۳۹ حقیقت جالب درباره دلبری کردن

به طور متوسط، تقریبا سه نگاه کافی است که فرد مقابل متوجه شود که شخصی به او علاقه‌مند است. آدم‌ها برای برقراری ارتباط یا ابراز علاقه دلبری می کنند. دلبری یک عمل جهانی و شکلی اساسی از تعاملات انسانی است. در این مقاله بسیار جالب و خواندنی با ما همراه باشید تا ۳۹ حقیقت بامزه درباره دلبری کردن را برای شما بیان کنیم.

۳۹ حقیقت جالب درباره دلبری کردن

۱.  در سبک‌های کلی دلبری کردن بیش از ۵۲ نشانه‌ی دلبری خاص وجود دارد. رایجترین آن‌ها برای زن‌ها کنار زدن موها با دست است.

۲. دلبری کردن یک سری اعمال کلامی و غیرکلامی است که هنگام ابراز علاقه یا جاذبه به فرد دیگری انجام می‌دهیم.

۳. مطالعات نشان می‌دهد که در ۹۰٪ مواقع زن‌ها دلبری کردن را شروع می‌کنند. اگرچه به نظر می‌رسد مردان بیش‌تر آن را ادامه می‌دهند، در واقع به این دلیل است که زن‌ها طالب پیگیری آن‌ها در دلبری کردن بوده‌اند.

۴. ریشه‌شناسان فرض می‌کنند که فعل flirt ممکن است مانند افعال flit و flip یک فعل تقلیدی بوده باشد و به معنی حرکت در پرش‌های کوتاه و سریع باشد. دیگران می‌گویند این کلمه تحت تاثیر کلمه‌ی قدیمی فرانسوی fleureter بوده است که به معنای ” گفتن اراجیف شیرین اما بی‌معنا“ یا لمس چیزی در حال حرکت است، و مصغر fleur به معنای گل است.

۵. محققان پنج سبک کلی دلبری کردن را شناسایی کرده‌اند: ۱) فیزیکی، ۲) سنتی(گام اول را مردها باید بردارند)، ۳) مودبانه (احتمال نزدیک شدن به یک شریک بالقوه کمتر است)، ۴) صادقانه، ۵) بازیگوشانه (دلبری کردن برای سرگرمی). کسانی که سبک‌های دلبری کردن فیزیکی، صادقانه و بازیگوشانه را دنبال می‌کنند در قرار‌ها احتمال موفقیت بیش‌تری دارند، اگرچه هرکدام از این سبک‌ها با توجه به هدف دلبری کردن می‌تواند موثر باشد.

۶. محققان پیشنهاد می‌کنند زن‌ها هنگام دلبری کردن رژلبی با ته‌رنگ قرمز استفاده کنند. مطالعه‌ای در دانشگاه منچستر چشم‌های مردان را تحت نظر گرفت و دریافت آن‌ها به لب‌های قرمز ۷.۳ ثانیه و به لب‌های صورتی ۶.۷ ثانیه نگاه کردند.

۷.مطالعات نشان می دهد افراد دلربا تعداد گلبول‌های سفید بیش‌تری دارند، که سلامت و ایمنی آن‌ها را بهبود می‌دهد.

۸. دام‌های رایج دلبری شامل این موارد هستند: ۱) انتخاب فرد اشتباه برای دلبری کردن، ۲) عدم اطلاع از چگونگی نزدیک شدن، ۳) نگرانی از این که اتفاق وحشتناکی بیفتند، و ۴) عدم تفسیر دقیق نشانه‌های فرد مقابل.

۹. لزوما کسانی که توجه زیادی دریافت می‌کنند، جذاب‌ترین آدم‌ها نیستند. بلکه کسانی که دلبرهای موفق‌تری هستند معمولا بیش‌ترین توجه را به خود جلب می‌کنند.

۱۰. طبق گفته‌ی دانشمند جودی داتن، زنانی که بیش‌ترین توجه را از سوی مردان دریافت می‌کنند، در هر ساعت ۳۵ سیگنال دلبری ارسال می‌کنند. این تعداد ممکن است زیاد به نظر برسد، اما این سیگنال‌ها طیفی از کج کردن سر به یک سو تا لمس کردن بازو را در بر می‌گیرد.

۱۱. در برخی شهرها دلبری کردن خلاف قانون است. یک قانون قدیمی در نیویوک می‌گوید می‌توان مردی را که به شکلی شهوتناک به زنی خیره شده است ۲۵ دلار جریمه کرد.

۱۲. یک لبخند فریبنده‌ترین حالت چهره است، و بیش از ۱۸ روش مختلف برای لبخند زدن وجود دارد. جذاب‌ترین لبخند، لبخند اصیل است، یعنی لبخندی که اطراف چشم‌ها خطوطی ایجاد می‌کند که به آن‌ها پنجه کلاغ هم می‌گویند.

۱۳. آدم‌ها برای برقراری ارتباط یا ابراز علاقه دلبری می کنند. دلبری کردن یک عمل جهانی و شکلی اساسی از تعاملات انسانی است.

۱۴. مردان ۱۰-۱۲ برابر زنان تستوسترون دارند و در نتیجه بیش‌تر احتمال دارد که تعاملات را به مثابه رابطه جنسی در نظر بگیرند. ازین رو مردان بیش از زنان در خواندن نشانه‌های دلبری دچار سوءتفاهم می‌شوند و رفتار دوستانه را با دلبری کردن اشتباه می‌گیرند.

۱۵. تحقیقات نشان می‌دهد برای موفق بودن در دلبری، فرد باید جوری دست به این کار بزند که گویی نمی‌تواند شکست بخورد. مسئله مهم در دلبری کردن نگرش است.

۱۶. مطالعه‌ای انجام شده در دانشگاه نیوکاسل استرالیا دریافت از نظر مردان، زن‌ها زمانی دلرباتر هستند که زاویه سرشان را جلو آورده و اندکی بالا را نگاه کنند. این وضعیت سر باعث می‌شود زن‌ها ”زنانه‌تر“ و دلرباتر به نظر برسند. در مقابل، اگر مردی سرش را عقب بدهد و کمی پایین را نگاه کند مردانه‌تر به نظر می‌رسد.

۱۷. در حالی که برخی از انواع زبان بدن در فرهنگ‌های مختلف، متفاوت است (برای مثال در چه فاصله ای بایستیم، یا تماس چشمی برقرار کنیم)، به نظر می‌رسد بسیاری از نشانه های دلبری کردن بین ‌فرهنگ‌ها مشترک باشند: زنان تمام دنیا با لبخند زدن، بالا بردن ابروها و منحرف کردن نگاهشان دلبری می کنند.

۱۸. در عصر ویکتوریا، وقتی زنان جوان به ویژه برای ازدواج آراسته می‌شدن، دلبری کردن بخش اعظمی از زندگی آن‌ها را تشکیل می‌داد. برای موفقیت در دلبری کردن، یک زن جوان یاد می‌گرفت چطور از لوازم جانبی چون بادبزن، دستکش، دستمال، و چتر آفتابی برای انتقال انواع پیام‌ها استفاده کند.

رپورتاژ

۱۹. گروه رستوران‌های پیتزا اکسپرس فخر می‌فروشد که توسط هنرپیشه سابق، کارل جیمز تعلیم دیده‌اند تا به آدم‌ها بیاموزند ”مکالمات فوق‌العاده‌ای“ داشته باشند. خط رسمی آن‌ها می‌گوید شرکت‌شان ”تکنیک‌های مکالمه‌ی دلفریب و منحصر به فردی را به کار می‌گیرد“.

۲۰. فناوری، دلبری کردن را بیش از پیش پیچیده کرده است. برای مثال، پیام دادن یا ایمیل فرستادن به فرد اجازه نمی‌دهد لحن صدا را بشنود یا زبان بدن را ببیند، که ممکن است به سوءتفاهم منجر شود.

۲۱. طبق اعلام سایت Baboo.com، موثرترین جمله آغازکننده یک مکالمه، تعریف کردن از لب‌های یک زن است.

۲۲. به طور متوسط، مردان ۰.۹۵ ثانیه را صرف نگاه کردن به موهای یک زن، ۰.۸۵ ثانیه را صرف تحسین کردن چشم‌های او، و ۷.۰ ثانیه را صرف نگاه کردن به لب‌های او می‌کنند.

۲۳. دلبری کردن به رایحه‌ها بستگی دارد. برترین رایحه‌هایی که سبب تحریک مردان می‌شوند شامل بوی محصولات برنزه کننده، لوسیون بچه، و خوراکی‌های سرخ‌شده است. رایحه های شیرین‌تر هم موثر هستند، از جمله بوی رژ لب و اسطوخودوس.

۲۴. به گفته مرکز تحقیقات مسائل اجتماعی، رایج‌ترین اشتباهی که افراد در حین دلبری کردن مرتکب می‌شوند حفظ تماس چشمی خیلی طولانی است. یک نگاه غیررمانتیک فقط ۱.۱۸ ثانیه طول می‌کشد و یک نگاه دلربایانه ۲-۳ ثانیه طول می‌کشد. هرچیزی بیش از آن معذب‌کننده است.

۲۵. به طور متوسط، تقریبا سه نگاه کافی است که فرد مقابل متوجه شود که شخصی به او علاقه‌مند است.

۲۶. در مطالعاتی که طی آن‌ها از مردان و زنان ناآشنا با یک‌دیگر خواسته شد به مدت ۳ دقیقه به چشم‌های یکدیگر خیره شوند، بسیاری اعتراف کردند نسبت به دیگری احساس ”عشقی پرحرارت“ داشتند. تماس چشمی ناحیه‌ای از مغز را به نام جسم مخطط فعال می‌کند ـ که به مرکز پاداش معروف است ـ و در نتیجه عاملی مهم در دلبری کردن موثر است.

۲۷. پاها نقش مهمی در دلبری کردن دارند اما اغلب از آن‌ها چشم‌پوشی می‌شود. پاها عموما رو به جهتی قرار می‌گیرند که می خواهند بروند. اگر پاهای فردی رو به شما قرار دارد، به شما علاقه‌مند است. هم‌چنین، پاهایی که به سمت یکدیگر قرار دارند، در وضعیت ایستادن پاپرانتزی ، نیز نشانه‌ی آن است که فرد مقابل صمیمی و علاقه‌مند است.

۲۸. دلبری کردن در مهمانی‌ها، جشن‌ها، و گردهمایی‌های اجتماعی از نظر اجتماعی مقبول‌تر است. زیرا بیش‌تر مهمانی‌ها، کارناوال‌ها، و فستیوال‌ها به وسیله‌ی یک کد رفتاری ویژه یا آداب فرهنگی خاص خود اداره می‌شوند.

۲۹. افراد تمایل دارند کارهای فرد موردعلاقه خود را تکرار کنند. تقلید کردن راهی برای هماهنگی ناخودآگاه با یک فرد است.

۳۰. یک مطالعه‌ی جدید نشان داد که ۵۷٪ افراد معتقد بودند دلبری کردن در محل کار قابل قبول نیست، در حالی که ۴۳٪ معتقد بودند این کار قابل قبول است.

۳۱. انسان‌ها تنها گونه‌هایی نیستند که دلبری می‌کنند. پرندگان، مارمولک‌ها، و حتی سوسک‌ها هم روش خود را برای جلب توجه دارند.

۳۲. من عاشق دلبری کردن هستم، و هرگز مردی را ملاقات نکرده‌ام که دوستش نداشته باشم – دالی پارتون

۳۳. دلبری کردن توسط گروهی از قوانین و آداب پیچیده‌ی نانوشته اداره می‌شود که تعیین می‌کند چه وقت، چگونه، از چه کسی، و کجا دلبری کنیم. معمولا تنها زمانی از این قوانین آگاه می‌شویم که آن‌ها را زیر پا بگذاریم.

۳۴. در دهه‌ی ۱۵۵۰، کلمه‌ی ” flirt“ (دلبری کردن) ابتدا به معنی ”مسخره کردن“ بود و بعد معنی آن به ”پرت کردن“  تغییر یافت. در دهه‌ی ۱۵۶۰، اسم فلرت به معنی یک دختر جوان گستاخ یا زنی لاابالی بود.

۳۵. هرچه یک محل نوشیدن خوراک‌محورتر باشد، دلبری کردن کم‌تر تحمل می‌شود، در حالی‌که میخانه‌های مختص نوشیدن و رقص، فرصت‌های دلبری مجاز بیشتری را ارائه می‌دهند.

۳۶. وقتی افراد برای اولین بار با هم ملاقات می‌کنند، ۵۵٪ عقیده‌ی ابتدایی آن‌ها بر اساس ظاهر و زبان بدن ، ۳۸٪ آن بر اساس سبک صحبت کردن، و تنها ۷٪ آن بر اساس چیزهایی است که واقعا بر زبان آورده می‌شود.

۳۷. مطالعه‌ای در ژورنال تاثیر اجتماعی نشان داد که خانم‌ها بیش‌تر احتمال دارد شماره تلفن‌شان را به مردانی بدهند که در روزهای آفتابی از آن‌ها دلبری کرده‌اند. محققان می‌گویند ممکن است در روزهای آفتابی افراد روحیه‌ی بهتری داشته باشند یا آن که مردان در هوای خوب بهتر دلبری می‌کنند.

۳۸. کارشناسان روابط می‌گویند افراد می‌توانند شکست‌های خود را در دلبری کردن را به طنز تبدیل کنند. اگر فردی به صورت غیرعمد کاری احمقانه یا خجالت‌آور انجام دهد، می‌تواند آن را به چیزی جالب و بامزه تبدیل کند.

۳۹. دلبری کردن می‌تواند یک جور دور زدن در نظر گرفته شود وقتی ۱) پنهانی انجام شود، ۲) یک موضوع جنسی داشته باشد ۳) شامل دلیل‌تراشی شود ۴) همسر/شریک عاطفی دوست نداشته باشد، یا ۵) نیت‌های آن ریاکارانه باشد.

منبع list25
نوشته‌های مرتبط