خواص فلفل سیاه: ۲۳ فایده فلفل سیاه برای پوست، مو و سلامتی

فلفل سیاه یکی از معمول‌ترین ادویه‌های استفاده‌شده در غذاهای مختلف در سراسر دنیاست. فلفل سیاه هم به شکل سالم و و هم به‌صورت پودر مصرف‌می‌شود. این فلفل حاوی پتاسیم، منیزیم، آهن، ویتامین K و ویتامین C است. جدا از مزه تند، خواص فلفل سیاه برای سلامتی و درمان آنچنان زیاد است که باید درنظرگرفته‌شوند.

آیا فلفل سیاه برای شما مفیداست؟ خوب، فلفل سیاه به گوارش و همچنین درمان سرفه و سرماخوردگی معمول کمک‌می‌کند. ممکن است میلیون‌ها نفری که هرروز از فلفل سیاه استفاده‌می‌کنند این واقعیت را ندانند که فلفل سیاه به‌عنوان یک ادویه دارویی طبقه‌بندی‌می‌شود و سرشار از موادمعدنی است. این فلفل خاصیت آنتی‌بیوتیک نیز دارد. اجازه‌دهید بیشتر در فواید سلامتی فلفل سیاه برای بدن مردان و زنان جست‌وجوکنیم.

رده‌بندی گیاه
دسته فلفل
گونه فلفل سیاه
نام علمی پیپر نیگروم
نام‌های معمول فلفل سیاه، فلفل سفید، فلفل سبز، دانه فلفل، فلفل ماداگاسکار (انگلیسی)
نام‌های هندی کلی میرچ (هندی)، میریالو (تلوگو)، میلاگو (تمیل)، کورومولاکو (مالایالام)، کاداماری (گجراتی)، میر (مراتی)، گلماریچ (بنگالی)

 

محتوای قوی فلفل سیاه

این ادویه به‌ظاهر ریز دارای ویژگی‌هاییست که می‌توانند سلامتی شما را بهبود‌بخشد. مواد مغذی ضروری مانند منگنز، پتاسیم، آهن، فیبر رژیمی، و ویتامین‌های C و K در فلفل سیاه یافت‌می‌شوند. فلفل سیاه خواص ضدباکتری، آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب دارد که آن را به یک ادویه دارویی شگفت‌انگیز تبدیل‌می‌کند. جدا از کمک به درمان سرفه، سرماخوردگی و دیگر بیماری‌ها مانند سرطان و ناراحتی‌های روده، اضافه‌کردن فلفل سیاه به رژیم غذایی روزانه به بهبود پوست و موی‌تان نیز کمک‌می‌کند.

خواص فلفل سیاه برای سلامتی

معمول‌ترین فواید سلامتی فلفل سیاه در اینجا آمده‌است.

۱. خواص آنتی‌بیوتیک

فلفل سیاه به دلیل داشتن ویتامین C دارای ویژگی‌های آنتی‌بیوتیک طبیعی است. این ویژگی از واکنش‌های رادیکال‌های آزاد مضر جلوگیری‌می‌کند. این یکی از ویژگی‌های مهم فلفل سیاه است.

۲. بیماری‌های گوارشی

فلفل سیاه، فرآیند گوارش را با ترشح اسید هیدروکلریک به‌عنوان یک هشدار قبل غذا آسان‌کرده و بنابراین به جلوگیری از بیماری‌های مربوط به روده و معده کمک‌می‌کند.

۳. عفونت‌های باکتریایی

فلفل سیاه به درمان بیماری‌های باکتریایی کمک‌می‌کند. تاثیر فلفل سیاه در درمان شرایطی مانند یبوست، اسهال و کولیک (قولنج) مشاهده‌شده است.

خواص فلفل قرمز: ۱۳ فایده فلفل قرمز برای سلامتی و زیبایی

۴. سرفه و سرماخوردگی

این ادویه به‌طور شگفت‌آوری مانند درمانی برای سرفه و سرماخوردگی عمل‌می‌کند. خواص ضدباکتری فلفل سیاه در درمان اختلالات تنفسی کاربرد دارند.

۵. آنفولانزا و احتقان

فلفل سیاه احتقان را سبک‌می‌کند. فعالیت مهاررادیکال‌های آزاد فلفل سیاه به درمان سرطان کمک‌می‌کند. این فعالیت، بعضی از انواع سرطان را کندمی‌کند. فلفل سیاه در سرطان پوست نیز کاربرد دارد.

۶. توقف رادیکال آزاد

فلفل سیاه، عمل از بین‌بردن رادیکال آزاد را که مانع فعالیت‌های سرطانی در بدن می‌شود ایجادمی‌کند.

۷. سوخت‌وساز

فلفل سیاه به تقویت سوخت‌وساز در بدن کمک‌می‌کند. کالری‌های ناخواسته را می‌سوزاند و به کاهش چربی شکم کمک‌می‌کند. فلفل سیاه در مبارزه با چاقی بسیار موثراست. مصرف روزانه فلفل سیاه به کاهش مشکلات مربوط به معده کمک‌می‌کند.

۸. درمان پوست

مصرف فلفل در رژیم غذایی به بهبود وضعیت‌های پوستی زنان کمک‌کرده و کاهش وزن را افزایش‌می‌دهد. فلفل سیاه در آیور ودا ( نوعی طب سنتی هندی) نیز کاربرد دارد.

۲۵ مهمترین خواص فلفل تند قرمز و سبز برای سلامتی، لاغری و درمان

۹. سلامت دندان

فلفل سیاه در بهبود سلامت دندان مفید است. این فلفل به مبارزه با پوسیدگی دندان کمک‌کرده و باعث تسکین سریع دندان‌درد می‌شود.

۱۰. خواص فلفل سیاه برای رحم

مطالعات در زمینه تأثیرات فلفل سیاه بر بدن خانم‌ها نشان می‌دهند این گیاه موجب کاهش انقباضات رحم و برطرف کردن دردهای قاعدگی می‌شود. نوشیدن چای فلفل سیاه در این دوران خلق و خو را بهبود می‌بخشد و به شما آرامش می‌دهد. مصرف میزان کنترل شده‌ای از آن موجب کاهش علائمی مثل حالت تهوع می‌شود.

۱۱. ضدنفخ

روغن معطر فلفل سیاه دارای خواص ضدنفخ است. این روغن به جلوگیری و درمان نفخ شکم کمک‌کرده و از رشد باکتری عامل نفخ جلوگیری‌می‌کند.

۱۲. ضد ورم مفاصل

این ویژگی یکی از مفیدترین ویژگی‌های روغن معطر فلفل سیاه است. این روغن تاثیر گرم‌کنندگی دارد که به گردش خون کمک‌کرده و ورم مفاصل و دردهای روماتیسمی را تسکین‌می‌دهد. روغن معطر فلفل سیاه به پاک‌کردن سموم ناخواسته مانند اسید اوریک از خون کمک‌کرده و بر‌ای افراد مبتلا به روماتیسم، نقرس و آرتروز مفید است.

خواص فلفل دلمه ای سبز: ۱۷ فایده فلفل دلمه سبز برای سلامتی، پوست و مو

۱۳. مسهل

روغن معطر فلفل سیاه مانند روغن کرچک خواص مسهل دارد. به‌هرحال برخلاف روغن کرچک، روغن معطر فلفل سیاه برای دستگاه گوارشی خوب است. روغن معطر فلفل سیاه روده را پاک‌کرده و از عفونت دستگاه گوارش و دستگاه دفع ادرار جلوگیری‌می‌کند. روغن معطر فلفل سیاه حاوی پپرین است که دارای خواص مسهل خفیف است.

۱۴. ادرارآور و عرق‌آور

روغن معطر فلفل سیاه، ادرار و عرق‌کردن را تحریک‌می‌کند. بنابراین، دارای خواص ادرارآور و عرق‌آور است. این خواص به دفع سموم از بدن کمک‌کرده و پوست را پاک‌سازی می‌کند. این خصوصیت باعث خلاصی بدن از اسید اوریک و نمک اضافی می‌شود. به پایین‌آمدن فشارخون کمک‌کرده و چربی را کاهش‌می‌دهد. بنابراین روغن معطر فلفل سیاه می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک‌کند. ویژگی ادرارآور بودن این روغن به کاهش التهاب نیز کمک‌می‌کند.

۱۵. تنظیم فشارخون

روغن معطر فلفل سیاه حاوی پتاسیم است که فشارخون به خصوص در مردان را کنترل‌کرده و اطمینان‌می‌دهد که فشارخون به سطح ناسالم و خطرناکی نمی‌رسد.

خواص فلفل هندی: ۱۳ فایده فلفل هندی برای سلامتی و پوست

رپورتاژ

۱۶. خواص فلفل سیاه برای اسپرم

فلفل سیاه دارای مقدار زیادی روی و منیزیم است که در تقویت سطح هورمون تستوسترون و بالا بردن تولید اسپرم نقش مهمی دارند و کیفیت اسپرم را نیز بهبود می‌بخشد .

۱۷. ضدافسردگی

فلفل سیاه یک داروی ضدافسردگی طبیعی است. پپرین موجود در فلفل سیاه مانند یک داروی ضدافسردگی عمل‌کرده و سیستم عصبی را تحریک‌می‌کند. در نتیجه توانایی شناختی افزایش‌می‌یابد.

خواص فلفل سیاه برای پوست

آیا به دنبال یک پوست سالم و درخشان هستید؟ آیا خیلی از محصولات موجود در بازار را امتحان‌کرده‌اید اما هنوز ناراضی هستید؟ حالا زمان امتحان کردن یکی از بهترین و طبیعی‌ترین مواد برای پوست است که در قفسه‌های آشپزخانه شما موجود است! فلفل سیاه فوایدی برای پوست دارد که هیچ ادویه دیگری ندارد.

در اینجا به کارهای شگفت‌انگیزی که این ادویه قوی برای پوست شما انجام‌می‌دهد نگاه سریعی می‌اندازیم:

۱۸. جلوگیری از سرطان پوست

فلفل سیاه یک مانع طبیعی علیه سرطان پوست است که این سرطان به دلیل قرارگرفتن بیش از حد در برابر اشعه مضر ماوراءبنفش به وجودمی‌آید.

۱۹. لایه‌برداری

مقداری دانه فلفل سیاه را شکسته و از آن اسکرابی برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست و لایه‌برداری پوست‌تان بسازید. این کار سموم را از پوست‌تان دفع خواهدکرد و آن را صاف و درخشان می‌کند. همچنین فلفل سیاه به افزایش گردش خون کمک‌کرده و اکسیژن و موادمغذی بیشتری را برای پوست‌تان فراهم‌می‌کند. خواص ضدالتهاب و ضدباکتری آن در جلوگیری از آکنه موثر است.

خواص فلفل سبز تند: ۱۸ فایده باورنکردنی فلفل سبز تند برای سلامتی +دستور تهیه غذا با فلفل

۲۰. درمان پیسی

پیسی یک وضعیت پوستی است که باعث‌می‌شود پوست رنگدانه خود را در بعضی نواحی از دست‌بدهد. زمانی که پوست‌تان رنگدانه طبیعی خود را ازدست‌می‌دهد، سفید می‌شود. درمان‌های مختلف زیادی برای این بیماری پوستی وجوددارد اما بیشتر آنها شامل استفاده از موادشیمیایی قوی است. بیماران زیادی در حال روی‌آوردن به فلفل سیاه به‌عنوان درمان هستند. به گفته خیلی از محققان لندن، پپرین موجود در فلفل سیاه تولید رنگدانه در پوست را تحریک‌کرده و جایگزینی بی‌خطر و طبیعی برای درمان‌های شیمیایی فراهم‌می‌کند.

۲۱. خداحافظی با چین‌وچروک

مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان موجود در فلفل سیاه از طریق محافظت از پوست در برابر علائم پیری زودرس مانند خطوط ظریف، چین‌وچروک و نقطه‌های سیاه به پوست‌تان کمک‌می‌کند. به جای خریدن کرم‌ها و سرم‌های گران‌قیمت که ادعامی‌کنند جوانی را به پوست‌تان بازمی‌گردانند، فلفل سیاه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه‌کنید و نتایج معجزه آور آن را بر پوست‌تان ببینید.

خواص فلفل سیاه برای مو

اگر فکرمی‌کردید بهترین فواید فلفل سیاه فقط به پوست‌‌تان محدودمی‌شود سخت در اشتباهید. این ادویه خواص شگفت‌انگیزی دارد که مویی زیبا و سالم را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

در اینجا بعضی از فواید فلفل سیاه برای مو آمده‌است.

۲۲. درمان شوره سر

اگر مشکل شوره سر دارید، فلفل سیاه بهترین درمان است. یک قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه ر ا به یک کاسه کشک اضافه‌کرده و آن را بر پوست سر بگذارید، اجازه‌دهید ۳۰ دقیقه یا بیشتر بماند. سپس با آب بشویید. از شامپو استفاده‌نکنید. اگر بخواهید، می‌توانید روز بعد شامپو بزنید، این کار به مخلوط زمان کافی می‌دهد که بر شوره سر اثرکند. به یاد داشته‌باشید در استفاده از فلفل افراط‌نکنید زیرا این کار باعث سوختن پوست سر شده و ناراحتی شدید ایجادمی‌کند.

۲۳. احیای مو

یک قاشق چایخوری لیمو و پودر فلفل سیاه را مخلوط‌کرده و بر پوست سر و مو بگذارید. این کار باعث احیای موی شما شده، آن را براق، درخشان و صاف می‌کند.

نحوه انتخاب و نگهداری فلفل سیاه

فلفل سیاه هم به شکل پودر و هم به شکل سالم یافت‌می‌شود. دانه‌های سالم فلفل بهترند زیرا تقلبی نیستند. هنگام خریدن دانه‌های سالم فلفل، دقت‌کنید که کوچک، سنگین و بدون لکه باشند.

برای نگهداری فلفل سیاه، آن را در ظرف شیشه‌ای دربسته و بدون هوا گذاشته و ظرف را در جای خنک و خشک قراردهید. پودر فلفل می‌تواند حدود سه ماه نگه‌داری‌شده اما دانه‌های سالم فلفل می‌توانند برای مدت نامحدودی نگه‌داری‌شوند. فریزکردن فلفل هم روش نگه‌داری خوبی است، اگرچه ممکن است مزه آن تغییرکند و قوی‌ترشود.

دستورالعمل فلفل سیاه (کلی میرچ)

– فلفل سیاه تقریبا هر غذایی را کامل‌می‌کند.

– برای داشتن بهترین مزه، دانه‌های سالم فلفل را قبل از اضافه‌کردن به غذای در حال پخت بشکنید.

– می‌توانید دانه‌های فلفل را شکسته و استیک‌ها را قبل از پخت با آنها بپوشانید. این کار مزه قوی‌تری به استیک می‌دهد.

– برای درست‌کردن یک چاشنی سالاد بسیار لذیذ، فلفل سیاه را با روغن زیتون، آبلیمو و نمک مخلوط‌کنید. این چاشنی به سبزیجات خام شما مزه می‌دهد.

– فلفل‌خردکن را روی میز غذاخوری‌تان بگذارید تا همیشه بتوانید مقداری فلفل بر غذایی که می‌خورید بپاشید.

جدول USDA (وزارت کشاورزی ایالات متحده امریکا ) ارزش غذایی فلفل سیاه

منبع اصلی ارزش غذایی درصد RDA (مصرف مجاز روزانه)
انرژی ۲۵۵ کلوکالری ۱۳%
کربوهیدرات ۶۴.۸۱ گرم ۴۹%
پروتئین ۱۰.۹۵ گرم ۱۹.۵%
چربی کل ۳.۲۶ گرم ۱۱%
فیبر رژیمی ۲۶.۵ گرم ۶۹%

 

ویتامین‌ها
کولین ۱۱.۳ میلی‌گرم ۲%
فولیک اسید ۱۰میکروگرم ۲.۵%
نیاسین ۱.۱۴۲ میلی‌گرم ۷%
پیریدوکسین ۰.۳۴۰ میلی‌گرم ۲۶%
ریبوفلاوین ۰.۲۴۰ میلی‌گرم ۱۸%
تیامین ۰.۱۰۹ میلی‌گرم ۹%
ویتامین A ۲۹۹ واحد بین‌المللی ۱۰%
ویتامین C ۲۱ میلی‌گرم ۳۵%
ویتامین E-γ ۴.۵۶ میلی‌گرم ۳۰%
ویتامین K ۱۶۳.۷ میکروگرم ۱۳۶%

 

 

الکترولیت‌ها
سدیم ۴۴ میلی‌گرم ۳%
پتاسیم میلی‌گرم ۲۷%

 

 

موادمعدنی
کلسیم ۴۳۷ میلی‌گرم ۴۴%
مس ۱.۱۲۷ میلی‌گرم ۱۲۲%
آهن ۲۸.۸۶ میلی‌گرم ۳۶۰%
منیزیوم ۱۹۴ میلی‌گرم ۴۸.۵%
منگنز ۵.۶۲۵ میلی‌گرم ۲۴۴.۵%
فسفر ۱۷۳ میلی‌گرم ۲۵%
روی ۱.۴۲ میلی‌گرم ۱۳%

 

 

فیتونوترینت‌ها
بتاکاروتن ۱۵۶ میکروگرم     –
آلفاکروتن ۰ میکروگرم
کریپتوزانتین-بتا ۴۸ میکروگرم
لوتئین- زئاگزانتین ۲۰۵ میکروگرم
  لیکوپن ۶ میکروگرم

 

فلفل سیاه باید در اندازه‌ متوسط مصرف‌شود نه بیش ازحد، زیرا فلفل سیاه یک ادویه است نه یک غذا. زمانی که فلفل سیاه همراه با دیگر مواد مانند زردچوبه، شنبلیله، دارچین و زیره ترکیب‌شود، یک ادویه عالی می‌سازد. در یک قاشق چایخوری (۶گرم) فلفل سیاه، ۱۵.۹ کالری، ۴.۱ گرم کربوهیدرات و ۰ گرم چربی و کلسترول وجوددارد. محتوای سدیم ۳ میلی‌گرم، کربوهیدرات ۴ گرم، و فیبرهای رژیمی ۲ گرم هستند.

فلفل سیاه، تقریبا ۲% ارزش غذایی ویتامین C، ۳% کلسیمی که می‌تواند در رژیم‌تان مصرف‌شود و ۱۰% ارزش غذایی آهن دارد. پروتئین‌های آن ۰.۷ گرم هستند.

مردم قرن‌ها از فلفل سیاه در غذاهای‌شان استفاده‌کرده و از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌برده‌اند. بنابراین، به انقلاب فلفل سیاه بپیوندید و به مو و پوستی که همیشه دل‌تان خواسته برسید.

امیدواریم از مطلب ما درمورد فلفل سیاه خوش‌تان آمده‌باشد.

نوشته‌های مرتبط