ قسمت
– پودر پوست درخت نارون قرمز- ۱ قسمت
– پودر ریشه‌ی ترشک مواح – ۱ قسمت
– پودر ریشه‌ی اکیناسه – ۱ قسمت

بخشی از این پودرهای گیاهی باید بر اساس وزن اندازه‌گیری شوند نه بر اساس حجم.

چگونگی ساخت کپسول و استفاده از آن:

– تمام پودرهای گیاهی را خوب با هم مخلوط کنید.

– از این ترکیب گیاهی برای پر کردن کپسول‌های ژلاتینی سایز ۰۰ استفاده کنید. به طور معمول، یک کپسول در این سایز می‌تواند حدود ۷۳۵ میلی‌گرم پودر را در خود جای بدهد. شما باید ۵ کپسول این سایزی را با یک قاشق چایخوری از مخلوط پودر گیاهی پر کنید.

– پس از تهیه‌ی کپسول‌های گیاهی، آن‌ها را در یک جای مطمئن و مناسب ذخیره کنید. شما باید هر روز ۲ کپسول را ۳ بار مصرف کنید و در واقع روزی ۶ کپسول مصرف خواهید کرد. مصرف این کپسول‌های گیاهی را به مدت یک یا دو هفته ادامه بدهید تا زمانی که متوجه بهبودی مشکل‌تان شوید.

درمان بوی بد واژن ۲۱: با آب داغ حمام نکنید و دوش آب داغ نگیرید

در واقع، حمام کردن یا دوش گرفتن با آب داغ، سبب می‌شود که شما باکتری‌های طبیعی را در بدن خود بکشید. از سویی دیگر شما می‌توانید از آب گرم یا سرد برای تمیز کردن ناحیه‌ی واژن استفاده کنید. اگر مدت زمان طولانی در آب داغ حمام کنید، باید به شرایط واژن‌تان توجه داشته باشید تا از رخ دادن بوی بد در آن ناحیه جلوگیری کنید.

۲۲. محلول شستشو و پاکسازی واژن برای خودتان بسازید

به جای استفاده از محصولات تمیز کننده‌‌ی تجاری برای پاکسازی ناحیه‌ی واژن، چرا خودتان محصولی برای شستشوی این ناحیه آماده نکنید؟ شما می‌توانید از برگ چای استفاده کنید، آن را در آب بجوشانید و از محلول حاصل به عنوان دارویی برای از بین بردن موثر بوی بد ناحیه‌ی واژن استفاده کنید. در واقع، مزایای چای ثابت‌شده هستند. برگ چای سبز حاوی مواد ضد قارچی و ضد باکتری است که برای از بین بردن بوی تند واژن مناسب هستند.

۲۳. لباس زیرتان را روزانه بیش از دو بار عوض کنید

شما باید لباس زیرتان را ۲ یا ۳ بار در روز عوض کنید. این کار روشی ساده اما موثر برای خلاص شدن از شر بوی واژن است. آیا این نکته را فراموش می‌کنید؟

۲۴. سبزیجات برگ‌دار و میوه‌های تازه را به غذاهای روزانه‌تان اضافه کنید

علاوه بر برخی از روش های پاکسازی برای از بین بردن بوی واژن، می‌توانید از چند روش خوراکی برای داشتن یک بدن سالم و جلوگیری از بوی بد واژن استفاده کنید. خیلی ساده، سبزیجات برگ‌دار و میوه‌های تازه را به وعده‌های غذایی روزانه‌تان اضافه کنید تا از شر این مشکل خلاص شوید. به یاد داشته باشید که از خوردن غذاهای نشاسته‌ای، تند، نوشیدنی‌های کافئین‌دار پرهیز کنید و نوشیدنی‌های الکلی ننوشید.

۲۵. یادتان باشد که سطح توالت را قبل از نشستن بر روی آن تمیز کنید

به یاد داشته باشید که سطح توالت فرنگی را قبل از نشستن بر روی آن تمیز کنید، زیرا اگر سطح آن آلوده به باکتری‌ها باشد، ممکن است به عفونت واژن مبتلا شوید. به خصوص، زمانی که از توالت عمومی استفاده می‌کنید، مراقب باشید. زمانی که هنوز روی توالت نشسته‌اید دکمه‌ی فلاش را نزنید زیرا در این صورت میکروب‌ها و باکتری‌ها از توالت به طرف بدن شما پرواز می‌کنند.

۲۶.  لباس زیر راحت بپوشید

به جای استفاده از مواد مصنوعی که جریان هوا را متوقف می‌کنند، می‌توانید لباس زیر پنبه‌ای را که بسیار هم راحت و آزاد هستند بپوشید و از شر بوی بد واژن خلاص شوید.

۲۷. هر سه ساعت یک بار پد بهداشتی را عوض کنید

زمانی که پریود هستید، دقت کنید که هر سه ساعت یک بار پد بهداشتی را عوش کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از شر باکتری‌هایی که در این محیط رشد می‌کنند، خلاص شوید. از مصرف تامپون پرهیز کنید زیرا برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها، به اندازه‌ی کافی بهداشتی نیست.

۲۸. در طول زمانی که پریود هستید، گوشت و روغن بیش از حد را به وعده‌های غذایی‌تان اضافه نکنید

این آخرین نکته برای خلاص شدن از شر بوی بد واژن بسیار مهم است و کمک می‌کند که به طور طبیعی و سریع از شر این مشکل رها شوید.

ثابت شده‌است که بوی واژن در زمانی که پریود هستید، تندتر خواهد بود. برای خلاص شدن از شر این اختلال، گوشت و غذاهای حاوی روغن زیاد را مصرف نکنید. در واقع، این مواد می‌توانند بوی واژن را شدیدتر کنند. این اختلال باعث می‌شود احساس بدی داشته باشید و اعتماد به نفس خود را از دست بدهید.

ت) داروهای خانگی گیاهی برای از بین بردن بوی واژن

۱. انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هند که به عنوان آمله نیز شناخته شده‌است، یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای از بین بردن بوی واژن است. این گیاه برای درمان بوی ناخوشایند واژن موثر است. انگور فرنگی هندی به عنوان یک پاک‌کننده‌ی ارگانیک و طبیعی، می‌تواند عفونتی را که باعث به وجود آمدن بوی بد می‌شود، درمان کند. علاوه بر این، انگور فرنگی هندی همچنین برای مقابله با ترشحات غلیظ واژن استفاده می‌شود.

توصیه می‌شود که انگور فرنگی هندی را به طور روزانه مصرف کنید. همچنین می‌توانید مکمل‌های انگور فرنگی هندی را بخورید اما برای این کار حتما ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید.

درمان بوی بد واژن: ۴۲ علت و درمان خانگی بوی بد واژن که سریع و عالی است

۲. شنبلیله

شنبلیله  یک گیاه شفادهنده‌ی قدرتمند برای سلامت زنان است. مصرف این گیاه به طور منظم می‌تواند به تنظیم چرخه‌های قاعدگی و تعادل هورمون‌ها کمک کند. برای درمان بوی واژن، می‌توانید چای شنبلیله بنوشید.

در این‌جا دستورالعمل تهیه‌ی این چای گیاهی را می‌بینید:

– یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله را به یک فنجان آب اضافه کنید
– چای را صاف کنید و آن را به طور روزانه بنوشید

متأسفانه، مصرف قرص شنبلیله ممکن است در برخی افراد موجب سوزش پوست یا اسهال شود. اگر این عوارض ناخواسته را تجربه کردید، باید از مصرف آن خودداری کنید و به پزشک‌تان مراجعه کنید.

۳. چریش

چریش یکی از شگفت‌آورترین داروهایی گیاهی برای درمان بوی بد واژن است که تمایل داریم در این نوشتار معرفی کنیم به این دلیل که چریش حاوی خواص ضد باکتری و ضد قارچی دارد که می‌توانند باعث کاهش بوی واژن و عفونت واژن شوند.

در این‌جا دستورالعمل استفاده از این گیاه دارویی را می‌بینید:

– چند برگ چریش را داخل یک قابلمه‌ی پر از آب بریزید
– اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بجوشد
– ترکیب را صاف کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود
– از این محلول چند بار در هفته برای شستشوی ناحیه‌ی واژن استفاده کنید
– شما می‌توانید این روش درمانی را به طور روزانه انجام دهید تا زمانی که بوی بد به طور کامل از بین برود

۴. میوه‌ی گل رز همراه با ویتامین C

میوه‌ی گل رز در واقع دانه­های گل رز است و به میزان فراوانی ویتامین C دارد. شما با ترکیب کردن یک قرص ویتامین C و میوه‌ی گل رز می‌توانید یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز را برای از بین بردن بوی واژن آماده کنید. ویتامین C می‌تواند به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی عمل کند و برای از بین بردن سموم مضر بدن شما موثر است.

اگر بوی ناخوشایند واژن ناشی از واژینوز باکتریایی باشد، ترکیب میوه‌ی گل رز و قرص ویتامین C می‌تواند شما را به بهبودی قابل‌توجهی برساند. اگر شما نسبت به واژینوز باکتریایی آسیب‌پذیر هستند، باید این درمان را برای از بین بردن بوی واژن دست کم چند ماه تکرار کنید تا از وقوع مجدد این عفونت جلوگیری شود.

در این روش درمانی برای درمان بوی واژن، به مواد زیر نیاز دارید:

– ۱ تامپون
– قرص ویتامین C
– میوه‌ی گل رز

روش انجام کار:

– میوه‌ی گل رز و ویتامین C را در واژن‌تان قرار دهید
– با استفاده از یک تامپون آن‌ها را درون واژن نگه دارید
– این روش درمانی را هر روز انجام بدهید تا از شر بوی نامطبوع واژن و ترشحات غیرطبیعی خلاص شوید

۵. برگ فلفل بتل

آیا می‌دانید که برگ‌های فلفل بتل یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن بوی بد واژن در زنان است؟ توضیح احتمالی چنین تاثیری، این است که برگ‌های فلفل بتل شامل خواص ضد باکتری و اثرات قابض هستند.

برای استفاده از برگ‌های فلفل بتل جهت درمان بوی بد واژن مطابق با روش زیر عمل کنید:

– چند برگ فلفل بتل را برش بدهید و آن‌ها را داخل قابلمه‌ای پر از آب بریزید
– آن‌ها را به مدت چند دقیقه بجوشانید
– اجازه بدهید که سرد شود و به دمای محیط برسد
– یک تامپون را در این مایع خیس کنید و سپس آن را به مدت حدود ۱۵ دقیقه در داخل واژن‌تان بگذارید
– بعد از گذشت چند دقیقه تامپون را خارج کنید و ناحیه‌ را با آب ولرم بشویید

د – نکاتی برای کاهش خطر ابتلا به بوی بد واژن

– روزانه ۸ لیوان آب بنوشید تا سموم و رادیکال‌های آزاد از بدن‌تان حذف شوند

– از مصرف چای، قهوه و نوشابه‌های گازدار پرهیز کنید

– از عطرهای مصنوعی استفاده نکنید زیرا ممکن است سطح pH را تغییر بدهد

– در طول دوره‌ی قاعدگی از تامپون استفاده  کنید و بعد از پایان دوره آن‌ها را دور بریزید

– از نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید زیرا به تولید عفونت قارچی کمک می‌کنند

– در طول مقاربت از ناحیه‌ی واژن به خوبی محافظت کنید و بعد از انجام رابطه بدن‌تان را شستشو دهید

– لباس‌های تهیه شده از پارچه‌های طبیعی مانند لباس زیرهای پنبه‌ای را بپوشید زیرا آن‌ها گردش هوا را تضمین می‌کنند

– روزانه حمام کنید. شما می‌توانید حمام در محلول آب و نمک را به عنوان بهترین شیوه برای پیشگیری از بروز این مشکل امتحان کنید

– مصرف میوه‌های خانواده‌ی مرکبات را که سرشار از ویتامین C هستند، افزایش بدهید. میوه‌هایی مانند انگور،‌گواوا، لیمو شیرین، پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو و آناناس. ویتامین C نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

در این نوشتار فقط برترین درمان های خانگی را برای از بین بردن بوی واژن در زنان معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله برای‌تان مفید باشد و این روش‌های درمانی خانگی برای‌تان تاثیرگذار باشند. یادتان باشد که برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن،‌هر روش درمانی را چندین بار تکرار کنید. اگر سوالی دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات قید کنید.

نوشته‌های مرتبط