7 شگفت انگیزترین خواص میوه یخ زده برای سلامتی و تغذیه بهتر

برای آن‌هایی که می‌خواهند زندگی سالم داشته باشند، میوه‌ها ، خوراکی‌هایی ضروری محسوب می‌شوند زیرا سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند و فهرست خواص میوه‌ها و سبزیجات، فهرستی بی انتهاست. در مقایسه با دیگر انواع خوراکی‌ها، با خوردن حدود ۳۰ گرم میوه در روز، می‌توان نیاز روزانه بدن به مواد مغذی خاص را تامین کرد. به عبارت دیگر، خوردن میوه، راهی عالی و خوشمزه برای تامین نیازهای بدن است. به هر حال، سوال این است که آیا خواص میوه یخ زده درست مانند خواص میوه تازه است؟

میوه یخ زده چیست؟

همان‌گونه که از نامش پیداست، میوه یخ زده میوه‌ای است که منجمد شده باشد. بنابراین، آن را با میوه خشک اشتباه نگیرید چرا که میوه خشک از طریق فرآیند طولانی تخمیر – با استفاده از شکر و نمک – و سپس خشک کردن به دست می‌آید. میوه یخ زده، به راحتی در یخچال تهیه می‌شود. مسئله مورد نظر، مواد مغذی درون آن است. خوب، در مقایسه با میوه خشک که گاهی وقت‌ها مواد مغذی آن از بین می‌رود یا جایگزین می‌شود، مواد مغذی موجود در میوه یخ زده، تا زمانی که میوه یخ زده تازه باشد، شبیه به میوه تازه است.

 خواص میوه یخ زده

سوال بعدی این است که چرا میوه یخ زده را انتخاب کنیم؟ دلایلی وجود دارد که بر اساس آن، میوه یخ زده را بیشتر از میوه تازه توصیه می‌کنند. فهرست خواص میوه یخ زده که در پایین آمده است می‌تواند چشمان شما را باز کند که فکر نکنید خوراکی‌های یخ زده در قسمت فریزر یخچال، غذاهایی ناسالم هستند. در واقع، برخی از آن‌ها انتخاب‌های بهتری نسبت به مواد تازه هستند.

۱. مواد مغذی بهتر

زمانی که درمورد مواد مغذی صحبت می‌کنیم، اکثر افراد، میوه تازه را بهترین می‌دانند. خوب، آیا می‌دانید چه‌قدر طول می‌کشد تا میوه از زمین کشاورزی برداشت شود، بسته بندی شود، حمل شود، نگه‌داری شود ، به فروشگاه برسد و سر میز غذاخوری شما قرار بگیرد؟ جواب این سوال، ۲ تا ۳ هفته و حتی بیشتر است. یعنی میوه تازه، معمولا قبل از رسیدن، چیده می‌شود. به هر حال، میوه‌ای که یخ زده است، در نهایت رسیده شدن انتخاب شده‌ است، بنابراین بیشترین حد مغذی بودن را دارد.

۲. بسته بندی سالم

هیچ وقت نمی‌دانید میوه تازه چگونه حمل شده است. این احتمال وجود دارد که این میوه‌ها در معرض مواد خطرناک قرار بگیرند، در حالی که میوه یخ زده شسته می‌شود، یخ می‌زند و در مدت زمان کم بسته بندی می‌شود. به عبارت دیگر، زمانی که حمل می‌شوند، به شکلی سالم بسته بندی شده و تحت محافظت کامل هستند. بنابراین اگر درمورد انتخاب میوه‌های تازه اطینان ندارید، انتخاب میوه یخ زده بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

۳. عاری از مواد شیمیایی

همان‌گونه که در موارد یک و دو گفته شد، درمورد فرآیند طولانی که میوه‌ها می‌گذرانند تا سر میز شما برسند چیزی نمی‌دانید مگر این‌که از ارگانیک بودن میوه و سبزیجات مطمئن باشید. چون این‌ها میوه تازه هستند، فرد عرضه کننده تمام تلاش خود را می‌کند تا آن‌ها را تازه نگه دارد. یعنی، میوه‌هایی که در فروشگاه می‌بینید همان میوه‌هایی هستند که از مزرعه آمده‌اند. باید آن‌ها را با دقت بشویید تا هیچ ماده شیمیایی در پوست آن‌ها باقی نماند. به هر حال، لازم نیست این کارها را با میوه یخ زده انجام دهید زیرا قبل از فرآیند انجماد، این میوه‌ها کاملا شسته شده و مواد شیمیایی آن‌ها از بین رفته است.

۴. عاری از مواد افزودنی

رپورتاژ

همان‌گونه که در بالا گفته شد، نباید میوه یخ زده را با میوه خشک اشتباه گرفت زیرا میوه یخ زده به معنای نبود مواد افزودنی مانند شکر و نمک است و اگر می‌خواهید از عوارض جانبی سدیم بالا در امان باشید، باید مطالب روی بسته بندی میوه یخ زده را با دقت بخوانید. همچنین، میوه یخ زده نیازی به بلانچ شدن یا جوشاندن ندارد، بنابراین مواد مغذی نیز به طور کامل در آن باقی می‌مانند. میوه کنسروی را نیز می‌توان مانند میوه یخ زده دانست اما آن‌ها نیز از فرآیند تخمیر عبور می‌کنند که به معنای مواد افزودنی است.

۵. نگه‌ داری و حمل و نقل آسان‌تر

زمانی که میوه تازه می‌خرید، موارد زیادی را باید در نظر بگیرید از جمله  مدت زمانی  که می‌توانید آن‌ها را– قبل از خراب شدن– نگه داری کنید. به هر حال، در مورد میوه‌های یخ زده نگران نباشید زیرا می‌توانید تا هر زمان که می‌خواهید آن‌ها را در یخچال نگه دارید.  همچنین زمانی که می‌خواهید میوه یخ زده را برای دوستان یا خانواده خود ببرید، نگران خراب شدن بافت میوه‌ها در دمای اتوموبیل نباشید.

۶. دسترسی در تمام سال

اکثر میوه‌ها فصلی هستند و شما نمی‌توانید هر وقت که بخواهید آن‌ها را تهیه کنید. به هر حال، چنین چیزی در مورد میوه یخ زده وجود ندارد زیرا میوه یخ زده در تمام سال موجود است. با استفاده از میوه یخ زده، می‌توانید از خوردن میوه محبوب خود، هر زمان که بخواهید، لذت ببرید.

۷. راه میانبر

چه‌قدر زمان باید بگذارید تا از میوه تازه اسموتی درست کنید؟ خوب باید چندین بار میوه را بشویید، پوست بگیرید و برش بزنید. این مسئله در مورد سبزیجات نیز صدق می‌کند. اما لازم نیست این کار را با میوه یخ زده انجام دهید زیرا هر زمان که اسموتی میوه‌های بری را بخواهید، فقط آن‌ها را از فریزر بیرون بیاورید، در مخلوط کن بریزید و در عرض یک دقیقه، اسموتی بری شما آماده است.

احتیاط درمورد میوه یخ زده

زمانی که در مورد انتخاب مواد خوراکی صحبت می‌کنیم، باید از تمام زوایا به آن نگاه کنیم. همان‌گونه که در بالا گفته شد ممکن است میوه یخ زده خواصی برای سلامتی داشته باشد اما باز هم مسائلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. هدف این قسمت، آگاه‌تر کردن شما در انتخاب میوه یخ زده است.

– میوه یخ زده معمولا توسط یک شرکت یا برند تهیه می‌شود. بهتر است میوه یخ زده را فقط از برند مشهور تهیه کنید تا از کیفیت آن مطمئن باشید.

– اگرچه مواد مغذی موجود در میوه یخ زده با میوه تازه برابر است اما برخی مطالعات نشان داده‌اند که در زمان کاهش میزان آب حین فرآیند انجماد، احتمال کاهش آنتی اکسیدان وجود دارد.

– اگرچه میوه، یخ زده است اما به تاریخ تولید آن دقت کنید زیرا ممکن است از زمان تولید آن مدت زیادی گذشته باشد و مواد مغذی آن از بین بروند.

حتما از فواید رژیم غذایی با استفاده از میوه و سبزیجات آگاهید. اگرچه خوراکی‌های یخ زده خیلی شبیه به تنقلات هستند اما آن‌ها را از سبد خرید خود خارج نکنید زیرا به دلیل خواص میوه یخ زده که در بالا گفته شد، امروزه این میوه‌ها می‌توانند بهترین خرید شما باشند چرا که ممکن است خرید محصول تازه، انتخاب بی‌خطری باشد اما بهترین انتخاب نیست.

 

نوشته‌های مرتبط