6 راهکار منحصر به فرد برای داشتن بدنی سالم تر و قوی تر

سین برای سلامتی! کلمه‌ای که همه ما در تلاش هستیم به آن دست پیدا کنیم یا آن را در بهترین حالت حفظ کنیم، اما به نظر می‌رسد داشتن بدنی سالم تر و قوی تر یکی از دشوارترین و سخت‌ترین کارهاست. هر بار که سال جدید شروع می‌شود، بسیاری از آدم‌ها در فهرست کارهایی که باید انجام بدهند سالم‌تر شدن را نیز قرار می‌دهند. مشکلی که در این میان وجود دارد این است که سلامتی مفهومی تقریباً گسترده است – در واقع “سالم‌تر” شدن چیست؟

اگر سلامتی را به اهداف کوچک‌تر و قابل دستیابی تقسیم کنید، می‌توانید با اعمال تغییرات و جایگزینی‌های کوچک به راحتی سلامتی خود را در وضع مطلوبی نگه دارید. در واقع دیگر ضرورتی ندارد که قدم‌های بزرگ بردارید و تغییرات عمده برای حفظ سلامتی‌تان یا رسیدن به آن انجام بدهید.

سعی کنید یک یا چند مورد از فهرست قید شده در این نوشتار را در زندگی خود بگنجانید، و ما قول  می‌دهیم که خیلی زود احساسی فوق‌العاده نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد.

۱. آن هاش دو او (H2O) را فراموش نکنید لطفا!

راستش را بخواهید، نوشیدن آب بیش‌تر احتمالاً یکی از ساده‌ترین راه‌هاست برای این‌که احساس بهتری داشته باشید و سالم‌تر بمانید. هیدراتاسیون یکی از مهم‌ترین راه‌های سالم ماندن و داشتن بدنی است که کار خود را به درستی انجام می‌دهد. نوشیدن آب کافی به هضم مناسب و جذب مواد مغذی ضروری کمک می‌کند. بنابراین بهتر است نوشابه را فراموش کنید و مقدار آب مصرفی‌تان را افزایش بدهید!

۲. صاف بنشینید (یا بایستید)

اهمیت وضعیت قرارگیری بدن را اصلا دست کم نگیرید، چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده باشید. حتی اگر نمی‌توانید زمانی را برای ورزش کردن پیدا کنید، وضعیت مناسب بدن در واقع عضلات موجود در شانه‌ها، کمر ، بازوها و حتی قسمت مرکزی بدن را فعال می‌کند. اطمینان از این‌که وضعیت بدن‌تان درست و مطلوب است، مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از هضم بهتر و جلوگیری از آسیب. همین حالا شروع کنید!

رپورتاژ

۳. قدم بزنید

همه ما دوست داریم تناسب اندام‌مان را بهبود ببخشیم، اما گاهی اوقات تمایلی به انجام تمرینات سنگین نداریم. نگران نباشید، اشکالی ندارد چون پیاده‌روی نیز به همان اندازه مؤثر است! قدم زدن و پیاده‌روی باعث بهبود روحیه، افزایش ضربان قلب و تقویت عضلات می‌شود. بنابراین به یاد داشته باشید، حتی اگر نمی‌توانید ورزش کنید، قدم بزنید.

۴. کمی چای سبز بنوشید

بارها و بارها ثابت شده‌است که چای سبز دارای مزایای زیادی برای سلامتی است. نوشیدن این دمنوش مغذی یک راه عالی برای گنجاندن آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند EGCG در رژیم غذایی‌تان است، به از بین بردن باکتری‌ها و در عین حال به تقویت عملکرد مغز کمک می‌کند. نوشیدن این چای را با جایگزین کردن یکی از چند فنجان قهوه‌تان در طول روز شروع کنید. ما قول  می‌دهیم که از این بابت پشیمان نخواهید شد!

۵. نیم ساعت زودتر به تخت‌خواب بروید

مقدار مطلوب خواب بین 8 تا ۹ ساعت در شب است. هرچند گاهی به نظر می‌رسد که رسیدن به این میزان خواب غیرممکن است. یکی از راه‌های بیش‌تر خوابیدن است که یک فعالیت بیهوده و بی‌مورد (سلام گشت و گذار بی‌وقفه در اینستاگرام) را قطع کرده و سعی کنید فقط 30 دقیقه زودتر از حد معمول به رختخواب بروید. به ما اعتماد کنید، اگر یک هفته هر شب موفق به انجام این کار شوید، ۳.۵ ساعت بیشتر در طول هفته خواهید خوابید!

۶. با مواد غذایی فصلی آشپزی کنید

این مورد ممکن است گیج کننده به نظر برسد. محصولات فصلی چه ارتباطی با اوضاع سلامتی شما دارند؟ خوب، این محصولات به احتمال زیاد به طور طبیعی و حتی به صورت محلی رشد کرده‌اند و همین باعث کاهش میزان مصرف غذاهای غیر ارگانیک و تزریق مواد مغذی بیش‌تر به رژیم غذایی‌تان می‌شوند.

نوشته‌های مرتبط