معرفی دستگاه میوه خشک کن گازی

مهمترین دسته بندی برای انواع دستگاه میوه خشک کن گازی دسته بندی بر اساس نوع طراحی آنهاست که شامل دستگاه خشک کن کابینی و دستگاه خشک کن تونلی می باشد. هر کدام از دستگاه های فوق برای کاربرد خاص و مشخصی طراحی و ساخته می شوند و می توان از آنها در خط تولید محصولات مختلف استفاده کرد. دستگاه میوه خشک کن کابینی مناسب برای خشک کردن انواع محصولات در تناژ کم و با کیفیت بسیار بالاست در حالی که دستگاه خشک کن تونلی مناسب برای خشک کردن میوه، سبزیجات و دیگر محصولات در تناژهای بالا و در خطوط تولید کارخانه‌های بزرگ می باشند.

دستگاه میوه خشک کندستگاه های خشک کن گازی را بر اساس سایز و اندازه میتوان در دسته بندی دیگری جای داد که در آن دسته بندی دستگاه خشک کن گازی نیمه صنعتی و دستگاه خشک کن گازی صنعتی جای دارند که در ادامه به تفصیل توضیح داده خواهند شد.

انواع دستگاه خشک کن میوه صنعتی گازی

دستگاه خشک کن میوه صنعتی در تناژهای مختلف و برای راه اندازی خطوط تولید بزرگ در کارخانجات صنعتی طراحی و ساخته می شوند این دستگاه ها با توجه به کارایی بسیار بالا و توانایی آنها در خشک کردن محصولات مختلف بهترین گزینه برای راه اندازی کسب و کار بزرگ و یا یک کارخانه عظیم می باشند. نوع نیمه صنعتی دستگاه های خشک کن مناسب راه اندازی کسب و کارهای خانگی و یا تولیدی های کوچک است که از جمله ویژگی‌های طراحی آن به موارد زیر می توان اشاره کرد:

گاز مصرفی دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی گازی، گاز شهری بوده و نیاز به گاز صنعتی کنتور سنگین و یا فشار بالا  نیست. در نتیجه می‌توان از این دستگاه ها در منزل در مغازه ها و کارگاه های کوچک و محیط های شهری و کارگاهی استفاده کرد. نکته بعدی در طراحی دستگاه های نیمه صنعتی ابعاد و اندازه و وزن دستگاه ها می باشد، در این دستگاه ها طوری طراحی شده اند که بتوان از درهای خانگی و مغازه ای و کارگاهی عبور کند و جابجایی این دستگاه با توجه به وزن کم آن نیاز به جرثقیل یا لیفتراک ندارد.

با توجه به توضیحات داده شده نکته بسیار مهم مهم در انتخاب دستگاه میوه خشک کن گازی صنعتی و نیمه صنعتی مشاوره با متخصصین و افراد با تجربه است که این کار ضامن موفقیت شما در کسب و کارتان می باشد.

 دستگاه خشک کن میوه صنعتی گازی

سوخت های مورد استفاده در دستگاه خشک کن میوه

دستگاه های خشک کن میوه از دو جهت به انرژی نیاز دارند از یک جهت برای کار فن ها و سیستم کنترلی و سنسورهای دستگاه که این انرژی در همه مواقع برق می باشد و یا هر روش دیگری که بتوانند الکتریسیته مورد نیاز این تجهیزات را تامین کند. انرژی مورد نیاز دیگر در دستگاه های خشک کن برای سیستم حرارتی این دستگاه می باشد برای خشک کردن محصولات مختلف نیاز به کیلوکالری حساب شده ای است که باید از طریق یک منبع انرژی این حرارت تامین شود. ارزان ترین و در دسترس ترین انرژی برای سیستم حرارتی دستگاه های خشک کن میوه در کشور ایران گاز طبیعی است که در اکثر مناطق کشور به صورت لوله کشی شده و ارزان در دسترس همه واحدهای تولیدی صنعتی و خانوار است. می توان سوخت مورد نیاز برای حرارت دستگاه های خشک کن را از برق و توسط المنت های برقی تامین کرد و یا از مشعل های گازوئیلی استفاده کرد که در هر دو حالت گزینه مناسب برای گرم کردن کابین و محصول وجود دارد.

 

سوختهای کمتر در دسترسی مانند مازوت زغال سنگ و سوخت های دیگر برای تیم طراحی شرکت آراد ماشین سوخت های تعریف شده می باشند که می توان دستگاه های خشک کن میوه را با توجه به آن ها نیز طراحی و تولید کرد.

رپورتاژ

انواع دستگاه میوه خشک کن گازی و برقی

میوه خشک کن گازی بهتر است یا برقی؟

اگر بخواهیم قضاوت درستی درباره اینکه دستگاه میوه خشک کن گازی بهتر است یا برقی داشته باشیم ابتدا باید این نکته را در نظر بگیریم که آیا عملکرد دستگاه برقی و گازی متفاوت است یا به صرفه بودن آن.

در مورد به صرفه بودن سوخت مصرفی بین گاز و برق در پاراگراف بالا توضیحاتی داده شد که با توجه به آن و با توجه به شرایط استفاده کننده از خط تولید و شرایط محیطی و اقلیمی می تواند تصمیم درستی بابت انتخاب بین برق و گاز گرفت. در نظر داشته باشید که دستگاه های خشک کن میوه در شرکت آراد ماشین توسط مهندسین خبره و باتجربه طراحی می‌شوند فلذا اینکه سوخت مصرفی دستگاه برق گاز گازوئیل مازوت و یا هر چیز دیگری باشد در عملکرد دستگاه و کیفیت محصول تولیدی تاثیری نداشته و همه دستگاه ها با بالاترین راندمان ممکن طراحی و ساخته می شوند.

نحوه کارکرد دستگاه خشک کن میوه گازی

در پاراگراف های بالا به نکات مختلفی در مورد دستگاه های خشک کن گازی اشاره شد که با دانستن آن ها در نظر گرفتن موارد می‌توان انتخاب درستی در هنگام خرید دستگاه میوه خشک کن گازی داشت. علاوه بر موارد فوق کیفیت خدمات قبل از فروش که شامل مشاوره رایگان در زمینه انتخاب دستگاه ها و همینطور در زمینه های مختلف کسب و کار می باشد، مورد بسیار مهمی است که باید به آن دقت شود. خدمات حین فروش، همکاری برای ایجاد یک رابطه دو طرفه سازنده بین شرکت ماشین سازی و خریدار و همینطور خدمات پس از فروش شامل آماده سازی به موقع دستگاه و ارسال درست آن نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

خرید دستگاه میوه خشک کن گاز سوز  شرکتی که گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله معتبر ارائه دهد به شما کمک می‌کند تا با خیالی آسوده در هنگام خرید و در زمان استفاده داشته باشید. لازم به ذکر است که بررسی رزومه شرکت سازنده و همینطور قدرت برند شرکت ماشین سازی تواند یک نشانه بسیار مهم برای تصمیم‌گیری در امر خرید دستگاه های خشک کن باشد.

شرکت آراد ماشین با سالها تجربه و با بکارگیری متخصصین و مهندسین با تجربه در طراحی و ساخت دستگاه های خشک کن میوه گازی توانسته است خود را به یکی از مهم ترین و قوی ترین برندهای مطرح در این حوزه تبدیل کند و بتواند با همکاری مشتریان بسیار موفق کسب و کارها و‌ کارخانه جات پرسود را راه اندازی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه میوه خشک کن گازی به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://aradmachinery.com/محصولات-آراد-ماشین/دستگاه-خشک-کن-میوه-و-سبزی/میوه-خشک-کن-گازی/

نوشته‌های مرتبط