تعبیر خواب موش: ۵۵ تعبیر دیدن موش در خواب از نظر معبران مشهور

آیا افسانه‌ای درباره‌ی موش‌ها و خواب‌ها وجود دارد، و وقتی خواب آن‌ها را می‌بینیم واقعا به چه معنی است؟ در این مقاله شما را با تعبیر خواب موش آشنا می‌سازیم.

موش‌ها حیوانات محبوبی در میان مردم نیستند. معمولا به چشم مزاحم به آن‌ها نگاه می‌شود و واقعا هیچ کس از دیدن موش در خانه‌اش یا نزدیکی‌های خودش خوشحال نخواهد شد. اما اگر خوب فکرش را بکنید ترس از موش ترسی نامعقول و غیر منطقی است.

آن‌ها بسیار از ما کوچکتر هستند و واقعا نمی‌توانند کار زیان‌آوری انجام بدهند که به ما آسیب بزند، کاری که شاید سگ‌ها و گربه‌ها بتوانند انجام بدهند. آن‌ها نمی‌توانند ما را گاز چندان شدیدی بگیرند و در ضمن از ما آدم‌ها خیلی می‌ترسند (احتمالا بیش از آنچه ما از آن‌ها می‌ترسیم).

تیشرت های زنانه برند آلمانی اسمارا ESMARA فروشگاه مرچموند
خرید مستقیم از سایت با نماد الکترونیکی و درگاه پرداخت امن زرین پال👇

فروشگاه مرچموند merchmonde.com

برخی می‌گویند ترس از موش از این حقیقت ناشی می‌شود که آن‌ها در محیط‌های چندان سالمی زندگی نمی‌کنند و انتقال دهنده‌ی بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها هستند. آن‌ها معمولا اطراف سطل‌های زباله و آشغال‌ها به دنبال غذا و سرپناهی برای خود هستند.

به این خاطر است که بسیاری از ما از آن‌ها می ترسیم و وقتی آن‌ها را می‌بینیم واکنش‌های شدیدی از خود بروز می‌دهیم. موش‌ها تاریخچه‌ای بلند و طولانی در نمادگرایی دارند و اغلب نماد زیرکی و هوش به شمار می‌آمده‌اند و به چشم حیواناتی بسیار سازگار، قدرتمند، و به طرز شگفت‌انگیزی باهوش به آن‌ها نگاه می‌شده است. موش ها فوق‌العاده باهوش به حساب می‌آیند و ظرفیت مغزشان از هرچه فکرش را بکنید بیشتر است.

دیدن موش کوچک در خواب در واقعیت توضیحی بسیار منطقی دارد. موش‌ کوچک نشانگر دید شما نسبت به خودتان است.

بنابراین، ممکن است به جای خونگرم و برونگرا بودن شخصی بسیار خجالتی باشید و خودتان را به رابطه با اعضای خانواده‌تان محدود کرده باشید. شاید خودتان را انسان فروتنی می‌پندارید که وقتی چهره‌های آشنا را اطراف خود می‌بینید بهترین احساس به او دست خواهد داد.

۲. دیدن موش مرده در خواب

خواب موش مرده دیدن نشانگر آن است که حاضر نیستید اجازه بدهید یک وضعیت خاص روحیه‌ یا زندگی شما را خراب کند و به هم بریزد. این مورد می‌تواند چیزی کوچک و بی معنی باشد و شما بتوانید به راحتی از کنار آن بگذرید آن را پشت سر بگذارید تا زندگی خوبی در پیش داشته باشید.

این خواب همچنین می‌تواند نشانگر آن باشد که شما چیز مهمی را در زندگی‌تان برای مدتی بسیار طولانی نادیده گرفته‌اید و حالا نهایتا دارید به آن توجه می‌کنید. این می‌تواند به چیزی یا کسی که شما در گذشته نادیده گرفته‌ایدش و حالا به سوی شما باز گشته است و نهایتا به حضور و وجود آن پی برده‌اید مربوط باشد.

تعبیر خواب شیر: ۵۰ تعبیر دیدن شیر جنگل در خواب که بسیار واقعی است

۳. گرفتن و کشتن موش در خواب

این خواب چندان خوشایندی نیست، مگر آن که انسان بسیار سنگدلی باشید یا واقعا از موش‌ها خوش‌تان نیاید. این خواب نشان دهنده‌ی آن است که سایر آدم‌ها درباره‌ی چیزی در زندگی شما با هم زد و بند می‌کنند و شما نمی‌توانید دلیل این کار آن‌ها را بفهمید.

کشتن موش‌ها در خواب می‌تواند نشانگر این نیز باشد که شما تمام افراد بد را از زندگی‌تان حذف خواهید کرد و بدون کسانی که به هر نحوی از انحا مایه‌ی دردسر و ناراحتی شما می‌شوند به زندگی خود ادامه خواهید داد.

تعبیر دیگری برای این خواب آن است که ممکن است شما خبر بدی از دوست‌تان دریافت کنید. این خبر بد می‌تواند درباره‌ی چیزی یا کسی باشد که خیلی خوب آن را نمی‌شناسید. در کل، چنین خوابی نشانگر آن است که احساس می‌کنید چیزهای منفی در زندگی بر سرتان آوار شده‌اند و شما اراده کرده‌اید که اوضاع را به نفع خودتان عوض کنید.

تعبیر خواب شیر: ۵۰ تعبیر دیدن شیر جنگل در خواب که بسیار واقعی است

۴.  فرار کردن موش در خواب

وقتی در خواب می‌بینید که موشی فرار می‌کند به معنی آن است که شخصی از نزدیکان‌تان به شما خیانت می‌کند. این می‌تواند نشان دهنده‌ی یک دوست، شریک عشقی، یا یکی از اعضای خانواده باشد که کاری انجام داده یا چیزی گفته است که عمیقا به شما آسیب زده است و حالا شما احساس ناراحتی و نادیده گرفته شدن می‌کنید.

این خواب همچنین می‌تواند نشانه‌ دهنده ی ‌آن باشد که احساس می‌کنید فشار کاری روی‌تان خیلی زیاد شده است و به زمانی برای استراحت کردن و تجدید قوا بسیار نیاز دارید. شاید احساس می‌کنید به استقلال و آزادی عمل بیشتری در زندگی نیاز دارید، و این که وضعیت زندگی شما در حال حاضر باعث می‌شود احساس گرفتاری شدیدی به شما دست بدهد.

۵. خواب تله موش دیدن

خواب‌های مربوط به تله موش خیلی رایج نیستند اما به هر حال گاهی اتفاق می‌افتند. این خواب‌های نشان دهنده‌ی شایعات هستند به خصوص شایعاتی درباره‌ی کسب و کارتان. شاید کسی چیز بدی درباره‌ی شما به رئیس‌تان گفته است یا حرف‌های شما را سایرین بد برداشت و تفسیر کرده‌اند.

احساس می‌کنید درک‌تان نمی‌کنند و در میان گفتار و کردار خود گیر افتاده‌اید و هیچ عمدی در رخ دادن چنین اتفاقی وجود نداشته است.

این می‌تواند به معنی آن نیز باشد که باید بیشتر درباره‌ی اسناد و مدارکی که امضاء می‌کنید باشید و در کارها یا اموری که دوست ندارید مداخله نکنید. موقع کار با پول مراقب باشید و حتما هر مرحله از کاری را که انجام می‌دهید دوبار بررسی کنید.

تعبیر خواب دزدی کردن: ۳۸ تعبیر دیدن دزد و دزدی در خواب

۶. دیدن سوراخ موش در خواب

اگر خواب سوراخ موش ببینید پس ممکن است احساسی شبیه کند و کاو درون و زوایای پنهان شخصیت خود را داشته باشید. شاید احساس می‌کنید چیزی، مثلا یک راز، دارید که هیچ کس نمی‌داند و می‌خواهید تا آنجا که ممکن است آن راز را پیش خود نگه دارید.

این خواب می‌تواند نشان دهنده‌ی مشکلی که از دیگران و حتی از خودتان پنهان کرده‌اید و باید هر چه سریع‌تر حل شود نیز باشد. سوراخ موش می‌تواند نشان دهنده‌ی مشکلی باشد که مجبور خواهید بود با آن روبرو شوید و از طفره رفتن و فرار کردن از آن دست بر دارید چون این مشکل به این طریق حل نخواهد شد.

۷. خواب جنگیدن با موش

اگر در خواب یک یا چند موش به شما حمله کردند، معنی آن می‌تواند مشکلی در ارتباط برقرار کردن با سایرین باشد و این که لازم است روی این جنبه از زندگی خود بیشتر کار کنید تا بتوانید زندگی آسان‌تری را سپری کنید.

اغلب روبرو شدن با سایرین ممکن است توسط این خواب پیشگویی شود و ممکن است احساس کنید دیگران درک‌تان نمی‌کنند.

۸. خواب موش در حال خوردن غذا

دیدن خواب موش یا موش‌هایی که در حال غذا خوردن هستند خوش شانسی به همراه می‌آورد. این خواب یعنی اینکه موفقیت مالی نصیب‌تان خواهد شد. ممکن است مبلغ کلانی در لاتاری برنده شوید یا ممکن است سرمایه‌گذاری‌هایی که کرده بودید سرانجام به ثمر بنشینند.

۹. خواب دیدن درباره‌ی گروهی از موش ها

اگر گروهی از موش‌ها را در خواب ببینید به معنی آن است که بدشانسی زیادی گریبان‌تان را خواهد گرفت و ممکن است حتی در تمام زمینه‌های زندگی‌تان احساس شکست بکنید.

موش‌ها اغلب با انرژی جنسی نیز مرتبط هستند بنابراین ممکن است مشکل بزرگی را در این زمینه از زندگی‌تان تجربه کنید که همیشه و تا مدت‌ها دست از سر شما بر ندارد.

۱۰. دیدن موش سفید در خواب برای دختر مجرد

دیدن موش سفید در خواب چندان رایج نیست اما اگر چنین خوابی دیدید نشانه‌ی آن است که ازدواج خوشبختی خواهید داشت و در زندگی عشقی خود خوش شانس خواهید بود. خواب‌هایی که در آن موش سفید و موش سیاه باشد نشانگر جنبه‌های روشن و تاریک شخصیت شما است که با هم برخورد کرده‌اند.

موش‌ سفید همچنین می‌تواند نشان دهنده‌ی طول عمر و جاودانگی باشد. بنابراین زندگی سالم و پر از خوش شانسی را در پیش رو خواهید داشت و هر جا که بروید اوضاع بر وفق مرادتان خواهد بود.

تعبیر خواب آلت تناسلی مرد: ۳۲ تعبیر دیدن آلت تناسلی مرد در خواب

۱۱. خوابِ دیدن موش در خانه

اگر در خواب ببینید موشی درون خانه‌تان می‌دود این در واقع نشانه‌ی خوبی است، حتی با این که ممکن است خودتان چنین احساسی نداشته باشید. موش همیشه نزدیک آذوقه‌ی خود می‌چرخد به همین خاطر دیدن موش در خواب می‌تواند نشانه‌ی خوبی باشد.

آن‌ها معمولا گروهی سفر می‌کنند و چیزی که اغلب به موش‌ها مربوط می‌شود کل خانواده را در بر می‌گیرد. خواب‌هایی مانند این نشانگر صلح و سازش در خانه و خانواده‌تان هستند.

۱۲. خواب تعقیب کردن موش توسط گربه

این خواب خیلی جالب است. چنین خوابی زیاد اتفاق نمی‌افتد اما اگر زمانی چنین خوابی دیدید می‌تواند چنین تعبیری داشته باشد: دیدن تعقیب کردن موش توسط گربه یعنی اینکه شما باید مانع از آن شوید که دیگران در زندگی شخصی و خصوصی‌تان دخالت کنند.

شاید احساس می‌کنید دیگران نفوذ و تاثیری زیادی بر زندگی شما دارند و این که بیش از حد خودتان را در تماس با اطرافیان‌تان قرار داده‌اید. احساس می‌کنید آن‌ها را از زندگی‌تان بیرون می‌رانید و بدون دخالت‌های دیگران زندگی‌تان را به آرامش بیشتری می‌رسانید.

۱۳. ترسیدن از موش در خواب

این خواب بسیار رایجی است. واکنش غریزی شما وقتی موشی را می‌بینید احتمالا همین ترسیدن است، بنابراین، تعجبی ندارد که در خواب هم چنین احساسی از دیدن موش به شما دست بدهد.

این خواب نشان دهنده‌ی خجالت کشیدن در جامعه و زندگی اجتماعی است و در حال حاضر احساس می‌کنید یا خواهید کرد که به خاطر چیزی شرمنده هستید. از چنین موجودی ترسیدن به خودی خود خجالت آور است بنابراین به خاطر همین است که مغزتان آن را اینگونه در مغز شما بازتاب می‌دهد.

روی‌هم‌رفته، موش – بسته به سایر جوانب خوابی که دیده‌اید – هم می‌تواند تعبیر خوب داشته باشد و هم تعبیر بد. بر خلاف باور رایج که آن‌ها به درد نخور و کثیف هستند، موش‌ها در واقع باهوش هستند و خودشان را کاملا وقف خانواده‌هایشان می‌کنند؛ پس وقتی خواب موش دیدید این نکته را یادتان باشد چون ممکن است آن‌ها چیزهای بیشتری را درباره‌ی افکار و احساسات درونی شما برایتان فاش کنند.

۱۴. اگر در خواب دیدید که موشی صدای آزاردهنده‌ای از خود درمی‌آورد،‌

نشانه‌ی بدی است، احتمالا دزدی یا اتفاق بدی در خانه‌تان رخ خواهد داد.

۱۵. اگر در خواب ببینید خانه‌تان پر از موش است،

باید هوشیار باشید. این خواب نشان می‌دهد که گروهی از اطرافیان‌تان در صددِ به هم ریختن برنامه‌های شما هستند.

۱۶. دیدن تعداد زیادی موش در خانه پدری

ممکن است به زودی کسی به شما خیانت کند. شاید خودتان ندانید ولی کسانی در اطراف‌تان هستند که تاب موفقیت شما را ندارند و از دیدن شکست‌تان خوشحال خواهند شد. شاید بهتر باشد در مورد کسانی که دوست‌تان می‌دانید، بیش‌تر فکر کنید.

۱۷. دیدن تعداد بسیار زیادی موش در خواب

به این معنا است که ممکن است در یکی از مشارکت‌های کسب و کاری‌تان دچار مشکل شوید.

۱۸. اگر در خواب ببینید که موش‌ وسایل‌تان را خراب می‌کند نشانه‌ی بدی است.

این خواب نشان می‌دهد که مقداری پول از دست خواهید داد و ثبات مالی‌تان با مشکل مواجه می‌شود. شاید موش، شما و عادات بدی که در خرج کردن پول دارید نشان بدهد. به طور کلی این خواب نشان می‌دهد که باید عادت‌های‌تان را در زمینه‌ی خرج کردن پول تغییر بدهید تا آینده‌ی خودتان و خانواده‌تان دچار مشکل نشود.

۱۹. دیدن موشی که در تله موش افتاده نشانه‌ی خوبی است.

این خواب امکان به دست آوردن پول یا املاک را در آینده پیش‌بینی می‌کند.

۲۰. دیدن موش در تله، معنای دیگری هم دارد.

این خواب افزایش سود و معاملات کسب و کاری خوب را پیش‌بینی می‌کند. این احتمال هم وجود دارد که از کسی به شما ارث برسد.

۲۱. اگر در خواب‌تان اجازه بدهید موش فرار کند به این معنا است

که احتمالا دچار مشکلات مالی خواهید شد. شاید مخارج پیش‌بینی نشده‌ای در روزهای آتی برای‌تان پیش بیاید و شما را مجبور کند که بیش از حد توان‌تان پول خرج کنید.

۲۲. دیدن موش‌هایی که در خانه‌تان این سو و آن سو می‌دوند به این معنا است

که به زودی با برخی از اعضای خانواده‌تان دچار مشکل خواهید شد.

رپورتاژ

۲۳. اگر در خواب‌تان ببینید که یک گربه موش را می‌گیرد به این معنا است

که در رابطه‌تان، با برخی مشکلات دست و پنجه نرم خواهید کرد. شاید به کاری که انجام نداده‌اید متهم شده‌اید یا شخصی شایعاتی را در مورد شما بر سر زبان‌ها انداخته‌است. شما زمان زیادی را برای رفع شایعات صرف خواهید کرد.

تعبیر خواب لباس سفید: ۶ معنی و تعبیر لباس سفید برای مردان در خواب

۲۴. خوردن موش در خواب به این معنا است

که چیزی شما را اذیت می‌کند و شما باید موضوع را با شخصی که مورد اعتمادتان است در میان بگذارید.

۲۵. معنای دیگر خوردن موش در خواب

هشداری برای دوری از جاهای خطرناک است.

۲۶. دیدن موش روی لباس نشانه‌ی خوبی نیست.

چنین خوابی به این معنا است که به زودی یک ماجرای رسوایی برای‌تان رخ خواهد داد. بسیار مهم است که با آدمهایی که نمی‌شناسید، ارتباطی برقرار نکنید.

۲۷. غذا دادن به یک یا چند موش در خواب به غرور و تکبر شما اشاره دارد.

احتمالا خودتان را بسیار برتر از دیگران می‌بینید. این خواب هشداری است مبنی بر اینکه رفتارتان را تغییر بدهید و احترام گذاشتن به دیگران را شروع کنید.

تعبیر خواب مدفوع: ۵۸ معنی و تعبیر دیدن مدفوع در خواب

۲۸. اگر در خواب ببینید که یک موش یا گروهی از موش‌ها مواد غذایی را از داخل کابینت‌ها می‌خورند،

نشانه‌ی بدی است. این خواب نشان می‌دهد که اوضاع سلامتی‌تان بد خواهد شد. بهتر است هر چه زودتر وضعیت بدن‌تان را بررسی کنید.

۲۹. دیدن موش سیاه در خواب تعبیر خوبی ندارد.

این خواب نشانه‌ای است از مشکلات سلامتی که در زندگی واقعی‌تان دارید. به همین دلیل باید به یک پزشک مراجعه کنید و بیش‌تر به اوضاع سلامتی‌تان دقت کنید.

۳۰. دیدن موش صورتی در خواب نشانه‌ی خوبی است.

این خواب نمادی از  یک ازدواج یا رابطه‌ی شاد است که در آینده برای‌تان رخ خواهد داد. زندگی عاطفی‌تان در آینده عالی خواهد بود بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست.

۳۱. دیدن یک موش خاکستری در خواب به این معنا است

که شما ترس‌های زیادی در زندگی‌تان دارید و باید هر چه سریع‌تر با آن‌ها مواجه شوید. این خواب در عین حال نشان می‌دهد که باید بکوشید بر این ترس‌ها غلبه کنید.

۳۲. دیدن موشی که حرف می‌زند در خواب نشان می‌دهد

که شما باید با مشکلات‌تان روبرو شوید تا بتوانید آن‌ها را حل کنید. اگر چنین خوابی دیدید سعی کنید به یاد بیاورید که موش به شما چه گفت زیرا می‌تواند پیام مهمی برای آینده‌ی شما باشد.

تعبیر خواب نزدیکی با محارم: ۱۳ تعبیر و نماد رابطه جنسی با محارم

۳۳. آماده کردن تله موش در خواب به این معناست که

بر رقبای‌تان پیروز خواهید شد فقط باید در مورد تاکتیک‌های‌تان صبر به خرج بدهید.

۳۴. دیدن مدفوع موش در خواب به این معنا است که

تلاش‌های‌‌تان به نتایج مالی مثبت منجر خواهد شد.

۳۵. دیدن ادرار موش در خواب نشان می‌دهد که

اسیر یک سری افکار منفی  و ناخوشایند شده‌اید که باید به گونه‌ای از شرشان خلاص شوید.

۳۶. اگر در خواب‌تان ببینید که یک مار موش می‌خورد به این معنا است که

به خاطر خودتان به پا خواهید خاست. ترس داشتن قطعا به شکست در آینده منجر خواهد شد.

۳۷. دیدن موش به عنوان یک حیوان خانگی نشان می‌دهد که

باید ترس‌ها و نگرانی‌های‌تان را کنترل کنید. شما قادر خواهید بود که احساسات و هراس‌های‌تان را کنترل کنید تا کارهای‌تان را به خوبی پیش ببرید.

۳۸. دیدن موشی که حمله می‌کند و گاز می‌گیرد به این معناست که

اجازه می‌دهید مسائل و مشکلات کوچک کم کم شما را از بین ببرند. اگر آسیب ناشی از موش در خواب دردناک بود به این معنا است که شما به لحاظ ذهنی از سوی این مشکلات آزار می‌بینید.

۳۹. دیدن موشی که پنیر می‌خورد در خواب، به این معنا است که

شخصی سعی دارد اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. شاید همکار یا رئیس‌تان می‌خواهد شما را پایین بکشد، اتفاقی که به کاهشِ بهره‌وری شما در محل کار منجر خواهد شد.

تعبیر خواب خرگوش: ۳۹ معنی و تعبیر دیدن خرگوش در خواب

۴۰. غرق شدن موش در خواب نشان می‌دهد که

مسائل درونی‌تان، بر افکار و ذهنیت شما غلبه کرده‌اند. شما دیگر به مشکلات کوچک فکر نمی‌کنید بلکه تمرکزتان روی تصویر بزرگتر زندگی‌تان است.

۴۱. پریدن موش در خواب به این معنا است که

باید در مورد کاری که مشغول انجامش هستید، دقت بیشتری به خرج بدهید.

۴۲. دیدن دم موش در خواب نشان می‌دهد که

در آینده با مشکلاتی در برخی معاملات روبرو خواهید شد.

۴۳. دیدن موش آبی در خواب نشان می‌دهد که

باید خِرد به خرج بدهید و چیزها را از زوایای دیگر نیز مد نظر داشته باشید.

۴۴. دیدن موش قهوه‌ای در خواب به روابط شما با آدم‌های متفاوت اشاره دارد.

شاید با عده‌ای از پیشینه‌های متفاوت در ارتباط هستید.

۴۵. دیدن بچه موش

به ضعف در شخصیت شما اشاره دارد.

۴۶. دیدن موش خیلی بزرگ

در خواب نشان از مشکلات کوچکی است که به مرور بزرگ و جدی‌تر خواهند شد.

۴۷. دیدن موش بزرگی که می‌دود

به معنای رخ دادن یک اتفاق خوش است.

۴۸. اگر یک زن جوان خواب موش ببیند.

احتمالا به زودی متوجهِ سِر دشمنانش خواهد شد.

۴۹. اگر در خواب ببینید که یک یا چندین موش به سمت خانه‌ی شما می‌دوند.

اصلا نشانه‌ی خوبی نیست. این خواب نشان می‌دهد که به زودی با اعضای خانواده یا دوستان‌تان دچار مشکل خواهید شد.

۵۰. اگر در خواب ببینید که یک موش غذای شما را می‌خورد.

هشداری است برای این‌که اوضاع سلامتی‌تان را بررسی کنید.

۵۱. اگر درخواب ببینید که یک موش سفید شما را هدایت می‌کند

به این معنا است که با عده‌ای همکاری خواهید داشت و به لحاظ مالی سود خواهید کرد.

۵۲. دیدن موشی که به سرعت این طرف و آن طرف می‌دود

به این معنا است که درگیر فعالیتی شده‌اید که هیچ نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت.

۵۳. اگر در خواب ببینید که موش مبلمان خانه را می‌جود نشانه‌ی خوبی نیست.

ین خواب یعنی مشکلی برای خانواده‌تان رخ خواهد داد.

۵۴. اگر زنی خواب ببیند که موش لای موهایش است.

به زودی دچار مشکل خواهد شد.

۵۵. دیدن یک موش سفید در قفس نشانه‌ی خوبی است.

این خواب نشان می‌دهد که به زودی قادر به حل مشکلات‌تان خواهید بود.

منبع auntyflo
نوشته‌های مرتبط